مقایسه ایکس باکس ایکس با کامپیوتر برای بازی کردن کدام بهتر است؟

63
0
مقایسه ایکس باکس ایکس با کامپیوتر

Xbox vs. PC بحثی است که هر بار که نسل جدیدی از ایکس باکس به چشم می خورد، جرقه می زند. با توجه به اینکه Xbox Series X این نسل از کنسول‌های بازی مایکروسافت را پیشتاز می‌کند، باز هم جای تفکر دارد. مقایسه ایکس باکس ایکس با کامپیوتر را در ادامه بخوانید.

این امر مخصوصاً با توجه به اینکه ممکن است نتوانید به راحتی دست به دست شوید، صادق است. اگر بعداً در حال خواندن این مطلب هستید، ممکن است با آن مشکلی نداشته باشید.

در اینجا، ما Xbox Series X را بر اساس فاکتورهای مهم با رایانه‌های شخصی بازی مقایسه می‌کنیم تا به شما در تصمیم گیری نهایی کمک کنیم.

نکاتی که هنگام مقایسه ایکس باکس با کامپیوتر شخصی باید در نظر داشته باشید

در حالی که این مقاله قصد دارد نکات ضروری را به شما ارائه دهد، باید چند نکته را در نظر داشته باشید:

. قیمت کنسول Xbox Series X و قطعات کامپیوتر شخصی می تواند با زمان و کشور متفاوت باشد.

. در دسترس بودن کنسول و کارت گرافیک برای کامپیوتر های شخصی بازی یکی دیگر از عوامل تعیین کننده است.

اکنون، با در نظر گرفتن این موضوع، اجازه دهید برخی از نکات مهم را در مقایسه Xbox Series X و کامپیوتر شخصی بازی مرور کنیم.

مقایسه ایکس باکس ایکس با کامپیوتر: کدام بهتر است؟

هر دو ایکس باکس و کامپیوتر های شخصی بازی چیزهای زیادی برای ارائه دارند، اما در مقایسه این دو، کدام یک برتر است؟ بیایید به فاکتورهای کلیدی که باید هنگام تصمیم گیری برای خرید ایکس باکس یا کامپیوتر شخصی بازی در نظر بگیرید، نگاهی بیاندازیم.

اکوسیستم بازی Xbox و PC

این فقط سخت افزاری نیست که با آن تعامل دارید، بلکه باید در دسترس بودن بازی ها و قیمت عناوین را نیز در نظر بگیرید.

در حالی که Xbox Game Pass ارزش قابل توجهی برای کامپیوتر شخصی و کنسول ارائه می دهد، اشتراک پایه برای کامپیوتر شخصی شامل یک اشتراک اضافی EA Play است. برای دسترسی به عناوین EA در کنسول ایکس باکس، باید Xbox Game Pass Ultimate را انتخاب کنید.

Xbox Game Pass بازی ها و تخفیف های زیادی را در هر دو پلتفرم ارائه می دهد. بنابراین، اگر تنها به Xbox Game Pass تکیه می‌کنید، هر دو پیشنهاد دارای ارزش مشابهی هستند و برای مشترکین کامپیوتر شخصی برتری کمی دارند.

با این حال، هنگام خرید بازی برای Xbox Series X محدود به فروشگاه مایکروسافت یا قفسه‌های فروشگاه بازی محلی خود هستید.

با کامپیوتر ‌های شخصی بازی، می‌توانید به انواع فروشگاه‌های بازی دیگر مانند استیم و اپیک گیمز دسترسی داشته باشید که دارای مجموعه‌های عظیمی از بازی‌ها با معاملات معمولی و حتی بازی‌های رایگان هستند. علاوه بر این، با توجه به اینکه برخلاف Xbox Series X به یک شرکت تکیه نمی کنید، در آینده نزدیک امکانات بی پایانی برای اشتراک ها و خدمات جدید وجود دارد.

قابلیت های سخت افزار ایکس باکس و کامپیوتر

Xbox Series X یک کنسول توانمند است که دارای پردازنده AMD 8 هسته ای Zen 2 با پردازنده گرافیکی مبتنی بر معماری RDNA 2 AMD است که 52 واحد محاسباتی را ارائه می دهد.

مشخصات Xbox Series X تقریباً معادل یک پردازنده دسکتاپ Ryzen 7 3700X است که با Radeon RX 6800 یا Nvidia RTX 3070 جفت شده است. بنابراین، قدرت گرافیکی Xbox Series X برای بازی K4 و تجربه 120 FPS روی کاغذ به اندازه کافی چشمگیر است.

البته عملکرد به نوع بازی شما بستگی دارد. بنابراین، نباید انتظار یک تجربه کامل از بازی K4 با 120 فریم را برای همه بازی ها داشته باشید.

یک کامپیوتر بازی با آن مشخصات ممکن است برای بازی‌های کامل K4 نیز کافی نباشد، اما می‌توانید از DLSS برای ارائه گرافیک سطح بالا به کامپیوتر ‌های شخصی مقرون‌به‌صرفه استفاده کنید یا از Fidelity FX Super Resolution برای بهبود عملکرد AMD استفاده کنید. اما، ممکن است بتوانید تجربه بهتری در کنسول برای بهینه سازی آن داشته باشید.

با این حال، اگر شما یک کامپیوتر گیمینگ رده بالا را در نظر بگیرید، به راحتی می توانید بیشتر تجربه کنید.

قیمت ایکس باکس و کامپیوتر

ساختن یک کامپیوتر گیمینگ رده بالا مطمئناً یک تلاش گران است. اگر می خواهید همه اجزای سیستم شما درجه یک باشد، آسمان محدودیت دارد. حتی می توانید یک کابینت کامپیوتر شخصی 700 دلاری را فقط به دلیل زیبایی ظاهری آن بخرید.

با این حال، هنگام ساخت یک کامپیوتر شخصی، مهم است که مطمئن شوید برای قطعات هزینه اضافی نمی‌پردازید.

برای راه اندازی یک دکل بازی خوب نیاز به تحقیق قابل توجهی است. برای راحتی کار می‌توانید یک سیستم بازی از پیش ساخته شده را از NZXT و سایرین خریداری کنید، اما Xbox Series X به دلیل قابلیت‌های بازی و خرید بدون دردسر یک واحدی، بسیار ارزان‌تر است.

گزینه های ارتقای Xbox Series X و کامپیوتر بازی

مهم است بدانید که آیا می خواهید سیستم خود را بعد از چند سال ارتقا دهید یا فقط یک سیستم جدید خریداری کنید.

اگر قصد تهیه یک کامپیوتر شخصی را دارید، می توانید به راحتی آن را ارتقا دهید. در واقع، می‌توانید هر جزء را جداگانه ارتقا دهید، که یک مزیت بزرگ برای طول عمر است. به عنوان مثال، اگر عملکرد کامپیوتر شخصی بازی شما پس از چند سال رضایت بخش نیست، می توانید به سادگی کارت گرافیک را ارتقا دهید و بقیه را دست نخورده نگه دارید.

با این حال، با Xbox Series X گزینه های ارتقاء محدودی خواهید داشت. فقط می توانید فضای ذخیره سازی را ارتقا دهید و نه تراشه یا کارت گرافیک. بنابراین، در مورد یک کنسول، برای ارتقاء باید یک Xbox جدید (نسل بعدی) خریداری کنید. اما، ارتقای رایانه شخصی ممکن است در طول سال ها باعث صرفه جویی در هزینه شما شود.

فراموش نکنید، اگر در حال حاضر یک کامپیوتر متوسط ​​دارید که به خوبی کار می‌کند، می‌توانید چند ارتقای جدید (مانند یک کارت گرافیک جدید) دریافت کنید تا تجربه بازی خود را با بودجه کمتری افزایش دهید. در نهایت، این به نیازهای شما بستگی دارد، اما در بیشتر موارد، باید بتوانید چند دلار پس انداز کنید و به رایانه قدیمی خود جان بدهید.

Xbox Series X و PC Gaming قابل حمل

وقتی صحبت از قابلیت حمل به میان می‌آید، ممکن است کامپیوتر های شخصی بازی به اندازه Xbox Series X راحت نباشد.

از نظر فنی، می توانید یک سیستم بازی mini-ITX بسازید که به طور مشابه قابل حمل باشد. اما، انجام آن به روش درست یک کار چالش برانگیز است.

وقتی صحبت از یک دسکتاپ بازی می شود، باید مراقب خنک کننده و فاکتور فرم اجزای مورد استفاده خود باشید. اگر ندانید چه کار می کنید می تواند به یک فاجعه تبدیل شود.

البته، اگر می خواهید قابلیت حمل نهایی را داشته باشید، یک لپ تاپ رده بالا می تواند بهتر از Xbox Series X باشد، اما ممکن است با هزینه ای که خرج می کنید، عملکرد خود را از دست بدهید. علاوه بر این، لپ تاپ گزینه های محدودی برای ارتقا دارد.

به طور کلی، وقتی یک کامپیوتر شخصی را در نظر می گیرید، گزینه هایی برای قابل حمل بودن دارید، اما یک کنسول از همان ابتدا یک دستگاه قابل حمل است.

Xbox Series X و PC گارانتی و پس از فروش

با Xbox Series X، یک سال گارانتی محدود برای دستگاه دریافت می کنید. می توانید گارانتی را تا سه سال تمدید کنید، اما ممکن است در همه خرده فروشان در دسترس نباشد.

در مورد کامپیوتر شخصی، شما برای هر قطعه ای که خریداری می کنید گارانتی صادر می کنید. اکثر آنها یک دوره گارانتی سه ساله و برخی حتی 5 تا 10 سال گارانتی ارائه می دهند. این یک تفاوت بزرگ از نظر اطمینان و طول عمر است.

البته، Xbox Series X ممکن است برای سال‌ها از کار بیفتد (در بیشتر موارد)، اما شما این اطمینان را دارید که سال‌ها در مورد قطعات کامپیوتر شخصی، قطعات را تعویض کنید.

کدام را باید انتخاب کنید: Xbox Series X یا PC Gaming؟

اگر می‌خواهید روی بازی‌های با پشتیبانی 4K تمرکز کنید و راحتی یک کنسول را می‌خواهید، Xbox Series X باید یک انتخاب عالی باشد.

اما اگر می‌خواهید توانایی ارتقا، دسترسی به بازی‌های بیشتر و یک سیستم چند منظوره را داشته باشید، یک کامپیوتر شخصی باید انتخاب شما باشد.

هر دو مزایا و معایب خود را دارند. در نهایت، شما باید اولویت های خود را بسنجید و آنچه برای شما مهم تر است را انتخاب کنید.

از ارتقای تجربه بازی خود لذت ببرید

پلتفرم های بازی بسیار زیادی وجود دارد، و همه آنها جایگاه خاصی دارند که آنها را پر می کنند.

اما خواه راحتی Xbox Series X را انتخاب کنید یا قدرت و فرصت‌های شخصی‌سازی را که کامپیوتر های شخصی بازی می‌تواند به شما بدهد، مطمئن باشید که زمان فوق‌العاده‌ای را در هر یک از این پلتفرم‌های شگفت‌انگیز بازی خواهید کرد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس