رتبه‌بندی 20 نقش‌آفرینی برتر که روی PS Vita در دسترس هستند

26
0
رتبه‌بندی 20 نقش‌آفرینی برتر که روی PS Vita در دسترس هستند

کنسول دستی PS Vita ممکن است موفقیت بزرگی برای سونی نبوده باشد، اما طرفداران زیادی هستند که از تلاش دوم این شرکت برای عرضه‌ی کنسول دستی و همراه لذت بردند. بخشی از دلیل این امر کتابخانه بزرگ بازی‌هایی بود که برای بازی در حال حرکت در دسترس بودند. کسانی که از ژانر نقش‌آفرینی لذت می‌برند، باید در ردیف راضی‌ترین افراد باشند. در ادامه با اول نیوز همراه باشید تا به رتبه‌بندی 20 نقش‌آفرینی برتر که روی PS Vita در دسترس هستند بپردازیم.

این دستگاه دارای مجموعه‌ای از بازی‌های نقش‌آفرینی بود که شامل بازی‌های انحصاری و همچنین بازی‌هایی بود که روی کنسول‌های خانگی قرار می‌گرفتند. جالب اینجاست که این‌ها بازی‌های کوچک و ناشناخته‌ای هم نبودند، زیرا بسیاری از بازی‌های نقش‌آفرینی موجود در PS Vita را می‌توان جزو بهترین‌های ساخته شده در نظر گرفت.

بیش از یک دهه از عرضه PS Vita می‌گذرد، دستگاهی که به طرز فریبنده‌ای کاتالوگ محکمی از بازی‌ها برای افرادی داشت که تصمیم به تهیه آن داشتند. و با گذشت زمان، بخشی از طرفدارانی که PS Vita برای پذیرایی از آن‌ها همواره تلاش می‌کرد، بازیکنانی هستند که عاشق بازی‌های نقش‌آفرینی هستند. بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی PS Vita از ورودی‌های فرنچایزهای تثبیت‌شده تا تجربه‌های منحصربه‌فرد نقش‌آفرینی که مختص Vita بودند، را شامل می‌شود. با این‌که قبلاً چندین مقاله عالی وجود دارد که بارها به بازی‌های برتر اشاره کرده است، همیشه خوب است که مراقب جواهراتی باشیم که ممکن است طی سال‌های زیادی که از زمان عرضه ویتا گذشته فراموش شده باشند. بنابراین ما خاص‌ترین و بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی ویتا را برای شما فهرست کرده‌ایم.

رتبه‌بندی 20 نقش‌آفرینی برتر که روی PS Vita در دسترس هستند

20. Tokyo Xanadu

اسپین آف بازی قدیمی نقش‌آفرینی Dragon Slayer II: Xanadu، بازی Tokyo Xanadu در یک واقعیت جایگزین توکیو اتفاق می‌افتد که در آن شهر پس از زلزله‌ای که ده سال قبل رخ داده بود، در حال بهبود یافتن است. این بازی داستان کو توکیساکا، دانش آموز دبیرستانی را دنبال می‌کند که یک شب همکلاسی خود را در موقعیتی مشکوک می‌یابد.

پس از دنبال کردن او، کو به قلمرو کابوس معروف به Eclipse کشیده می‌شود. همکلاسی او، آسوکا هیراگی، فاش می‌کند که او و گروهی به نام نمسیس به دنبال بستن قلمرو هستند. این بازی شامل مبارزه هم‌زمان و به اصطلاح ریل تایم است.

رتبه‌بندی 20 نقش‌آفرینی برتر که روی PS Vita در دسترس هستند

19. Mary Skelter: Nightmares

ماجراجویی سیاهچال با دوربین اول شخص چیزی نیست که بتوان هر روز درباره آن بشنوید، اما عنوان مستقل Mary Skelter: Nightmares این ژانر را به خود اختصاص داده و جالب ظاهر شده است. قهرمانان بازی، جک و آلیس، توسط Blood Maidens، گروهی از دختران با توانایی‌های ماوراء طبیعی، از سلول زندان آزاد می‌شوند.

با این حال، آن‌ها متوجه می‌شوند که شهری که در آن بوده‌اند توسط هیولایی به نام Jail جذب شده است. هدف اصلی بازی این است که پارتی خودتان را از طریق یک سیاه چال برای مقابله با باس‌هایی که به نام کابوس شناخته می‌شوند، هدایت کنید.

رتبه‌بندی 20 نقش‌آفرینی برتر که روی PS Vita در دسترس هستند

18. Dungeon Travelers 2

منشأ بازی Dungeon Travelers 2 منحصر به فرد است زیرا این بازی از مجموعه‌ای از رمان‌های بصری ژاپنی می‌آید که بیش از هر چیز دیگری روی داستان‌های عاشقانه تمرکز داشتند. این بازی در حالی که هنوز چند تم پیشنهادی برای آن دارد، به عنوان یک ماجراجویی سیاه چال از بقیه جدا می‌شود.

پادشاهی رومولیا توسط هیولاهایی مورد تهاجم قرار گرفته است که ظاهراً از ناکجاآباد به وجود آمده‌اند و این به پارتی بازیکن بستگی دارد که آن‌ها را از ادامه خرابکاری باز دارد. این یک بازی نقش‌آفرینی نوبتی کلاسیک است در حالی که دارای عناصر کلیدی است که در ژانر ماجراجویی سیاه چال قرار می‌گیرند، مانند به دست آوردن گنج و کاوش در مسیرهای پرپیچ و خم.

رتبه‌بندی 20 نقش‌آفرینی برتر که روی PS Vita در دسترس هستند

17. Tales of Hearts

سری Tales که قدمت آن به سال 1995 بازمی‌گردد، در حال حاضر به مدت 26 سال و از طریق 16 عنوان خط اصلی به اضافه بسیاری از اسپین‌آف‌ها بسط یافته است. یازدهمین بازی اصلی این سری Tales of Hearts نام دارد و در ابتدا برای Nintendo DS منتشر شد.

داستان درباره پسری به نام Kor Meteor است که تلاش می‌کند زنی به نام Kohaku Hearts را از آلوده شدن کامل توسط یک هیولا نجات دهد. متأسفانه، او در عوض Spiriaی او را نابود می‌کند و قطعاتی آن در نهایت در سراسر جهان فرود می‌آیند. در بازسازی PS Vita، این اکشن نقش‌آفرینی دارای مدل‌های شخصیتی و محیط‌های سه بعدی کاملاً رندر شده است.

رتبه‌بندی 20 نقش‌آفرینی برتر که روی PS Vita در دسترس هستند

16. Freedom Wars

در حالی که تعداد زیادی از آن‌ها وجود نداشت، اما برخی از استودیوهای سونی بودند که علاقه مند به ساخت بازی‌های نقش‌آفرینی برای PS Vita بودند. استودیوی ژاپن سونی با همکاری استودیوهای توسعه Shift و Dimps تصمیم گرفت یک بازی در دنیایی کاملاً متفاوت بسازد: Freedom Wars.

جامعه به پانوپتیکون‌ها تقسیم شده است، تمدن‌های زیرزمینی که در آن مردمی که در آنجا زندگی می‌کنند باید برای بقای شهری که در آن زندگی می‌کنند کار کنند. جنایتکاران مجبور می‌شوند برای این پانوپتیکون‌ها به جنگ بروند که یکی از آن‌ها قهرمان کمپین اصلی بازی است. با اینکه سرورهای آنلاین بازی اکنون بسته شده‌اند، اما بازیکنان همچنان می‌توانند به صورت محلی با دوستان خود در حالت‌های Co-op یا رقابتی بازی کنند.

رتبه‌بندی 20 نقش‌آفرینی برتر که روی PS Vita در دسترس هستند

15. World of Final Fantasy

یکی از معتبرترین فرنچایزهای نقش‌آفرینی موجود، Final Fantasy است، بنابراین منطقی است که ذهن‌های Square Enix یک بازی برای جشن گرفتن آن بسازند. در World of Final Fantasy، بسیاری از شخصیت‌هایی که تاریخ طولانی فرنچایز را در بر می‌گیرند، در دنیای Grymoire گرد هم می‌آیند.

شخصیت‌های Lann و Reynn دو قهرمان داستان هستند. خواهر و برادرهایی که قدرت رام کردن هیولاها را دارند. World of Final Fantasy گیم‌پلی را از ورودی‌های اولیه Final Fantasy که به شدت بر مبارزات نوبتی با استفاده از سیستم اصلی Active Time Battle متمرکز بودند، قرض می‌گیرد.

رتبه‌بندی 20 نقش‌آفرینی برتر که روی PS Vita در دسترس هستند

14. Dragon’s Crown

وقتی یک بازی ویدیویی منتشر می‌شود که احساس می‌کنید در دنیایی ساخته شده در Dungeons & Dragons زندگی می‌کنید، همیشه سرگرم‌کننده است، و Dragon’s Crown قطعاً با این حال و هوا مطابقت دارد. شاهکاری دیگر از Vanillaware، بازی beat’em up در یک محیط دو بعدی فضاسازی می‌شود که در آن بازیکنان نقش یک ماجراجو را بر عهده می‌گیرند.

بین شش کلاس مختلف که رویکرد کلی مبارزه را تعیین می‌کنند، انتخاب کنید و برای انجام ماجراجویی در سیاهچال آماده شوید. بازی همچنین دارای یک شهر مرکزی است که در آن ماجراجویان می‌توانند مأموریت‌ها را بپذیرند، کلکسیون‌های خاصی را پیگیری کنند و تجهیزات خود را ارتقاء دهند.

رتبه‌بندی 20 نقش‌آفرینی برتر که روی PS Vita در دسترس هستند

13. Muramasa Rebirth

اغلب اوقات تعداد زیادی بازی نقش آفرینی اسکرولر جانبی وجود ندارد، اما Muramasa Rebirth یکی دیگر از آن‌هاست. این بازی ابتدا برای Wii با نام Muramasa: The Demon Blade منتشر شد و چند سال بعد به طور انحصاری برای PS Vita بازسازی شد.

داستان در دوره ادو در ژاپن اتفاق می‌افتد، کمپین اصلی حول محور دو قهرمان و رابطه آن‌ها با تیغه‌های شیطان، شمشیرهای سامورایی که افرادی را که آن‌ها را در اختیار دارند تسخیر می‌کنند، می‌چرخد. Muramasa Rebirth همچنین چهار داستان جداگانه بر اساس فولکلور ژاپنی تحت عنوان Genroku Legends به داستان اصلی اضافه می‌کند.

12. Disgaea 4: A Promise Revisited

شرکتی که مدت‌هاست نقش‌آفرینی می‌سازد Nippon Ichi Software است که معمولاً به اختصار NIS نامیده می‌شود. یکی از فرنچایزهای شناخته شده آن‌ها Disgaea نام دارد، یک بازی نقش آفرینی تاکتیکی که تقریباً ۷ شماره اصلی از آن در طول سال‌ها منتشر شده است.

یکی از بهترین بازی‌های Vita این عنوان نقش‌آفرینی از NIS یعنی Disgaea 4: A Promise Revisited بود. داستان اصلی در هلند جریان دارد، و بازیکنان نقش Valvatorez، خون آشامی را بر عهده می‌گیرند که به دنبال مقابله با قدرت‌ها، به ویژه رئیس جمهور هوگو است. در حالی که بازی مبارزات نوبتی معمول خود را دارد، این توانایی را برای شخصیت‌ها به وجود می‌آورد که یکدیگر را جمع کرده و نیروها را ترکیب کنند.

رتبه‌بندی 20 نقش‌آفرینی برتر که روی PS Vita در دسترس هستند

11. Soul Sacrifice

بازی‌ها گاهی اوقات می‌توانند از فرمول مشابهی با عنوان‌های دیگر استفاده کنند، درست در زیر حجابی متفاوت. Soul Sacrifice مکانیک وحشی را معرفی می‌کند که آن را در ژانر نقش آفرینی عمیق برجسته می‌کند. در این بازی، بازیکنان توسط جادوگری شیطانی به نام Magusar به بردگی درآمده‌اند.

برای شکست دادن آن‌ها، بازیکنان باید از کتابی به نام Librom استفاده کنند تا مبارزات گذشته بین جادوگر و هیولاهای دیگر را زنده کنند. مکانیکی که Soul Sacrifice را جالب می‌کند، نیاز به قربانی کردن بخش‌هایی از بدن بازیکن برای قدرتمندتر شدن است.

رتبه‌بندی 20 نقش‌آفرینی برتر که روی PS Vita در دسترس هستند

10. Oreshika: Tainted Bloodlines

همیشه دیدن یک بازی مرده که ریمستر یا ریمیک دریافت می‌کند بسیار عالی است، اما حتی بهتر از آن این است که آن بازی واقعاً پس از نزدیک به 15 سال یک قسمت دیگر را دریافت کند. این مورد برای Oreshika: Tainted Bloodlines اتفاق افتاد، که دنباله‌ای بر بازی پلی استیشن وان Ore no Shikabane o Koete Yuke است.

100 سال پس از وقایع بازی اصلی، قسمت جدیدتر حول خانواده‌ای می‌چرخد ​​که نفرین شده‌اند و برای مبارزه با یک شیطان آماده می‌شوند. این بازی شامل مبارزه با دشمنان برای کسب امتیاز کافی برای ادامه خط خونی به نسل‌های آینده است.

رتبه‌بندی 20 نقش‌آفرینی برتر که روی PS Vita در دسترس هستند

9. Shiren The Wanderer: The Tower of Fortune and The Dice of Fate

اولین roguelike در این لیست، Shiren the Wanderer: The Tower of Fortune and the Dice of Fate، بخشی از مجموعه‌ای است که در مجموعه Mystery Dungeon قرار می‌گیرد. مجموعه‌ای ساخته شده توسط Spike Chunsoft.

مانند دیگر بازی‌های سری Shiren، بازی The Tower of Fortune and The Dice of Fate، یک شخصیت سرگردان به نام شیرن و راسوی سخنگوی‌اش کوپپا را دنبال می‌کند که از برج عنوان شده بالا می‌روند تا ببینند آیا شایعات درباره‌ی خدایی که می‌تواند سرنوشت آن‌ها را تغییر دهد درست است یا خیر. بازی حول محور کاوش در سیاه چال‌ها و مبارزه با هیولاهایی است که در نبردهای نوبتی ظاهر می‌شوند.

رتبه‌بندی 20 نقش‌آفرینی برتر که روی PS Vita در دسترس هستند

8. Ys: Memories Of Celceta

استودیوی Nihon Falcom به دلیل توسعه مجموعه‌ای از بازی‌های نقش آفرینی شناخته شده است. همراه با توکیو زانادو، یکی از بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی در ویتا، Ys: Memories of Celceta، چهارمین ورودی متعارف در سری Ys است.

داستان اصلی بعد از Ys II اما قبل از وقایع Ys: The Oath در Felghana اتفاق می‌افتد، بازیکنان Adol Christin را کنترل می‌کنند که بازی را با فراموشی شروع می‌کند و فقط به ماجراجویی می‌پردازد که حول محور رمز و راز و فریب می‌چرخد. مانند دیگر بازی‌های این فرنچایز، Memories of Celceta از مبارزات بی‌درنگ استفاده می‌کند، که در آن هر یک از اعضای پارتی بازیکن حملات خاص و منحصر به فرد دارند.

رتبه‌بندی 20 نقش‌آفرینی برتر که روی PS Vita در دسترس هستند

7. Atelier Totori Plus: The Adventurer Of Arland

بازی دیگری که پس از انتشار اولیه به PS Vita آورده شد، Atelier Totori Plus: The Adventurer of Arland دوازدهمین بازی از سری Atelier و اولین بازی است که روی PS Vita منتشر شد.

ماجراجوی آرلند پنج سال پس از وقایع قبلی خود، آتلیه رورونا: کیمیاگر آرلند، با دختری به نام توتوری شروع می‌شود که به دنبال مادر گم شده خود می‌گردد. رورونا به او کیمیاگری می‌آموزد که در سفر به دور دنیا برای یافتن مادرش که معتقد است زنده است از آن استفاده می‌کند.

بازی ویتا

6. Child Of Light

در ظاهر، Child of Light یک بازی پلتفرمینگ به نظر می‌رسد. با این حال، بازی همچنین در بسیاری از عناصر نقش آفرینی ترکیب شده است. Child of Light حول محور Aurora می‌چرخد، دختری که در اثر یک بیماری مرموز درگذشت. اما در سرزمین جدیدی به نام Lemuria از خواب بیدار شد.

اکنون، هدف Aurora این است که با نجات خورشید، ماه و ستارگان از دست ملکه شب، زمین را بازسازی کند. این بازی از یک سیستم نبرد active-time استفاده می‌کند که مشابه بازی‌های فاینال فانتزی است.

بازی ویتا

5. The Legend of Heroes: Trail Of Cold Steel 2

یکی دیگر از بازی‌های نیهون فالکام، The Legend of Heroes: Trail of Cold Steel II، در واقع هفتمین ورودی از زیر مجموعه‌های Trail است که خود بخشی از مجموعه کلی Legend of Heroes است. یک ماه پس از پایان بازی The Legend of Heroes: Trail of Cold Steel، رین شوارتزر و والیمار فرار کردند و متوجه شدند که او و عزیزانش در میانه جنگ داخلی اربونیا هستند.

مانند نسخه قبلی، گیم‌پلی بازی حول محور نبردهای نوبتی می‌چرخد و داستان این بازی حول Rean در حین سفر در سراسر جهان می‌چرخد. انتخاب‌های انجام شده در اولین بازی در این بازی مهم است. یعنی تصمیمات شما در بازی نخست به این نسخه منتقل می‌شوند و اثرگذار هستند.

بازی ویتا

4. Rogue Legacy

وقتی به بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی PS Vita فکر می‌کنید، سخت است که به این فکر نکنید که چگونه این کنسول دستی تجربه Rogue Legacy را ارتقاء داده است. در حالی که بازی در قلب خود یک پلتفرمر بود، عناصر roguelike داشت که آن را به یکی از منحصربفردترین نقش‌آفرینی‌های مستقل تبدیل می‌کرد.

فرض کلی Rogue Legacy این است که بازیکن یک سیاهچال را که به طور کامپیوتری ایجاد شده است، کاوش می‌کند. و هدف آن از کاوش برای یافتن گنج، شکست دادن دشمنان و از بین بردن پنج باس است. پس از مرگ، بازیکنان از میان سه نواده که جا پای قهرمان کشته شده می‌گذارند، انتخاب می‌کنند. جایگاه چهارم رتبه‌بندی 20 نقش‌آفرینی برتر که روی PS Vita در دسترس هستند به این بازی می‌رسد.

بازی ویتا

3. Odin Sphere Leifthrasir

این عنوان کلاسیک پلی استیشن 2 از طریق بازسازی خود با عنوان Odin Sphere Leifthrasir به PS Vita راه یافت. داستان بازی در قاره خیالی اریون می‌گذرد، جایی که جنگی عظیم بین ملت‌های راگنانیوال و رینگفورد بر سر یک سلاح قدرتمند به نام دیگ کریستالیزاسیون در جریان است.

بازی Odin Sphere Leifthrasir پنج شخصیت و ارتباط آن‌ها با جنگ و همچنین فاجعه‌ای را دنبال می‌کند که می‌تواند قاره معروف به آرماگدون را نابود کند. این بازی یک اسکرولر جانبی بیت‌ام‌آپ با عناصر نقش‌آفرینی است که همه مکانیزم‌های آن در نسخه بازسازی شده بهبود یافته‌اند.

2. Final Fantasy 10/10-2

در حالی که داشتن یک اسپین آف سرگرم کننده در این مجموعه عالی است، اما هیچ چیز مانند یک بازی فاینال فانتزی خط اصلی جذاب نیست. PS Vita به داشتن تعداد انگشت شماری پورت معروف بود و یکی از آن‌ها انتشار Final Fantasy 10/10-2 بود. عناوینی که قبلاً برای پلی استیشن 2 عرضه شده بودند.

بازی نخست، Final Fantasy 10، بازیکنان را با دنیای Spira و مأموریت Tidus برای از بین بردن هیولایی به نام Sin آشنا می‌کند. فاینال فانتزی 10.2 وقایع بعد از بازی نخست را دنبال می‌کند و بازیکن کنترل یونا را در دست دارد و او امیدوار است که تیدوس را پیدا کند. درست است که این بازی‌های انحصاری پلی استیشن ویتا نیستند، اما این بازی‌ها به راحتی در میان بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی PS Vita قرار می‌گیرند.

بازی ویتا

1.  Persona 4 Golden

سری Persona یکی از محبوب‌ترین فرنچایزهای نقش‌آفرینی موجود است. بازی پلی استیشن 2 یعنی Persona 4 نیز در میان بهترین‌های این سری رتبه بندی شده است. طبعاً منطقی بود که در نهایت یک نسخه توسعه یافته برای آن وجود داشته باشد. بازی Persona 4 Golden داستان اصلی یو را در حالی که از شهر به حومه شهر نقل مکان می‌کند، به نمایش می‌گذارد، اما خودش را در میانه حل قتل‌هایی می‌بیند که در شهر اتفاق افتاده است.

بازی Persona 4 Golden همراه با ترکیب معمولی از نقش‌آفرینی و عناصر شبیه‌سازی، نسخه‌ای توسعه‌یافته از داستان را به همراه شخصیت‌ها، پرسوناها، لباس‌ها و صحنه‌های جدید دارد. جایگاه نخست رتبه‌بندی 20 نقش‌آفرینی برتر که روی PS Vita در دسترس هستند به این بازی می‌رسد.

نظر شما در این خصوص چیست؟ رتبه‌بندی 20 نقش‌آفرینی برتر که روی PS Vita در دسترس هستند را چطور ارزیابی می‌کنید؟ جای کدام بازی در این بین خالی بود؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس