10 ویژگی و امکانات YouTube که باید از آنها استفاده کنید

52
0
امکانات YouTube

یوتیوب از سال 2005 راه اندازی شده است و یکی از پربازدیدترین وب سایت های جهان است. ویژگی زیادی در طول سال ها به وب سایت و برنامه های یوتیوب اضافه شده است. در این مقاله قابلیت هایی را که ممکن است از آنها اطلاعی نداشته باشید به اشتراک خواهیم گذاشت. با ما همراه باشید تا امکانات YouTube را بیشتر بشناسید.

امکانات YouTube: مشاهده متن ویدیو

Show transcript به شما امکان دسترسی به کل متن ویدیو را به صورت یکجا میخواهد. شما میتوانید متن را کپی کنید یا حتی کلماتی را که در ویدیو گفته می‌شود را جستجو کنید. از این ویژگی میتوانید در نسخه وب، اندروید و آیفون استفاده کنید. برای دسترسی به این ویژگی روی منوی سه نقطه کلیک کنید و Show Transcript را از منو انتخاب کنید.

پیدا کردن تمام نظرات گذاشته شده

اگر کاربردی هستید که همیشه برای ویدیوهای مختلف در یوتیوب نظر میگذارید، میتوانید تاریخچه نظرات خود را در پورتال “My Activity” گوگل ببینید. شما می توانید مستقیماً به بخش نظرات یوتیوب بروید و به ترتیب زمان آن ها را مشاهده کنید.

امکانات YouTube: ویدیوها را ذخیره کنید تا بعداً تماشا کنید

اگر هنگام جستجو در یوتیوب ویدیوی جذابی را دیده اید اما میخواهید آن را بعدا تماشا کنید میتوانید از ویژگی Watch Later استفاده کنید. Watch Later یک لیست پخش است که می‌توانید ویدیوها را به آن اضافه کنید. این ویژگی برای ذخیره ویدیوهایی که میخواهید بعدا آن ها را تماشا کنید بسیار مفید است. این ویژگی در نسخه وب، اندروید و آیفون یوتیوب در دسترس است.

نمایش ویدیو‌های یوتیوب به صورت تمام‌صفحه در گوشی

صفحه نمایش گوشی شما نسبت به ویدیوهای یوتیوب ابعاد متفاوتی دارد. برای اینکه ویدیو را تمام صفحه ببینید میتوانید ویدیو را زوم کنید، اما باید هر بار این کار را انجام دهید. به جای این کار میتوانید از Settings گزینه‌ی Zoom to Fill Screen را فعال کنید.

امکانات YouTube: دو بار ضربه برای عقب و جلو رفتن ویدیو

برای عقب و جلو کردن ویدیو در یوتیوب نیازی نیست این کار را با نوار پایینی ویدیو انجام دهید. برای این کار میتوانید سمت راست یا چپ ویدیو دو بار ضربه بزنید تا ویدیوی جلو یا عقب برود.

تغییر زمان جلو و عقب رفتن ویدیو با دو ضربه

شما میتوانید با دوبار ضربه زمان جلو یا عقب رفتن ویدیو را تنظیم کنید. این زمان به طور پیش فرض 10 ثانیه است. می توانید این زمان را از پنج تا 60 ثانیه تغییر دهید. برای انجام این کار به بخش Settings و Double-Tap to Seek بروید.

ضربه با دو انگشت برای رفتن به فصل بعدی ویدیو

برخی از ویدیوهای طولانی یوتیوب فصل بندی شده اند. برای حرکت بین فصل ها کافی است دو بار با دو انگشت خود روی سمت راست یا چپ ویدیو ضربه بزنید.

امکانات YouTube: اشتراک‌گذاری بخش خاصی از ویدیو

یوتیوب ویژگی به نام Clips را ارائه داده است که به شما امکان می دهد زمان شروع و پایان ویدیو را انتخاب کنید و آن را به عنوان یک “کلیپ” به اشتراک بگذارید. می توانید برای کلیپ یک عنوان انتخاب کنید و آن را به اشتراک بگذارید. برای استفاده از این ویژگی باید یک کانال یوتیوب داشته باشید.

افزایش یا کاهش سرعت پخش ویدیو

شما میتوانید سرعت پخش ویدیوها را در یوتیوب تغییر بدهید. این ویژگی برای تماشای ویدیوها خیلی آهسته یا طولانی یا سریع بسیار کاربردی است. ویژگی Playback Speed در نسخه وب، اندروید و آیفون یوتیوب در دسترس است. می توانید سرعت ویدیوها را از 0.25 برابر تا 2 برابر سرعت معمولی انتخاب کنید. “1” سرعت عادی پخش ویدیو است.

امکانات YouTube: از میانبرهای صفحه کلید استفاده کنید

یوتیوب در وب و ویندوز، مک، لینوکس و سیستم عامل Chrome از طیف گسترده ای از میانبرهای صفحه کلید پشتیبانی می کند. از این میانبرهای صفحه کلید میتوان برای جلو و عقب کردن ویدیوها، کنترل پخش، کم و زیاد کردن صدا و فعال کردن زیرنویس ویدیو استفاده کرد.

یوتیوب یکی از سرویس هایی است که هم برای کاربران معمولی و هم کاربران حرفه ای ویژگی‌ هایی دارد. اگر از یوتیوب برای سرگرمی و دیدن ویدیوها استفاده میکنید میتوانید از این ویژگی ها استفاده کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس