نحوه استفاده از دوربین Continuity با macOS Ventura و iOS 16

91
0
استفاده از دوربین Continuity

macOS Ventura و iOS 16 دارای ویژگی جدیدی هستند (دوربین تداومی) که به شما امکان می دهد از آیفون خود به عنوان وب کم مک استفاده کنید. در اینجا نحوه استفاده از آن آورده شده است.

مک‌ بوک‌ها به دلیل داشتن بهترین دوربین‌ها در اطراف شهرت ندارند، زیرا بسیاری از دستگاه‌ها هنوز دارای کیفیت ۷۲۰p هستند. با macOS Ventura و iOS 16، اپل ویژگی جدیدی را منتشر کرد که به شما امکان می‌دهد وب‌کم مک را با دوربین با کیفیتی که از قبل در جیب شماست، یعنی آیفون خود جایگزین کنید.

دوربین تداومی به صورت بی سیم آیفون شما را به مک شما متصل می کند و به آن اجازه می دهد تا فید دوربین عقب را به اشتراک بگذارد. می‌توانید از آن در انواع برنامه‌های تماس ویدیویی مانند FaceTime، Zoom، Google Meet و غیره استفاده کنید. میکروفون نیز به اشتراک گذاشته می شود، بنابراین می توانید بین میکروفون های دو دستگاه جابجا شوید تا بهترین صدا را پیدا کنید.

در اینجا، نحوه استفاده از دوربین تداومی و همه ویژگی‌های اضافی آن برای ارتقای سطح بازی تماس ویدیویی خود را بررسی خواهیم کرد.

iOS 16 و macOS Ventura در حال حاضر در نسخه بتا هستند، به این معنی که در حال حاضر تنها در صورتی می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید که نسخه بتای iOS 16 را بر روی آیفون خود نصب کنید و macOS Ventura بتای را در مک خود نصب کنید.

نحوه استفاده از دوربین Continuity برای جایگزینی دوربین مک خود با آیفون

قبل از اینکه بتوانید با دوربین تداومی شروع کنید، چند پیش نیاز وجود دارد که باید بررسی کنید. مک شما باید حداقل دارای macOS Ventura باشد، و آیفون شما باید حداقل iOS 16 را اجرا کند. هر دو دستگاه باید در یک شبکه Wi-Fi و با سوئیچ بلوتوث نیز روشن باشند. این ویژگی مشابه با ویژگی Handoff بین دستگاه های اپل شما کار می کند.

حالا دیگر این راه حل نیست، می توانید از دوربین تداومی استفاده کنید.

1. FaceTime را در دستگاه مک خود باز کنید.

2. اولین باری که FaceTime را پس از به‌روزرسانی نرم‌افزار macOS خود به Ventura باز می‌کنید، صفحه خوش‌آمدگویی را مشاهده می‌کنید که نحوه عملکرد دوربین تداومی را توضیح می‌دهد.

استفاده از دوربین Continuity
استفاده از دوربین Continuity

3. با باز بودن برنامه، به تب View در نوار منو بروید.

استفاده از دوربین Continuity
استفاده از دوربین Continuity

4. از اینجا، فقط آیفون خود را از لیست به جای دوربین دستگاه خود انتخاب کنید.

5. یک پیغام پاپ‌آپ خواهید دید که صفحه آیفون شما را می‌گیرد و به شما اطلاع می‌دهد که متصل هستید. همچنین گزینه هایی برای توقف موقت فید یا قطع ارتباط در اختیار شما قرار می دهد.

استفاده از دوربین Continuity
استفاده از دوربین Continuity

6. تماس شما اکنون از دوربین آیفون شما به عنوان وب کم استفاده می کند.

استفاده از دوربین Continuity
استفاده از دوربین Continuity

پس از تماس، می‌توانید به تب View برگردید و به دوربین Mac خود برگردید. شما می توانید این را در هر زمان تغییر دهید.

اگر از برنامه تماس ویدیویی متفاوتی مانند زوم، Google Meet، تیم‌های مایکروسافت و غیره استفاده می‌کنید. وقتی در برنامه هستید، به تنظیمات دوربین برنامه بروید. از آنجا، آیفون خود را به جای وب کم پیش فرض انتخاب کنید. به طور خودکار به همان روش کار خواهد کرد.

نحوه استفاده از جلوه های ویدیویی با دوربین تداومی

هنگام استفاده از دوربین در مک، می‌توانید از میان جلوه‌های ویدیویی خاصی در مرکز کنترل انتخاب کنید. هنگام استفاده از دوربین تداومی می توانید به استفاده از این جلوه ها ادامه دهید. همچنین یک گزینه Desk View جدید وجود دارد که از لنز فوق عریض آیفون شما و برخی پردازش هوشمندانه تصویر برای ارائه یک عکس پایین از میز جلوی شما استفاده می کند.

در اینجا نحوه فعال کردن جلوه های ویدیویی آورده شده است:

1. با کلیک کردن بر روی نماد در نوار منو، مرکز کنترل را باز کنید. همچنین می توانید از هر میانبر صفحه کلید یا اشاره ای برای این کار استفاده کنید.

2. با باز بودن Control Center، روی دکمه Video Effects در بالا کلیک کنید.

نحوه استفاده از جلوه های ویدیویی با دوربین تداومی
نحوه استفاده از جلوه های ویدیویی با دوربین تداومی

3. از اینجا روی هر افکتی که می خواهید استفاده کنید کلیک کنید.

4. تماس ویدیویی شما به طور خودکار فید دوربین را تنظیم می کند تا جلوه انتخابی شما اعمال شود.

نحوه استفاده از جلوه های ویدیویی با دوربین تداومی
نحوه استفاده از جلوه های ویدیویی با دوربین تداومی

در حالی که بیشتر گزینه‌های جلوه‌های ویدیویی در دوربین Mac شما نیز موجود است، Desk View تنها زمانی در دسترس است که از دوربین تداومی استفاده می‌کنید.

در تماس های ویدیویی با دوربین تداومی بهتر به نظر برسید

با چنین دوربین فوق العاده ای که از قبل در جیب شماست، کاملا منطقی است که بتوانید از آن برای تماس های ویدیویی در مک خود استفاده کنید. استفاده از یک دوربین با کیفیت بالاتر به شما کمک می کند تا در تماس های خود بهتر به نظر برسید و تصویر بهتری برای دیگران داشته باشید.

این ویژگی همچنین Desk View را معرفی می کند که یک افکت ویدیویی واقعاً مفید است. بیشترین سود را برای معلمان، دانش‌آموزان و کارمندان در جلسات خواهد داشت و ما نمی‌توانیم منتظر استفاده از آن باشیم. این تنها یکی از بسیاری از ویژگی های جدید معرفی شده در macOS Ventura است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس