بررسی سونی WH-1000XM5

74
0
بررسی سونی WH-1000XM5

سری WH-1000X سونی با نام مضحک موفقیت چشمگیری داشته است. مدل اصلی در سال 2016 راه اندازی شد و نبرد سختی را در برابر استانداردهای صنعتی که Bose بود داشت. در حالی که اولین مدل امیدوار کننده بود، تکرارهای بی وقفه در طول سال ها بود که موقعیت سونی را در این بخش تثبیت کرد و به آن کمک کرد تا تاج را برای موثرترین حذف نویز در بازار به دست آورد. بررسی سونی WH-1000XM5 را در ادامه آورده ایم.

چندین سال از آن زمان می گذرد و بازار کاملاً به بلوغ رسیده است. آخرین نسل WH-1000XM5 وارد عرصه شلوغ‌تری می‌شود، با شرکت‌هایی مانند Bose، Apple، Sennheiser، Beats، B&O، JBL، و AKG که همگی از هر دو طرف طیف قیمتی، از تنگه (گردن،neck) سونی نفس می‌کشند. آیا مدل جدید آنچه را که برای رقابت در این بازار لازم است را دارد؟ وقت آن است که بفهمیم.

بررسی سونی WH-1000XM5: طراحی و راحتی

WH-1000XM5 اولین طراحی مجدد بزرگ را برای این سری به نمایش می گذارد، که تاکنون فقط تغییرات تکراری داشته است. یوغ های حجیم و هدبندهای ضخیم نسل های گذشته راه را برای طراحی ظریف و لطیف هموار کرده است.

گوشواره ها (earcups) که هنوز شکل گنبد مسطح مشخص را حفظ کرده اند، اکنون مستقیماً توسط هدبند آویزان شده اند که به یک نقطه تماس ختم می شود. لولای اتصال پنهان است و امکان چرخش عمودی را فراهم می کند. گوش‌کاپ‌ها (ear cups) همچنین می‌توانند به طرفین در هر دو جهت بچرخند، اگرچه آنها فقط می‌توانند به صورت صاف و به دور از فرد استفاده‌کننده دراز بکشند.

هدبند اکنون دارای یک نوار لغزنده بدون گام برای تنظیم طول است. من شخصاً طرفدار این نیستم زیرا داشتن قد کاملاً یکنواخت در هر دو طرف غیرممکن است، اما کسانی که تمایل کمتر وسواسی-اجباری دارند هیچ فکری به آن نمی‌کنند.

یکی از معایب طراحی جدید این است که گوشی‌های گوش دیگر مانند مدل‌های قبلی به سمت داخل هدبند جمع نمی‌شوند. این منجر به یک قاب نسبتا بزرگتر برای هدفون می شود که پس از آن نیاز به یک قاب بزرگتر دارد. این به طور چشمگیری بزرگتر از طراحی قاب قبلی نیست، اما همچنان املاک و مستغلات رایگان بیشتری است که می توانید بدون آن در سفر انجام دهید. ضخامت کیس در صورت خالی شدن به نصف آن صاف می شود، بنابراین می توانید حداقل در یک بعد مقداری فضا را ذخیره کنید.

با بازگشت به هدفون، گوشواره‌ها پر از پورت‌هایی در کناره‌ها برای چهار میکروفون قرار گرفته در هر طرف هستند. ایرکاپ سمت چپ دارای دکمه هایی برای روشن یا جفت کردن هدفون و دیگری برای تغییر حالت های ANC است. همچنین یک پورت برای اتصال کابل صوتی آنالوگ وجود دارد. گوشواره سمت راست دارای یک درگاه شارژ USB-C است که مانند Shure Aonic 50 نمی‌توان از آن برای صدا استفاده کرد. گوش‌گیر سمت راست از حرکات حرکتی نیز پشتیبانی می‌کند، اما بعداً در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

گوشواره ها با فوم روکش چرمی پوشانده شده اند. توری اسپیکر نیز دارای یک پد فوم ضخیم است که روی آن را می پوشاند. سنسور مجاورت قابل مشاهده در WH-1000XM4 با یک سنسور مخفی تر در زیر لایه جایگزین شده است.

راحتی در WH-1000XM5 برای گوش ما متوسط ​​بود. در حالی که ایرپدها شیک هستند و به راحتی روی سر شما قرار می گیرند، گوشواره ها عمق کافی برای جلوگیری از فشار دادن لایه روی مشبک بلندگو به گوش شما ندارند. ما گوشهای نسبتاً حساسی داریم و برای ما غیرممکن بود که این هدفون را بیش از چند ساعت به طور مداوم استفاده کنیم و خیلی قبل از آن خستگی ایجاد می شد. و همانطور که در مورد همه ایرپدهای هدفون ANC وجود دارد، قابلیت تنفس وجود ندارد، بنابراین گوش‌های شما در آب و هوای گرم‌تر تمایل دارند در عرق خود بجوشند.

در حالی که این وضعیت را می توان با پدهای گوش پس از فروش اصلاح کرد – Dekoni قبلاً پدهای عمیق تری را برای WH-1000XM5 در حال توسعه دارد – این به قیمت تغییرات در عملکرد صدا و کاهش اثربخشی حذف نویز فعال است. اگر قبلاً صاحب این هدفون هستید و با راحتی مشکل دارید، این چیزی است که می توانید به آن توجه کنید.

از نظر کیفیت ساخت، WH-1000XM5 به خوبی ساخته شده است. در حالی که نمای بیرونی تقریباً به طور کامل از پلاستیک ساخته شده است، همه چیز دارای حس نرمی لوکسی است. قطعات متحرک نیز دارای احساس میرایی خوب با تحریک نرم هستند. تنها ایراد همه پلاستیک‌های مشکی مات این است که با روغن پوشانده می‌شوند و به راحتی از پوست و موی شما لکه می‌شوند.

WH-1000XM5 مانند بسیاری دیگر از هدفون های حذف کننده نویز که برای سفر طراحی شده اند، در برابر آب مقاوم نیستند. ما پیش‌بینی نمی‌کنییم که این مشکلی برای مورد استفاده مورد نظر آنها باشد و احساس نمی‌کنیم برای این دسته از هدفون‌ها الزامی است، اما اگر چیزی است که برای شما مهم است، باید مدل‌های داخل گوشی را تهیه کنید. یا یک چتر.

نرم افزار و امکانات

WH-1000XM5 با همان برنامه آزمایش شده و آزمایش شده Sony Headphones Connect که برای همه هدفون های سونی استفاده می شود، سازگار است. این برنامه در طول سال‌ها ویژگی‌های زیادی به دست آورده است (بسته به هدفون متصل شده) اما متأسفانه راه‌اندازی آن نیز بسیار سخت شده است. فقط به زمان و فرآیند مورد نیاز برای رسیدن به صفحه اصلی برنامه پس از نصب برنامه نگاه کنید.

هنگامی که تمام این موارد را پشت سر گذاشتید، رابط کاربری اصلی برنامه باید برای هر کسی که در گذشته از هدفون سونی استفاده کرده است آشنا باشد. از صفحه اصلی، می توانید ویژگی Adaptive Sound Control و همچنین پخش موسیقی در حال پخش را کنترل کنید. بخش دوم جایی است که شما تمام ویژگی‌های مرتبط با صدا را تنظیم می‌کنید، از جمله ANC، EQ، 360 Reality Audio setup و DSEE Extreme. بخش سوم به شما امکان می دهد فشار دادن دکمه ها و حرکات مختلف را کنترل کنید.

در اینجا خلاصه ای از برخی از ویژگی های موجود در اینجا آورده شده است. ویژگی Adaptive Sound Control حرکات و مکان شما را تشخیص می دهد و ANC را متناسب با آن تنظیم می کند. ویژگی Speak-to-Chat زمانی را که شروع به صحبت می کنید تشخیص می دهد و صدا را کم می کند و همچنین حالت صدای محیط را فعال می کند.

360 Reality Audio ویژگی صدای فراگیر شبیه سازی شده سونی است که فقط با محتوایی که برای آن تسلط یافته است کار می کند. ابتدا باید آن را تنظیم کنید، که شامل اسکن گوش شما می شود تا بتواند یک عملکرد انتقال مربوط به سر را برای شما ایجاد کند، و سپس صدا را بر اساس آن سفارشی کنید. سپس می‌توانید پروفایل ایجاد شده را برای یکی از برنامه‌های سازگاری که محتوایی با این فرمت ارائه می‌دهند نصب کنید که شامل Amazon Music، Tidal، Deezer، nugs.net و PeerTracks می‌شود.

از آنجایی که هیچ یک از اینها در منطقه ما موجود نیست، راهی برای آزمایش این ویژگی با WH-1000XM5 وجود نداشت. با این حال، ما قبلاً از آن با یک جفت هدفون دیگر سونی استفاده کرده ایم و تأثیر آن با استفاده از Dolby Atmos در اکثر هدفون های دیگر این روزها تفاوت چندانی ندارد.

سونی همچنین دارای DSEE Extreme است که فناوری بازسازی صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی سونی است که برای بازیابی جزئیات از دست رفته در موسیقی فشرده طراحی شده است. اگرچه این قرار است روی منابع با نرخ بیت پایین کار کند، اما فقط زمانی کار می‌کند که از SBC یا AAC روی هدفون استفاده می‌کنید و نه LDAC. این بدان معنی است که ظاهراً داده های از دست رفته توسط فشرده سازی بلوتوث را بازیابی می کند و نه در فایل صوتی اصلی. در هر صورت، به نظر نمی رسد کار زیادی انجام دهد.

سونی همچنین دارای یک EQ داخلی در برنامه است که دارای 5 باند و همچنین یک نوار لغزنده Clear Bass است که اساساً به عنوان باند ششم عمل می کند. همچنین تنظیمات از پیش تعیین شده سفارشی برای ذخیره تنظیمات شما و همچنین پروفایل های صوتی از پیش تعیین شده وجود دارد. تمام آزمایش‌ها در اینجا با EQ و DSEE Extreme غیرفعال انجام شد.

همانطور که قبلا ذکر شد، هدفون از ژست های لمسی بر روی گوشی سمت راست پشتیبانی می کند. اگرچه ممکن است این روزها عادی به نظر برسد، اما در سال 2016 زمانی که WH-1000X با آن رونمایی شد، کاملاً منحصر به فرد بود.

ژست ها کم و بیش آنطور که انتظار دارید کار می کنند. برای پخش/مکث دوبار ضربه بزنید، برای رفتن به سونی بعدی و قبلی، انگشت خود را به جلو و عقب بکشید، و برای کم و زیاد کردن صدا، انگشت خود را به بالا و پایین بکشید. ژست‌ها به خوبی کار می‌کنند و در طول سال‌ها غلغلک دادن هدفون در مکان‌های عمومی کمتر مسخره شده است. فقط شرم آور است که ژست ها فقط در یک طرف کار می کنند بنابراین مجبور می شوید برای استفاده از آنها از دست راست خود استفاده کنید.

این برنامه همچنین شامل Spotify Tap است که به شما امکان می دهد برنامه را راه اندازی کنید و با اختصاص یکی از دکمه ها به آن شروع به بازی کنید.

مانند مدل نسل قبلی، WH-1000XM5 قابلیت مکث و پخش خودکار را در هنگام برداشتن یا پوشیدن هدفون دارد. همچنین اگر آنها را نپوشید، می توانند پس از مدتی به طور خودکار خاموش شوند. با این حال، واحد من به سختی می‌توانست تشخیص دهد که چه زمانی از سر جدا شده‌اند و صدا اغلب برای مدت طولانی پخش می‌شود یا گاهی اوقات هرگز متوقف نمی‌شود.

درک ما این است که سنسور جدیدی که در جایی در سمت راست گوش چپ در زیر فوم دفن شده است، اغلب توسط ایرپد فشرده پوشانده می شود و تشخیص اینکه چه زمانی توسط یک گوش واقعی مسدود نشده است، دشوار است. هنگامی که ایرپد به صورت دستی از هم جدا می شد، هدفون به خوبی مکث می کرد. ما مطمئن نیستیم که این موضوع چقدر در واحدهای خرده فروشی رایج است.

در نهایت، WH-1000XM5 از اتصال چند نقطه‌ای پشتیبانی می‌کند که به آن‌ها اجازه می‌دهد به طور همزمان با دو دستگاه جفت شوند. این بیشتر همانطور که انتظار دارید کار می کند و حتی دو دستگاه را در برنامه می بینید. تنها مشکل این است که شما در هر دو دستگاه به SBC یا AAC تنزل داده اید و LDAC در دسترس نیست.

کارایی

بررسی سونی WH-1000XM5: کیفیت صدا

WH-1000XM5 دارای درایورهای دینامیکی 30 میلی متری است که کوچکتر از درایورهای 40 میلی متری در WH-1000XM4 هستند اما با لبه نرم تر و گنبد کامپوزیت فیبر کربن سفت تر ساخته شده اند. جدای از آن، هدفون از کدک های SBC، AAC و LDAC از طریق اتصال بلوتوث 5.3 پشتیبانی می کند.

WH-1000XM5 کیفیت صدای ضعیفی برای یک جفت هدفون درجه یک دارد. این همان صدای کسل کننده و باس است که سری به آن معروف است و هیچ پیشرفت قابل توجهی در این زمینه وجود نداشته است.

صدا توسط یک قفسه بیس عریض که نواحی بیس کم و متوسط ​​را در بر می گیرد، غالب می شود و به محدوده میانی پایین می ریزد. این رویکرد تصفیه نشده و بی‌مشخص برای تقویت باس باعث می‌شود که همه صداها در نواحی پایین‌تر طیف صوتی کیفیتی گل‌آلود و توده‌ای داشته باشند که گوش دادن به آن‌ها دشوار است. همچنین از میان‌رده‌های پایین‌تر می‌شوید، که سپس لحن پررنگی به خود می‌گیرد و بر آوازهای مردانه تأثیر می‌گذارد و باعث شلوغی صدا می‌شود.

میان رده بالا خوشبختانه از این امر در امان است و به طور کلی کاملاً مناسب به نظر می رسد. در حالی که نمی‌تواند صداهای کدر و کدر را جبران کند، سازها و آوازهای زنانه حداقل در میکس حضور خوبی دارند و در پس‌زمینه غرق نمی‌شوند.

اجرای تریبل پایین تر نیز مناسب است، که به سازهایی مانند سنج و هارمونیک های بالایی برای آواز، از جمله صداهای ‘s’ و ‘t’ کمک می کند تا صدایی دقیق داشته باشند. تریبل بالایی به شدت از بین می رود و کاملاً بی صدا به نظر می رسد. این منجر به کاهش فرکانس های هوا می شود که به کل طیف صوتی تونالیته ای تیره و جعبه ای می دهد.

نتیجه صدایی است که طبیعی به نظر نمی رسد. اگر به هدفون‌های با کیفیت بالاتر و صدای متعادل‌تر عادت کرده‌اید، شلوغی در صدای WH-1000XM5 حالت تنگ‌هراسی به شما می‌دهد. به نظر می رسد که به یک باند بسیار باریک از طیف فرکانس شنیداری فشرده می شود، که بیشتر آن از باس متورم و محدوده میانی پایین تشکیل شده است. پس از چند دقیقه گوش دادن، گوش‌های شما برای یک پاسخ سه‌گانه‌ی دقیق‌تر یا حداقل ظاهری از جزئیات و وضوح صدا درخواست می‌کنند. همچنین، در حالی که عملکرد تصویربرداری خوب است، صحنه سازی صدا ضعیف است.

صدا را می توان تا حدی با استفاده عاقلانه از EQ در برنامه بهبود بخشید و با کم کردن تنظیمات Clear Bass شروع می شود. این می‌تواند تونالیته را بهبود بخشد، اما نمی‌تواند کمبود وضوح یا جزئیات درایورها را که بار دیگر بی‌درخشند، جبران کند. فقط هدفون را با کابل همراه وصل کنید و از آنها در حالت خاموش استفاده کنید تا صدای درایورها را بدون کمک پردازش سیگنال دیجیتال بشنوید. این چیزهای کابوس است.

اعتقاد واقعی ما به سری WH-1000X این است که سونی هرگز کیفیت صدا را در اولویت قرار نداده است و تمرکز همیشه بر عملکرد ANC بوده است. سونی کاملاً قادر به تولید هدفون با کیفیت خوب است، اما یا معتقد نیست که برای محصولات اصلی خود لازم است یا ترجیح می دهد این منابع را در جای دیگری خرج کند.

اتفاقاً تقریباً همه رقبا در این وضعیت کنترل بهتری دارند. هر دو Bose و اپل تیونینگ بسیار خوبی برای هدفون های رقیب خود دارند و حتی برندهای نسبتا کوچکتری مانند JBL و AKG دارای برخی از جواهرات مطلق در خط تولید خود هستند که تقریباً از هر هدفون اصلی سونی برتری خواهند داشت. انتظار من از WH-1000XM5 این بود که سونی بالاخره به کیفیت صدا در مواجهه با رقابت سخت اهمیت می دهد، اما این اتفاق نیفتاده است.

بررسی سونی WH-1000XM5: میکروفون

Sony WH-1000XM5 عملکرد میکروفون خوبی دارد. در یک اتاق ایده آل آرام، کیفیت صدا با استانداردهای هدست بلوتوث با تناژ واضح و دلپذیر خوب است، اما فاقد صدای طبیعی و کامل هدست های بی سیم سیمی و غیر بلوتوث است. آوازها هنوز اکثراً نیمه جلو هستند و می توانند از جزئیات بیشتری در فرکانس های بالا استفاده کنند. برای تماس‌های صوتی، این مشکلی نیست زیرا تماس‌گیرندگان شما همچنان می‌توانند شما را به وضوح بشنوند.

در محیط های پر سر و صدا، الگوریتم کاهش نویز به خوبی کار می کند. برخی از ضبط‌هایی که ما در یک محیط پر سر و صدا انجام دادیم، می‌توانستند به دلیل اینکه در یک اتاق ساکت ضبط شده بودند، بگذرند. تنها تفاوت این است که صدای ما در مقایسه با ضبط اتاق آرام کمی آرام تر به نظر می رسید. تماس گیرندگان شما ممکن است حتی متوجه نباشند که شما در فضای باز هستید.

تنها مشکلی که در مورد ضبط‌ها بدون توجه به جایی که آنها ساخته شده‌اند، صدای مداوم پس‌زمینه بود که توسط هدفون اضافه می‌شد. کاملاً غیرقابل انکار است و هر تماس یا ضبطی را که می‌کنید آزار می‌دهد، بنابراین هرگز به نظر نمی‌رسد که در یک محیط کاملاً ساکت هستید. به احتمال زیاد این چیزی است که سونی می تواند در به روز رسانی نرم افزار آن را برطرف کند، یا حتی ممکن است مشکلی در دستگاه ما باشد.

لغو شدن سر و صدا

WH-1000XM5 عملکرد خوبی در حذف نویز دارد. آنها حذف کامل نویز پس زمینه در طیف فرکانس را فراهم می کنند، چیزی که مدل های ارزان تر اغلب با آن دست و پنجه نرم می کنند. خود ایرپدها صدای زیاد فرکانس متوسط ​​و بالا را مسدود می کنند و سپس ANC وارد می شود و فرکانس های پایین را نیز از بین می برد.

مسلما ما تست جامعی از این هدفون در همه محیط ها انجام ندادیم. مهم‌تر از همه، ما قادر به انجام هیچ آزمایشی بر روی هواپیما نبودیم و نمی‌توانیم گزارش دهیم که چقدر برای مسافران مکرر کار می‌کنند. ما همچنین نسل قبلی WH-1000XM4 یا هیچ یک از هدفون های رقیب را برای مقایسه در دست نداشتیم.

یکی از تغییرات قابل توجه WH-1000XM5 در مقایسه با مدل های قبلی خود این است که ANC دیگر نمی تواند توسط کاربر به صورت دستی تنظیم شود. WH-1000XM5 به طور خودکار میزان کاهش نویز را بر اساس محیط اطراف شما تنظیم می کند. مطمئن نیستیم که آیا این یک معیار صرفه جویی در باتری است یا اینکه سونی واقعاً معتقد است الگوریتم آن بی‌خطا است. ما هیچ دلیلی برای ایراد به سیستم نداشتیم زیرا همیشه در محیط های آزمایشی ما طبق انتظار کار می کرد، اما گزارش هایی از کاربرانی شنیده ایم که شکایت دارند مبنی بر اینکه این سیستم به اندازه مدل نسل قبلی ناسازگار است یا موثر نیست.

ANC به جهاتی نسبت به WH-1000XM4 بهبود یافته است. WH-1000XM4 گاهی اوقات فقط صدای پس زمینه تصادفی را از طریق بلندگوها پخش می کند، مانند صدای هواپیما که بالای سر شما پرواز می کند، که به نظر می رسید هدف ANC را شکست می دهد. همچنین هنگامی که ANC در هنگام استفاده از هدفون یا در حال حرکت در آن، گاه به گاه صدای بال زدن وجود دارد. در مقایسه، WH-1000XM5 ANC یک سنگ محکم بود و همیشه طبق برنامه کار می کرد.

در نهایت، حالت صدای محیطی نیز به اندازه کافی خوب کار می کند. سونی یا صدای طبیعی را هدف نمی‌گیرد یا برخلاف اپل نمی‌تواند به آن برسد، اما نتیجه صدایی است که دقت کمتری دارد و عملکرد بیشتری دارد. اگر فقط می خواهید به طور خلاصه مطالب اطراف خود را بشنوید، این به اندازه کافی خوب عمل می کند. اگر می خواهید با فعال بودن آن راه بروید و می خواهید احساس کنید که حتی هدفون به سر ندارید، این کاملاً به آن دست نمی یابد.

بررسی سونی WH-1000XM5: تاخیر

WH-1000XM5 عملکرد تأخیر خوبی برای تماشای ویدیوها دارد. تأخیر عمدتاً نامحسوس است و در بیشتر موارد با استفاده از هدفون سیمی قابل تشخیص نیست. همچنین برای بازی های معمولی کافی است، اگرچه ممکن است همچنان بخواهید برای بازی های رقابتی از هدست های سیمی استفاده کنید، به خصوص اگر قصد استفاده از چت صوتی را دارید.

قابلیت اتصال

WH-1000XM5 عملکرد اتصال مناسبی داشت. در بیشتر موارد، هیچ اتصالی قطع نشده بود، اگرچه مواردی وجود داشت که هنگام گوش دادن به موسیقی، صدا دچار مشکل یا کمی به جلو پرید. این همچنین با دستگاه منبع در فاصله بازو اتفاق افتاد، بنابراین موردی نبود که مسافت طولانی یا انسداد باعث اختلال شود.

بررسی سونی WH-1000XM5: عمر باتری

WH-1000XM5 دارای عمر باتری ادعایی 30 ساعت با فعال کردن ANC است. سونی در مورد اینکه آیا این از SBC/AAC استفاده می کند یا LDAC توضیح بیشتری نمی دهد و در گذشته متوجه شده بودیم که این ادعا بیشتر در هنگام استفاده از SBC/AAC بوده است. بنابراین یک بار دیگر تصمیم گرفتیم هر دو را آزمایش کنیم.

هنگام استفاده از AAC، هدفون به مدت 31 ساعت و 50 دقیقه پخش شد که کمی بیش از ادعای رسمی است. با تغییر به LDAC و قفل کردن دستی آن روی 990 کیلوبیت بر ثانیه، 29 ساعت و 53 دقیقه دریافت کردم که بسیار نزدیک به ادعای رسمی و همچنین به طرز شگفت انگیزی به رقم AAC نزدیک است. WH-1000XM4، برای مرجع، 10 ساعت تفاوت در ارقام AAC و LDAC خود داشت.

سونی همچنین ادعا می کند که شارژ 3 دقیقه ای، 3 ساعت استفاده را فراهم می کند. آزمایش با AAC ما 4 ساعت و 24 دقیقه و با LDAC 3 ساعت و 40 دقیقه گرفتیم، بنابراین در هر صورت کمی بیشتر است.

از تجربیات قبلی با هدفون سونی، ما همچنین می‌دانیم که ویژگی DSEE مقدار زیادی از عمر باتری را کم می‌کند. با این حال، به نفع زمان، ما نتوانستیم آزمایشی را با فعال بودن این ویژگی اجرا کنیم. ما همچنین با ANC غیرفعال تست نکردیم زیرا آزمایش در این حالت چندان منطقی نبود.

نتیجه

Sony WH-1000XM5 یک جفت هدفون حذف نویز خوب برای کسانی است که زمان زیادی را در خارج از منزل یا مسافرت می گذرانند. حذف نویز فعال همچنان یکی از بهترین گزینه های این سری است و همراه با عملکرد خوب میکروفون و عمر باتری طولانی، ما از استفاده از آنها در فضای باز بسیار خوشحال بودیم.

چیزی که ما از آن راضی نبودیم کیفیت صدا برای گوش دادن انتقادی بود. صدا برای استفاده در خارج از منزل کاملاً خوب است، اما در خانه، در مقایسه با هدفون‌های سیمی حتی بسیار ارزان‌تر، به راحتی می‌توان متوجه تمام مشکلات بود. اگر فقط می خواهید در خانه به چیزی گوش دهید، به جای آن یک جفت هدفون سیمی خوب مانند HiFiMan Sundara یا Sennheiser HD 560S را توصیه می کنیم.

حتی در بین همتایان بی‌سیم خود، WH-1000XM5 در پایین‌ترین نقطه قرار دارد، زیرا کسانی که می‌خواهند روی موسیقی خود تمرکز کنند و از آن لذت ببرند، بهتر است Bose 700، AirPods Max یا Sennheiser Momentum 4 به آنها خدمت کنند. خیلی کمتر و یک جفت AKG K371BT تهیه کنید و تقریباً همه این مدل های گران تر را به دست آورید. این کمکی نمی کند که WH-1000XM5 حتی برای گوش دادن طولانی مدت راحت نباشد، حداقل برای گوش ما.

به طور کلی، WH-1000XM5 هدفون مسافرتی خوبی است، اما اگر به دنبال یک جفت هدفون برای تمام نیازهای خود هستید، باید جای دیگری را جستجو کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس