آیا زیرسیستم ویندوز برای لینوکس (WSL)به لینوکس کمک کرده تا سهم بازار دسکتاپ را به دست آورد؟ 

34
0
زیرسیستم ویندوز برای لینوکس

از آنجایی که لینوکس دسکتاپ وجود داشته است، طرفداران و مخالفان به طور یکسان به “سال دسکتاپ لینوکس” امیدوار بوده یا به آن می خندند. اکنون به نظر می رسد که لینوکس دسکتاپ به آرامی شروع به کسب سهم بازار کرده است، اما چرا؟ 

آیا مایکروسافت و زیرسیستم ویندوز برای لینوکس را داریم که از معرفی لینوکس به افراد بیشتری و علاقه مند کردن آنها به آن قدر دانی کنیم؟ آیا مایکروسافت رقابت خود را ایجاد می کند؟ 

لینوکس دسکتاپ (در نهایت) سهم بازار را به دست می آورد 

در حالی که بسیاری از مردم تصور می کردند سال دسکتاپ لینوکس بسیار دور هست و ممکن است هرگز نیاید، سیستم عامل کوچکی که می توانست بیش از هر زمان دیگری نزدیک شده باشد. 

در حالی که هنوز راه درازی در پیش دارد، لینوکس در پایان فوریه 2024 به سهم بازار دسکتاپ 4 درصدی دست یافت. این بزرگترین بخش از پایی هست که این سیستم عامل تا به حال داشته است. 

در حالی که این در مقایسه با ویندوز کم رنگ است، این سوال را ایجاد می کند که چرا. دلایل زیادی وجود دارد که لینوکس می تواند حداقل از نظر تئوری به ویندوز برسد، اما این کاربران جدید باید از جایی بیایند. 

بعید است که افراد کاملاً تازه وارد کامپیوتر، نصب لینوکس را به عنوان اولین تلاش خود برای محاسبات انتخاب کنند، و جهش بین توزیع‌های مختلف لینوکس به حساب نمی‌آید. پس جواب باید جای دیگری باشد. 

آیا ما باید از مایکروسافت برای این تقویت لینوکس تشکر کنیم؟ 

سال 2016 زمانی بود که مایکروسافت برای اولین بار زیرسیستم ویندوز را برای لینوکس راه اندازی کرد. اما در زمان راه اندازی، استفاده از آن به خصوص آسان نبود و برخی مشکلات قابلیت استفاده داشت. در حالی که برخی از افراد (مثل ما) بلافاصله وارد عمل شدند، تا زمانی که WSL 2 راه اندازی شد، استفاده از لینوکس در ویندوز رایج شد. این امر اجرای دستورات لینوکس را در ویندوز ساده کرد. 

ویندوز 10 و 11 شروع به کار لینوکس را در کامپیوتر ویندوزی شما بسیار آسان می کند. مطمئناً، شروع به کار با WSL کمی کار می‌خواهد، اما وقتی کار پس ‌زمینه را انجام دادید، آسان است. 

تنها کاری که برای نصب یک توزیع جدید لینوکس باید انجام دهید، جستجوی آن در فروشگاه ویندوز است. اگر توزیع مورد نظر شما در آنجا یافت نشد، به احتمال زیاد دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه نصب آن به صورت آنلاین پیدا خواهید کرد. در حالی که راه‌های دیگری برای دریافت ویژگی‌های مشابه لینوکس در ویندوز وجود دارد، اما آنها بسیار مشکل‌ تر هستند. 

با این سهولت نمونه برداری از انواع مختلف لینوکس، به راحتی می توان فهمید که چگونه کسانی که در نهایت لینوکس را دوست دارند می توانند به مرحله بعدی بروند و آن را به معنای سنتی روی کامپیوتر خود نصب کنند. 

آیا WSL در واقع دسکتاپ لینوکس مورد نیاز ما است؟ 

سوال آخر این هست که اگر برخی از این کاربران جدید لینوکس از ویندوز بیایند، چه تعداد از آنها باقی خواهند ماند؟ یکی از بزرگترین مشکلات لینوکس همیشه سازگاری نرم افزار بوده است و این هنوز هم یک مشکل می باشد. با وجود اینکه تعداد بازی‌های بیشتری از همیشه روی لینوکس اجرا می‌شوند، هنوز تعداد زیادی بازی وجود دارد که فقط روی ویندوز اجرا می‌شوند. 

برای بسیاری از افراد، زیرسیستم ویندوز برای لینوکس آخرین تکامل لینوکس روی دسکتاپ است. اما هنوز هم گزینه بسیار ساده تر برای اکثریت قریب به اتفاق مردم است. 

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس