از بین رفتن یک پنجم سهام تسلا

62
0
از بین رفتن یک پنجم سهام تسلا

در کمتر از دو هفته، تقریباً یک‌پنجم ارزش سهام شرکت تسلا از بین رفته است، زیرا نگرانی‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد تقاضای مصرف‌کنندگان برای خودروهای برقی درحال کاهش است. در این پست به بررسی دلایل از بین رفتن یک پنجم سهام تسلا می پردازیم.

از بین رفتن یک پنجم سهام تسلا

کاهش سهام تسلا در اوایل ماه گذشته میلادی آغاز شده است که در آن زمان غول خودروهای برقی انتظارات رشد خود در طول سه‌ماهه سوم را کاهش داد. به‌دنبال این موضوع، اظهارنظرهای ناخوشایندی از سوی چندین شرکت خودروسازی جهانی و همچنین تحلیلگران وال‌استریت صورت گرفت. هولدینگ پاناسونیک سازنده باتری و شرکت سازنده تراشه ON Semiconductor Corp نیز هشدارهایی را برای صنعت خودروهای برقی اعلام کردند.

از بین رفتن یک پنجم سهام تسلا
از بین رفتن یک پنجم سهام تسلا

هشدارهای صادرشده بر قیمت سهام تمام صنعت خودروسازی ایالات متحده تأثیر گذاشته است که همچنین در حال کشمکش با اتحادیه‌های کارگری بر سر دستمزد هستند. بااین‌حال، کاهش سهام تسلا بیشتر به چشم می‌آید: سهام این شرکت از 18 اکتبر تاکنون بیش از 17 درصد سقوط کرده و افت آن در شاخص‌های S&P 500 و Nasdaq 100 به ترتیب 2.8 و 3.4 درصد بوده است. به‌طور کلی کاهش قیمت غول خودروسازی برقی حدود 130 میلیارد دلار از ارزش بازار آن را کاهش داده است.

«آدام جوناس»، تحلیلگر مورگان استنلی در یادداشتی در مورد ضعف گسترده صنعت خودروسازی می‌گوید:

«در مرکز این مشکل، یک بخش متکی بر سرمایه وجود دارد که در میان دنیایی از افزایش هزینه‌ها، قیمت‌های پایین، افزایش نرخ‌ها و افت تقاضا، روی استراتژی‌های اثبات‌نشده EV سرمایه‌گذاری می‌کند. چیزی که ظاهراً سرمایه‌گذاران اکنون متوجه آن شده‌اند، این ایده است که ده‌ها میلیارد دلار پولی که روی خودروهای برقی سرمایه‌گذاری شده ممکن است به جای افزایش ارزش، مخرب باشد.»

به‌طور کلی چشم‌انداز بازار خودرو در طول سال‌های گذشته تیره و تار شده است، زیرا نرخ‌های بهره بالا هزینه خرید خودرو را افزایش داده است. از طرفی افزایش تورم نیز بر توانایی مصرف‌کنندگان برای خریدهای بزرگ تأثیر گذاشته است. خودروهای برقی که همچنان یک فناوری نسبتاً جدید هستند، اولین آسیب را از این مشکلات دریافت کرده‌اند.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس