کاربردهای NFC: با 8 روش جالب برای استفاده از NFC آشنا شوید!

83
0
کاربردهای NFC

در این مقاله یاد بگیرید که چگونه از NFC استفاده کنید و کاربردهای NFC چیست؟

گوشی های اندرویدی سال هاست که به NFC دسترسی دارند، در حالی که آیفون ها قبلاً نسخه‌ای با ویژگی های محدود داشتند. هر دو پلتفرم از فناوری بی‌سیم برای جفت کردن هدفون و اتوماسیون استفاده می‌کنند.

اگر می‌خواهید از NFC نهایت استفاده را ببرید، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه این کار را انجام بدهید.

NFC چیست؟

NFC چیست؟
NFC چیست؟

Near Field Communication (NFC) امکان ارتباط بی سیم بین دو دستگاه الکترونیکی نزدیک به هم را فراهم می کند. به طور رسمی، NFC می تواند فواصل تا 1.5 اینچ را پشتیبانی کند، اما در عمل می تواند تا چهار اینچ باشد.

امکان تعامل دو دستگاه از طریق NFC وجود دارد، اما به طور کلی روش های بهتری برای دستیابی به این امر از طریق کابل های فیزیکی یا سایر فناوری های بی سیم مانند بلوتوث یا وایفای وجود دارد.

گفته می شود که پرداخت های بدون تماس از طریق NFC تسهیل می شود. بنابراین، هنگامی که وارد فروشگاه محلی خود می شوید و با تلفن خود با استفاده از Google Pay یا Apple Pay پرداخت می کنید، تراکنش از طریق NFC انجام می شود.

بنابراین، روش تعامل بین دستگاه ها مانند تلفن هوشمند و یک برچسب NFC قابل خواندن است. این برچسب ها کوچک، ارزان قیمت و بدون اتصال به برق هستند.

سازگاری با NFC

سازگاری با NFC
سازگاری با NFC

دستگاه های اندرویدی از همان روزهای اولیه تولید گوشی های هوشمند از NFC پشتیبانی می‌کردند، اما اپل تصمیم گرفت از پشتیبانی از آیفون خودداری کند. با این حال، زمانی که این شرکت از Apple Pay، یک سیستم پرداخت بدون تماس که توسط NFC فعال شده بود، رونمایی کرد، آنها شروع به استفاده از این تراشه های بی‌سیم در آیفون کردند.

قبل از iOS 11، این شرکت استفاده از آن را فقط به Apple Pay محدود می کرد. با این حال، از iPhone 7 و نسخه ‌های جدیدتر دارای iOS 13 و بالاتر، اکنون از پرداخت های بدون تماس، توانایی خواندن برچسب های NFC و قابلیت نوشتن آنها نیز پشتیبانی می‌کنند.

این فناوری هر دو پلتفرم تلفن همراه را با یکدیگر هماهنگ می کند و به شما امکان می دهد از NFC در تلفن هوشمند اندرویدی یا آیفون خود استفاده کنید. با این حال، مشخصات گوشی های اندرویدی بسیار متفاوت است، فلذا پشتیبانی از NFC تضمینی نیست. این امر به ویژه در مورد بازار های مقرون به صرفه، جایی که سایر ویژگی ها در اولویت هستند، صادق است.

آنچه شما نیاز دارید

اگر صاحب یک گوشی هوشمند سازگار با NFC هستید، قبل از شروع باید تعدادی تگ NFC خریداری کنید. بسیاری از تگ های NFC در دسترس هستند، از برچسب های مقرون به صرفه تا انواع گران قیمت صنعتی.

برای استفاده حداکثری از برنامه های NFC، باید روی برچسب های NFC قابل بازنویسی سرمایه گذاری کنید. اگرچه طیف گسترده ای از برچسب ها وجود دارد، اما برچسب های Timeskey NFC (بسته ۱۰) ارزش بالایی دارند، میتوان آنها را بازنویسی کرد و به راحتی در هر کجا که به آنها نیاز دارید قرار دهید.

همچنین باید یک برنامه برچسب نویس NFC را در گوشی هوشمند خود دانلود کنید. آیفون های مجهز به NFC می‌توانند برچسب ‌ها را بدون نرم‌افزار اضافی بخوانند، اما تجربه شما ممکن است در Android متفاوت باشد.

برنامه های زیادی در فروشگاه گوگل پلی و اپل اپ استور وجود دارند که می توانند برچسب بنویسند، یکی از بهترین گزینه ها NFC TagWriter توسط NXP است. این برنامه برای هر دو پلتفرم موبایل در دسترس است و استفاده از آن آسان است.

کاربردهای NFC

هنگامی که یک تلفن هوشمند سازگار، تگ های NFC قابل بازنویسی و یک برنامه نوشتن برچسب دریافت کردید، می توانید از آنچه NFC ارائه می‌دهد نهایت استفاده را ببرید. همانطور که می توانید برچسب ها را بازنویسی کنید، می توانید تنظیمات خودکار خود را آزمایش کنید. همانطور که گفته شد، استفاده های زیادی از NFC وجود دارد که می توانید بلافاصله با آنها شروع کنید.

1. به یک شبکه Wi-Fi متصل شوید

رمزهای عبور وایفای طولانی و پیچیده هستند. این مسئله باعث می شود اتصال به شبکه شما دردسرساز شود. می توانید رمز عبور Wi-Fi خود را روی یک برچسب NFC بنویسید. اندروید و iOS از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند، بنابراین با ضربه زدن روی برچسب، جزئیات اتصال Wi-Fi پر می‌شود و شما بدون هیچ سر و صدایی آنلاین می‌شوید.

اگر این ایده را دوست دارید، اما ترجیح می دهید تجربه ای رسمی تر داشته باشید، محصولی مانند Wi-Fi Porter را در نظر بگیرید. این یک دستگاه NFC با طراحی خوب و با کاربری آسان است که همین کار را انجام می دهد.

2. خودتان را از رختخواب بیرون بیاورید

بیدار شدن در صبح می تواند یک چالش قابل توجه باشد. برای برخی افراد، حتی قوی ترین و پر سروصدا ترین ساعت زنگ دار نیز کمکی نمی کند. در این صورت، از یک برچسب NFC برای ایجاد انگیزه از رختخواب استفاده کنید. برنامه هایی مانند Sleep As Android با استفاده از کپچاهای درون‌برنامه، آلارم‌ها را با برچسب های NFC ادغام می‌کنند.

از این برنامه برای نوشتن یک کپچای مبتنی بر NFC استفاده کنید، سپس تنها راه غیرفعال کردن زنگ هشدار این است که از رختخواب خارج شوید، برچسب NFC را پیدا کنید و روی تلفن خود ضربه بزنید.

3. یک وبسایت راه اندازی کنید

ممکن است مواقعی پیش بیاید که بخواهید شخصی را به یک وبسایت خاص هدایت کنید. این کار می تواند کمی مشکل باشد، به خصوص اگر آدرس وبسایت ساده نباشد. به جای اینکه آنها یک URL طولانی را تایپ کنند، می توانید URL را در یک تگ NFC بنویسید. با ضربه زدن، تلفن همراه وبسایت را باز می‌کند و آنها را مستقیماً به سایت مورد نظر شما هدایت می کند.

4. به طور خودکار وارد حالت رانندگی شوید

کاربران آیفون می‌دانند که وقتی وارد خودرو می‌شوند و به سیستم داخل خودرو متصل می‌شوند، گوشی آنها به طور خودکار وارد حالت رانندگی می‌شود. این ویژگی، اعلان ها را خاموش می‌کند و تنظیمات شما را برای سفرتان بهینه می‌کند. اگرچه برخی از تلفن های هوشمند اندرویدی می توانند این کار را انجام دهند، اما اکثریت این کار را نمی‌کنند.

اگر ترجیح می دهید این فرآیند را خودکار کنید، می توانید وظایف را در یک برچسب NFC بنویسید. وقتی تلفن در داخل ماشین قرار می‌گیرد، می‌تواند اقداماتی مانند مزاحم نشوید، روشن یا خاموش کردن داده ها و باز کردن برنامه ناوبری را انجام دهد.

5. پرداخت ها را انجام دهید

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، NFC هنگام استفاده از خدماتی مانند Google Pay یا Apple Pay، پرداخت های بدون تماس را فعال می کند. در بسیاری از نقاط جهان، پرداخت های بدون تماس به امری عادی تبدیل شده است. در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی و رفاهی در ایالات متحده، روش پرداخت بدون تماس رایج شده است.

هر دو سیستم پرداخت Apple Pay و Google Pay به شما امکان می دهند هزینه های خود را محاسبه کنید، محصولاتی که بیشتر می‌خرید را تجزیه و تحلیل کنید و کوپن ها را ذخیره کنید. علاوه بر این، انتخاب پرداخت های NFC به این معنی است که دیگر نیازی به حمل کارت های بانکی در کنار تلفن خود ندارید.

6. وظایف معمول تلفن را خودکار کنید

اندروید و iOS اکنون روش هایی برای خودکارسازی وظایف معمولی دارند، اما همیشه انعطاف پذیری مورد نظر شما را ارائه نمی‌دهند. با استفاده از NFC، می‌توانید میانبرهایی را برای اقداماتی مانند تماس با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده، باز کردن دوربین یا اجرای سرویس پخش مورد علاقه خود هنگام خروج از خانه تنظیم کنید.

اگر می‌خواهید روش کارآمدتری برای خودکار کردن این میان‌بر ها داشته باشید، روی دکمه های هوشمند DIMPLE سرمایه گذاری کنید. این دکمه های فیزیکی به پشت گوشی هوشمند شما نزدیک تراشه NFC می چسبند. آنها یک کار سفارشی NFC را فعال می کنند، که می توانید با فشار دادن آن از طریق برنامه DIMPLE تنظیم کنید.

7. رسانه ها را به اشتراک بگذارید

اگر برای یوتیوب ویدیو می‌سازید، در توییچ استریم می‌کنید یا موسیقی در Spotify منتشر می‌کنید، یکی از بزرگترین چالش ها این است که مخاطبان در وهله اول محتوای شما را ببینند. شما می توانید با NFC بر این مانع غلبه کنید.

این امکان وجود دارد پیوندی را در برچسب NFC تعبیه کنید و سپس به صورت استراتژیک آن را در جایی بچسبانید که مردم را علاقه‌مند کند. فقط حتماً توضیح دهید که چه چیزی روی برچسب وجود دارد، زیرا ممکن است افراد نسبت به مسائل امنیتی NFC محتاط باشند.

8. یک کارت ویزیت NFC ایجاد کنید

اگر به یک کنفرانس یا رویداد شبکه رفته باشید، می دانید که داشتن یک کارت ویزیت چقدر مهم است. این کارت ها به شما کمک می کنند با مخاطبین جدید در ارتباط باشید و به مردم یادآوری کنید که چه کسی هستید و چه می کنید.

آیا راه بهتری برای تبادل اطلاعات وجود دارد؟ بله، با NFC وجود دارد.

می‌توانید یک کارت ویزیت NFC ایجاد کنید که حاوی تمام اطلاعات ضروری شما، مانند نام، عنوان، شرکت، وبسایت، ایمیل، و رسانه های اجتماعی باشد. وقتی اسکن می‌شود، همه این داده ها را در تلفن شخص دیگر بارگیری می‌کند تا بتواند آنها را برای بعد ذخیره کند.

ایجاد کارت ویزیت NFC آسان است. تنها چیزی که نیاز دارید یک تگ NFC و یک تلفن دارای NFC است. سپس، به سادگی از یک برنامه نوشتن برچسب NFC برای ذخیره اطلاعات خود در برچسب استفاده کنید. وقتی برای تبادل اطلاعات آماده شدید، فقط از طرف مقابل بخواهید که برچسب را با تلفن خود اسکن کند.

بهترین کاربردهای NFC

تراشه های NFC نحوه تعامل ما با دنیای اطراف را تغییر داده اند. این قطعات الکترونیکی ارزان، سیستم های پرداخت بدون تماس مانند Google Pay و Apple Pay را فعال کرده‌اند، برخی از بلیط های فیزیکی را از رده خارج کرده‌اند و اتوماسیون خانگی را به یک واقعیت مقرون به صرفه تبدیل کرده‌اند.

اگرچه NFC بدون شک مفید است، اما مانند تمام فناوری ها در برابر مسائل امنیتی آسیب پذیر است. قبل از اینکه به استفاده از این فناوری بی سیم بپردازید، باید یاد بگیرید که چگونه از خود در برابر هک NFC توسط درایو محافظت کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس