مهاجرت کاربران به شبکه اجتماعی Mastodon پس از تغییر مالکیت توییتر

26
0
شبکه اجتماعی Mastodon

شواهد حاکی از آن است که گروه کوچک اما در حال رشدی از کاربران توییتر به دنبال تکمیل قرارداد ایلان ماسک، در حال ترک این شبکه اجتماعی هستند. این افراد ظاهرا پلتفرم میکروبلاگینگ Mastodon را به عنوان جایگزین انتخاب کرده‌اند و رکوردهایی را در این اپلیکیشن به ثبت رسانده‌اند. در این پست به بررسی مهاجرت کاربران به شبکه اجتماعی Mastodon می پردازیم.

مهاجرت کاربران به شبکه اجتماعی Mastodon

با وجود این که بسیاری از کاربران توییتر منتظر مانده‌اند تا ببینند چه تغییراتی در آینده این شبکه اجتماعی رقم خواهد خورد، عده‌ای همین حالا تصمیم به خروج گرفته‌اند. یکی از جایگزین‌هایی که کاربران توییتر به سمت آن هجوم آورده‌اند، شبکه اجتماعی غیرمتمرکز Mastodon است که فقط در روز پس از اقدام ماسک برای تکمیل این معامله، بیش از 70 هزار ثبت نام جدید داشته است.

مهاجرت کاربران به Mastodon
شبکه اجتماعی Mastodon

اپلیکیشن رسمی موبایل Mastodon در طول شنبه و یکشنبه از نظر تعداد دانلودها رکورد زده، چرا که عده بیشتری توییتر را به مقصد این پلتفرم میکروبلاگینگ ترک کرده‌اند. گفتنی است که Mastodon پلتفرم جدیدی نیست و از ماه مارس سال 2016 راه‌اندازی شد تا رویکرد متفاوتی را در قبال شبکه‌های اجتماعی به تصویر بکشد.

Mastodon شباهت‌های زیادی به توییتر دارد

این شبکه اجتماعی اجازه می‌دهد که مثل توییتر بقیه کاربران را دنبال کنید و پست‌هایی به اشتراک بگذارید که قابل لایک یا بازنشر هستند. Mastodon هم مثل توییتر هشتگ دارد اما برخلاف پرنده آبی، شبکه‌ای توزیع‌شده است که هر کاربر می‌تواند در آن روی سرورها یا گره‌های منفرد ثبت نام کند و هر کدام از این سرورها می‌توانند تم، قوانین، زبان و سیاست‌های خود را داشته باشند. برای مثال، یکی از محبوب‌ترین سرورها در این پلتفرم mastodon.social است که 817,219 کاربر دارد.

کاربران Mastodon قادرند با افراد حاضر در دیگر سرورها تعامل داشته باشند. این پلتفرم به‌صورت تحت وب و در اپلیکیشن‌های موبایل در دسترس است و کلاینت‌های شخص ثالث زیادی دارد که کاربران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. حالا به نظر می‌رسد که با اتفاقات توییتر، این شبکه اجتماعی می‌تواند بیشترین فایده را از شرایط موجود ببرد.

منبع : techcrunch

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس