هدست واقعیت ترکیبی اپل از ماه مارس ۲۰۲۳ تولید می شود

77
0
هدست واقعیت ترکیبی اپل

طبق گزارشی جدید، apple به طور اختصاصی با همکاری شرکت پگاترون در حال توسعه هدست واقعیت ترکیبی اپل است و ظاهراً تولید انبوه آن از مارس 2023 کلید می‌خورد.

وب‌سایت DigiTimes در گزارشی مدعی شده که تولید اولیه این هدست بسیار محدود خواهد بود و همچنین این محصول با قیمت بالایی روانه بازار می‌شود. ظاهراً اپل ابتلا بازار تجاری را هدف قرار می‌دهد:

«به گفته منابع صنعتی، این هدست واقعیت ترکیبی بطور خاص بازارهای تجاری را هدف قرار می‌دهد. قیمت این محصول بالا خواهد بود و همچنین در تعداد محدود روانه بازار می‌شود. در گذشته فروش سالانه 2.5 میلیون دستگاه برای این هدست پیش‌بینی شده بود، اما حالا انتظار می‌رود فروش آن سالانه به 0.7 تا 0.8 میلیون نمونه برسد. برای زنجیره تأمین که از تولید بالا سود می‌برد، تولید این محصول چندان سودآور نخواهد بود.»

اشتیاق تأمین‌کنندگان برای تولید هدست واقعیت ترکیبی اپل

با وجود سودآوری پایین، تأمین‌کنندگان مشتاق کار با اپل برای تولید این محصول هستند؛ زیرا می‌خواهند توانایی فنی خود را به کوپرتینویی‌ها نشان دهند. در حقیقت با این کار، تأمین‌کنندگان در نسل‌های آینده سفارش‌های بیشتری دریافت می‌کنند و سود بالاتری به حساب‌های بانکی‌شان واریز می‌شود.
چند سالی می‌شود که اپل مشغول توسعه هدست واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی است، اما به علت مشکلاتی که در این مسیر تجربه کرده، هنوز شاهد معرفی محصولی از سوی آن نبوده‌ایم.

در حالی که برخی گزارش‌ها از معرفی این هدست در سال 2022 خبر داده بودند، تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینگ-چی کو» چند ماه پیش اعلام کرد اپل به دنبال رونمایی از این محصول در ژانویه 2023 است.

در نهایت تمامی شواهد حاکی از این هستند که اپل سال آینده میلادی از هدست واقعیت ترکیبی‌اش رونمایی می‌کند و احتمالاً در نیمه دوم 2023 آن را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. انتظار می‌رود این هدست قیمتی بالاتر از 2000 دلار داشته باشد.

digitimes

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس