آپدیت Harmony OS 4 هواوی

61
0
آپدیت Harmony OS 4 هواوی

انتظارات از نسل بعدی سیستم‌عامل سفارشی هواوی موسوم‌ به آپدیت Harmony OS 4 هواوی درحال افزایش است و این پلتفرم می‌تواند تجربه‌ی کاربری جدیدی برای ما به‌ارمغان بیاورد. اطلاعات فاش‌شده در ویبو نشان می‌دهد شرکت چینی در حال‌ کار روی نسخه‌ی چهارم هارمونی اواس است.

آپدیت Harmony OS 4 هواوی

هارمونی اواس ۴ با تغییرات بزرگ در طراحی و ویژگی‌ها منتشر خواهد شد و تجربه‌ی کاربری را بهبود خواهد داد. علاوه‌براین خبرهایی درمورد HarmonyOS 3.1 منتشر شده است؛ سیستم‌عاملی که گوشی‌های سری هواوی P60 به‌طور پیش‌فرض آن را اجرا خواهند کرد. این به‌روزرسانی درواقع به‌عنوان نسخه‌ی بهبودیافته‌ی HarmonyOS 3.0 در نظر گرفته می‌شود.

بدین‌ترتیب انتظار می‌رود Harmony OS 4 به‌عنوان آپدیت بزرگ بعدی هواوی دردسترس قرار گیرد.

هواوی در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود در سال ۲۰۲۱ از نسخه‌ی پیش‌نمایش آزمایشی Harmony OS 3 رونمایی کرد. از طرف دیگر، نسخه‌ی نهایی به‌روزرسانی مذکور در جولای ۲۰۲۲ برای عموم کاربران منتشر شد. هواوی در کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۲ از هارمونی اواس ۴ رونمایی نکرد اما از برخی خدمات جدید و همچنین هارمونی اواس ۳٫۱ پرده‌ برداشت.

ظاهراً هواوی تصمیم دارد به‌روزرسانی Harmony OS 3.1 را به‌طور پیش‌فرض با گوشی‌های سری P60 ارائه دهد و سری Mate 60 در نیمه‌ی دوم سال جاری با سیستم‌عامل Harmony OS 4 روانه‌ی بازار خواهند شد.

البته هواوی تا این‌ لحظه به‌طور رسمی هیچ جزئیاتی درمورد قابلیت‌ها و رابط کاربری Harmony OS 3.1 یا Harmony OS 4 فاش نکرده است.
اولین نسخه‌ی هارمونی اواس در سال ۲۰۱۹ برای نمایشگرهای هوشمند هواوی منتشر شد و سپس راه خود را به سایر محصولات این شرکت باز کرد. Harmony OS با بهره‌گیری از قدرت APIهای مشترک، تجربه‌ای یکپارچه و همه‌جانبه میان همه‌ی دستگاه‌های مجهز به این سیستم‌عامل ارائه می‌دهد.

به‌عنوان مثال می‌توانید همه‌ی خانه‌های هوشمند و دستگاه‌های مرتبط با اینترنت اشیاء (IoT) را به‌طور مستقیم ازطریق گوشی هوشمند خود کنترل کنید. علاوه‌براین برخی شرکت‌های دیگر با همکاری هواوی، محصولات جدیدی را براساس سیستم‌عامل Harmony OS ساخته‌اند و بدین‌ترتیب نقش مؤثری در رشد این اکوسیستم ایفا کرده‌اند.

huaweicentral

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس