آیا ماکروسافت دفندر بهترین آنتی ویروس برای رایانه شخصی شما در سال 2023 است؟

46
0
ماکروسافت دفندر

ماکروسافت دفندر یک آنتی ویروس قدرتمند است. اما آیا این بهترین انتخاب برای رایانه شخصی شما در سال 2023 است؟

مایکروسافت آنتی ویروس Microsoft Defender را به شدت بهبود داده است. در مقایسه با نسخه قبلی خود، Microsoft Security Essentials، حتی بیشتر از آن. Microsoft Defender به عنوان یک آنتی ویروس از پیش نصب شده و بدون هزینه، گزینه خوبی برای رایانه شخصی شما به نظر می رسد.

اما، با توجه به خطرات فزاینده امنیت سایبری، آیا Microsoft Defender برای محافظت از شما در برابر همه حملات آنلاین کافی است؟

امروز، راه‌حل آنتی‌ویروس بومی مایکروسافت را بررسی می‌کنیم و تصمیم می‌گیریم که آیا آنقدر توانایی دارد که تمام تهدیدات امنیتی احتمالی را مسدود کند.

ماکروسافت دفندر: امنیت کلی

مایکروسافت دیفندر آنتی ویروس پیش فرض ویندوز 10 و 11 شما است و به صورت رایگان از قبل نصب شده است. از شما در برابر ویروس ها، تروجان ها و کرم ها و سایر بدافزارها محافظت می کند. حتی اگر هیچ نرم‌افزار آنتی‌ویروس دیگری نصب نکرده‌اید، رایانه ویندوزی شما با برخی از محافظت‌های اولیه شروع به کار می‌کند.

در سراسر ماه مه و ژوئن 2022، AV-Test (یک آزمایشگاه مستقل تست امنیت)، پس از آزمایش کامل بر اساس سناریوهای دنیای واقعی و تهدیدات واقعی، Microsoft Defender را به عنوان محصول برتر با امتیاز 6.0 عالی رتبه بندی کرد.

مایکروسافت دیفندر علاوه بر تأثیر سبک وزن بر عملکرد رایانه، محافظت استثنایی از تهدیدهای مخرب بلادرنگ را ارائه می دهد. همچنین از نظر قابلیت استفاده کمترین تأثیر را دارد. این بدان معناست که احتمال اینکه با هشدارهای نادرست یا تشخیص های نادرست دچار اختلال شوید بسیار کم است.

با این حال، نمی‌تواند با سایر نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس برتر به‌طور کلی رقابت کند، زیرا نرم‌افزار آنتی‌ویروس داخلی مایکروسافت دارای قابلیت‌های محدودی برای سرقت هویت و حفاظت از باج‌افزار است.

Microsoft Defender همچنین نمی تواند بدافزارهای کم خطر مانند ابزارهای تبلیغاتی مزاحم را شناسایی کند. این اغلب آزاردهنده است و می‌تواند بر عملکرد روان رایانه شما تأثیر بگذارد. مهمتر از آن، رایانه شما را در معرض خطر باج افزار یا ربودن قرار می دهد.

اینها برخی از ویژگی های ضروری هستند که هم در آنتی ویروس رایگان و هم در آنتی ویروس ممتاز مانند Norton 360، Avira یا حتی Malwarebytes یافت می شوند. فقدان آن به طور قابل توجهی توانایی مایکروسافت دیفندر در ارائه حفاظت کامل از بدافزار را کم رنگ می کند و شما را در معرض خطر از دست دادن اطلاعات ارزشمند خود قرار می دهد.

ماکروسافت دفندر: امکانات

در ویندوز 10 و 11، آنتی ویروس Microsoft Defender بخشی از امنیت ویندوز است. این ویژگی با ویژگی‌های قدرتمندی مانند تشخیص تهدید در زمان واقعی، فایروال و کنترل‌های والدین همراه است. مایکروسافت تلاش زیادی برای بهبود آنتی ویروس پرچمدار خود انجام داده است که امنیت شما را بیش از هر زمان دیگری حفظ می کند.

محافظت از زمان واقعی

یکی از ویژگی های ضروری هر نرم افزار آنتی ویروس، شناسایی تهدیدات مخرب و از بین بردن آنها به محض ظاهر شدن است. نرم‌افزار آنتی‌ویروس این کار را با کار بی‌صدا در پس‌زمینه انجام می‌دهد و به محض شناسایی تهدید احتمالی به شما اطلاع می‌دهد.

Microsoft Defender حفاظت قوی در زمان واقعی در برابر ویروس ها، تروجان ها، فیشینگ، کرم ها و روت کیت ها ارائه می دهد. زیرساخت ابری یکپارچه مایکروسافت هوش مصنوعی را برای تجزیه و تحلیل داده‌ها در زمان واقعی برای شناسایی موثرتر تهدیدات مخرب ترکیب می‌کند. بر اساس AV-TEST، از همه مهمتر، نرخ تشخیص کاذب (که قبلاً یک مشکل بود) به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

متأسفانه مایکروسافت دیفندر قادر به ارائه حفاظت جامع در برابر تهدیدات بدافزارها، باج افزارها یا سرقت هویت نیست. با این حال، می توانید با ثبت نام برای Microsoft 365 از محافظت از هویت استفاده کنید.

در مقابل، مجموعه‌های آنتی‌ویروس دیگری مانند Kaspersky، Bitdefender، یا McAfee محافظت در زمان واقعی بسیار بهتری نسبت به Microsoft Defender ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، Kaspersky Security Cloud دارای یک اسکنر مبتنی بر ابر یکپارچه است که محافظت عالی از بدافزار را فراهم می کند. همچنین به طور مداوم پایگاه داده بدافزار خود را به روز می کند تا جلوتر از منحنی باشد.

ماکروسافت دفندر: دیواره آتش

مایکروسافت دارای یک فایروال اختصاصی برای حفاظت شبکه پیشرفته است. فایروال و حفاظت شبکه به شما اجازه می دهد تا کنترل مدیریتی بر ترافیک شبکه ورودی و خروجی را در دست بگیرید.

اگرچه فایروال جامع است، اما راه اندازی آن می تواند مشکل ساز باشد. هنگامی که فایروال خود را راه اندازی کردید، از شما در برابر صفحات وب غیرمجاز که می توانند رایانه شما را در برابر تهدیدات سایبری مخرب مانند باج افزار یا جاسوس افزار آسیب پذیر کنند، محافظت می کند.

اگر از Microsoft Defender استفاده می کنید، نیازی به دریافت فایروال شبکه اختصاصی برای استفاده معمولی در خانه یا محل کار خود ندارید.

ماکروسافت دفندر: کنترل های والدین

اینترنت می تواند مکانی خطرناک برای کودکان باشد. گزینه‌های Family ارائه‌شده توسط مایکروسافت به والدین اجازه می‌دهد تا به طور یکپارچه بر عادات وبگردی فرزندانشان نظارت و کنترل کنند.

مایکروسافت کنترل های جامع والدین را بدون هزینه اضافی ارائه می دهد. والدین می‌توانند گزارش‌های فعالیت را دریافت کنند، وب‌سایت‌های خاص را فیلتر کنند، زمان صفحه نمایش را محدود کنند و موارد دیگر. علاوه بر این، شما می توانید بچه های خود را در زمان واقعی نیز نظارت کنید.

Norton 360، Kaspersky و Bitdefender کنترل‌های والدین مشابهی را ارائه می‌کنند، اما برخلاف Microsoft Defender، به اشتراک ممتاز نیاز دارند.

ماکروسافت دفندر: امنیت وب

Microsoft Defender SmartScreen شما را از تعامل با صفحات وب که ممکن است درگیر توزیع بدافزار یا حملات فیشینگ باشند، جلوگیری می کند. SmartScreen وب سایت ها را از نظر رفتار مشکوک تجزیه و تحلیل می کند و همچنین وب سایت را در برابر لیستی از سایت های مخرب شناخته شده بررسی می کند.

علاوه بر این، SmartScreen در ویندوز 10 و 11 یکپارچه شده است و حتی فایل‌هایی را که توسط مرورگرهای وب دیگر یا کلاینت‌های ایمیل دانلود شده‌اند اسکن می‌کند. می‌توانید با دانلود افزونه Microsoft Defender SmartScreen، محافظت از وب پیشرفته را در Google Chrome انتخاب کنید.

با وجود SmartScreen قدرتمند، Microsoft Defender فاقد سایر ویژگی های محافظت از وب مانند VPN یکپارچه، حفاظت از تاریک وب و مدیر رمز عبور است. اینها برخی از ویژگی هایی هستند که به راحتی در نرم افزارهای آنتی ویروس برتر مانند Norton 360 در دسترس هستند.

راحتی در استفاده

بهترین چیز در مورد Microsoft Defender این است که شما نیازی به نصب آن ندارید. به عنوان آنتی ویروس پیش فرض در ویندوز 10 و 11، به طور خودکار فعال می شود و در زمان واقعی از شما در برابر بدافزار محافظت می کند.

برای استفاده از مایکروسافت دیفندر، نیازی به دانش فنی ندارید، زیرا رابط کاربری ساده و مینیمالیستی دارد. حتی اگر می خواهید ویژگی های اضافی را پیکربندی کنید، مراحل انجام این کار بسیار ساده است. در واقع، شما می توانید اسکن سیستم را تنها با چند کلیک انجام دهید.

ماکروسافت دفندر: قیمت گذاری

در مقایسه با سایر نرم افزارهای آنتی ویروس رایگان و پولی، Microsoft Defender به سرعت به 10 نرم افزار برتر تبدیل می شود. اما به عنوان یک آنتی ویروس رایگان، محدودیت های خود را دارد و می تواند رایانه شما را در معرض خطر بدافزار قرار دهد.

اگر به حفاظت پیشرفته‌تری نیاز دارید، ممکن است به دنبال نرم‌افزار آنتی‌ویروس ممتاز باشید که حفاظت جامع‌تری از بدافزار ارائه می‌دهد.

فایل پشتیبانی اطلاعات

در حالی که مایکروسافت دیفندر نمی‌تواند باج‌افزار را شناسایی و حذف کند، به شما این امکان را می‌دهد که از OneDrive برای پشتیبان‌گیری از اطلاعات خود استفاده کنید و در صورت حمله به رایانه شخصی، فایل‌های خود را ذخیره کنید.

در صورت حمله باج‌افزار، می‌توانید دسترسی به پوشه کنترل‌شده را نیز تنظیم کنید تا از تغییر پوشه‌های خاص توسط برنامه‌های غیرمجاز محافظت کنید.

آیا باید از Windows Defender استفاده کنید؟

مایکروسافت بالاخره یک نرم‌افزار آنتی‌ویروس مؤثر ارائه کرد که بدون پرداخت هزینه اضافی از قبل نصب شده است. با این حال، قابلیت‌های حفاظتی آن به طور کلی، هنوز به بهبودهای قابل توجهی نیاز دارد.

حفاظت محدود در برابر بدافزارها و باج افزارهای سطح پایین، رایانه شما را در معرض خطر قرار می دهد. از سوی دیگر، ویژگی‌های بسیار خوبی مانند SmartScreen، فایروال و کنترل‌های والدین وضعیت کلی آن را بهبود می‌بخشند. مایکروسافت دیفندر به عنوان بخشی از مجموعه Microsoft 365، ویژگی های امنیتی بهبود یافته ای را برای کاربران سازمانی و خانگی ارائه می دهد.

ما را اشتباه نگیرید، هنوز هم یک آنتی ویروس عالی است، اما نه آنتی ویروسی که شما فقط به آن تکیه کنید. توصیه می کنیم از Microsoft Defender همراه با آنتی ویروس رایگان دیگری مانند Avira یا AVG استفاده کنید تا بهتر از خود در برابر بدافزار محافظت کنید. در حالت ایده‌آل، توصیه می‌کنیم روی یک آنتی‌ویروس مقرون‌به‌صرفه مانند Norton 360 یا Bitdefender سرمایه‌گذاری کنید که از امنیت سایبری کامل محافظت می‌کند.

مایکروسافت دیفندر راه درازی را پیموده است، اما هنوز باید در مبارزه با تهدیدات سایبری پیشرفت بیشتری داشته باشد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس