این کلاهبردار کریپتو به دلیل سرقت 2 میلیارد دلار محکوم به 40000 سال زندان شده است

80
0
کلاهبردار کریپتو

یک موسس صرافی ارزهای دیجیتال پس از یک سال فرار، به تازگی توسط مقامات دستگیر شده است.حکم او آنقدر زیاد است که واقعی به نظر نمی رسد. کلاهبردار کریپتو که دستگیر شد!

Faruk Fatih Özer به دلیل فرار با 2 میلیارد دلار، ممکن است به 40564 سال محکوم شود. نه، این یک اشتباه تایپی نیست و واقعاً بیش از 40000 سال است.

Faruk Fatih Özer بنیانگذار یک صرافی ارزهای دیجیتال ترکیه ای به نام Thodex بود که در ابتدا در سال 2017 تأسیس شد و در اوج خود توانست حدود 700000 کاربر جمع آوری کند.

صرافی های ارزهای دیجیتال در ترکیه بسیار محبوب هستند، حتی در میان کسانی که خود را درگیر ترید کردن کریپتو نمی کنند نیز محبوبیت خاصی دارد. این به این دلیل است که واحد پول بومی ترکیه، یعنی لیر ترکیه، در سال های گذشته در حال کاهش بوده است. و بسیاری از مردم ترکیه برای محافظت از سرمایه خود، به صرافی های کریپتو روی آوردند و به دنبال چیزی پایدارتر برای سرمایه گذاری بودند. که متأسفانه، در مورد Thodex، این انتخاب وحشتناکی برای بسیاری از افراد بوده است.

در آوریل 2021، Thodex به طور ناگهانی تمام معاملات را متوقف کرد و ادعا کرد که یک سرمایه گذاری خارجی آن را مجبور کرده است تا عملیات خود را تا پنج روز متوقف کند. Özer سپس ادعا کرد که این شرکت باید تمامی معاملات را به طور کامل متوقف کند و دلیل آن را حملات سایبری عنوان کرد. و علیرغم این وعده که وجوه مشتریان امن باقی خواهد ماند، برای حدود 400000 کاربر، اینطور نبود. این کاربران دسترسی به حساب های خود و متعاقباً وجوه خود را از دست دادند.

پلیس ترکیه بسیاری از کارمندان Thodex را در آن زمان بازداشت کرد، اما Özer موفق شده بود خیلی زودتر به آلبانی فرار کند و ظاهراً 2 میلیارد دلار از وجوه متعلق به سرمایه گذاران و مشتریان شرکت خارج شده بود. مقامات ترکیه Özer را موضوع اخطار قرمز اینترپل قرار دادند، اما علیرغم جستجوی جهانی، او تا بیش از یک سال بعد از فرارش پیدا نشد.

Özer در شهر آلبانیایی Vlorë پیدا شد. هویت او با استفاده از نتایج بیومتریک تایید شد. او در انتظار استرداد به ترکیه است، و به دلیل جنایات خود در کنار سایر مدیران شرکت Thodex با محکومیت سنگین 40000 سال رو به رو خواهد شد.

پس از اینکه بنیانگذار Thodex با پول ها از کشور فرار کرد، هیچ اطلاعیه ای در مورد اینکه چه اتفاقی برای این پول افتاده است وجود ندارد. Decrypt گزارش می دهد کهThodex ، 125 میلیون دلار بیت کوین را به یک صرافی در ایالات متحده منتقل کرده است که به نظر می رسد “عملیات نقد کردن سرمایه” باشد. از سوی دیگر، در اوایل سال 2021، یک وکیل به نمایندگی از سرمایه گذاران Thodex اظهار داشت که این پول غیرقابل برگشت شده است.

چه این وجوه بازیابی شود چه نشود، واضح است که مقامات محلی در این مورد بسیار جدی هستند و هزاران سال زندان را برای این نوع جنایات در نظر خواهند گرفت و کوتاه نخواهند آمد. کلاهبردار کریپتو که به سزای اعمال خود رسید!

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس