بازی Blacktail می‌تواند نخستین Horizon-Like باشد

55
0
بازی Blacktail می‌تواند نخستین Horizon-Like باشد

عنوان Blacktail اکشن ماجراجویی جدید Parasight بیش از چند وجه تشابه با Horizon Zero Dawn و دنباله آن دارد. بازی Blacktail می‌تواند نخستین Horizon-Like باشد. در ادامه با اول نیوز همراه شوید.

بازی‌های ویدیویی در خلأ وجود ندارند، بنابراین اجتناب‌ناپذیر است که از یکدیگر الهام بگیرند، به‌ویژه زمانی که عناوین قبلی موفق هستند یا موفق می‌شوند یک سبک را متحول کنند. بازیکنان قبلاً با بسیاری از Soulslikeهای الهام گرفته از FromSoftware که بازار را پر کرده‌اند یا Metroidvaniaهایی که تا حدی از سری Metroid و Castlevania الگوبرداری شده‌اند، آشنا هستند. نمونه‌های زیادی وجود دارند که در این دسته‌بندی‌ها قرار می‌گیرند، اما هیچ‌کدام تا کنون موفق نشده‌اند که تجربه‌ای مشابه هورایزون ارائه دهند تا جایی که آن‌ها را Horizon-Like بنامیم. تا این‌که سر و کله Blacktail پیدا شد.

عنوان جدید و جذاب Blacktail از Parasight و Focus Entertainment در نمایشگاه Opening Night Live Gamescom با تریلر رونمایی که دنیای فانتزی پیچیده و داستان تاریک آن را به نمایش می‌گذاشت، معرفی شد. در حالی که برخی از ویژگی‌های بازی جدید اعلام‌شده با سری‌های علمی تخیلی پر اکشن متفاوت هستند، شباهت‌های انگشت شماری نیز وجود دارد که ممکن است بازیکنان را به این باور برساند که Blacktail از بازی‌های Horizon به روش‌های مختلف الهام گرفته شده است.

بازی Blacktail می‌تواند نخستین Horizon-Like باشد

ماجراجویی به رهبری یک زن

اگرچه ممکن است اوضاع به آرامی در حال تغییر باشد، اما اکثر عناوین اصلی به ویژه بازی‌های اکشن همچنان بر قهرمان‌های مرد تمرکز دارند. سری Grand Theft Auto مورد علاقه طرفداران Rockstar تنها در حال حاضر برای اولین بار پس از ورود به بعد سوم یک قهرمان زن قابل بازی را در قسمت بعدی خود گنجانده است و این واقعیت که ارزش اظهار نظر دارد نشان می‌دهد که بازی‌های ویدیویی هنوز تا چه حد تغییر کرده‌اند و از اصل خود دور شده‌اند. اما بازی‌های دیگری مانند Horizon Zero Dawn شکارچی ماهر Aloy را معرفی کردند که بلافاصله به‌عنوان یک شخصیت زن قوی تأثیر زیادی روی بازی گذاشت.

ممکن است بازیکنان چیز زیادی در مورد یاگای 16 ساله ندانند، شخصیتی که در Blacktail در قالب آن بازی خواهند کرد، اما با توجه به اینکه این بازی خود را به عنوان یک داستان منشأ برای جادوگر بدنام فرهنگ اسلاو، بابا یاگا، مطرح می‌کند، این دختر جوان بدون شک یک شخصیت جذاب خواهد بود. درست مانند الوی، یاگا به عنوان یک طرد شده زندگی می‌کند و پس از متهم شدن به جادوگری از محل سکونت خود اخراج شده است. موقعیت آن‌ها به عنوان یک تبعیدی به این معنی است که هم الوی و هم یاگا باید یاد بگیرند که از خودشان دفاع کنند، و این علاوه بر یک طرح جذاب، یک وجه تشابه جذاب بین این زوج ایجاد می‌کند.

بازی Blacktail می‌تواند نخستین Horizon-Like باشد

مبارزات مبتنی بر کمان

گیمرها تاکنون فقط نگاهی کوتاه به Blacktail در حال اجرا داشته‌اند، اما نبرد مبتنی بر کمان نیز دارای حالات قوی Horizon است. زیرا یاگا از سلاح و جادوگری خود برای حرکت در محیط‌های خطرناک استفاده می‌کند. مانند Aloy، او حرکات اضافی در زرادخانه خود برای مقابله با انواع تهدیدها خواهد داشت، اما در حالی که Horizon Zero Dawn و دنباله آن دارای سلاح‌ها و توانایی‌های تکنولوژیکی هستند، Blacktail بیشتر تمرکز جادویی خواهد داشت. یاگا می‌تواند ارواح را در سراسر حیات وحش خارق‌العاده بازی شکار کند و با کمان خود با دشمنان مقابله کند، همچنین تیرها و معجون‌ها را بسازد، حیوانات را ردیابی کند و منابعی را برای کمک به بقای خود جمع‌آوری نماید.

بلک تیل

یک نقشه وسیع برای کاوش

مشابه Horizon Zero Dawn و Horizon Forbidden West، شخصیت Yaga از مناظر وحشی مختلف پر از دشمنان و باس فایت‌ها عبور می‌کند. مناظر بازی Blacktail بیشتر با اولین بازی Horizon قابل مقایسه به نظر می‌رسد، زیرا مناطق جنگلی و مناطق کوهستانی آن در دوردست قابل مشاهده‌اند. دنیای افسانه‌ای بلک‌تیل ترکیبی زیبا از جنگل‌های سرسبز و عناصر فانتزی تاریک است، و بازیکنان باید پنهان‌ترین اعماق آن را کشف کنند تا از این مکان و تاریخچه آن مطلع شوند.

در کنار مبارزه سنگین با کمان در Blacktail، گیمرها می‌توانند سرنوشت قهرمان جادوگر را انتخاب کنند آیا او نگهبان خیرخواه جنگل می‌شود یا داستان هشدار دهنده‌ای که برای ترساندن کودکان و تسخیر کابوس‌های آن‌ها استفاده می‌شود. سیستم اخلاقی Blacktail مشابه بازی‌هایی مانند Fable نشان می‌دهد که چگونه تصمیمات بازیکنان نه تنها بر دنیای اطراف آن‌ها تأثیر می‌گذارد، بلکه بر خلق و خوی یاگا نیز اثرگذار خواهد بود.

بازی Blacktail در تاریخ 15 دسامبر برابر با ۲۴ آذر ماه برای پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس عرضه خواهد شد. نظر شما در این خصوص چیست؟ بازی Blacktail می‌تواند نخستین Horizon-Like باشد؟ برای تجربه این بازی مشتاق هستید؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس