آموزش کامل کالیبره کردن باتری آیفون در 6 مرحله

52
0
کالیبره کردن باتری آیفون

در این مقاله نحوه کالیبره کردن باتری آیفون و اینکه چرا لازم است این کار را هر چند وقت یکبار انجام دهید، برای شما آورده شده است. مزایای این کار می تواند شما را شگفت زده کند.

عمر ضعیف باتری یکی از شکایت های همیشگی صاحبان گوشی های هوشمند است. فرقی نمی کند کاربر آیفون باشید یا اندروید. اگر در طول روز زیاد از تلفن خود استفاده می کنید، باتری آن باید خیلی خوش شانس باشد که بتواند خود را به غروب آفتاب برساند.

با این حال، آیا می دانستید که مقوله ای به سادگی کالیبره کردن باتری آیفون شما می تواند در این راه کمک کننده باشد؟ بیایید در ادامه نگاهی دقیق ‌تر به نحوه کالیبره کردن باتری آیفون و چرایی اهمیت کالیبراسیون بیندازیم.

کالیبره کردن باتری آیفون

کالیبره کردن باتری آیفون (که به آن بازنشانی باتری آیفون نیز گفته می شود) به طور شگفت انگیزی بخش مهمی از نگهداری آیفون است. متأسفانه، بسیاری از مردم از مزایای آن آگاه نیستند و حتی تعداد کمتری برای انجام اقدامات لازم وقت می گذارند.

بدون یک باتری به درستی کالیبره شده، احتمالاً با خوانش درصد باتری نادرست و نامنظم، تخلیه سریعتر باتری و طول عمر کلی باتری خود مواجه خواهید شد. اگر آیفون شما به طور غیر منتظره ای خاموش می شود که درصد عمر باتری شما تک رقمی می شود، تقریباً به طور قطع کالیبراسیون ضعیف مقصر این مشکل است.

بسیاری از عوامل می توانند باعث کالیبره نادرست باتری شوند. به‌ روز رسانی ‌های نرم‌افزار، به ‌روز رسانی برنامه ‌های پس‌زمینه، ویژگی ‌های جدید، و حتی استفاده روزمره ساده و قدیمی، همگی می‌توانند باعث ایجاد اختلاف در این روند شوند. و حتی اگر متوجه کالیبراسیون نادرست نشده‌اید، با انجام مراحل زیر اطمینان حاصل می‌کنید که تمام یون ‌های باتری در جریان هستند و در نتیجه اوج عملکرد باتری را بهبود می‌بخشید.

در حالی که نیازی به کالیبره کردن منظم ندارید، اگر آیفون شما قدیمی تر است یا مشکلات باتری دارید که مراحل دیگر حل نشده است، این مراحل ارزش امتحان کردن را دارد.

آماده شدن برای کالیبره کردن باتری iphone

قبل از شروع فرآیند کالیبراسیون، چند مرحله برای آماده سازی باید انجام دهید. همه آنها حول غیرفعال کردن ویژگی ها و خدمات می چرخند، بنابراین تا آنجا که ممکن است تعداد کمی از کارها انرژی را جذب می کنند.

این مورد به خواندن دقیق در مراحل بعدی کمک می کند. پس از تنظیم مجدد باتری، می توانید همه این گزینه ها را دوباره فعال کنید. همچنین ارزش این را دارد که با رفتن به تنظیمات > باتری، به طور تصادفی حالت کم مصرف را فعال نکرده باشید.

خدمات موقعیت مکانی را غیرفعال کنید

برای غیرفعال کردن خدمات موقعیت مکانی در آیفون خود، این مراحل را دنبال کنید:

  1. برنامه تنظیمات را باز کنید.
  2. به پایین اسکرول کنید و روی Privacy ضربه بزنید.
  3. خدمات موقعیت مکانی را انتخاب کنید.
  4. کلید کنار خدمات موقعیت مکانی را در موقعیت خاموش قرار دهید.
کالیبره کردن باتری آیفون
کالیبره کردن باتری آیفون

به یاد داشته باشید، می‌توانید از سرویس ‌های موقعیت مکانی برای ردیابی آیفون گمشده استفاده کنید، بنابراین مطمئن شوید که پس از اتمام کالیبره کردن، فراموش نکنید که دوباره آن مورد را فعال کنید.

غیرفعال کردن Background Refresh

برای غیرفعال کردن به ‌روزرسانی برنامه پس‌زمینه، دستورالعمل‌ های زیر را دنبال کنید:

  1. برنامه تنظیمات را باز کنید.
  2. روی General ضربه بزنید.
  3. Background App Refresh را انتخاب کنید.
  4. برای بار دوم روی Background App Refresh ضربه بزنید.
  5. خاموش را انتخاب کنید.
کالیبره کردن باتری آیفون
کالیبره کردن باتری آیفون

روشنایی صفحه نمایش خود را کاهش دهید

در اینجا نحوه کاهش روشنایی صفحه نمایش در آیفون برای شما آورده شده است:

  1. برنامه تنظیمات را باز کنید.
  2. به پایین بروید و Display & Brightness را انتخاب کنید.
  3. نوار لغزنده Brightness را تا انتها به سمت چپ حرکت دهید.
کالیبره کردن باتری آیفون
کالیبره کردن باتری آیفون

به روز رسانی خودکار را خاموش کنید

در نهایت، برای خاموش کردن به‌روزرسانی خودکار، این سه مرحله را دنبال کنید:

  1. برنامه تنظیمات را باز کنید.
  2. به پایین اسکرول کنید و روی App Store ضربه بزنید.
  3. کلید کنار برنامه به ‌روزرسانی ‌ها را در موقعیت خاموش قرار دهید.
کالیبره کردن باتری آیفون
کالیبره کردن باتری آیفون

نحوه کالیبره کردن باتری آیفون

اکنون آماده کالیبره کردن باتری آیفون خود هستید. لازم است هشدار داده شود که این کار کمی صبر می خواهد. باید منتظر بمانید تا چند چرخه شارژ/ تخلیه کامل به پایان برسد.

خوشبختانه، شما به هیچ ابزار یا برنامه شخص ثالثی نیاز ندارید. هر چیزی که در اپ استور مشاهده می کنید و ادعا می کند باتری آیفون شما را تنظیم مجدد می کند در بهترین حالت غیر ضروری و در بدترین حالت کلاهبرداری است. کالیبراسیون باتری آیفون بدون کمک اضافی بسیار آسان است.

مرحله 1: باتری را خالی کنید

اولین قدم این است که باتری آیفون خود را به طور کامل خالی کنید. شما می توانید این کار را در طول استفاده معمولی انجام دهید. اگر می‌خواهید این روند را تسریع کنید، می‌توانید یک ویدیوی طولانی را در یوتیوب با صدا تا حداکثر سطح پخش کنید.

مرحله 2: سه ساعت صبر کنید

شاید متوجه شده باشید که آیفون شما به طور خودکار خاموش می شود حتی اگر درصد کمی از باتری باقی بماند. این فرآیند با طراحی است. این به دستگاه فرصتی می دهد تا وضعیت فعلی برنامه های شما را ذخیره کند تا داده ها را در هیچ زمانی از دست ندهید.

مهم است که بگذارید آخرین ذرات عمر باتری نیز از بین برود. تنها راه برای انجام این کار صبر کردن است. هر چه طولانی تر، بهتر است، اما باید حداقل سه ساعت صبر کنید. حتی اگر وقت دارید، بهتر است بگذارید یک شب بماند.

مرحله 3: دستگاه خود را شارژ کنید

اکنون زمان پر کردن مجدد باتری است. برای اطمینان از عملکرد مطلوب، مطمئن شوید که نکات زیر را دنبال می کنید:

  • برای شارژ به جای کامپیوتر از پریز دیواری استفاده کنید.
  • در حالت ایده آل، از شارژر رسمی اپل استفاده کنید. حداقل، مطمئن شوید که از کابل لایتنینگ قابل اعتماد استفاده می کنید و نه یک کابل ارزان قیمت.
  • حتی پس از اینکه گوشی شما باتری را 100 درصد پر نشان داد، به شارژ کردن خود برای چند ساعت ادامه دهید. برای اطمینان از اینکه کالیبراسیون به درستی کار می کند، باید اطمینان حاصل کنید که هر بخش از قدرت را تحت فشار قرار می دهید.

مرحله 4: دستگاه خود را تخلیه کنید

حالا باید کل فرآیند را برای بار دوم تکرار کنید. این همان متد قبلی است: برق دستگاه خود را کاملاً تخلیه کنید. یا از آن همانطور که معمولاً استفاده می کنید استفاده کنید، یا ویدیوها را در حلقه ی پر صدا پخش کنید تا سریعتر به نتیجه برسید.

مرحله 5: سه ساعت دیگر صبر کنید

قطعا در حال حاضر روند برای شما تکراری شده است، اما به آن ادامه دهید. یک بار دیگر، باید مطمئن شوید که آخرین بیت باتری آیفون خود را نیز تخلیه کرده اید. مثل قبل، هر چه بیشتر بتوانید آن را رها کنید تا باتری آن تخلیه شود، بهتر است.

مرحله 6: دستگاه خود را شارژ کنید

برای تکمیل فرآیند، باید دستگاه خود را دوباره شارژ کنید. همان دستور العمل ‌های قبلی را دنبال کنید و مطمئن شوید که اجازه می‌دهید تلفنتان برای چند ساعت حتی پس از پر شدن نیز شارژ شود.

در نهایت، باید سرویس‌ ها و عملکرد هایی را که قبلاً غیرفعال کرده‌اید، دوباره فعال کنید. خدمات مکان، بازخوانی پس‌زمینه و به‌ روزر سانی‌ های خودکار را دوباره روشن کنید و روشنایی صفحه را نیز پشتیبان‌گیری کنید.

و نهایتا نتیجه همین است. اکنون باتری آیفون شما دوباره کالیبره شده است.

سایر نکات صرفه جویی در مصرف باتری آیفون

اگر کالیبراسیون مجدد مشکلات باتری آیفون شما را برطرف نکرده است، ممکن است وقت آن رسیده که مقداری پول برای باتری جدید خود خرج کنید. اگر مطمئن هستید می‌توانید باتری را خودتان عوض کنید، اما انجام این کار گارانتی گوشی شما را باطل می‌کند.

از طرف دیگر، برای برنامه ریزی قرار ملاقات جهت تعویض باطری، به صفحه سرویس باتری اپل بروید. باتری جدید و نیروی کار مورد نیاز آنقدرها که فکر می کنید گران نیستند.

منبع : makeuseof

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس