ورود بازی Neopets به بازار NFT و نارضایتی طرفداران از این کار

بازی Neopets در حال ورود به بازار NFT است. در این بازی کاربران به بازی‌ها و ایونت‌ها می‌پردازند تا حیوانات کوچک خود را شخصی سازی کنند.

78
0

بازی Neopets در حال ورود به بازار NFT است. حرکتی به ظاهر اجتناب ناپذیر برای شرکتی با سابقه طولانی و متنوع در ایجاد مجلات و کارت‌ها تا بازی‌های تلفن همراه و مجموعه انیمیشنی که در حال ورشکست شدن است. در ادامه به ورود بازی Neopets به بازار NFT می‌پردازیم.

ورود بازی Neopets به بازار NFT

1 ورود بازی Neopets به بازار NFT و نارضایتی طرفداران از این کار

شاید شما با Neopets آشنا نباشید، اما این مجموعه برای بسیاری از افراد که در اوایل تا اواسط سال ۲۰۰۰ به صورت آنلاین بزرگ شده بودند، آشنا است. در این بازی کاربران از حیوانات خانگی مجازی خود مراقبت می‌کنند و سپس ساعت‌ها به بازی‌ها و ایونت‌ها می‌پردازند تا اقلام مورد نیاز خود را تهیه کرده و حیوانات کوچک خود را شخصی سازی کنند. به نظر ساده می‌رسد، این سایت در زمان خود بسیار محبوب بود (به لطف اقتصاد داخلی پر رونق و اعتیادآور آن) و بیش از ۳۰ میلیون کاربر فعال در سال ۲۰۰۵ داشت.

Neopets مدت زیادی است که در افول به سر می‌برد و دستیابی به تعداد کاربران فعال برای این مجموعه دشوار شده. این سایت به دلیل پایان پشتیبانی Adobe از Flash، که برای کدگذاری بسیاری از عملکردهای اصلی Neopets استفاده می‌شد تا مرز ورشکستگی پیش رفت. اما هنوز هسته‌ای که به Neopians اختصاص داده شده وجود دارد به اندازه کافی فعال که صاحبان فعلی این برند، JumpStart Games، ظاهراً فکر می‌کردند ارزش دارد که سعی کنند این بازی را وارد بازار NFT کنند.

انتقاد‌ها به این کار

2 1 ورود بازی Neopets به بازار NFT و نارضایتی طرفداران از این کار

JumpStart در بیانیه مطبوعاتی خود می‌گوید که با شرکت بلاک چین Raydium همکاری می‌کند تا ۲۰۵۰۰ NFT‌های Neopets دوست داشتنی و منحصر به فرد با الگوریتم تولید شده، تولید کند. نمونه‌هایی از NFT‌های مورد بحث تعداد انگشت شماری از نئوپت‌ها را با لباس‌های سفارشی نشان می‌دهد. از اعلام JumpStart به نظر می‌رسد که NFT‌ها فقط NFT‌های معمولی خواهند بود یعنی یک تصاویری با نام مستعار که در واقع نمی‌توانید کاری با آنها انجام دهید، به غیر از حق فخر فروشی.

واکنش جامعه نئوپتس به اخبار بسیار منفی بوده است. طرفداران مانند Jellyneo و Dress To Impress این حرکت را به شدت مورد انتقاد قرار داده است. دلیل اصلی انتقاد‌ها این است که این NFT‌ها هیچ ویژگی خاصی ندارند، یکی از طرفداران می‌گوشد: “شما نمی‌توانید NFT خود را تغییر دهید، با آن بازی یا مبارزه کنید و یا آن را سفارشی سازی کنید. این #AntiNeopet است”.

طبق پرسش و پاسخ در Jellyneo، تیم Neopets به برخی از این انتقادها پاسخ داده است، اما پاسخ‌های آنها چندان قانع کننده نیست. به عنوان مثال، به اتهام اینکه NFT‌ها برای محیط زیست مضر هستند، این شرکت می‌گوید که شرکای خود رایدیوم و سولانا “[تلاش می‌کنند که NFT سازگار با محیط زیست باشند” بیانیه نسبتاً بی‌معنی. (داده‌ها در مورد تاثیرات زیست محیطی NFT‌ها در بهترین حالت مبهم است، اما مانند بسیاری از فعالیت‌های رمزنگاری، می‌دانیم که ضرب NFT یک فعالیت بسیار پر انرژی است.) به طور مشابه، در پاسخ به این سوال که “چرا NFT ایجاد می‌شود؟” JumpStart می‌گوید “به دنبال فرصت‌های جدیدی است تا مارک‌ها و محصولات را به آینده سوق دهد.” این یک پاسخ افسرده کننده و صادقانه است.

حال که با ورود بازی Neopets به بازار NFT آشنا شدید، می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس