معرفی 8 راه برای تبلیغ کانال یوتیوب شما

96
0
تبلیغ کانال یوتیوب

اگر قصد دارید کانال YouTube خود را توسعه دهید، لازم است آن را تبلیغ کنید. اما دقیقا روش این کار چگونه است؟ چندین استراتژی برای شما وجود دارد که می توانید به صورت آنلاین از آنها استفاده کنید. در این مقاله به معرفی 8 راه برای تبلیغ کانال یوتیوب شما می پردازیم.

تبلیغ کانال یوتیوب

راه‌اندازی یک کانال YouTube کار زیادی می‌طلبد، و اگر یکی از معدود استثناها نباشید، بعید است که یک شبه موفق شوید. علاوه بر آپلود منظم ویدیوهای با کیفیت بالا که ارزشی برای مخاطبان هدف شما ایجاد می کند، باید بر بازاریابی کانال خود نیز تمرکز داشته باشید.

شما می توانید از اینترنت برای به اشتراک گذاری مطالب خود در مکان های مختلف استفاده کنید. با این حال، داشتن انتخاب های زیاد می تواند طاقت فرسا باشد. بنابراین، ارزش آن را دارد که انتخاب های خود را به جایی محدود کنید که بهترین بازده را در سرمایه گذاری زمانی خودتان داشته باشید.

در این مقاله قصد داریم هشت ایده برای تبلیغ آنلاین کانال یوتیوب، به شما ارائه دهیم.

  1. در مورد ویدیوهای دیگر یوتیوبرها نظر دهید

تبلیغ کانال یوتیوب
تبلیغ کانال یوتیوب

صرف نظر از صنعتی که در آن هستید، شبکه سازی یکی از حیاتی ترین مهارت هایی است که می توانید یاد بگیرید. و در حالی که ممکن است فکر کنید برای سازندگان آنلاین اهمیت چندانی ندارد، آشنایی با سایر یوتیوبرها می‌تواند دیده شدن کانال شما را افزایش دهد.

اگر در YouTube تازه کار هستید، نمی توانید انتظار داشته باشید که افراد حاضر در این پلتفرم فوراً شما را بشناسند. با این حال، می توانید نام خود را در مقابل سازندگان همفکر خود قرار دهید و برای مخاطبان آنها بیشتر قابل مشاهده باشید. که این کار را با گذاشتن نظرات روی ویدیوهای آنها می توانید انجام دهید.

با گذشت زمان، افرادی که ویدیوی سازنده اصلی را مشاهده می کنند ممکن است روی کانال شما نیز کلیک کنند و محتوای شما را بررسی کنند. با این حال، باید مطمئن شوید که نظرات معنی‌داری می‌گذارید. نظرات خود را در مورد موضوع به اشتراک بگذارید و در مورد کارهایی که در مورد ویدیوی آنها انجام دادید و همچنین مواردی که در مورد ویدیو دوست نداشتید صحبت کنید.

  1. تکه هایی از ویدیوهای خود را برای دیگر رسانه های اجتماعی تغییر دهید

تبلیغ کانال یوتیوب
تبلیغ کانال یوتیوب

ظهور TikTok منجر به این شده است که چندین پلتفرم بزرگ رسانه های اجتماعی از فرم های خاص خود از محتوای ویدیویی کوتاه استفاده کنند. بسیاری از کانال ها محتوایی را ارائه می کنند که در این دسته قرار می گیرد، که به سازندگانی مانند شما فرصت بزرگی برای ایجاد مخاطبان داده است.

اگر قبلاً یک ویدیوی YouTube ایجاد کرده اید، محتوای زیادی دارید که می توانید آن را برای پلتفرم های رسانه های اجتماعی تغییر دهید. در حالی که TikTok برای بسیاری گزینه پیشرو است، با این حال ریلز های اینستاگرام نیز ارزش بررسی دارد. همچنین می‌توانید در لینکدین، فیسبوک و توییتر ویدیوهای کوتاه بسازید.

برای ایجاد ویدیوهای عمودی از تصاویر منظره، می توانید از ابزاری مانند Premiere Pro یا Premiere Rush برای برش سریع محتوای خود استفاده کنید. باید قوانین استفاده از محتوایی را که در پلتفرم های دیگر برای هر کانال ظاهر می شود، بررسی کنید، زیرا برخی از آنها اجازه ارسال مجدد را نمی دهند.

  1. از ویژگی انجمن YouTube استفاده کنید

احتمالاً همه چیز را در مورد ویدیوهای بلندتر و YouTube Shorts می دانید، اما چقدر به ویژگی انجمن این پلتفرم توجه کرده اید؟

انجمن یکی از کم ارزش ترین ابزارهای یوتیوب است. می‌توانید از این ویژگی برای ایجاد چندین نوع پست، از جمله وضعیت‌هایی که شبیه به فیس‌بوک و لینکدین هستند، استفاده کنید. علاوه بر این، می‌توانید گیف‌ها و تصاویر ثابت را به همراه ایجاد نظرسنجی و موارد دیگر اضافه کنید.

برای استفاده از برگه انجمن YouTube باید حداقل 500 مشترک برای کانال خود جمع کنید. پس از انجام این کار ، ظرف یک هفته به این ویژگی دسترسی خواهید داشت.

  1. در پادکست ها به عنوان مهمان حضور پیدا کنید

تبلیغ کانال یوتیوب
تبلیغ کانال یوتیوب

پادکست در قرن بیست و یکم به طور فزاینده ای محبوب شده است و محتوایی از این دست به کاربران امکان می دهد زمانی که در حال حرکت هستند نیز به یادگیری ادامه دهند. صرف نظر از اینکه یوتیوبر نوپایی هستید یا قبلاً پایگاه محکمی از مشترکین ایجاد کرده‌اید، حضور به صورت مهمان در پادکست ها راهی عالی برای دستیابی به افراد بیشتری در کانالتان است.

اگر کانال یوتیوب جدیدتری هستید، ممکن است مجبور شوید قبل از اینکه فرصتی برای فعالیت داشته باشید، خودتان اقدام به معرفی خود به پادکست مد نظرتان کنید. با این حال، یوتیوبرهای معتبرتر احتمالاً هر هفته درخواست‌های متعددی برای حضور در پادکست را خواهند داشت.

قبل از ظاهر شدن در پادکست، یک پادکست را بررسی کرده و انتخاب کنید که از منظر تخصصی و منطقی ظاهر شده باشد. در حالت ایده آل، قطعا شما می خواهید پادکستی را انتخاب کنید که شنونده قابل توجهی نیز دارد.

  1. ویدیوهای خود را در توییتر به اشتراک بگذارید

تبلیغ کانال یوتیوب
تبلیغ کانال یوتیوب

توییتر یک پلتفرم عالی برای عکاسان است، اما هر خالق آنلاینی می‌تواند از این پلتفرم برای تاثیرگذاری خوب استفاده کند. این شبکه اشتراک گذاری محتوای ویدیویی را ساده تر کرده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فایل را در یک توییت آپلود کنید و افکار خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

همچنین می توانید پیوندهای ویدیوهای YouTube خود را در فید توییتر خود به اشتراک بگذارید. استفاده از ابزار جستجوی این وب سایت یک عملکرد قدرتمند است و استفاده از کلمات کلیدی و هشتگ های مهم به طور بالقوه به شما کمک می کند بینندگان بیشتری را جذب کنید.

هنگام استفاده از توییتر برای به اشتراک گذاری ویدیوهای خود، برچسب گذاری حساب های مرتبط با محتوای خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر یکی از دوربین های شرکت سونی را بررسی کرده اید، می توانید این شرکت را تگ کنید. انجام این کار ممکن است باعث بازتوییت و در نتیجه توجه بیشتر به شما شود.

  1. استفاده از تبلیغات گوگل را در نظر بگیرید

در حالی که رشد طبیعی برای موفقیت بلندمدت هر سازنده آنلاین بسیار مهم است، شما نباید قدرت تبلیغات پولی را نیز نادیده بگیرید. گوگل ادز مجموعه عظیمی از ابزارهای تبلیغاتی دارد و می توانید از این ویژگی برای تبلیغ ویدیوهای خود استفاده کنید.

ویدیویی را که می‌خواهید تبلیغ کنید انتخاب کنید و مخاطبان هدف خود را نیز سفارشی کنید. اگر مایلید آن را امتحان کنید، حتما مقالات در زمینه ی نحوه ی استفاده از ویژگی های گوگل ادز را قبل از انجام هرکاری، مطالعه کنید. 

  1. دسترسی وب سایت خود را افزایش دهید

تبلیغ کانال یوتیوب
تبلیغ کانال یوتیوب

اگر در مورد ایجاد یک تجارت آنلاین جدی هستید، احتمالاً می خواهید یک وب سایت برای کانال YouTube خود نیز داشته باشید. انجام این کار به شما این امکان را می دهد که انواع رسانه های مختلف مانند پست های وبلاگ و اینفوگرافیک را نیز آپلود کنید. علاوه بر این، به مردم یک راه آسان برای تماس با شما برای فرصت‌های بالقوه می‌دهید.

افزایش دسترسی وب سایت شما می تواند تأثیر مثبتی بر کانال YouTube شما داشته باشد. قرار گرفتن در معرض دید در موتورهای جستجو به ناچار چشمان بیشتری را به سمت وب سایت شما خواهد آورد، که به نوبه خود ممکن است منجر به تعداد کلیک بیشتر در کانال شما شود.

شما می توانید از چندین روش برای افزایش دسترسی وب سایت خود استفاده کنید. بهینه سازی صفحات خود برای رتبه بندی موتورهای جستجو و انتشار محتوای معنادار دو گزینه برای ارتقای وب سایت شما هستند.

  1. انجمن ها را در Reddit بررسی کنید

تبلیغ کانال یوتیوب
تبلیغ کانال یوتیوب

بسیاری از یوتیوب‌برها و سازندگان آنلاین به کانال‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی پایبند هستند. اما اگر می‌خواهید خارج از چارچوب فکر کنید، می‌توانید چندین پلتفرم با مخاطبان بالقوه زیادی پیدا کنید. یکی از این موارد Reddit است که هر ماه بیش از یک میلیارد بازدیدکننده دارد.

در Reddit، تقریباً برای هر موضوعی که قابل تصور است، یک انجمن پیدا خواهید کرد. به این فکر کنید که مخاطبان هدف شما احتمالاً کجا خواهند بود و پیوندهایی را به محتوای خود در آنجا ارسال کنید. در بدترین حالت، احتمالاً بازخورد سازنده ای دریافت خواهید کرد تا به رشد شما کمک کند.

قبل از پست کردن، ساب ردیت را بررسی کنید، زیرا ممکن است در برخی قسمت ها به شما اجازه اشتراک گذاری لینک های خارجی یا تبلیغاتی را ندهند.

از تاکتیک های گفته شده در این مقاله برای تبلیغ کانال یوتیوب خود استفاده کنید

رشد کانال یوتیوب شما به تلاش قابل توجهی نیاز دارد، با این حال طیف وسیعی از مکان‌ها را برای تبلیغ محتوای آنلاین خود در این راه خواهید یافت. افزایش محتوای ویدئویی کوتاه به فرصت‌های زیادی برای ایجاد دنبال‌کننده در رسانه‌های اجتماعی منجر شده است و برخی از پلتفرم‌های کمتر مورد توجه نیز پتانسیل بسیار زیادی را ارائه می‌دهند.

هنگام تبلیغ کانال YouTube خود، از قبل تحقیق کنید تا مشخص کنید مخاطبان شما بیشتر در کجا فعال هستند. با این کار، شما شانس بسیار بیشتری برای یافتن افراد ایده آل خود خواهید داشت.

منبع : makeuseof

5/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس