آیفون 14 eSIM است: در اینجا معنای آن برای آینده چیست؟

65
0
آیفون 14 eSIM

اپل سینی (tray) سیم کارت را در تمام مدل های آیفون 14 در ایالات متحده کنار گذاشته است. آیا سایر شرکت ها نیز از این روند پیروی خواهند کرد؟ آیفون 14 eSIM است.

اپل اخیراً در رویداد Far Out خود، سری آیفون 14 خود را معرفی کرد. در حالی که ارتقاء قابل توجهی در مقایسه با آیفون 13 وجود ندارد، یک چیز توجه برخی از کاربران را به خود جلب کرده است و آن اینکه اپل اسلات های فیزیکی سیم کارت را برای مدل های آمریکایی خود حذف کرده و به جای آن به سیم کارت های الکترونیکی تبدیل شده است.

آیا حرکت اپل نشانه ای از تغییر زمان در صنعت گوشی های هوشمند است؟ آیا سایر تولیدکنندگان در چند سال آینده از این روند پیروی خواهند کرد؟ در زیر به احتمالات خواهیم پرداخت.

eSIM چیست؟

اپراتورهای تلفن به طور سنتی یک سیم کارت فیزیکی به مشتریان ارائه می دهند که به شرکت مخابراتی اجازه می دهد دستگاه شما را با اکانت شما مطابقت دهد تا بتوانید از طریق شبکه آنها ارتباط برقرار کنید. سیم‌کارت‌ها در ابتدا بسیار بزرگ بودند، اما در طول سال‌ها شاهد کاهش آن‌ها به میکرو سیم‌کارت‌ها و نانوسیم‌ها بودیم.

سیم‌کارت جاسازی‌شده (eSIM) فناوری‌ای است که همه این موارد را دیجیتالی می‌کند، به این معنی که نیازی به سیم‌کارت «فیزیکی» نیست. در عوض، می‌توانید به‌طور دائم یک سیم‌کارت دیجیتال را در دستگاه تلفن همراه نصب کنید و بدون نیاز به سیم‌کارت فیزیکی به شبکه شرکت مخابراتی بپیوندید (معمولاً با استفاده از کد QR ارائه‌شده توسط شرکت مخابراتی‌تان).

هر آیفون از زمان آیفون XR از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند، یکی نانو سیم‌کارت فیزیکی و یک سیم‌کارت الکترونیکی. به راحتی می توانید مقاله عمیق ما را در مورد تفاوت بین سیم کارت و سیم کارت بررسی کنید.

چرا iPhone 14 به eSIM-Only تغییر کرده است؟

اپل ویژگی های متفاوتی را در سری جدید آیفون 14 خود اعلام کرده است – به عنوان مثال، مدل های پرو اکنون دارای جزیره پویا (Dynamic Island) هستند، در حالی که مدل های استاندارد آیفون 14 هنوز همان بریدگی (notch) را که از آیفون X وجود داشته است، حفظ کرده اند.

با این حال، یک چیز رایج در همه مدل های ایالات متحده این است که سینی (tray) سیم کارت فیزیکی وجود ندارد.

اپل با خط تولید آیفون 14 به عنوان اولین تولید کننده اصلی که سیم کارت فیزیکی را به طور کامل از مدل های آیفون ایالات متحده حذف کرد، سابقه ای ایجاد کرده است. با این حال، اپل به حفظ سینی (tray) سیم کارت فیزیکی در سایر مدل های خود در سراسر جهان ادامه خواهد داد.

اگر امروز آیفون 14 را از وب سایت اپل سفارش دهید، یادداشت زیر را در کنار سفارش خود مشاهده خواهید کرد:

“مدل های آیفون 14 و آیفون 14 پرو آماده فعال سازی با سیم کارت الکترونیکی می شوند.* توجه داشته باشید، این مدل ها نمی توانند با سیم کارت فیزیکی فعال شوند.”

اپل همچنین به The Verge گفت که آیفون 14 استاندارد می تواند تا 6 eSIM را ذخیره کند. با این حال، تنها دو مورد از این ها می توانند همزمان فعال شوند. از سوی دیگر، آیفون 14 پرو می تواند هشت عدد را ذخیره کند.

آیفون 14 eSIM: مزیت استفاده از eSIM چیست؟

بارزترین مزیت استفاده از eSIM این است که مجبور نیستید برای دریافت سیم کارت فیزیکی به فروشگاه شرکت مخابراتی بروید یا منتظر بمانید تا سیم کارت به دستتان برسد. می‌توانید برای یک طرح تلفن همراه ثبت‌ نام کنید و با اسکن یک کد QR یا استفاده از برنامه شرکت مخابراتی، آن را بلافاصله فعال کنید.

به طور مشابه، داشتن دو سیم کارت، سناریوهای مفید دیگری را باز می کند. بسیاری از کاربران دوست دارند از یک سیم کارت برای خط تجاری و دیگری برای خط شخصی استفاده کنند. وجود هر دوی اینها به عنوان eSIM، تنظیم اینها را کمی آسان‌تر می‌کند.

داشتن دو سیم کارت در سفرهای بین المللی نیز بسیار مهم است. می‌توانید بدون از دست دادن تماس‌ها و پیامک‌های شماره منزلتان، از طرح یک شرکت مخابراتی محلی برای پوشش داده استفاده کنید.

معایب داشتن یک دستگاه فقط eSIM چیست؟

اکثر اپراتورهای بزرگ این روزها به طور پیش ‌فرض پشتیبانی از سیم‌کارت را ارائه می‌کنند، بنابراین این احتمال وجود دارد که این موضوع روی شما تأثیر چندانی نداشته باشد. با این حال، بسیاری از اپراتورهای کوچک‌ تر همچنان به سیم‌کارت فیزیکی نیاز دارند، که در آن عدم وجود اسلات سیم‌کارت ناراحت‌کننده خواهد بود.

مهمتر از آن، هنگامی که به خارج از کشور سفر می کنید، می توانید یک طرح حامل پیش پرداخت در خارج از کشور را برای پوشش شبکه محلی خریداری کنید، که معمولاً فقط از طریق سیم کارت فیزیکی در دسترس است. این امر به ویژه در کشورهای در حال توسعه مشهود است، جایی که eSIM ها چندان رایج نیستند. بنابراین، داشتن یک دستگاه فقط eSIM مشکل ساز خواهد بود.

این برای آینده چه معنایی دارد؟

اپل در طول تاریخ سابقه کنار گذاشتن استانداردها را برای چیزهای جدید ایجاد کرده است. جک هدفون بارزترین مثال است و اپل اولین شرکتی است که آن را به طور کامل از گوشی‌های خود حذف کرد و برندهای دیگر نیز مدت کوتاهی پس از آن اقدام به حذف آن کردند.

پس از عرضه آیفون 14 اپل، سیم‌کارت‌های فیزیکی به نظر می‌رسند که از همان الگو پیروی می‌کنند. جالب است که ببینیم دیگر سازندگان گوشی های هوشمند چه تصمیمی می گیرند.

با این حال، همه ما باید انتظار افزایش گسترده در استفاده از سیم کارت را داشته باشیم. با این حال، همانطور که مطرح می شود، اپل متوجه شده است که eSIM در سطح جهانی رایج نیست، به همین دلیل است که تنها مدل های ایالات متحده از استاندارد eSIM استفاده می کنند. اما در صورت موفقیت آمیز بودن، ممکن است تصمیم بگیرد که این را در سراسر جهان در نسخه های بعدی خود پیاده کند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس