یوبیسافت باید به ساخت بازی‌های مخفی‌کاری بازگردد

98
0
یوبیسافت باید به ساخت بازی‌های مخفی‌کاری بازگردد

یوبیسافت را به بازی‌های جهان‌بازش می‌شناسند، اما حال که این سبک اشباع شده است، باید به ساخت بازی در سبک‌های متفاوت بپردازند. در این مقاله به این خواهیم پرداخت که چرا یوبیسافت باید به ساخت بازی‌های مخفی‌کاری بازگردد. با اول نیوز همراه باشید.

یوبیسافت یک ناشر بزرگ در هنرصنعت بازی‌های ویدیویی است. آن‌ها را به لطف بازی‌های جهان‌باز بزرگ و پرطرفدار می‌شناسند. مجموعه‌های یوبیسافت فوق‌العاده موفق بوده‌اند و در بین بازی‌بازان نیز به شدت محبوب هستند. مجموعه‌های اساسین کرید که در سبک‌های مختلفی را در نوردیده و فارکرای که فضاسازی‌های مختلفی را ارائه داده است، در این میان سرآمد هستند.

یوبیسافت در بازی اخیر خود یعنی فارکرای 6 به مضامین سیاسی هم پرداخت و از این نظر نیز شرکتی با تجربه نشان داده است. آن‌ها ضمن حفظ کیفیت و جوهره‌ی بازی‌ها، سبک و فضاسازی جدید را امتحان می‌کنند تا همه‌چیز را تازه نگه دارند.

با این حال تعدد و شبیه شدن بازی‌های اخیر یوبیسافت منجر به نارضایتی طرفداران شده است. آن‌ها می‌گویند این حجم از بازی‌های جهان‌باز باعث خستگی می‌شوند. بنابراین حرکت هوشمندانه این است که یوبیسافت به دیگر سبک‌ها بپردازد. خوشبختانه آن‌ها در این زمینه بی تجربه نیستند و سابقاً کارنامه‌ی خوبی در سبک مخفی‌کاری بر جای گذاشته‌اند.

 

یوبیسافت باید به ساخت بازی‌های مخفی‌کاری بازگردد

تعداد بالای بازی‌های جهان‌باز منجر به خستگی بازی‌بازان می‌شود

یوبیسافت یک شرکت بسیار بزرگ است که می‌تواند به صورت سالیانه و بدون وقفه بازی‌های عظیم و AAA عرضه کند. با این حال شیوه‌ی مطرح شده معایبی هم دارد. به خصوص اگر عرضه‌ی سالیانه مختص یک مجموعه باشد. این موضوع منجر به تکراری شدن بازی‌ها می‌شود.

سازندگان برای حفظ چرخه‌ی سالیانه بی خیال نوآوری و خلاقیت می‌شوند. در نتیجه ما شاهد عناوینی خواهیم بود که کم‌ترین تغییر را نسبت به یکدیگر دارند. یوبیسافت در سال‌های اخیر بازی‌های جهان‌باز زیادی را عرضه کرده است که تقریباً همه‌ی آن‌ها مکانیک‌های یکسان داشته‌اند. این موضوع بازی‌بازان را دلزده و خسته کرده است.

نمود این خستگی را می‌شود در نظرات منفی بازی‌بازان در خصوص برخی مکانیک‌های مشهور یوبیسافت مشاهده کرد. به عنوان مثال می‌شود به برج‌های یوبیسافت اشاره کرد که اتفاقاً دیگر استودیوهای بازی‌سازی نیز از آن الگوبرداری کرده‌اند.

این مکانیک در زمان خود انقلابی و فوق‌العاده بود. اما استفاده‌ی بیش از حد تجربه‌ی اصلی را خدشه‌دار کرده است. یوبیسافت با فاصله گرفتن از بازی‌های جهان‌باز می‌تواند به جایگاه قبلی خود به عنوان یک شرکت خلاق و نوآور بازگردد و از وضعیت فعلی رهایی یابد.

 

اسپلینترسل

مخفی‌کاری در بازی‌های قبلی یوبیسافت

عنصر مخفی‌کاری در بازی‌های قبلی یوبیسافت به کار رفته است و آن‌ها تجربه‌ی خوبی در این زمینه دارند. نمونه‌ی موفق اخیر در این زمینه بازی Watch Dogs: Legion است. یوبیسافت ویژگی مخفی‌کاری را به خوبی در بازی پیاده‌سازی کرده است. شما می‌توانید به صورت مستقیم وارد مبارزه شوید و یا با دور زدن محیط دشمنان را یکی پس از دیگری از پای درآورید. این آزادی عمل مورد پسند بازی‌بازان است.

ظاهراً یوبیسافت از محبوبیت عناصر مخفی‌کاری در بین آثارش مطلع است. چرا که آن‌ها اخیراََ اعلام کردند که در حال توسعه‌ی یک دنباله‌ی فرعی برای اساسین کرید والهالا با اسم رمز Rift هستند که بر عناصر مخفی‌کاری متمرکز است. این بازی حول شخصیت بسیم از والهالا در جریان است و در بغداد پیگیری می‌شود.

به نقل از جیسون شرایر، خبرنگار مطرح حوزه‌ی بازی، بازی مذکور در بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ عرضه می‌شود تا خلأ بازی‌های یوبیسافت را پر کند. همچنین این بازی قرار نیست که یک تجربه‌ی جهان‌باز عظیم را ارائه دهد و به مانند بازی‌های کلاسیک مجموعه خطی‌تر است.

یوبیسافت باید به ساخت بازی‌های مخفی‌کاری بازگردد

در سال‌های اخیر یوبیسافت ثابت کرده است که استاد خلق بازی‌های جهان‌باز همه پسند است. اما با توجه به اشباع بازار، بهتر است که دیگر سبک‌ها را امتحان کنند و فهرست عناوین خود را متنوع‌تر سازند. در این میان سبک مخفی‌کاری برای آن‌ها مناسب‌تر است.

چرا که سابقه‌ی خوبی در این زمینه دارند. امید می‌رود که با موفقیت دنباله‌ی فرعی اساسین کرید، شجاعت و خطر‌پذیری یوبیسافت بیش‌تر شود و سبک‌های دیگری را نیز امتحان کنند. باید دید عاقبت چه خواهد شد و این غول فرانسوی چه برنامه‌هایی را برای عاشقان هنر هشتم تدارک دیده است.

نظر شما در این خصوص چیست دوستان؟ به نظر شما یوبیسافت باید به ساخت بازی‌های مخفی‌کاری بازگردد بازگردد یا خیر؟ بازی‌های اولیه‌ی اساسین کرید را بیش‌تر دوست دارید یا دنباله‌هایی همچون اورجینز و اودیسه؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس