داستان Alone in the Dark از چه قرار است

75
0
داستان Alone in the Dark از چه قرار است

ریبوت یا بازآفرینی Alone in the Dark به تازگی معرفی شده است و بازیکنان بالقوه ممکن است بخواهند بفهمند در داستان بازی اصلی چه اتفاقی رخ داده است. داستان Alone in the Dark از چه قرار است؟ اول نیوز پاسخ می‌دهد.

ریشه‌های زیر سبک وحشت و بقا در باز‌ی‌های ویدیویی را می‌توان تا اوایل دهه 1980 میلادی ردیابی کرد، با بازی‌های اولیه آتاری و کامپیوتر که از ترکیبی از مخفی کاری، ترساندن و نکات عجیب و غریب زیاد استفاده می‌کنند تا احساسی را که در گوشه‌ای وحشتناک و ناشناخته قرار گرفته‌اید را به تصویر بکشند. اگرچه ژانر وحشت بقا در 40 سال گذشته بسیار تکامل یافته است، اما هنوز هم می‌توان DNA این بازی‌های اصلی را حتی در آخرین بازی‌های Resident Evil یا Dead By Daylight پیدا کرد. یکی از این بازی‌های ترسناک و بقا، Alone in the Dark، در شرف ریبوت شدن است.

تنها چند روز پیش اعلام شد، سری Alone in the Dark در حال دریافت ریبوت دیگری است، عنوانی که این بار تصویری دوباره از اولین بازی این سری است که ابتدا در سال 1992 برای کامپیوتر عرضه شده بود. این بازی به طور گسترده‌ای به عنوان اولین بازی ترسناک و بقا در نظر گرفته می‌شود. عنوانی که از محیط‌های سه بعدی و مدل‌های شخصیت‌های چند ضلعی استفاده می‌کند. اولین بازی Alone in the Dark در آن زمان بسیار تأثیرگذار بود، اما این سری از آن زمان تا به امروز در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. بنابراین، در حالی که بازی جدید Alone in the Dark ممکن است دارای یک داستان کاملاً جدید باشد، برخی از بازیکنان ممکن است بخواهند بدانند که داستان اصلی این سری چگونه شکل گرفته است.

بازی تنها در تاریکی

خط سیر داستان Alone in the Dark

اولین بازی Alone in the Dark که در سال 1992 منتشر شد و در سال 1924 روایت می‌شود، با هنرمندی به نام جرمی هارتوود که به تازگی در عمارت Derceto در لوئیزیانا خودکشی کرده است، آغاز می‌شود. اگرچه شرایط مربوط به مرگ هارتوود غیرعادی به نظر می‌رسد، اما عمارت Derceto شهرت گسترده‌ای دارد که توسط ارواح شیطانی تسخیر شده است، بنابراین پرونده به سرعت توسط پلیس محلی بسته می‌شود. ادوارد کارنبی، یک محقق خصوصی، برای پیدا کردن پیانوی کمیاب در انبار هارتوود استخدام می شود.

پس از ورود به عمارت Derceto، کارنبی در داخل عمارت به دام افتاده و درها بسته می‌شوند. سپس کارنبی در تله هیولاها گرفتار می‌شود. هیولاهایی که راه او را به سمت اتاق زیر شیروانی مسدود می‌کنند. سرانجام، کارنبی متوجه می‌شود که عمارت Derceto زمانی محل زندگی یک دزد دریایی فرقه گرا به نام Ezechiel Pregzt بوده است، که اکنون به عنوان یک روح در محوطه ساکن است و به دنبال میزبان‌هایی برای استفاده به عنوان ابزاری برای بازگشت به دنیای فانی است. کارنبی از طریق یک سری از غارها به زیر عمارت می‌رسد و در نهایت محل استراحت پرگزت را پیدا می‌کند و به پرتاب فانوس به داخل مقبره ادامه می‌دهد و غار را به آتش می‌کشد. با رسیدن دوباره به راهروی اصلی عمارت، درها باز می‌شوند و کارنبی سوار تاکسی می‌شود و پشت سرش را هم نگاه نمی‌کند.

حدود سه ماه بعد، کارنبی و شریک جدیدش استخدام می‌شوند تا در عمارتی به نام آشپزخانه جهنمی تحقیق کنند، جایی که آن‌ها معتقدند دختری ربوده شده به نام گریس ساندرز در آن‌جا نگهداری می‌شود. طولی نمی‌کشد که حوادث ماوراء الطبیعه بار دیگر سر و کله‌شان را پیدا می‌کنند و شریک کارنبی به طور مرموزی در داخل عمارت به قتل می‌رسد! در نهایت مشخص شد که در این عمارت ارواح دزدان دریایی که ثروت خود را با جاودانگی معامله کرده‌اند، زندگی می‌کنند و کارنبی باید یک بار دیگر جلوی نیات قتل‌آمیز این ارواح خبیث را بگیرد.

کارنبی که اکنون به خاطر ماجراجویی‌های پلیسی پنهانی‌اش توسط مطبوعات لقب «کارآگاه خصوصی فراطبیعی» را گرفته است، استخدام می‌شود تا یک گروه فیلم‌برداری مفقود شده را در شهر متروکه‌ای به نام Slaughter Gulch که در اعماق صحرای Mojave پنهان شده است، پیدا کند. او خیلی زود با روحی مواجه می‌‌شود که گروه فیلمبرداری را ربوده است، روح یک کابوی به نام جِد استون. کارنبی موفق می‌شود کابوی‌ها و جستجوگران شبح حاضر در شهر را دفع کند و گروه فیلمبرداری را نجات دهد.

سال‌ها بعد، کارنبی در خلال جن‌گیری از خواب بیدار می‌شود و با وجود اینکه توسط شاگردش، تئو نجات پیدا می‌کند، از فراموشی شدید رنج می‌برد، و حتی نمی‌تواند نام خانوادگی خود را به خاطر بیاورد. تئو به او می‌گوید که کراولی قصد دارد از «سنگ فیلسوف» برای آوردن لوسیفر به دنیای فانی استفاده کند. کارنبی در طول ماموریت خود برای متوقف کردن کراولی متوجه می‌شود که او در واقع بیش از 100 سال سن دارد، اگرچه ظاهر جوان خود را حفظ کرده است.

در ادامه کارنبی دروازه بین دنیاها را در زیر پارک مرکزی پیدا می‌کند و از سنگ فیلسوف استفاده می‌کند تا شیطان او را تصاحب کند یا دوستش سارا که خود را برای او قربانی می‌کند. انتخاب اول او را کاملاً تسخیر شده و آماده فتح جهان می‌بیند، در حالی که دومی سارا را تسخیر شده می‌بیند، به طور بالقوه پایان‌بندی به این معنی است که بازی پایان خوشی ندارد، اما آینده اکنون به THQ Nordic بستگی دارد.

بازی Alone in the Dark در حال حاضر برای پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس‌ باکس سری اس در حال ساخت است. نظر شما در خصوص این بازی چیست؟ برای تجربه این بازی ترسناک مشتاق هستید؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس