بررسی بازی مرکز آنتروپی – یک سورپرایز دلپذیر

85
0
بررسی بازی مرکز آنتروپی

The Entropy Center یک بازی شگفت‌آور عالی با پازل‌های خوب و ایده‌های منحصربه‌فرد است، اگرچه می‌توانست با برخی ویژگی‌های مدرن بسیار مورد نیاز انجام شود. بررسی بازی مرکز آنتروپی را در ادامه بررسی کرده ایم.

حتی پس از گذشت سال‌ها از آخرین انتشار، سری Valve’s Portal به دلیل ترکیبی از طراحی سطح عالی، داستان جذاب و مکانیک منحصر به فرد، همچنان به عنوان یکی از بهترین بازی‌های پازل در سراسر جهان شناخته می‌شود.

بسیاری از توسعه دهندگان از آن زمان سعی کرده اند تا همین فرمول را با درجات مختلف موفقیت تکرار کنند، و مرکز آنتروپی مطمئناً خود را در این کار نیز می یابد. جدیدترین بازی Stubby Games، بازی‌ای است که تأثیرات و الهامات خود را با نشانی از غرور در آستین خود می‌پوشاند و موفق می‌شود تجربه‌ای قانع‌کننده خلق کند که به همان اندازه خود، ادای احترامی فوق‌العاده به کلاسیک‌ها است. فقدان برخی از ویژگی‌ها کیفیت بازی را با یک حاشیه مختل می‌کند، اما همچنان یک بسته عالی است که می‌تواند تا حد زیادی به درستی انجام شود.

در یک ایستگاه فضایی به نام مرکز آنتروپی، شما در داخل این مرکز متروکه بیدار می شوید، بدون هیچ مجموعه ای از گذشته. شما همچنین می بینید که زمین درست قبل از بیدار شدن در حال شکسته شدن است، و به زودی با Astra آشنا می شوید – سلاحی سخنگو که قرار است در طول ماجراجویی به شما کمک کند. اکنون، شخصیت بازیکن شما، آریا، باید از ده‌ها اتاق پازل عبور کند تا بتواند رمز و راز اتفاقی که برای زمین رخ داده و چگونه می‌تواند فاجعه‌ای را که در وهله اول آن را نابود کرده است، برگرداند.

“فقدان برخی از ویژگی‌ها کیفیت بازی را تا حدی مختل می‌کند، اما همچنان یک بسته عالی است که می‌تواند تا حد زیادی به درستی انجام شود.”

در حالی که داستان کاملاً از چارچوب پورتال پیروی می کند، به زودی آشکار می شود که واقعاً به همان اندازه که یک بازگشت به الهاماتش است، چیز خاص خودش است. آریا یک شخصیت جالب و دوست‌داشتنی است که جذابیت زیادی دارد و شوخی‌های مکرری که او با آسترا رد و بدل می‌کند همیشه لذت بخش است.

نوشته چیزهای باکیفیتی است و همه چیز از دیالوگ‌های معمول گرفته تا لاگ‌های متنی پراکنده در سراسر مجموعه پر از جوک‌های خنده‌دار و پرسش‌های قابل تامل درباره قانون اجتناب‌ناپذیری و سایر مشکلات مرتبط با دستکاری جریان زمان است.

به عنوان آریا، برای به دست آوردن انرژی آنتروپی، باید پازل هایی را حل کنید که در سراسر مرکز پخش شده اند – که دستگاهی را شارژ می کند که می تواند جریان زمان را معکوس کند و فاجعه ای را که زمین را به شکلی که ما می شناسیم ویران کرد، خنثی کند. داستان موفق می شود خط باریکی را بین کاوش در موضوعات فلسفی و ماهیت قهرمانانه قهرمان داستان طی کند. اگر نگوییم خوب، یک داستان خوب است که به کندی شروع می شود، اما بعد از مدتی می تواند علاقه شما را برانگیزد.

سپس در گیم پلی، The Entropy Center همه چیز در مورد حل اتاق های پازل از طریق کمک Astra برای پیشرفت در داستان است. Astra را می توان برای معکوس کردن جریان زمان بر روی اشیاء انتخابی مانند بلوک ها و تکه های زباله استفاده کرد که باید برای حل پازل ها دستکاری شوند.

شما می توانید جریان زمان را تا حد معینی برای هر شی معکوس کنید و همچنین می توانید یک شلیک شلیک کنید تا یک جدول زمانی ثبت شده قبلی برای این اشیاء را حذف کنید. پازل ها با در نظر گرفتن این محدودیت ها طراحی شده اند و شما باید از این ابزارهای محدود برای غلبه بر موانع استفاده قضایی کنید.

بررسی بازی مرکز آنتروپی
بررسی بازی مرکز آنتروپی

“نوشته‌ها چیزهای باکیفیتی هستند و همه چیز از دیالوگ‌های معمول گرفته تا لاگ‌های متنی پراکنده در سراسر مجموعه مملو از جوک‌های خنده‌دار و پرسش‌های قابل تامل درباره قانون اجتناب‌ناپذیری و سایر مشکلات مرتبط با دستکاری جریان زمان است.”

بازی با چالش‌های آسانی شروع می‌شود که برای پیشرفت نیاز به حرکت بلوک‌ها و قرار دادن آن‌ها بر روی پلتفرم‌های مختلف دارد، اما به زودی به چیزی بسیار پیچیده‌تر تبدیل می‌شود. هر داستان عنصر جدیدی را معرفی می‌کند مانند بلوک‌هایی که به پل‌ها کشیده می‌شوند، دروازه‌های زمانی که در صورت عبور از آنها، حافظه هر شی را حذف می‌کنند، پدهای پرش که شما را به هوا پرتاب می‌کنند و موارد دیگر. روشی که مرکز آنتروپی این عناصر را معرفی می‌کند واقعا هوشمندانه است، با هر بلوک جدیدی که به صورت مجزا معرفی می‌شود و می‌توانید عملکرد آن را در خلأ قبل از مخلوط کردن آن با یک یا دو عنصر دیگر درک کنید، که سپس منجر به چالش نهایی یک فصل می‌شود که در آن شما می‌توانید برای عبور باید از همه بلوک ها و عناصر پشت سر هم با یکدیگر استفاده کنید.

دشواری به تدریج افزایش می یابد و هرگز این احساس را ندارید که پازل ها ماهیت ناعادلانه یا آشکارا پیچیده ای دارند. راه‌حل‌ها همیشه ساده‌تر و مستقیم‌تر از آن چیزی هستند که در ابتدا فکر می‌کنید، و بیشتر به تفکر دقیق پاداش می‌دهند تا مهارت مکانیکی. مرکز آنتروپی تعادل خوبی بین آسان و سخت از نظر سختی دارد و شما همیشه برای یافتن راه حلی برای چیزی که در ابتدا یک چالش غیرقابل حل به نظر می رسید، باهوش هستید.

به نظر می رسد که بسیاری از معماها راه حل های متعددی دارند، اما بازی هرگز واقعاً بسته به مسیر انتخابی شما را پاداش یا تنبیه نمی کند. جدا از زمان صرف شده برای تکمیل، مرکز آنتروپی هرگز هیچ آماری را ردیابی نمی‌کند تا بداند چقدر خوب یک پازل را حل کرده‌اید و من دوست داشتم چند آمار دقیق و تابلوی امتیازات را ببینم تا به من انگیزه دهد تا رویکردی کارآمدتر برای حل مشکل را امتحان کنم. دست

البته، حل پازل پشت سر هم در راهروهایی با ظاهری مشابه می‌تواند پس از مدتی خسته‌کننده شود – بنابراین خیلی خوب است که مرکز آنتروپی توجه بسیار مورد نیاز را به تنوع سطح می‌کند. می‌توانید مناطق بیرونی، موزه‌ها و کارخانه‌ها را کاوش کنید، و برخی از بخش‌ها، حل پازل را با چند برخورد سبک مبارزه می‌کنند و دنباله‌های فرار را تنظیم می‌کنند – که حواس‌پرتی خوبی برای شکل دادن به چیزها هستند. در حالی که این بخش‌ها به راحتی ضعیف‌ترین بخش‌های دسته هستند، اما افزوده‌های خوش‌آمدی هستند زیرا یکنواختی روتین را در زمان مورد نیاز می‌شکنند.

پس شرم آور است که مرکز آنتروپی این همه توجه را از نظر ارائه خود جلب نمی کند. دنیای بازی بی‌جان و بی‌جان به نظر می‌رسد (که از یک مجموعه متروکه انتظار می‌رود)، اما این بدان معناست که بازی فاقد عنصر شخصیتی است. این همان داستان با موسیقی متن است – به اندازه کافی خوب است اما به هیچ وجه هیچ چیز برجسته یا خارق العاده ای نیست.

بررسی بازی مرکز آنتروپی
بررسی بازی مرکز آنتروپی

“پس شرم آور است که مرکز آنتروپی آن همه توجه را از نظر ارائه خود معطوف نمی کند. دنیای بازی بی ثمر و بی روح به نظر می رسد (که از یک مجموعه متروکه انتظار می رود) اما این بدان معناست که بازی فاقد یک عنصر شخصیت.”

با توجه به این نکته، بازی همچنین می‌توانست واقعاً از یک حالت Co-op یا یک ویرایشگر سطح بهره ببرد که در آن بازیکنان می‌توانستند از این بلوک‌ها و عناصر برای ایجاد پازل‌های عجیب و غریب استفاده کنند و آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. یا بازی می‌تواند حالت آزمایشی زمانی با تابلوهای امتیازات داشته باشد که در آن بازیکنان می‌توانند برای بهترین زمان‌ها یا کارآمدترین راه‌حل‌ها رقابت کنند.

اما همانطور که در حال حاضر است، شما فقط می توانید از طریق کمپین تک نفره بازی کنید که می تواند شما را از 10 تا 15 ساعت به جایی برساند – که در مقایسه با بازی های مشابه پیشرفت بزرگی است. اما وقتی کارتان را تمام کردید، دلیل کمی برای بازگشت دوباره به آن وجود دارد – بنابراین بازی فاقد حس طول عمر است.

در مجموع، اینها فقط پیشنهادهای جزئی هستند که می توانستند مرکز آنتروپی را به تجربه ای بسیار بهتر تبدیل کنند. همانطور که اکنون هست، The Entropy Center یک بازی پازل واقعاً خوش ساخت است که قلاب اصلی خود را از زمان معکوس می گیرد و شبکه گسترده ای از ایده ها را پیرامون همین موضوع مطرح می کند – اگر نه همه آنها به فرود می آیند. داستان با شخصیت‌های خوب نوشته شده جالب است، پازل‌ها با تنوع زیادی درگیر هستند و سازندگان دائماً چیزها را با دنباله‌های تعقیب و گریز و سایر لحظات پر شدت تحسین می‌کنند. در حالی که کاستی‌های ذکر شده طعم ترش را در دهان باقی می‌گذارند، مرکز آنتروپی مطمئناً یکی از بزرگترین شگفتی‌های سال 2022 است – و طرفداران بازی‌های پازلی مانند Portal باید واقعاً آن را در نظر بگیرند.

5/5 - (1 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس