مقایسه فتوشاپ و کورل دراو، کدام یک برای کارهای گرافیکی بهتر است؟

84
0
مقایسه فتوشاپ یا کورل دراو

مقایسه فتوشاپ و کورل دراو دو ابزار محبوب برای طراحان گرافیک هستند. اما بهترین انتخاب برای کارهای گرافیکی کدام است؟

هزاران نرم افزار برای ویرایش، اصلاح و ایجاد عکس‌ها طراحی شده است. برخی از آنها برای حرفه ای‌ها مناسب هستند و برخی دیگر برای مبتدیان مناسب تر می‌باشند.

Adobe Photoshop و کورل دراو دو نرم‌افزار متداول هستند که توسط حرفه‌ای‌ها و فریلنسرهایی که با ویرایش عکس و طراحی وکتور سروکار دارند، استفاده می‌شوند.

اما تفاوت این دو نرم افزار در چیست و کدام یک بیشتر با نیازهای شما مطابقت دارد؟ در این مقاله می‌خواهیم در خصوص این موضوع صحبت کنیم.

مقدمه ای بر مقایسه فتوشاپ و کورل دراو

مقدمه ای بر مقایسه فتوشاپ و کورل دراو
مقدمه ای بر مقایسه فتوشاپ و کورل دراو

فتوشاپ و کورل دراو هر دو نرم افزارهایی هستند که برای ویرایش و پردازش گرافیک ایجاد شده اند، همچنین هر دو جزو برنامه‌های پیشرو در صنعت هستند و هر دو برای طراحان مناسب می‌باشند. بنابراین، چه چیزی آنها را متفاوت می‌کند؟

Adobe Photoshop یک ویرایشگر گرافیکی حرفه ای است که در ابتدا برای ویرایش عکس‌ها طراحی شده بود. این برنامه به یکی از بهترین برنامه‌های ویرایش همه کاره در بازار طراحی تبدیل شده است.

کورل دراو یک ویرایشگر مبتنی بر بردار است که شرکت‌ها و فریلنسرها به طور گسترده از آن برای ایجاد نقشه‌های برداری استفاده می‌کنند. می‌توانید از این برنامه برای ویرایش عکس نیز استفاده کنید، اما عمدتاً برای ایجاد کارت ویزیت، بنر، لوگو و غیره استفاده می‌شود.

ویژگی‌های اساسی این دو برنامه نرم افزاری

اگرچه فتوشاپ و کورل دراو هر دو ابزارهای پیشرفته ای را ارائه می‌دهند، اما اینکه کدام نرم افزار برای شما مناسب است بستگی به این دارد که دنبال چه چیزی هستید.

به عنوان مثال CorelDRAW بیشتر برای چاپ استفاده می‌شود. این به این معنی است که یک گزینه عالی برای ایجاد هنرهای برداری، طرح‌های لوگو، بنرها، آگهی‌ها و غیره است. با این حال، فتوشاپ اغلب برای ویرایش عکس، انیمیشن‌های اولیه، تصاویر و موارد دیگر استفاده می‌شود.

فتوشاپ دارای ویژگی‌های بسیار بیشتری نسبت به CorelDRAW برای کاربران بیشتر است.

ابزارها (Tools)

ابزارها (Tools)
ابزارها (Tools)

فتوشاپ ابزارهای بسیار متنوعی را برای ویرایش عکس ارائه می‌دهد. همچنین دارای ابزارهای مختلف انتخاب است که انجام برخی از رایج ترین ویرایش‌ها مانند حذف پس زمینه یک تصویر را آسان می‌کند.

کورل دراو بیشتر بر روی ویژگی‌های ترسیم برداری تمرکز دارد. این برنامه ابزارهای Freehand و Bezier را ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد انواع اشکال را ایجاد کنید. این به شما امکان می‌دهد نقاشی‌های برداری تمیزی را ایجاد نمایید که برای چاپ عالی هستند.

به طور خلاصه، Adobe Photoshop و CorelDRAW هر دو با تصاویر شطرنجی و فایل‌های برداری کار می‌کنند. با این حال، تفاوت اصلی این است که نوع گرافیکی فتوشاپ مبتنی بر شطرنجی است، به این معنی که برنامه با اشیاء هوشمند کار می‌کند. هنگامی‌که اندازه لایه را تغییر می‌دهید، تمام اطلاعات برداری و عکاسی را حفظ می‌کند.

از طرف دیگر، CorelDRAW مبتنی بر برداری است. بنابراین، فایل‌های برداری و شطرنجی را وارد می‌کند و به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به تبدیل آنها به اشیاء هوشمند، در یک سند با آنها کار کنید.

فیلترهای هنری

فیلترهای هنری
فیلترهای هنری

هر دو برنامه فیلترهای هنری زیادی ارائه می‌دهند. یکی از پرکاربردترین فیلترها در کورل دراو، فیلتر اکریلیک صاف است. این فیلتر باعث می‌شود عکس شما مانند یک نقاشی تمام شده به نظر برسد و شما می‌توانید جزئیات کلی فیلتر را تنظیم کنید.

فتوشاپ هم فیلتر مشابهی دارد که در آن می‌توانید عکس را به نقاشی رنگ روغن تبدیل کنید. البته، تنظیمات زیادی برای ایجاد نتیجه نهایی عالی در اختیار دارید.

دو ابزار شگفت انگیز در CorelDRAW گزینه‌های PowerTRACE و Quick Trace هستند. این ابزارهای داخلی به شما امکان می‌دهند تصاویر بیت مپ را ردیابی کرده و آنها را به بردار تبدیل کنید. گزینه‌های ردیابی به شما امکان می‌دهد تصاویر ساده یا دقیق ایجاد کنید.

فتوشاپ هیچ ابزاری ندارد که بتوانید آن را با گزینه ردیابی در کورل دراو مقایسه کنید. اما، برادر آن Adobe Illustrator یک ابزار Image Trace دارد که اساساً به همان شیوه کار می‌کند.

به طور کلی،کورل دراو ویژگی‌های بصری بیشتری را هنگام تبدیل بیت مپ به گرافیک برداری ارائه می‌دهد.

انیمیشن در فتوشاپ و کورل دراو

آیا می‌دانستید که برای بازی با انیمیشن‌ها لزوماً نیازی به داشتن Adobe After Effects ندارید؟ فتوشاپ یک ویژگی عالی به نام Timeline دارد که به شما امکان می‌دهد روی انیمیشن‌های کوتاه مانند GIF کار کنید.

CorelDRAW هیچ ویژگی داخلی برای انیمیشن‌ها ندارد. بنابراین، برای ایجاد انیمیشن، باید با یک راه حل نرم افزاری متفاوت کار کنید.

پروژه‌های گروهی

پروژه‌های گروهی
پروژه‌های گروهی

هنگام اجرای کردن پروژه‌های گروهی،کورل دراو یک ابزار Comment داخلی دارد که به شما امکان می‌دهد مشکلات را حل کنید و نظرات خود را در برنامه ثبت کنید.

سایر افرادی که روی این پروژه کار می‌کنند می‌توانند از طریق CorelDRAW.app آنلاین نظرات خود را در مورد این اثر هنری بنویسند. این بدان معنی است که آنها نیازی به دانلود نرم افزار در دستگاه خود ندارند.

Adobe Photoshop چنین گزینه ای ندارد. بنابراین، تا زمانی که فتوشاپ ابزار کامنت درون برنامه خود را ارائه ندهد،CorelDRAW همیشه از این جنبه بهتر خواهد بود.

مقایسه فتوشاپ و کورل دراو: رابط کاربری

مقایسه فتوشاپ و کورل دراو: رابط کاربری 
مقایسه فتوشاپ و کورل دراو: رابط کاربری

Adobe Photoshop نسبت به CorelDRAW رابط کاربری تمیزتر و بصری تری دارد. همچنین فتوشاپ دارای فضاهای کاری بهتر و گزینه‌های سفارشی سازی است.

ایجاد یک سند جدید در فتوشاپ بسیار طبیعی تر است. شما نمایش بصری بهتری از نوع سندی که می‌خواهید ایجاد کنید، دارید. به‌علاوه، می‌توانید همه اسناد را مطابق با خروجی نهایی سازماندهی کنید، مانند موبایل، چاپ و وب.

در حالی که کورل دراو سفارشی سازی اسناد خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد، جزئیات زیادی برای کار کردن با آنها وجود ندارد. با این اوصاف، هر دو برنامه گزینه‌های سفارشی شده برای محل کار را در اختیار شما قرار می‌دهند، اما فتوشاپ انتخاب‌های فضای کاری بسیار بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد و رابط کاربری مدرن تر به نظر می‌رسد.

مقایسه فتوشاپ و کورل دراو: منحنی یادگیری

CorelDRAW و Adobe دارای پلتفرم‌های یادگیری عالی هستند. تعداد زیادی آموزش برای آن‌ها وجود دارد.

CorelDRAW یک پلت فرم آموزشی به نام Corel Discovery Center را ارائه می‌دهد. در آنجا، می‌توانید تعداد زیادی آموزش و وبلاگ با مقالاتی که در مورد ویژگی‌های جدید و روش‌های مختلف استفاده از کورل دراو صحبت می‌کنند، بیابید. حتی یک راهنمای کامل برای آموزش گام به گام در مورد همه چیز از ایجاد نقشه‌های برداری ساده تا ایجاد گرافیک کامل وب وجود دارد.

Adobe آموزش‌های زیادی را به صورت آنلاین نیز در دسترس قرار می‌دهد. در صفحه آموزش فتوشاپ آنها، می‌توانید تمام عنوان‌های آموزش را پیدا کنید و آنها را بر اساس سطح تجربه مرتب کنید. در آنجا می‌توانید آموزش‌هایی را بیابید که از اصول اولیه گرفته تا ویرایش پیشرفته عکس را به شما آموزش می‌دهند.

وقتی در مورد سهولت یادگیری صحبت می‌شود، یادگیری CorelDRAW آسان تر است. فتوشاپ به دلیل تعداد ابزارهایی که ارائه می‌دهد و همچنان به روز می‌شود، به منحنی یادگیری بزرگی نیاز دارد.

قیمت گذاری

قیمت گذاری
قیمت گذاری

بزرگترین تفاوت بین این دو این است که کورل دراو هم برای خرید اشتراک و هم برای خرید یک بار در دسترس است، در حالی که فتوشاپ فقط خرید اشتراک را ارائه می‌دهد.

هزینه اشتراک سالانه CorelDraw Graphics Suite 2020 379 دلار خواهد بود. از طرف دیگر، می‌توانید 789.00 دلار به عنوان هزینه یک بار پرداخت کنید. هر دوی این گزینه‌ها شامل Painter Essentials 7 می‌شوند. اگر می‌خواهید برنامه خود را به روز نگه دارید، باید به برنامه حفاظتی ارتقا دهید که هزینه آن 149 دلار در سال است.

Adobe Photoshop سه گزینه عضویت مختلف دارد. می‌توانید اشتراک سالانه 119.88 دلاری را انتخاب کنید که شامل بسته نرم افزاری Adobe Lightroom و فتوشاپ می‌باشد. اشتراک ماهانه 20.99 دلاری فقط برای فتوشاپ و اشتراک ماهانه 52.99 دلاری برای Adobe Suite کامل است.

به خاطر داشته باشید که با خرید یکباره کورل دراو، آخرین به روز رسانی نرم افزار را دریافت نخواهید کرد. از طرف دیگر، هر اشتراک فتوشاپ به طور مداوم آخرین نسخه نرم افزار خود را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مقایسه فتوشاپ و کورل دراو: کدام بهتر است؟

CorelDRAW و Adobe Photoshop دو برنامه قدرتمند هستند، اما برای بهترین انتخاب به نیاز شما به عنوان یک طراح بستگی دارد.

کورل دراو یک نرم افزار عالی برای کسانی است که در درجه اول با گرافیک برداری کار می‌کنند. این برنامه مشارکتی است و عادت کردن به آن بسیار آسان است.

ادوبی فتوشاپ نرم افزاری با ویژگی‌های غنی است که می‌تواند چندین کار را انجام دهد. این نرم افزار در خانواده نرم افزارهای Adobe عالی کار می‌کند، اما مدتی طول می‌کشد تا به آن عادت کنید. فتوشاپ برای کسانی که بر اساس طراحی شطرنجی کار می‌کنند و به یک برنامه قدرتمند برای کمک به آنها نیاز دارند بسیار مناسب است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس