انتخاب انگلیس برای مکان بعدی جی تی ای جالب خواهد بود

139
0
انتخاب انگلیس برای مکان بعدی جی تی ای جالب خواهد بود

مجموعه‌ی جی تی ای از نسخه‌ی سوم به این ور در آمریکا جریان داشته است. اما سازندگان می‌توانند با بازگشت به ریشه‌ها تنوع ایجاد کنند. جالب است بدانید که عناوین کلاسیک جی تی ای در انگلیس جریان داشتند. در این مقاله با اول نیوز همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم که انتخاب انگلیس برای مکان بعدی جی تی ای جالب خواهد بود.

مجموعه‌ی جی تی ای معمولاً نگاهی هجو و اغراق‌آمیز به جامعه‌ی آمریکا داشته است. با این حال آمریکایی‌ترین افرادی که در ساخت بازی دخیل هستند، صداپیشه‌های بازی هستند. بله، حتی سازندگان در راکستار نورث نیز اسکاتلندی هستند و واقع در شهر ادینبورگ. برای همین ما گاهاً شاهد اشاراتی در خصوص شهرها و نمادهای اسکاتلندی در بازی‌های جی تی ای هستیم. با این حال تعداد آن‌ها بسیار محدود و نادر بوده‌اند.

مجموعه‌ی جی تی ای در طول این مدت به شهرهای مختلف آمریکا پرداخته است. شهرهایی از جمله لس آنجلس، نیویورک، میامی، لاس وگاس و غیره. طبیعتاً سازندگان اگر بخواهند می‌توانند به شهرهای دیگر بپردازند، منتهی تنوع مجموعه کم شده است و اگر به مکان دیگری بپردازند بهتر خواهد بود. مخصوصاً که در طول یک دهه‌ی گذشته جی تی ای 5 صدای طرفداران را در آورده است. همچنین وضعیت اسفناک Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition نیز انتقادات فراوانی را روانه‌ی سازندگان کرده است. با توجه به این اوضاع پرداختن به سرزمین جدید جذابیت بالایی خواهد داشت.

 

انتخاب انگلیس برای مکان بعدی جی تی ای جالب خواهد بود

پتانسیل جریان داشتن جی تی ای در انگلیس

انگلیس به نسبت آمریکا وسعت به مراتب کم‌تری دارد. همچنین تعداد شهرهای بزرگ که پتانسیل میزبانی از وقایع جی تی ای را داشته باشند نیز اندک است. اگر انگلیس به عنوان میزبان بعدی جی تی ای انتخاب شود، طبیعتاً لندن واضح‌ترین و بهترین انتخاب است. البته با توجه به ریشه‌های استودیو، شهرهای ادینبورگ و گلاسکو نیز گزینه‌های مناسبی هستند. انگلیس مکان مناسبی برای ادامه‌ی ماجراهای جی تی ای است و در عین حال می‌تواند حس تازگی را به مخاطبان القا کند. همچنین جا دارد اشاره کنیم که لندن پیش از این نیز در قالب بسته‌ی گسترش دهنده‌ به بازی کلاسیک جی تی ای اضافه شده بود. در ثانی لندن به عنوان پایتخت جرم و جنایت شناخته می‌شود و از این نظر نیز با مجموعه‌ی جی تی ای هماهنگی دارد.

بردن جی تی ای به انگلیس نکات مثبت دیگری نیز دارد. به عنوان مثال می‌شود به لهجه‌ی مخصوص اشاره کرد و همچنین سیستم جاده‌ها و ماشین‌های انگلیس که با آمریکا متفاوت است. همچنین انگلیس تاریخچه‌ی طویلی نیز دارد و خرده فرهنگ‌های متعددی در آن‌جا حضور فعال داشته و دارند.

نکته‌ی دیگر برمی‌گردد به درون مایه‌ی بازی‌های جی تی ای که به گروه‌های خلافکاری می‌پردازد. از گنگ‌های لس آنجلسی گرفته تا مافیای نیویورکی و غیره. انگلیس نیز در این زمینه چیزی کم از آمریکا ندارد و خلافکاران سرشناسی را در طول تاریخ به خود دیده است. در نتیجه جای نگرانی برای طرفداران نیست. انگلیس و به خصوص شهر لندن به عنوان پايتخت جرم و جنایت شناخته می‌شود و آمار جنایت‌ها در این شهر وحشتناک بالاست. راکستار می‌تواند از این موضوع به خوبی استفاده کند و یک تجربه‌ی خشن و درگیر کننده را به طرفداران این مجموعه ارائه دهد.

gta 6

راکستار نورث با پرداختن به انگلستان در جی تی ای بعدی کار خود را راحت‌تر خواهد کرد. چرا که سازندگان احساس نزدیکی بیش‌تری با این فضا خواهند داشت و می‌توانند یک شبیه‌سازی وفادار را ارائه دهند. در زمینه‌ی درون مایه و وضعیت اجتماعی نیز مشکلی نخواهد بود و شباهت‌های زیادی با جامعه‌ی آمریکا به چشم می‌خورد. چنانچه جی تی ای 6 در انگلیس جریان داشته باشد، راکستار نورث امکان پرداختن به مسائل و معضلات جدیدی را خواهد داشت. این موضوع به تنوع و تازگی مجموعه کمک خواهد کرد و طرفداران جدیدی را جذب مجموعه می‌کند. پس از سال‌ها پرداختن به جامعه‌ی آمریکا و خرده فرهنگ‌های آن‌ها، وقت آن رسیده که راکستار نورث دست به تغییر بزند و به ریشه‌ها بازگردد. وقت آن شده که شاهد یک چشم‌انداز جدید باشیم.

بازی جدید جی تی ای به نقل از راکستار در دست ساخت قرار دارد. با این حال جزئیات تکمیلی ارائه نشده است.

نظر شما در این خصوص چیست دوستان‌؟ به نظر شما انتخاب انگلیس برای مکان بعدی جی تی ای جالب خواهد بود؟ شما چه شهر یا مکان دیگری را پیشنهاد می‌دهید؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس