بازی کردن بازی های PC در دستگاه تلفن همراه

74
0
بازی های PC در دستگاه تلفن همراه

اگر می‌خواهید بازی های موجود در رایانه شخصی خود را روی موبایل بازی کنید، انجام آن آسان تر از چیزی است که فکر می‌کنید. این کار به لطف NVIDIA GeForce Experience و Moonlight انجام می‌شود. بازی های PC در دستگاه تلفن همراه را چگونه می توان تجربه کرد؟

قطعات ارتقا یافته و پیشرفت های مداوم فناوری به این معنی است که بسیاری از گیمرها بازی های رایانه شخصی را به بازی های کنسولی ترجیح می‌دهند. از طرف دیگر، بازی در دستگاه های قابل حمل یا دستی مواجه شده است. در حال حاضر پیشرفت هایی از سوی Nintendo Switch و Steam Deck انجام شده است، اما آنها هنوز در آن سطح مورد انتظار عمل نمی‌کنند.

اگر راهی برای استفاده از قدرت PC و پخش مستقیم بازی ها در دستگاه تلفن همراه وجود داشته باشد چه؟ خوشبختانه، وجود دارد و راه اندازی آن آسان تر از چیزی است که فکر می‌کنید. در این مقاله طریقه انجام آن را بررسی می‌کنیم.

NVIDIA GeForce Experience را دانلود کنید

اولین چیزی که به آن نیاز دارید NVIDIA GeForce Experience در کامپیوترتان است. اکثر رایانه های شخصی یا لپتاپ های مجهز به کارت گرافیک NVIDIA، نرم‌افزار NVIDIA GeForce Experience را از قبل دارند. اگر خودتان یک کارت گرافیک دیگر نصب کرده اید، یا نرم افزار از قبل نصب نشده است، باید GeForce Experience را از وبسایت NVIDIA دانلود کنید.

فایل دانلود شده را اجرا کنید و دستورالعمل های روی صفحه را برای راه اندازی نرم افزار دنبال کنید. ممکن است متوجه شوید که صفحه نمایش شما در طول مراحل نصب، هنگام شناسایی و پیکربندی کارت گرافیک شما، روشن و خاموش می‌شود.

بازی های PC در دستگاه تلفن همراه
بازی های PC در دستگاه تلفن همراه

NVIDIA GeForce Experience را تنظیم کنید

پس از نصب و راه اندازی نرم افزار، با انتخاب چرخ دنده در سمت راست بالای پنجره، به تنظیمات بروید. ابتدا باید مطمئن شوید که می‌توانید بازی هایتان را از طریق NVIDIA Shield با بررسی پنل ویژگی ها در سمت راست بررسی کنید و در زیر سرصفحه Gamestream به دنبال وضعیت آماده باشید.

الزامات سیستم Gamestream در وبسایت NVIDIA نیز موجود است، بنابراین می‌توانید مشخصات سیستم خود را در آن بررسی کنید.

وقتی تأیید کردید که دستگاهتان می‌تواند بازی ها را از طریق Shield پخش کند، به برگه Shield در سمت چپ بروید. در صفحه جدید، Gamestream را با استفاده از کلید در بالای کادر فعال کنید. دستگاه شما اکنون برای پخش جریانی هر بازی متصل به NVIDIA GeForce Experience آماده است.

بازی های PC در دستگاه تلفن همراه
بازی های PC در دستگاه تلفن همراه

برای مشاهده فهرستی از بازی های متصل به NVIDIA GeForce Experience، به صفحه اصلی خود در بالا سمت چپ بروید. اگر بازی ای آنجا وجود ندارد، یا بازی ای که می‌خواهید در دستگاه همراهتان انجام دهید وجود نداشت، با استفاده از چرخ دنده به تنظیمات برگردید و بازی ها و برنامه ها را انتخاب کنید. پوشه های مورد نیازی که حاوی فایل های اجرایی بازیتان هستند را به گزینه های اسکن موقعیت مکانی اضافه کنید (اگر بازی هایی را در مکان های غیر پیش فرض نصب کرده‌اید) و دکمه Scan Now را فشار دهید تا بازی های خود را پیدا کنید.

GeForce Experience NVIDIA از طیف وسیعی از بازی ها پشتیبانی می‌کند، اما ممکن است هر بازی را که می‌خواهید پخش کنید، تشخیص ندهد. اگر بازی شما توسط اسکنر یافت نشد، می‌توانید آن را مستقیماً برای پخش جریانی در زیر برگه Shield اضافه کنید و یک بازی قابل اجرا را مستقیماً به فهرست بازی ها و برنامه ها اضافه کنید.

Moonlight را در تلفن همراه خود بارگیری کنید

در مرحله بعد، باید Moonlight را در دستگاه تلفن همراه خود دانلود کنید. Moonlight یک برنامه رایگان و منبع باز است که به دستگاه های مختلف اجازه می‌دهد تا به کلاینت هایی تبدیل شوند که می‌توانند با NVIDIA Game Stream مرتبط شوند. از منوی کشویی «Client Downloads»، دستگاه همراهی را که استفاده می‌کنید انتخاب کنید و برنامه را راه اندازی کنید. Moonlight از اندروید و iOS و همچنین تعدادی پلتفرم دیگر پشتیبانی می‌کند.

همگام سازی Moonlight با NVIDIA GeForce Experience

برای اطمینان از نصب صحیح برنامه، مطمئن شوید که دستگاه تلفن همراه شما به همان شبکه اینترنت رایانه شخصی شما متصل است.

Moonlight را در دستگاه تلفن همراه خود باز کنید و منتظر بمانید تا دستگاه میزبان در لیست نشان داده شود. اگر بعد از چند ثانیه ظاهر نشد، می‌توانید هاست را به صورت دستی از طریق آدرس IP اضافه کنید. پس از اضافه شدن دستگاه میزبان، روی ورودی کلیک کنید تا دستگاه ها جفت شوند. دستگاه تلفن همراه شما به میزبان متصل می‌شود و یک پین ارائه می‌دهد که باید در پنجره بازشو SHIELD در رایانه شخصی شما وارد شود.

هنگامی که این پین وارد شد، دستگاه تلفن همراه شما فهرستی از تمام بازی های مرتبط با NVIDIA GeForce Experience (یا به صورت دستی مانند بالا اضافه شده) را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌تواند مستقیماً در دستگاه تلفن همراه شما پخش شود.

تنظیم استریم اینترنتی

Moonlight اکنون به گونه ای تنظیم شده است که شما را قادر می‌سازد در حالی که به همان شبکه اینترنت متصل هستید، بازی ها را از طریق رایانه شخصی خود در دستگاه تلفن همراه خود پخش کنید. برای اینکه بتوانید از رایانه شخصی خود استفاده کنید، باید یک ابزار میزبانی اینترنتی را روی رایانه شخصی خود بارگیری کنید.

پس از نصب، برنامه Moonlight Internet Streaming Tester را اجرا کنید تا مطمئن شوید که به درستی نصب شده است. اگر همه چیز همانطور که باید کار کند، دستگاه شما اکنون برای استریم کردن از طریق اینترنت آماده است. به شما امکان می‌دهد بازی های رایانه شخصی خود را در دستگاه تلفن همراه خود بازی کنید.

بازی های PC در دستگاه تلفن همراه
بازی های PC در دستگاه تلفن همراه

از بازی های جذاب PC در تلفن همراه خود لذت ببرید

با قدرت NVIDIA و Moonlight، بازی اکنون در همه جا قابل دسترسی است، حتی اگر از رایانه شخصی خود دور باشید. با بازار رو به رشد دستگاه های قابل حمل، در نهایت ممکن است تبدیل به رقیبی قابل توجه برای PC و کنسول ها شود.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس