پلی استیشن یا ایکس باکس: کدام‌یک باید اسکوئرانیکس را بخرند

47
0
پلی استیشن یا ایکس باکس: کدام‌یک باید اسکوئرانیکس را بخرند

پس از آن‌که امبریسر گروپ 3 استودیوی بزرگ اسکوئرانیکس را خریداری کرد، شایعاتی به گوش می‌رسد که ناشر ژاپنی هم قرار است تصاحب شود. اما کدام شرکت برای خرید آن‌ها مناسب است. پلی استیشن یا ایکس باکس؟ برای یافتن پاسخ این سوال با اول نیوز همراه شوید.

حتماََ خرید تصاحب استودیوهای Crystal Dynamics, Square Enix Montreal و سازنده‌ی Guardians of the Galaxy یعنی Eidos Montreal را شنیده‌اید. امبریسر گروپ این استودیوها را به همراه حق امتیاز Tomb Raider، Deus Ex و بیش از 50 بازی دیگر خریده است. پس از این اتفاق بود که شایعات خریده شدن اسکوئرانیکس شدت گرفتند. در حال حاضر 2 شرکت هستند که از این خرید سود خواهند برد.

مایکروسافت و سونی در خرید شرکت‌ها و استودیوهای بازی‌سازی حسابی غوغا کرده‌اند. اخیراََ اکتیویژن بلیزارد و بانجی به تملک این 2 غول فناوری درآمده‌اند. خریدهای صورت گرفته به قدری بزرگ بوده‌اند که هنرصنعت در شوک فرو رفت. ولی این 2 غول فناوری قرار نیست به همین اکتفا کنند. اگر اسکوئرانیکس قابل خرید باشد قطعاََ نامزدهای اصلی پلی استیشن و ایکس‌ باکس خواهند بود.

 

پلی استیشن یا ایکس باکس: کدام‌یک باید اسکوئرانیکس را بخرند

رابطه‌ی سونی و اسکوئرانیکس

فاینال فانتزی 7 یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های تاریخ است. این بازی آغازگر دوران سه بعدی برای این فرانچایز با شکوه است که به نوعی با پلی استیشن عجین شده است. عناوین پيشين همگی روی نینتندو عرضه شده بودند ولی نسخه‌ی هفتم به قدری جاه‌طلبانه‌‌ بود که فقط روی پلی استیشن قابلیت اجرا داشت. پس از آن همه‌ی عناوین شاخص و اصلی فرانچایز روی پلتفرم‌های سونی عرضه شدند. از آن‌جایی که موفقیت فرانچایز با پلی استیشن عجین بوده هیچ بعید نیست که خریدار اصلی اسکوئرانیکس غول ژاپنی باشد.

چرا راه دور برویم، همین نمایش اخیر سونی مملو از عناوین اسکوئرانیکس بود. گویی که نمایش اختصاصی اسکوئرانیکس را مشاهده می‌کردیم. از The DioField Chronicle و Valkyrie Elysium گرفته تا عناوین دیگر. از طرفی بد نیست به انحصاری‌هایی همچون فاینال فانتزی 16 و فاینال فانتزی 7 ریمیک پارت 2 نیز اشاره کنیم. البته نباید Forspoken را نیز فراموش کنیم. اگر اسکوئرانیکس قصد فروش داشته باشد، سونی قطعاََ خریدار است.

 

پلی استیشن یا ایکس باکس: کدام‌یک باید اسکوئرانیکس را بخرند

ایکس باکس ذاتاً غیر قابل پیش‌بینی است

شاید اکثریت فکر کنند خریدار اصلی اسکوئرانیکس سونی است. مخصوصاً با توجه به سوابق هر 2 شرکت. ولی مایکروسافت طی سال‌های اخیر با خریدهای خود همه را شگفت‌زده کرده است. از خرید دابل فاین و نینجا تئوری گرفته تا بتزدا و سایر شرکت‌ها. مایکروسافت با خرید اسکوئرانیکس می‌تواند بخش ژاپن خود را تقویت کند. سال‌هاست شایعه‌ی خرید یک استودیوی ژاپنی توسط مایکروسافت به گوش می‌رسد. چه انتخابی بهتر از اسکوئرانیکس؟ آن‌ها می‌توانند با خرید این ناشر بزرگ نبض بازار نقش‌آفرینی‌های ژاپنی را دست گیرند. از طرفی آن‌ها بتزدا را نیز که استاد نقش‌آفرینی غربی است در اختیار دارند. در نتیجه با خرید اسکوئرانیکس آن‌ها قلب طرفداران این سبک را نشانه خواهند رفت.

آیا مایکروسافت علاقه‌ای به خرید اسکوئرانیکس خواهد داشت؟ نخستین بار نیست که ردموندی‌ها با ناشر ژاپنی همکاری می‌کنند. در سال‌های اخیر فاینال فانتزی هم‌زمان برای کنسول‌های ایکس باکس نیز عرضه شده است. از طرفی انحصار یک ساله‌ی Rise of the Tomb Raider را نیز فراموش نکنید. فرانچایزی که از دیرباز پای ثابت کنسول‌های سونی بوده است ولی به یک‌باره انحصاری مایکروسافت شد و همه در شوک فرو رفتند. یک سال طول کشید تا ماجراجویی جدید لارا کرافت برای کاربران پلی استیشن عرضه شود. در نتیجه عجیب نخواهد بود که مایکروسافت در حرکتی غافلگیر کننده اسکوئرانیکس را خریداری کند.

فیل اسپنسر

در نهایت شرکتی برای خرید اسکوئرانیکس مناسب است که توانایی‌های آن‌ها را درک کند. شرکتی که از دیرباز با آن‌ها رابطه‌ی خوبی داشته و همکاری سودآوری با یکدیگر داشته‌اند. بله پاسخ بدیهی سونی خواهد بود. پلی استیشن همیشه به خانه‌ی نقش‌آفرینی‌های ژاپنی معروف بوده است و اسکوئرانیکس استاد ساخت بازی‌های نقش‌آفرینی ژاپنی است. اگر ایکس باکس این شرکت را بخرد برای بازی‌بازان زیادی نا امید کننده خواهد بود. افرادی که به هوای نقش‌آفرینی‌های ژاپنی PS5 خریده‌اند و به این امید که پلی استیشن مثل همیشه خانه‌ی این سبک بازی است دل خوش کرده‌اند. اما ایکس باکس طی سال‌های اخیر ثابت کرده است که علاقه‌ی خاصی به شگفت‌زده کردن طرفداران دارد. بنابراین هیچ چیز بعید نیست.

نظر شما در این خصوص چیست همراهان؟ کدام شرکت برای خرید اسکوئرانیکس مناسب است؟ پلی استیشن یا ایکس باکس؟ لطفاََ نظرات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس