اتوکد چیست و چه کاربردی دارد؟

83
0
اتوکد چیست؟

اتوکد نیاز به ایجاد دستی طرح ها را برطرف می کند. بیایید ببینیم اتوکد چیست؟ و چرا طراحان آن را دوست دارند.

ورود اتوکد به طور کامل صنعت طراحی را تغییر داد و عصر جدیدی از شیوه های طراحی را آغاز کرد که عمدتاً به کامپیوتر ها متکی بود. پیش از آن، طراحان باید روزها را صرف طراحی و اندازه گیری هر خط می کردند.

اما اتوکد همه اینها را تغییر داد. به جای تکیه بر قلم و کاغذ و به جای کار بیش از حد در ایجاد آن، طراحان می توانند بیشتر بر روی خود طرح تمرکز کنند. اتوکد به طراحان اجازه می دهد تا بیشتر بر روی ایده پردازی تمرکز کنند و در عوض فرآیند اجرا را خودکار کنند.

در این مقاله قرار است در مورد اینکه، اتوکد چیست؟، چه کاری انجام می دهد، چه کسانی از آن استفاده می کنند و تأثیری که بر صنعت طراحی داشته است، بحث کنیم.

اتوکد چیست؟

به زبان ساده، اتوکد یک برنامه طراحی به کمک کامپیوتر (از روی نام “CAD”) است. این برنامه توسط Autodesk ایجاد شد، که در واقع شرکتی است که در درجه اول نرم افزار و راه حل هایی را برای صنایعی مانند معماری، مهندسی، طراحی محصول، تولید، ساخت و ساز و غیره تولید می کند.

اتوکد به طراحان این امکان را می دهد که طرح ها و تصاویر دیجیتال را به صورت دو بعدی و سه بعدی بسیار کارآمد ایجاد و ویرایش کنند. اتوکد به جای اینکه آنها را مجبور کند تصاویر را با دست ویرایش کنند، دستکاری طرح ها را بسیار ساده تر می کند.

اساساً، اتوکد به طراحان اجازه می دهد تا مدل های هندسی روی صفحه ایجاد کنند و جایگشت های بی پایانی را برای ایجاد انواع اشیا و ساختارهای مختلف ارائه دهند. این انعطاف پذیری همان چیزی است که اتوکد را به یک پیشرو در صنعت تبدیل کرده است زیرا می توان آن را برای استفاده در هر صنعت یا اپلیکیشنی به کار برد.

چرا باید از اتوکد استفاده کنیم؟

چرا باید از اتوکد استفاده کنیم؟
چرا باید از اتوکد استفاده کنیم؟

اتوکد در اصل برای طراحی های دو بعدی ایجاد شد. حتی امروزه، بسیاری از طراحان اتوکد را به دلیل قابلیت های عالی طراحی دو بعدی آن به دیگر برنامه ها ترجیح می دهند. با این حال، Autodesk به ارائه ویژگی های جدید ادامه داده و امروزه اتوکد از طراحی سه بعدی نیز پشتیبانی می کند.

مجموعه ای از دستورات مختلف در اتوکد وجود دارد که به طراحان کمک می کند تا طرح های دقیق تر و صحیح تری را آماده کنند، از جمله ویژگی هایی مانند پیدا کردن خطوط مرکزی به طور خودکار یا تنظیم ابعاد طراحی با نسبت های ثابت.

برای طراحی سه بعدی، اتوکد نماهای متعددی را ارائه می دهد که به طراحان اجازه می دهد تغییرات و بهبودهای ظریف تری ایجاد کنند. اتوکد همچنین داده های طراحی را ذخیره می کند که می توانید در آینده از آنها استفاده کنید. این برنامه از رندر مستقیم در فضای ابری و نقشه های مقطعی پشتیبانی می کند و حتی در رندرها نیز نورپردازی واقعی ارائه می دهد.

اتوکد برای چه مواردی استفاده می شود؟

اتوکد در صنایع مختلفی کاربرد دارد. اگرچه در ابتدا برای استفاده در صنعت معماری و ساخت و ساز ایجاد شد، اما اکنون در چندین حیطه و برنامه های کاربردی استفاده می شود.

طراحی معماری

طراحی معماری
طراحی معماری

معماران عمدتاً از اتوکد برای تهیه پلان های طبقات، نقشه ها و طرح های ساختمانی استفاده می کنند. از آنجایی که این پلان ها با مقیاس بندی رسم شده اند و عموماً بسیار دقیق هستند، اتوکد این امکان را برای معماران فراهم می کند که بدون از دست دادن دقت ابعاد، ایده خود را تجسم کنند.

اتوکد همچنین به طراحان این اجازه را می دهد تا داده های جزئی تر را در مورد یک طراحی ساختمان بررسی کنند و به آنها کمک می کند تا نقاط ضعف در طراحی را شناسایی کرده و قبل از شروع ساخت، آنها را اصلاح کنند.

طراحان داخلی

طراحان داخلی

اتوکد معمولاً توسط طراحان داخلی که ترجیح می دهند نسخه های سه بعدی طراحی داخلی خود را ایجاد کنند، استفاده می شود. اتوکد به طراحان داخلی اجازه می دهد تا مدل های سه بعدی واقع گرایانه ای از فضاها را ایجاد کنند و از مدل های تو پر، سطحی و مشبک پشتیبانی کنند.

در این برنامه ابزارهای مشاهده و جهت یابی سه بعدی نیز در دسترس هستند که از دیدن به صورت چرخشی، از طریق راه رفتن یا حرکت به اطراف پشتیبانی می کنند، بنابراین طراحان داخلی می توانند طرح های خود را به نمایش بگذارند و آن ها را همانطور که می خواهند ارائه کنند.

اتوکد همچنین از رندرینگ نیز پشتیبانی می کند و به طراحان اجازه می دهد تا از نورپردازی و مواد منحصر به فرد استفاده کنند تا به مدل های سه بعدی خود ظاهری واقعی تر و شیک تر بدهند. و این برنامه از رندر در فضای ابری نیز پشتیبانی می کند، بنابراین نیازی به داشتن یک لپ تاپ قدرتمند که از نرم افزار مدل سازی سه بعدی پشتیبانی می کند، نیست.

مهندسان مکانیک

اگرچه اتوکد عمدتاً برای معماران و طراحان طراحی شده است، مهندسان مکانیک نیز اغلب از آن برای تهیه تصاویری که به کار آنها کمک می کند استفاده می کنند. مهندسان مکانیک از اتوکد برای تهیه مدل ها و نقشه های خاص مربوط به محصولات مختلف استفاده می کنند.

طراحان مد

این گزینه ممکن است کمی تعجب آور به نظر برسد، اما طراحان مد نیز از اتوکد استفاده می کنند. این یکی از بهترین ابزارهای کاربردی برای طراحان مد است که به آنها این امکان را می دهد تا طرح های اولیه، الگوها و طراحی های دقیق تری را آماده کنند.

علاوه بر این، طراحان مد همچنین می توانند تکرارهای مختلفی از یک طرح واحد ایجاد کنند، و از آنجایی که اتوکد از ابعاد برای مراجع بدی افراد نگه داری می کند، طراحان می توانند آنها را برای متریال ها و الگوهای مختلف اعمال کنند.

بهترین ویژگی های اتوکد

مجموعه ای از ویژگی های جدید در اتوکد وجود دارد که آن را به یک انتخاب عالی برای طراحان تبدیل می کند. Autodesk به طور مداوم تعداد زیادی آپدیت جدید را منتشر کرده است که ویژگی ها و پیشرفت های جدیدی را معرفی می کند. در اینجا برخی از بهترین ویژگی های اتوکد آورده شده است.

اپلیکیشن های موبایل و وب

از آنجایی که اتوکد در فضای ابری کار می کند، به کاربران اجازه می دهد تا با دستگاه های مختلفی کار کنند و به این ترتیب ایجاد، ویرایش و مشاهده نقشه ها هم از طریق برنامه تلفن همراه و هم برنامه وب آسان می شود. این قابلیت اجازه می دهد تا آزادی بیشتری داشته باشید و همکاری را بسیار آسان تر می کند، به خصوص در بین تیم های غیر متمرکز.

گردش کار سریعتر و کارآمدتر

اتوکد به شما این امکان را می دهد تا کپی های کنترل شده ای از طراحی خود را با هم تیمی های خود به اشتراک بگذارید و به آنها این امکان را می دهد تا فیدبک خود را ارسال کنند. از نشانه گذاری پشتیبانی می کند، و همچنین یک ویژگی جذاب My Insights دارد که به کاربران نکات مفیدی درباره پروژه هایشان می دهد.

همچنین در این برنامه یک Sheet Set Manager اختصاصی وجود دارد که به کاربران امکان ارسال و دریافت سریع برگه ها را از طریق پلتفرم ابری Autodesk می دهد.

ابزارهای خاص صنعت

اتوکد بسیار بیشتر از یک برنامه طراحی ساده است که عمدتاً توسط مهندسان و معماران استفاده می شود. فروشگاه Autodesk به شما این امکان را می دهد تا از میان ابزارها و پلاگین های مختلف صنعتی که می توانید استفاده کنید، هر کدام را که می خواهید انتخاب کنید.

و شامل ابزارهایی است که برای بهبود زمان بندی و کارآیی طراحی شده اند، و همچنین ابزارهایی که به بهبود گردش کار و افزودن ویژگی های مورد نیاز به اتوکد کمک می کنند.

اتوکد چگونه کار می کند

اتوکد چگونه کار می کند
اتوکد چگونه کار می کند

مانند اکثر نرم افزارهای طراحی، اتوکد با استفاده از لایه ها و تصویر برداری کار می کند. ممکن است بخواهید آن را با Illustrator یا فتوشاپ مقایسه کنید، باید بگوییم که اتوکد فقط برای تهیه ساختارها و طرح ها ایجاد شده است.

نوع فایل اصلی DWG است که تصاویر، داده های هندسی و اطلاعات طراحی را ذخیره می کند. همچنین می توانید بلوک هایی را که المان های اساسی ساختمان هستند، را از یک کتابخانه جداگانه اضافه کنید.

این بلوک ها از انواع مبلمان ساده تا طرح های پیچیده تری مثل سازه های چوبی یا راه پله ها را شامل می شوند. اکثر طراحان معمولاً استفاده از بلوک ها را ترجیح می دهند زیرا باعث صرفه جویی در زمان می شود. علاوه بر همه اینها کتابخانه هایی با موضوعات اختصاصی در این برنامه در دسترس هستند که طراحان اغلب از آنها برای رسم طرح های خود استفاده می کنند.

اتوکد یک ابزار طراحی اساسی است

حدودا چهار دهه است که اتوکد در خط مقدم صنعت طراحی قرار دارد. در عین حال که امروزه تعداد زیادی نرم افزار رایگان CAD در دسترس هستند، اتوکد همچنان انتخاب بهتری برای طراحی صنعتی و معماری است.

اگرچه اتوکد یک انتخاب گران است، اما به دلیل پلتفرم ابری، انعطاف پذیری و مجموعه متنوعی از ویژگی هایی که ارائه می دهد، همچنان توسط بسیاری از افراد ترجیح داده می شود.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس