آموزش شارژ مک با مک دیگر

68
0
شارژ مک با مک دیگر

آیا باتری مک بوک شما خالی شده و از شارژر هم دور هستید؟ اگر شخص دیگری با یک مک بوک دیگر در نزدیکی شما باشد، ممکن است بتوانید مقداری شارژ از مک بوک او قرض بگیرید و لپ تاپ خود را مدت بیشتری روشن نگه دارید. در این مقاله به آموزش شارژ مک با مک دیگر می پردزایم.

شارژ مک با مک دیگر

این قابلیت با برخی از مدل های USB-C کار می کند

شارژ کردن مک بوک با یک مک بوک دیگر در اکثر مدل های مک بوک که از شارژ USB-C استفاده می کنند باید تا حدودی کار کند. Apple سال هاست که از شارژ  USB-C بر روی مک بوک های خود استفاده می کند و گزارش هایی وجود دارد که این قابلیت هم در مدل ‌های قدیمی تر Intel و هم در دستگاه های جدیدتر Apple Silicon (M1، M2، و انواع دیگر آن) کار می کند.

شارژ مک با مک دیگر
شارژ مک با مک دیگر

روشی که قرار است این قابلیت عملی شود این است که اولین کسی که وصل می شود (با استفاده از کابل USB-C به USB-C با کیفیت که می تواند برق لازم را تحمل کند) کسی است که شارژ را دریافت می کند، و دومین مک ‌بوک دوم متصل کسی است که برق را تامین می کند. با این حال، گاهی اوقات (مانند زمانی که یک مک بوک روی صفحه قفل است، یا روشن می شود) همه چیز به طور نامنظم رفتار می کند و این روند برعکس عمل می کند.

اینکه از کدام پورت USB-C استفاده می‌کنید مهم نیست، اما اگر همه چیز آنطور که انتظار می‌ رود کار نکند، گاهی اوقات لازم است پورت ‌های دیگر را تا زمانی تغییر دهید و امتحان کنید که مک‌ بوک گزارش «درست» را بدهد که در واقع به این معنی است که در حال شارژ شدن است.

برخی از چیزهایی که باید به خاطر بسپارید

ما این را با دو مک بوک آزمایش کردیم: مک بوک 13 اینچی M1 MacBook Air 2020 و مک بوک 16 اینچی M1 Max MacBook Pro 2021. نیازهای برقی این دستگاه ها کاملاً متفاوت است، به طوری که M1 MacBook Air با آداپتور برق 30 واتی عرضه می شود و M1 Max MacBook Pro با آداپتور 140 واتی عرضه می شود.

MacBook Pro نسبت به MacBook Air نیاز به انرژی بسیار بیشتری دارد، اما با وجود این موضوع macOS همچنان گزارش می دهد که Pro از طریق Air شارژ می شود. این بدان معنا نیست که Pro 140 وات مورد نیازش از Air می کشد و نباید انتظار داشته باشید که یک لپ تاپ بدون شارژ را به این طریق شارژ کنید.

شارژ مک با مک دیگر
شارژ مک با مک دیگر

بسیاری از هزینه های اضافه ارائه شده توسط شارژر 140 واتی به MacBook Pro اجازه می‌ دهد تا از شارژ سریع استفاده کند، و این قابلیت هنگام اتصال به MacBook Air دیگر وجود ندارد.

شارژ مک با مک دیگر
شارژ مک با مک دیگر

هنگامی که ما این قابلیت را امتحان می کردیم، macOS گهگاه قبل از اینکه به حالت شارژ تبدیل شود گزارش می داد که «باتری در حال شارژ نیست». ما شاهد افزایش درصد باتری در MacBook Pro پس از استفاده طولانی مدت نبودیم، اما کاهش شارژ آن را نیز مشاهده نکردیم. و به طور برعکس، در حین شارژ شدن Air ، درصد باتری در Pro بسیار سریع تر کاهش یافت.

چیزی که اتفاق می افتد این است که Pro بسیار کند شارژ می شود، یا اینکه به طور ساده تر خیلی کندتر از آنچه در غیر این صورت بود شارژش خالی می شود. اگر مقدار کمی شارژ برایتان باقی مانده باشد و بخواهید آن میزان شارژی را که دارید (به قیمت کم شدن باتری لپ تاپ دیگری) افزایش دهید، ممکن است این قابلیت برایتان مفید باشد.

چه زمانی این قابلیت مفید است؟

این قابلیت ممکن است در شرایطی که دو مک بوک و یک شارژر دارید مفید باشد. اگر دستگاهی که شارژ می شود، انرژی بسیار کمتری نسبت به دستگاهی که به آداپتور برق متصل است مصرف کند، بهترین تاثیر را دارد، اما اگر برعکس هم باشد، همچنان می توانید باتری خود را با این قابلیت افزایش دهید.

با اطمینان از اینکه باتری مک بوک خود را در بهترین حالت نگه داشته اید، وابستگی خود به شارژرهای دیواری را کاهش دهید.

منبع : howtogeek

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس