9 روش جستجو و پیدا کردن شغل با استفاده از توییتر

146
0
پیدا کردن شغل با استفاده از توییتر

همیشه اولین جایی که برای پیدا کردن کار به آن مراجعه میکنیم لینکدین است. اما توییتر نیز فرصت های شغلی زیادی را برای افراد جویای کار در یک فضای غیررسمی تر ارائه داده است. امروزه شرکت های زیادی در توییتر اعلام استخدام نیروی کار میکنند و شما می توانید کارفرما و مدیران را بدون نیاز به برقراری ارتباط رسمی مانند آنچه در لینکدین انجام می دهید دنبال کنید. اما چگونه میتوان  پیدا کردن شغل با استفاده از توییتر را انجام داد؟

1- پیدا کردن شغل با استفاده از توییتر: بیو توییتر خود را بهینه سازی کنید

شرکت های زیادی در توییتر به دنبال نیروی کار هستند. بنابراین اگر می‌خواهید در نتایج جستجوی آن ها قرار بگیرید، مطمئن شوید که بیوگرافی حساب توییتر شما معرف شما است. شما فقط محدود به استفاده از 160 کاراکتر هستید.

بنابراین مدارک خود، صنعتی که در آن کار می کنید یا تجربه کاری خود را در بیو ذکر کنید. همچنین از کلمات کلیدی که کارفرمایان ممکن است جستجو کنند، مانند “فارغ التحصیلان مالی” استفاده کنید.

بیو توییتر خود را بهینه سازی کنید

دایرکت خود را باز کنید تا کارفرمایان بتوانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند. شما می‌توانید از مسیر Messages > Settings > Direct Messages دایرکت خود را باز کنید.

2- از لیست توییتر برای یافتن محتوای مناسب استفاده کنید

چگونه می‌توان تمام محتوای مربوط به فرصت‌های شغلی مرتبط را جستجو کرد؟ با استفاده از لیست توییتر می توانید لیست های شخصی سازی شده ایجاد کنید یا در لیست هایی که توسط کاربران دیگر تشکیل شده اند عضو شوید.

شما می توانید لیست هایی را برای جستجوی فرصت های شغل تنظیم کنید. به عنوان مثال میتوانید لیستی از شرکت هایی که فرصت دورکاری ارائه میدهند یا شرکت هایی که فارغ التحصیلان مدرک شما را استخدام می کنند ایجاد کنید.

با رفتن به Lists و Start a New List میتوانید یک لیست ایجاد کنید. شما می‌توانید به لیست خود یک نام، توضیح و یک تصویر را نیز اضافه کنید. همچنین میتوانید لیست ها را عمومی یا پرایوت کنید.

3- استفاده از TweetDeck برای مدیریت فرصت های شغلی

TweetDeck مانند یک داشبورد است که یک نمای کلی از فید توییتر را در اختیار شما قرار می دهد. شما می‌توانید با استفاده از این ابزار لیست ها، موضوعات ترند، پیام‌ها و اطلاعات حساب را به راحتی مشاهده کنید.

کار کردن با TweetDeck روی دسکتاپ راحت تر از موبایل است. بنابراین به راحتی می توانید اخبار جدید صنعت، فرصت های شغلی و به روز رسانی های مهم را زیر نظر داشته باشید. وقتی وارد TweetDeck شدید، می توانید ستون ها را شخصی سازی کنید تا مرتبط ترین اطلاعات را به شما نشان دهد.

4- ایجاد یک شبکه توییتر

اگر در توییتر تازه کار هستید، انتظار نداشته باشید که یک شبه بتوانید هزاران فالوور را جذب کنید، این کار زمان بر است. برای ایجاد یک پروفایل حرفه ای با دنبال کردن حساب های زیر شروع کنید:

  • شرکت هایی که ممکن است علاقه مند به همکاری با آنها باشید.
  • شرکت های کاریابی
  • نمایشگاه های کاریابی
  • همکاران قدیمی
  • اساتید کالج
  • لیدرهای صنایع کاری شما

توجه داشته باشید که می توانید لیست های توییتر را بر اساس کانکشن های خود ایجاد کنید. با آنها ارتباط برقرار کنید و مرتب برای توییت ها کامنت بگذارید تا یک رابطه مستمر ایجاد کنید.

5- شرکت در Twitter Chats

Twitter Chats بحث ها و گفتگوهایی هستند که به صورت هفتگی یا ماهانه در ساعت مشخصی برگزار میشوند. هر چت توییتر دارای یک هشتگ برای دنبال کردن است که باید در هر پیامی که می نویسید، آن را وارد کنید. برای مثال #JobHuntChat دوشنبه‌ها ساعت 9 شب به وقت شرقی برگزار می‌شود. در این برنامه در مورد شبکه سازی، مصاحبه و ایجاد یک رزومه حرفه ای صحبت میشود.

6- استفاده از جستجوی توییتر

با اطلاعات بسیار زیادی که در توییتر در دسترس است، باید بدانید که چگونه از ابزار جستجو و کلمات کلیدی به درستی استفاده کنید. از ترکیبی از کلمات کلیدی به شیوه مکان + سطح شغل + شغل + صنعت استفاده کنید. برای مثال: نیویورک + فارغ التحصیل + شغل + حسابداری. می توانید به جای کلمه “شغل” از کلمه “استخدام” استفاده کنید.

پس از انتخاب عبارات جستجوی مناسب، از فیلتر برای محدود کردن نتیجه جستجو استفاده کنید. برای مثال می‌توانید نتیجه جستجو را بر اساس «همه یا فقط افرادی که دنبال می‌کنید» و «مکان» فیلتر کنید. با کلیک بر روی جستجوی پیشرفته، می توانید هشتگ ها، حساب ها و فیلدها را اضافه کنید.

7- محدود کردن فرصت های شغلی

درباره چت‌های توییتر، لیست های توییتر و نحوه ایجاد شبکه توییتر صحبت کرد‌یم، اما هنوز راه‌های بیشتری برای جستجوی فرصت‌های شغلی در توییتر وجود دارد. اولین مورد استفاده از هشتگ است، شما می توانید هشتگ هایی مانند #استخدام، #فرصت_شغلی یا هر کلمه مرتبط دیگری را دنبال کنید.

همچنین لیستی از شرکت هایی که دوست دارید در آن کار کنید را ایجاد کنید. شرکت های بزرگ معمولا یک حساب توییتر جداگانه برای استخدام دارند. به عنوان مثال پروفایل توییتر KPMG Careers با حساب اصلی KPMG متفاوت است.

8- ارائه یک تصویر حرفه ای

اگر از توییتر برای اهداف حرفه‌ای استفاده می‌کنید، به تصویری که از خود ارائه میدهید فکر کنید. نیازی نیست حساب کاربری شما به اندازه لینکدین رسمی باشد، اما باید معرف شما باشد. بنابراین از یک عکس واضح برای پروفایل توییتر خود استفاده کنید و به یاد داشته باشید که بیوگرافی خود را بهینه کنید.

همچنین می‌توانید حساب توییتر خود را به وب‌سایت یا LinkedIn خود پیوند دهید تا تیم‌های استخدام بتوانند تحقیقات بیشتری را در مورد شما انجام دهند.

اگر از قبل یک حساب توییتر غیر کاری دارید، توییت‌هایی را که ارسال کرده اید را بررسی کنید تا مشکلی ایجاد نشود. توییتر مانند لینکدین نیست، بنابراین لازم نیست 100% حرفه ای باشید. شاید با ایجاد یک حساب کاربری جدید در توییتر راحت تر باشید تا زندگی کاری و شخصی خود را از هم جدا کنید.

9- استفاده از توییتر برای آمادگی مصاحبه

بعد از پیدا کردن فرصت شغلی وقت مصاحبه است. باید برای مصاحبه خود را آماده کنید تا بتوانید رقبا را کنار بزنید. توییتر راهی عالی برای بررسی جزئیات شرکتی است که می خواهید در آن کار کنید. توجه داشته باشید در این مرحله مصاحبه کنندگان را فالو نکنید.

با بررسی جزییات میتوانید علایق و مهارت های مشترک با مصاحبه کنندگان را پیدا کنید و در هنگام مصاحبه یک ارتباط قوی برقرار کنید.

پیدا کردن شغل با استفاده از توییتر

بهترین زمان برای جستجوی فرصت های شغلی در توییتر چه زمانی است؟ همین الان! ممکن است در ابتدا کاری زمان بر به نظر برسد، اما مراحل بالا را طی کنید تا بتوانید با کارفرمایان ارتباط برقرار کنید و یک فرصت شغلی مناسب پیدا کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس