نحوه هک اکانت اینستاگرام و راه های جلوگیری از هک شدن حساب کاربری اینستاگرام

40
0
هک اکانت اینستاگرام

آیا نگران هک شدن اکانت اینستاگرام خود هستید؟ در این مقاله نحوه جلوگیری از این اتقاق ناخوشایند گفته شده است.

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های فعال در حیطه ی رسانه‌های اجتماعی است، بنابراین تبدیل به هدف قابل توجهی برای مجرمان سایبری شده است تا حساب‌های کاربران را هک کنند.

چگونه مجرمان اکانت اینستاگرام شما را هک می کنند؟ این اتفاق چه عواقبی در پی دارد؟ و برای بالا بردن امنیت حساب اینستاگرام خود چه کاری می توان انجام داد؟

چگونه افراد اینستاگرام را با نرم افزارهای مخرب هک می کنند؟

برخی از هکرها کامپیوترها را با نرم افزار keylogging آلوده می کنند. در این صورت هر چیزی که شخص مورد نظر تایپ می‌کند ضبط می شوند و به مجرمان اجازه می‌دهد به اطلاعات ورود اینستاگرام شما از این طریق دسترسی پیدا کنند. از طرف دیگر، نرم‌افزارهای مخرب ممکن است پس از کلیک بر روی یک لینک مشکوک یا دانلود یک فایل آلوده و خطرناک، وارد کامپیوتر شما شوند.

بسیاری از وب‌سایت‌های کلاهبرداری از فیشینگ برای یادگیری رمز عبور یا تشویق افراد برای ثبت نام در جهت دسترسی به حساب‌ آنها استفاده می‌کنند.

نرم افزاری که مجرمان سایبری استفاده می کنند در بیشتر کشورها غیرقانونی است. در برخی موارد، خود نرم‌افزار هم با قصد کلاهبرداری است و برای فریب افرادی که می‌خواهند وارد اکانت شخص دیگری شوند، ولی در عوض خود آنها قربانی می شوند.

چگونه اکانت های اینستاگرام به وسیله ی اپلیکیشن ها هک می شوند؟

چگونه اکانت های اینستاگرام به وسیله ی اپلیکیشن ها هک می شوند؟
چگونه اکانت های اینستاگرام به وسیله ی اپلیکیشن ها هک می شوند؟

هک اینستاگرام به صورت غیر مستقیم اتفاق می افتد. مجرمان سایبری می‌توانند پلتفرم شخص ثالثی را که برخی از افراد برای دسترسی به اینستاگرام از آن استفاده می‌کنند، طراحی کنند و تمام جزئیات حساب دخیل در این فرآیند را به خطر بیاندازند.

این امر از طریق ادغام اینستاگرام و همچنین پلتفرم های مرتبط مانند فیس بوک امکان پذیر است.

چگونه افراد در اینستاگرام از طریق رمز عبور هک می شوند؟

اگر از همان رمز عبور حساب اینستاگرام خود برای حساب دیگری استفاده می کنید، باید توجه داشته باشید که این کار احتمال هک شدن حساب شما را افزایش می دهد، و در ادامه مجرمان سایبری می توانند با استفاده از همین رمز عبور، حساب شما را هک کنند.

از طرف دیگر، اگر یک رمز عبور ساده و قابل حدس برای حساب خود انتخاب کنید، یافتن این رمز عبور برای هکرها بسیار آسان بوده، و حساب شما در خطر خواهد بود.

چگونه حساب اینستاگرام از طریق کلاهبرداری های درون برنامه ای هک می شود؟

برخی از هکرها، افراد را فریب می دهند تا جزئیات حساب های خود را برایشان ارسال کنند. یکی از روش‌های جدید این است که فرد پیام‌هایی در اینستاگرام دریافت می کند با این عنوان که دوست شما هدیه ای برای شما ارسال کرده است. و در ادامه، لینک مورد نظر افراد را به یک سایت خارجی انتقال داده و رمز عبور آنها را به سرقت می برند.

چگونه افراد بدون داشتن مهارت قابل توجه اکانت های اینستاگرام را هک می کنند؟

چگونه افراد بدون داشتن مهارت قابل توجه اکانت های اینستاگرام را هک می کنند؟
چگونه افراد بدون داشتن مهارت قابل توجه اکانت های اینستاگرام را هک می کنند؟

اینطور نیست که همیشه هکرهای سطح بالا و حرفه ای به حساب های اینستاگرام نفوذ کنند. اگر فردی متخصص در این زمینه نباشد چگونه می تواند حساب اینستاگرام شما را هک کند؟ یکی از راه‌های اصلی دسترسی به اکانت، ورود خودکار یا ذخیره اطلاعات و رمزعبور است.

اینستاگرام می‌تواند اطلاعات چندین حساب را ذخیره کند. اما شما فقط می توانید یکی یکی به آنها دسترسی داشته باشید. اگر شما اغلب به هم خانه ی خود یا یکی از دوستان یا خانواده خود اجازه می دهید از تلفن شما برای دسترسی به اینستاگرام خود استفاده کنند، صد در صد مرتکب اشتباه بزرگی می شوید.

اگر شخصی تلفن شما را سرقت کند، آن را گم کنید یا یک شخص غیرمجاز به ایمیل شما دسترسی پیدا کند، ممکن است وضعیت مشابهی رخ دهد.

ویژگی احراز هویت دو مرحله ای

تایید دو مرحله ای از مطمئن ترین و بهترین روش های جلوگیری از هک شدن در شبکه های اجتماعی است. این کار باعث می شود که هر دستگاهی که وارد اکانت شما می شود، کدی برای گوشی شما ارسال شود که باید شخص آن را وارد کند، در نتیجه هکر دیگر نمی تواند از اکانت شما استفاده کند. با انجام این کار دیگر با مشکلی رو به رو نخواهید شد

در مقابل دسترسی به ایمیل یا تلفن شما می‌تواند کد تأیید دو مرحله ای را در اختیار هکرها قرار دهد، سپس می توانند به حساب کاربری شما دسترسی پیدا کنند و رمز عبور را تغییر دهند.

وقتی شخصی اکانت اینستاگرام شما را هک کند چه اتفاقی می افتد؟

دلیل هک شدن و روش انجام این کار تعیین می کند که بعد از هک حساب شما چه اتفاقی می افتد. در مواردی که هکر یکی از نزدیکان و آشنایان شما باشد، ممکن است هیچ تغییری در حساب خود مشاهده نکنید، البته در صورتی که آن شخص فقط این کار را برای جاسوسی از شما انجام داده باشد.

در مواردی که مجرمان سایبری حرفه ای اکانت اینستاگرام شما را هک کرده باشند، ممکن است تغییرات قابل توجهی در حساب کاربری و دسترسی به آن ایجاد کنند. در این صورت احتمالا امکان دسترسی به حساب خود را از دست خواهید داد. زیرا هکر می‌تواند گذرواژه‌ها را تغییر دهد تا از ورود شما به حساب خودتان جلوگیری کند.

چگونه اکانت اینستاگرام اینفلوئنسرها هک می شود؟

مجرمان سایبری اغلب علاقه خاصی به هک کردن حساب های اینفلوئنسرها دارند. وقتی فردی ده‌ها هزار فالوور یا بیشتر دارد، مجرمان می‌توانند با هک کردن آن حساب‌ها، دسترسی بیشتری به اطلاعات آنها داشته باشند.

برخی اوقات، مجرمان از نرم‌افزار خاصی استفاده می‌کنند که یک حمله علیه آن حساب‌ها انجام می‌دهد. صرف نظر از چگونگی و روش هک شدن، برخی از اینفلوئنسرهای اینستاگرام در BuzzFeed News گزارش داده اند که تماس با سایت اینستاگرام کمکی نمی کند. ناامیدی از پاسخ دهی اینستاگرام باعث شود آنها برای حل مشکل خود به استخدام هکرهای کلاه سفید روی بیاورند.

در برخی موارد، هکرها برای بازگرداندن حساب کاربری پول می خواهند. در موارد دیگر، ممکن است برخی اطلاعات قابل توجه مانند تصاویر را در حساب تغییر دهند. هکرها اغلب حساب‌هایی که دارای فالوورهای زیادی هستند را می‌فروشند یا حساب‌های افراد شناخته شده خاص را برای کسب پول مورد حمله قرار می دهند.

در صورت هک شدن اکانت اینستاگرام چه باید کرد؟

در صورت هک شدن اکانت اینستاگرام چه باید کرد؟
در صورت هک شدن اکانت اینستاگرام چه باید کرد؟

ویژگی های امنیتی اینستاگرام در واکنش به هک شدن حساب های کاربری به تدریج پیشرفته تر می شود. این تغییرات دسترسی هکرها به حساب‌ها را دشوارتر می‌کند و دسترسی کاربران آسیب‌دیده به حساب هایشان را ساده تر می‌کند.

اگر فکر می کنید شخصی اکانت شما را هک کرده است، اولین قدم این است که باید به اینستاگرام گزارش دهید. آنها تمام جزئیات را ثبت و بررسی می‌کنند و به بازیابی آن در سریع‌ترین زمان ممکن کمک می‌کنند.

هکر همچنین ممکن است شما را از حساب کاربری خود بیرون کرده و رمز عبور آن را تغییر دهند. گزینه ی Get Help Logging In (در دستگاه Android) یا Forgotten Password (در دستگاه اپل) را انتخاب کنید. سپس باید با وارد کردن یکی از اطلاعات تأیید هویت، مانند شماره تلفن یا ایمیل، حساب خود را تأیید کنید.

اگر هیچ یک از اطلاعات درخواستی را ندارید، Need More Help?  را انتخاب کرده و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید. این اولین قدم برای تماس با تیم پشتیبانی اینستاگرام است، اما برای ادامه کار باید یک کد امنیتی وارد کنید. که به آدرس ایمیل یا شماره تلفن شما ارسال می شود.

تایید هویت

روش های تایید هویت بسته به اینکه اکانت اینستاگرام مورد نظر حاوی تصاویر شما باشد یا خیر متفاوت است. در غیر این صورت، تیم پشتیبانی اینستاگرام یک ایمیل خودکار ارسال می کند و از شما درخواست می کند که اطلاعات زیر را ارائه دهید.

  1. آدرس ایمیل یا شماره تلفن مورد استفاده در هنگام ایجاد حساب
  2. نوع دستگاه مورد استفاده در هنگام ایجاد حساب (مانند دستگاه Android یا iPad)

اگر در اکانت هک شده خود عکس‌هایی از خودتان دارید، اینستاگرام از روش سلفی ویدیویی برای تایید هویت شما استفاده می‌کند. در حین ضبط کلیپ، باید سر خود را در جهات مختلف بچرخانید. تیم اینستاگرام طی دو روز کاری ویدیو را بررسی می‌کند.

اتمام این فرآیند منجر به دریافت ایمیلی از اینستاگرام می شود که حاوی لینکی برای تنظیم مجدد رمز عبور اکانت است. همچنین، ممکن است ایمیلی دریافت کنید که نیاز به ارسال یک ویدیوی سلفی دیگر دارد.

علاوه بر این، پوشه Recently Deleted Instagram یک ویژگی مفید درگر در اینستاگرام است که پست‌ها و استوری های حذف شده را بازیابی می‌کند. هر زمان که محتوای اینستاگرام خود را حذف می کنید، ابتدا به این پوشه می روند و به مدت 30 روز در آنجا باقی می مانند و بعد از سپری شدن این مدت برای همیشه پاک می شوند.

تایید هویت
تایید هویت

اگر به هک شدن حساب خود مشکوک هستید اما همچنان می توانید وارد اکانت خود شوید، مراحل زیر را برای ایمن سازی حساب خود انجام دهید:

رمزعبور خود را تغییر دهید. پسوردها باید تنها منحصر به اکانت اینستاگرام شما و همچنین دشوار باشند تا هکرها نتوانند آن را حدس بزنند.

احراز هویت دو مرحله ای را فعال کنید. در این صورت وردود به حساب، به یک کد نیاز دارد. مجرمان سایبری نیز برای ورود به سیستم نیاز به دسترسی به آن دستگاه یا سرویس دارند.

تأیید کنید که اطلاعات تماس شما (آدرس ایمیل و شماره تلفن) مرتبط با حساب شما صحیح است. اگر ایمیلی مبنی بر اعمال تغییرات در حساب اینستاگرام خود دریافت کردید، ممکن است یک کلاهبرداری فیشینگ باشد. بدون هرگونه کلیک بر روی لینک های مشکوک، با اینستاگرام تماس بگیرید.

بررسی کنید کدام حساب‌ها و برنامه‌ها به اینستاگرام شما دسترسی دارند. می توانید این کار را در قسمت امنیت اکانت اینستاگرام خود انجام دهید. دسترسی به اکانت اینستاگرام خود را از حساب‌ها و برنامه‌های مشکوک حذف کنید. در اینجا می‌توانید مکان‌های جغرافیایی محل ورود و دستگاه‌های مورد استفاده را ببینید. اگر مواردی مشکوکی مشاهده کردید، می توانید از آنها خارج شوید.

از اکانت اینستاگرام خود در برابر هک شدن محافظت کنید:

انجام این مراحل بسیار ساده است و ارزشش را دارد: یک حساب کاربری هک شده می تواند حریم خصوصی و امنیت شما را به خطر بیاندازد. با رعایت اقدامات احتیاطی ساده، این تهدیدات را در نطفه خفه کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس