آموزش تصویری و کامل دانلود عکس از Pinterest

112
0
دانلود عکس از Pinterest

Pinterest یک سایت محبوب است که کاربران برای پیدا کردن عکس های مورد نظر خود، از آن استفاده می کنند. وقتی این سایت را باز می کنید، وارد دنیایی مملو از عکس می شوید که می توانید تصویر هر چیزی را که می خواهید در آن پیدا کنید. از Pinterest می توان در خیلی از زمینه ها استفاده کرد، مثلا اگر در حال کار بر روی یک پروژه هستید و به دنبال عکس هایی منحصر به فرد و با کیفیت می باشید، Pinterest می تواند منبع بسیار مفیدی برای پیدا کردن عکس های خاص شما باشد و یا حتی خیلی از افرادی که قصد تغییر دکوراسیون منزل خود را دارند، ایده های طراحی داخلی متنوعی را در این سایت پیدا می کنند که به آنها کمک می کند فضای خانه خود را دقیق همان‌طور که می خواهند دیزاین کنند. از دیگر کابردهای پینترست می توان به دریافت دستور العمل های غذاهای خوشمزه، ایده های ساخت وسایل و ست کردن لباس ها اشاره کرد که کاربران دیگر آنها را در سایت آپلود کرده اند. بنابراین اگر تا به حال از این سایت استقاده نکرده اید، بهتر است بدانید که قطعا روزی به کار شما خواهد آمد.  سؤالی که خیلی از کاربران Pinterest به دنبال پاسخ آن هستند این است که چطور می توان عکس های انتخاب شده را از سایت پینترست بر روی دسکتاپ و گوشی همراه دانلود کرد؟ برای پاسخ به این سؤال، در ادامه قصد داریم به طور کامل مراحل مختلف دانلود عکس از Pinterest را بررسی کنیم تا دیگر مشکلی در زمینه دانلود عکس نداشته باشید. 

دانلود عکس از Pinterest

اگر از Pinterest استفاده کرده باشید، قطعا می دانید که ویژگی “پین” در این سایت سبب می شود تا بتوانید عکس مورد نظر خود را در حساب کاربری خود در سایت ذخیره کنید. با این حال، علاوه بر امکان پین کردن عکس ها این فرصت را خواهید داشت تا بتوانید تصاویر مورد نظر خود را از سایت Pinterest بر روی دسکتاپ و یا گوشی هوشمند خود دانلود کنید و از آنها به صورت آفلاین استفاده نمایید. در ادامه نحوه ذخیره عکس از پینترست بر روی سیستم عامل های مختلف را بررسی خواهیم کرد. 

نحوه ذخیره عکس های Pinterest بر روی دسکتاپ :

وب سایت Pinterest گزینه ای به عنوان دانلود مستقیم عکس را به کاربران خود ارائه نمی دهد و از همین رو باید از راه های دیگر، دانلود عکس از Pinterest را امتحان کنیم. 

دانلود عکس از Pinterest
دانلود عکس از Pinterest

برای دانلود یک تصویر در وب سایت پینترست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • تصویر را در پینترست ذخیره کنید.
  • وارد حساب پینترست خود شوید. ( اگر حساب کاربری ندارید، ابتدا حساب پینترست خود را ایجاد کنید.)
  • تصویری را که می خواهید دانلود کنید جستجو کنید و روی عکس کلیک راست کنید.
  • از لیست کشویی گزینه Save Image را انتخاب کنید.
  • مسیر پوشه مورد نیاز را که می خواهید تصویر را در آن ذخیره کنید انتخاب کنید و روی Save کلیک کنید.

نحوه ذخیره تصاویر پینترست در اندروید :

با کمک اپلیکیشن موبایل پینترست می توانید تصاویر پینترست را در اندروید دانلود کنید.اگر اپلیکیشن Pinterest را بر روی گوشی خود دارید، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید و مراحل زیر را برای دانلود تصاویر در اندروید دنبال کنید:

دانلود عکس از Pinterest
دانلود عکس از Pinterest
  • برنامه Pinterest را در دستگاه تلفن همراه خود باز کنید و وارد حساب کاربری خود شوید. 
  • در کادر جستجو، عبارت جستجوی تصویر را وارد کنید و تصویری را که می خواهید ذخیره کنید را انتخاب نمایید.
  • پس از انتخاب تصویر، روی نماد سه نقطه در گوشه سمت چپ بالای صفحه موبایل خود ضربه بزنید.
  • از منو، Download Image را انتخاب کنید.
  • یک پیام پاپ آپ از Pinterest بر روی صفحه می آید که از شما برای دسترسی به گالری دستگاه شما اجازه می خواهد. برای ذخیره تصویر در گالری تلفن، روی Allow ضربه بزنید.
  • پس از دانلود تصویر، یک پیام تایید در پایین صفحه دریافت خواهید کرد که نشان می دهد تصویر ذخیره شده است.

نکته ای که قبل از دانلود تصاویر از Pinterest باید بدان آگاه باشید این است که مراقب نحوه استفاده از عکس های دانلود شده باشید، به عبارتی دیگر، برای آن که با مشکلات نقض حق چاپ و کپی رایت در بستر اینترنت رو به رو نشوید، پیشنهاد می کنید در مقالات و آپدیت های خود تا جای امکان از عکس های فرد دیگر استفاده ننمایید. 

نحوه دانلود تصاویر پینترست در آیفون :

مراحل دانلود تصاویر در iOS بسیار شبیه به اندروید است.

دانلود عکس از Pinterest
دانلود عکس از Pinterest
  • برنامه Pinterest را در دستگاه iOS خود باز کنید و تصویری که می خواهید دانلود کنید را پیدا کنید.
  • هنگامی که تصویر مورد نیاز را پیدا کردید، روی آن ضربه بزنید.
  • روی نماد سه نقطه در گوشه سمت چپ بالای صفحه موبایل خود ضربه بزنید.
  • از منوی پاپ آپ، Download Image را انتخاب کنید.
  • در صورت دریافت خطای مجوز برای آیفون خود، به قسمت تنظیمات گوشی خود رفته و Privacy را انتخاب کنید. در بخش حریم خصوصی، روی Photos ضربه بزنید و Pinterest را انتخاب کنید.
دانلود عکس از Pinterest
دانلود عکس از Pinterest
  • با این کار، گوشی شما اجازه می دهد که عکس های Pinterest بر روی گوشی شما دانلود شوند. 
  • همه عکس های مورد نظر خود را انتخاب کنید. مراحل بالا را دنبال کنید تا به گزینه دانلود و یا ذخیره سازی برسید و عکس ها را در دستگاه خود دانلود کنید.

آیا امکان دانلود هم‌زمان چند عکس از Pinterest وجود دارد؟

شما می توانید چندین تصویر را در سایت پینترست انتخاب کرده و آنها را بر روی دسکتاپ خود دانلود نمایید. اما برای این کار باید یکی از افزونه های Chrome به نام Image Downloader را نصب کنید و به راحتی دانلود خود را انجام دهید.

پس از نصب Image Downloader مراحل زیر را برای دانلود تمام تصاویر صفحه پینترست دنبال کنید :

دانلود عکس از Pinterest
دانلود عکس از Pinterest
  • ابتدا پینترست را باز کنید و به صفحه ای بروید که می خواهید تصاویر آن را به صورت کامل ذخیره نمایید.
  • روی نماد Image Downloader در گوشه سمت راست بالای نوار افزونه Chrome خود کلیک کنید.
  • برای دانلود تصاویر می توانید چندین تصویر یا انتخاب همه آنها را انتخاب کنید.
  • در نهایت روی Download کلیک کنید و برای تایید دانلود روی Yes ضربه بزنید.
  • بسته به تنظیمات Google Chrome خود، چندین پنجره خواهید دید که برای هر بارگیری به تایید شما نیاز دارند. برای جلوگیری از این امر، به تنظیمات Chrome خود بروید و روی دانلودها کلیک کنید. تیک Ask Where to save هر فایل را بردارید.
  • اکنون مراحل 3 و 4 را برای دانلود تصاویر تکرار کنید و زمانی که افزونه کروم خواستار ادامه دانلود شد، روی Yes کلیک کنید.

تصاویر پینترست و حق کپی رایت

تصاویر Pinterest توسط قانون کپی رایت محافظت می شوند، به این معنی که استفاده مجدد از آنها امکان پذیر نمی باشد. در واقع، شما می توانید عکس های موجود در پینترست را به صورت شخصی به هر فردی که می خواهید ارسال کنید و یا برای خود ذخیره نمایید، اما این نکته را در نظر داشته باشید که امکان استفاده مجدد از آن در اینترنت مجاز نخواهد بود و ممکن است با مشکلات کپی رایت رو به رو شوید. 

اگر همچنان قصد دارید تا از عکس های Pinterest در زمینه های تجاری یا شخصی استفاده نمایید، باید از صاحب آن مجوز استفاده از عکس را دریافت نمایید. اکثر تصاویر Pinterest به راحتی امکان صدور مجوز آنلاین با حداقل هزینه را برای شما فراهم می کنند و می توانید با پرداخت هزینه ای کم دوباره از عکس ها استفاده کنید. همچنین، در نظر داشته باشید که سایت Pinterest مملو از عکس های متنوع در مورد موضوعات مختلف است، بنابراین اگر عکس مورد نظر خود را پیدا نکردید می توانید عبارات مربوطه را سرچ کنید تا به هدف خود برسید.  

عکس های مورد علاقه خود را از Pinterest دانلود کنید و از آنها لذت ببرید!

با قابلیت ذخیره سازی تصاویر از پینترست بر روی صفحه گوشی یا کامپیوتر، دیگر لازم نیست هر بار از صفحه نمایش خود اسکرین شات بگیرید، تنها کافی است مراحل گفته شده را دنبال کنید و عکس های مورد نظر خود را در اختیار داشته باشید و از این تصاویر برای دریافت ایده های جدید و خلاقانه در زمینه های مختلف استقاده نمایید. 

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس