7 دلیل برای اینکه صفحات اپل بهتر از مایکروسافت ورد هستند

53
0
صفحات اپل بهتر از مایکروسافت ورد

آیا نمی دانید بهترین برنامه پردازش کلمه برای دستگاه های اپل کدام است؟ در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا باید از Apple Pages به جای Microsoft Word استفاده کنید. آیا صفحات اپل بهتر از مایکروسافت ورد است؟

اگر از کاربران مک هستید که هنوز برای استفاده از مایکروسافت ورد پول خرج می کنید، ممکن است بخواهید جایگزین رایگان از پیش نصب شده Mac آن، Pages را در نظر بگیرید. برنامه‌ای که صرفاً برای کارکرد خوب در اکوسیستم اپل طراحی شده است، Pages برای مطابقت بهتر با جریان کار و سبک زندگی کاربران اپل بهینه شده است.

در این راهنما، ما به هفت دلیلی که باید صفحات اپل را به جای مایکروسافت ورد در نظر بگیرید، بررسی خواهیم کرد. از داشتن یک رابط کاربر پسند گرفته تا پشتیبانی بهتر از iCloud گرفته تا احساس کلی آن از یک برنامه کاربردی مدرن، همه ملاحظات شما را برای استفاده از صفحات مورد بحث قرار داده ایم.

1.صفحات اپل بهتر از مایکروسافت ورد: قیمت

اولین و واضح ترین دلیل قیمت است: مایکروسافت ورد به هزینه اشتراک نیاز دارد، در حالی که صفحات اپل کاملا رایگان است. Word به عنوان بخشی از Microsoft 365 حدود 6.99 دلار در ماه هزینه دارد. اگرچه Word یک نسخه وب رایگان دارد و همچنین برای همه دستگاه های تلفن همراه رایگان است، اما به سادگی تمام ویژگی های موجود را ندارد مگر در نسخه دسکتاپ پولی خود.

برعکس، Apple Pages – که قبلاً یک اشتراک پولی بود – برای همه دستگاه‌های اپل رایگان است و همه ویژگی‌ها در آن گنجانده شده است. می توانید از آن به صورت آفلاین و همچنین آنلاین استفاده کنید (اگرچه هیچ نسخه وب نرم افزاری وجود ندارد)، که در مورد دومی، می توانید از فضای ذخیره سازی رایگان 5 گیگابایتی iCloud استفاده کنید – که می تواند با حداقل 1 دلار در ماه افزایش یابد – برای ذخیره اسناد شما.

2.صفحات اپل بهتر از مایکروسافت ورد: در دسترس بودن

مایکروسافت ورد در هر دستگاهی در دسترس است—شما می توانید از آن در ویندوز، مک، iOS، آی پد، اندروید و آنلاین استفاده کنید. اما، از آنجایی که نسخه‌های موبایل و وب ویژگی‌های بسیار کمتری نسبت به نسخه دسکتاپ پولی ارائه می‌دهند، ممکن است برای شما مشکل‌ساز شود – به‌ویژه اگر پردازش کلمه در سطح پیشرفته‌ای برای انجام در همه دستگاه‌های خود دارید.

Apple Pages، به طور متناوب، درست مانند سایر برنامه های بومی اپل است: فقط برای دستگاه های اپل منحصر به فرد است. اما، اینجاست که برای شما عالی است—شما می توانید از همه ویژگی های آن در تمام دستگاه های اپل خود (Mac، iPhone و iPad) لذت ببرید. نسخه‌های iOS و iPadOS به‌طور یکپارچه (و به طور کامل) با همتایان دسکتاپ خود کار می‌کنند، بنابراین نگران از دست دادن عملکرد نخواهید بود.

3. الگوها

مایکروسافت ورد قالب های زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد. همه موارد اساسی و موارد دیگر را پوشش می دهد که می توانید فوراً از آنها استفاده کنید. برای مواردی که نمی توانید پیدا کنید، همیشه می توانید آنها را از فروشگاه وب برای برنامه دریافت کنید.

صفحات اپل به چند دلیل در مورد قالب ها کمی بهتر است. اولاً، دارای موجودی کلی نسبتا مناسبی از الگوها است. آنها بیشتر دسته‌های عمومی و اساسی مانند نامه‌ها، گزارش‌ها، رزومه‌ها، و حتی نوشت افزارها، خبرنامه‌ها، آگهی‌ها و پوسترها، کتاب‌ها، گواهی‌ها و غیره را پوشش می‌دهند.

اما، بخش دوم سرگرم کننده تر است: کیفیت طراحی این قالب ها. قالب‌های مایکروسافت ورد عمدتاً ابتدایی هستند – بدون تایپوگرافی مدرن، تصاویر با وضوح پایین و رنگ‌های ملایم. در حالی که صفحات اپل پر از انواع مختلف تایپوگرافی، رنگ های فریاد زده و تصاویر قابل ویرایش هستند.

4.صفحات اپل بهتر از مایکروسافت ورد: سهولت استفاده

برای یک کاربر تازه کار، این عامل بیشترین اهمیت را دارد. مطمئناً، پس از مدت زمان معینی، راه خود را با هر یک از دو واژه‌پرداز آشنا خواهید کرد. اما آنچه مهمتر است این است که هنگام شروع کار چقدر آسان است. مایکروسافت ورد در نگاه اول به شما احساسی شبیه به وب سایت می دهد. این یک نوار ابزار بزرگ در بالا دارد که تمام ویژگی ها را در خود جای داده است. برخی از مردم این ظاهر را دوست دارند، اما برای برخی، درهم و برهم و غیرقابل دسترس است.

Apple Pages به طور کلی دارای یک طرح بندی ساده تر برای استفاده است. حدود نیم ساعت طول می کشد تا بیشتر ویژگی ها را یاد بگیرید. تمامی گزینه های اولیه ویرایش در سمت راست و قابلیت درج رسانه، نمودار، جداول و غیره در بالا قرار گرفته است. صرف نظر از تجربه ای که با پردازشگرهای کلمه دارید، Apple Pages به گونه ای طراحی شده است که بصری تر باشد.

5. به اشتراک گذاری و همکاری

اگر کار شما شامل کار بر روی یک فایل است، و شما یک شخص Google Docs نیستید – که به هر حال، بهترین ابزار همکاری آنلاین اسناد است – این یک عامل مهم دیگر است که باید در نظر گرفته شود.

Microsoft Word به شما امکان می دهد مجوزهای مختلفی را به همکاران خود اختصاص دهید و همچنین می توانید آنچه را که آنها در حال ویرایش هستند را در زمان واقعی مشاهده کنید. با وجود اینکه از OneDrive برای اشتراک گذاری و همکاری استفاده می کند، به سادگی به خوبی صفحات اپل (به دلیل اکوسیستم) خوب و یکپارچه نیست.

Apple Pages از پتانسیل کامل iCloud برای اشتراک گذاری و همکاری اسناد استفاده می کند. همچنین به شما امکان می دهد مجوزهای مختلفی را به همکاران خود اختصاص دهید و از آنها دعوت کنید تا روی آن کار کنند. همکاری بلادرنگ یکپارچه است و اگر همکاران شما نیز از دستگاه های اپل استفاده می کنند، می توانید از ویژگی های Continuity اپل برای افزایش بهره وری و تجربه خود استفاده کنید.

6. صفحات اپل بهتر از مایکروسافت ورد: ویژگی ها

با این حال، یکی دیگر از عواملی که باعث ایجاد یا شکستن یک واژه پرداز می شود، مجموعه ویژگی هایی است که ارائه می دهد. Microsoft Word مجموعه وسیعی از ویژگی ها را ارائه می دهد. از ترجمه متن گرفته تا اسناد محافظت از رمز عبور، همه چیز را دارد. با این حال، چیزی که توصیه مایکروسافت ورد را در صفحات اپل دشوار می کند، این است که در حالی که ویژگی های بیشتری دارد، استفاده از آنها دشوار است و افراد زیادی به آنها نیاز ندارند.

در مقایسه، Apple Pages یک پردازشگر کلمه ساده شده است که تمام ویژگی های اولیه ویرایش و قالب بندی را ارائه می دهد که اکثر کاربران از آن استفاده می کنند. درست مانند مایکروسافت ورد، شما همچنین می توانید متن را مستقیماً از داخل صفحات ترجمه کنید و می توانید از اسناد خاص با رمز عبور محافظت کنید. چیزی که Apple Pages را برتر می‌کند این است که همه این ویژگی‌ها در یک رابط کاربری آسان برای بهبود کارایی کار، بدون درهم‌تنیدگی و پیچیدگی ویژگی‌های بی‌فایده، در کنار هم قرار گرفته‌اند.

7. ذخیره اسناد (Documents)

مایکروسافت ورد در لحظه ای که ویرایش می کنید سند را به صورت خودکار ذخیره می کند و همه چیز در OneDrive آپلود می شود. با این حال، از نظر تجربه کاربری، OneDrive از iCloud عقب تر است، زیرا نمی توانید با استفاده از OneDrive اسناد را با همان عملکردهای تلفن همراه خود ویرایش کنید.

Apple Pages از ادغام یکپارچه iCloud برای ذخیره خودکار سند در زمان واقعی، مشابه Google Docs استفاده می کند. به این ترتیب در هیچ موردی هیچ کاری را از دست نمی دهید. هر چیزی که ذخیره می کنید با iCloud پشتیبان گیری می شود، بنابراین می توانید روی یک سند از دستگاه های مختلف کار کنید.

صفحات اپل برای کاربران مناسب عالی است

Apple Pages برای یک مخاطب خاص مناسب است: کاربران مایکروسافت ورد در دستگاه‌های اپل که به کارهای فنی و پیشرفته زیادی نیاز ندارند. اگر در این دسته قرار می گیرید، به راحتی می توانید تا 84 دلار در سال پس انداز کنید.

اما، اگر هنوز رابط کاربری Microsoft Word را بهتر دوست دارید، دلیلی وجود ندارد که استفاده از آن را برای خود آسان‌تر نکنید. با ترجمه زبان ها در حال حرکت و زیباسازی فونت ها با kerning، می توانید روش استفاده از Microsoft Word را کاملاً تغییر دهید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس