آنچه که باید درباره‌ی عمارت Derceto بازی Alone in the Dark بدانید

50
0
آنچه که باید درباره‌ی عمارت Derceto بازی Alone in the Dark بدانید

به تازگی ریبوت یا بازآفرینی Alone in the Dark معرفی شده است و بازیکنان بالقوه ممکن است بخواهند در مورد محیط اصلی بازی یعنی Derceto Manor بیشتر بدانند. آنچه که باید درباره‌ی عمارت Derceto بازی Alone in the Dark بدانید را در اول نیوز بخوانید.

دهه 1990 میلادی زمان مهمی در تاریخ توسعه بازی بوده است. با این‌که بسیاری از محققان می‌توانند پیدایش هنرصنعت بازی‌های ویدیویی و ریشه‌های آن را به اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 80 منسوب بدانند، اما بازی‌های ویدیویی تا دهه 1990 میلادی بسیار ابتدایی باقی مانده بودند. با ظهور SNES، سگا جنسیس و رایانه‌های شخصی بسیار قدرتمندتر، هنرصنعت بازی شاهد ظهور عناوین بی‌شماری بود که حتی بر آخرین نسخه‌های منتشر شده تأثیر گذاشتند، با بازی‌هایی مانند Doom ،Pokemon ،Super Mario 64 و Street Fighter 2. همه این عناوین ژانرهای مربوط به خود را محبوب یا خلق کرده‌اند. در سال 1992، بازی Alone in the Dark همین کار را برای ژانر وحشت و بقا انجام داد.

اولین بازی ترسناکی که از مدل‌های شخصیت‌های چند ضلعی سه‌بعدی استفاده می‌کرد و روی پس‌زمینه‌های از پیش رندر شده چسبانده شده بود، Alone in the Dark راه را برای عناوین ترسناک بقای آینده هموار کرد و مستقیماً بر فرنچایزهای محبوبی مانند Resident Evil و Silent Hill تأثیر گذاشت. همین چند روز پیش، THQ Nordic اعلام کرد که اولین بازی Alone in the Dark در حال ریبوت شدن است و با این‌که داستان آن در حال تغییر و گیم پلی بازی در حال بازنگری است، فضاسازی نمادین عمارت Derceto بازی در قلب تاریک بازی باقی مانده است.

آنچه که باید درباره‌ی عمارت Derceto بازی Alone in the Dark بدانید

عمارت Derceto در Alone in the Dark

عمارت تنها در تاریکی که به نام الهه باروری سوریه نامگذاری شده است در سال 1818 ساخته شد و در ابتدا به عنوان خانه‌ای برای یک ماجراجوی ثروتمند به نام الیجا پیکفورد طراحی شد. با این حال، پیکفورد آن چیزی نبود که به نظر می‌رسید. با این‌که در ظاهر، پیکفورد به سادگی یک کاوشگر مغرور و زیاده‌رو بود، اما این مرد در واقع با عنوان دیگری شناخته می‌شد: لرد دزدان دریایی Ezechiel Pregzt.

در اوایل دهه 1700، یک قرن قبل از ساخت عمارت Derceto، او (Pregzt) ناخدای کشتی Astarte بود که همچنین به نام همان الهه سوریه نامگذاری شد. پرگزت پس از به دست آوردن ثروت غیرقابل اندازه گیری، توجه خود را به بزرگترین جایزه از همه این‌ها معطوف کرد: جاودانگی. او همراه با بخشی از خدمه خود از Necronomicon برای دستیابی به قدرت غیبی و رسیدن به جاودانگی استفاده کرد.

پرگزت که اکنون با کشتی خود در پای صخره مستقر شده بود، خود را به شکل پیکفورد درآورده بود، عمارت Derceto را در بالای خشکی ساخت. اگرچه این عمارت سه طبقه در نگاه اول بی ادعا به نظر می‌رسید، اما مجموعه‌ای از تونل‌های زیرزمینی کلاستروفوبیک را پنهان می‌کرد. در طول جنگ داخلی آمریکا در اوایل دهه 1800، یک جوخه از سربازان اتحادیه از کنار عمارت عبور کردند. در تلاش برای برداشتن روح آن‌ها، پرگزت سربازان را به داخل دعوت کرد و آن‌ها را مسموم کرد. با این حال، کاپیتان سربازان ثابت کرد که بیش از حد قوی است و پس از کشمکش کوتاهی، به پرگزت شلیک کرد. سپس سربازان عمارت دِرستو را به آتش کشیدند و پرگزت رها شد تا داخل آن بسوزد.

اما قدرت‌های ماورایی پرگزت هنوز او را ناکام نکرده بودند. با سوختن بدن فانی او، روح پرگزت به محوطه عمارت منتقل شد و در نهایت در درختی گیر کرد. در طول 100 سال بعد، Pregzt تلاش کرد روح هر کسی را که جرأت ورود به محوطه Derceto Manor را داشته باشد، تسخیر کند، اما موفق به انجام این کار نشد. با این حال، این تلاش‌ها بی‌توجه نمی‌ماند، و Derceto Manor به سرعت به دلیل جن زدگی و تسخیر شدن شهرت پیدا کرد.

در اواخر دهه 1800، مردی به نام هاوارد هارتوود زمینی را که عمارت Derceto را در بر می‌گرفت، را خریداری کرد و در تلاش برای یافتن گنج پنهان پرگزت، عمارت را طبق نقشه‌های اولیه بازسازی کرد. پرگزت با دیدن عمارت که به طور کامل بازسازی شده بود، تلاش کرد یک بار دیگر جسد فانی را پیدا کند و شروع به تعقیب در عمارت کرد. در اوایل دهه 1920، Pregzt تلاش کرد تا پسر هاوارد هارتوود، جرمی هارتوود را که اکنون مالک عمارت بود، در اختیار بگیرد. جرمی هارتوود برای جلوگیری از تسخیر شدن، خودکشی کرد. در نهایت، این موضوع کارآگاه خصوصی، ادوارد کارنبی را به تحقیق در عمارت سوق می‌دهد، جایی که او شبح‌ها و هیولاهای فراوانی را پیدا می‌کند.

بازی Alone in the Dark در حال حاضر برای پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس‌ باکس سری اس در حال توسعه است. نظر شما در این خصوص چیست؟ برای تجربه نسخه ریبوت مشتاق هستید؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس