بررسی هدفون های ANC بی سیم Yamaha TW-E7B

107
0
بررسی هدفون های ANC بی سیم Yamaha TW-E7B

TW-E7B پرچمدار یاماها هستند. TW-E7B با درایورهای 10 میلی‌متری و پشتیبانی تطبیقی ​​aptX، مجموعه ای از ویژگی ها از جمله حذف فعال نویز و حالت شفافیت، ویژگی Listening Care برای تنظیم صدا در ولوم های پایین، حالت بهینه ساز گوش دادن برای تنظیم با گوش ها و حالت بازی با تاخیر کم TW-E7B با قیمت 280 دلار با محصولاتی مانند Sony WF-1000XM4، Apple AirPods Pro و Samsung Galaxy Buds2 Pro رقابت می‌کند. بررسی هدفون های ANC بی سیم Yamaha TW-E7B را در ادامه بخوانید.

مطلب بهترین هدفون های بی سیم 2022 در بازار ایران را هم بخوانید.

بررسی هدفون های ANC بی سیم Yamaha TW-E7B: طراحی

یاماها TW-E7B طراحی دایره ای جالبی دارد که شکل دایره ای دیگری به کناره آن متصل شده است. دایره کوچکتر مانند یک دکمه به نظر می‌رسد اما کاملاً زیبا است.

هدفون ها در چهار رنگ مشکی، سفید، بژ و آبی تیره عرضه می‌شوند. هر چهار رنگ در قسمت بیرونی دارای خال هستند.

TW-E7B اندازه نسبتاً درشتی دارد که نوک گوش آن بیرون زده است. نوک ها تنها بخشی از هدفون هستند که در واقع در داخل گوش شما قرار می‌گیرند. با وجود این، هدفون ها خیلی از گوش شما بیرون نمی‌آیند.

هدفون سمت چپ دارای یک دکمه در بالا برای کنترل پخش و تماس های دریافتی است. در سمت راست دو دکمه وجود دارد که صدا را کنترل می‌کند و همچنین آهنگ ها را رد می‌کند. دکمه ها همچنین برای شروع جفت شدن یا تماس با دستیار صوتی استفاده می‌شوند. هیچ یک از این توابع قابل تنظیم نیستند.

دکمه ها به گونه ای قرار گرفته اند که استفاده از آنها را آسان می‌کند. آنها همچنین قابل اعتمادتر و راحت تر از ژست های ضربه ای هستند. فقط دکمه ها کمی صدا دارند که می‌تواند برای برخی آزاردهنده باشد.

طراحی کیس کاملاً استاندارد است، با درب باریکی در بالا. شکل و رنگ کیس تشخیص اینکه به کدام سمت است را دشوار می‌کند. سعی کنید آن را از پشت باز کنید. درب آن نیز بسیار نازک است و لبه بسیار کمی دارد تا راحت باز شود. در جلو چهار LED وجود دارد که وضعیت شارژ را نشان می‌دهد اما بسیار روشن است. این کیس همان روکش خالدار هدفون را دارد.

کیفیت ساخت هدفون و بدنه خوب است اما فوق العاده عالی نیست. هدفون ها در برابر آب IPX5 مقاوم هستند اما بدنه اینطور نیست.

بررسی هدفون های ANC بی سیم Yamaha TW-E7B: راحتی

یاماها TW-E7B در طول آزمایش من بسیار راحت بود. هدفون ها فقط در یک نقطه از طریق نوک گوش به گوش های شما متصل می‌شوند، بنابراین هیچ فشاری روی هیچ قسمت دیگری از گوش های شما وجود ندارد. شما به معنای واقعی کلمه می‌توانید آنها را ساعت ها استفاده کنید و حتی متوجه آنها نشوید.

تنها مشکل این طرح این است که با آویزان شدن از گوش شما جلوه آونگی ایجاد می‌کند. هنگامی که راه می‌روید، مخصوصاً با پای برهنه، ضربه هایی که به کمر شما وارد می‌شود، باعث می‌شود هدفون ها ارتعاش کنند و ضربات کوچکی در گوش شما احساس شود. هنگامی که کفش می‌پوشید، این واقعاً زیاد قابل توجه نیست.

یکی از عوارض جانبی این هدفون ها این است که بیرون کشیدن و قرار دادن آنها در داخل گوش بسیار لذت بخش است. بسیاری از هدفون های TWS این روزها دارای اشکال کوچکی هستند که کاملاً در داخل گوش شما فرو می‌روند (مانند Pixel Buds Pro)، که باعث می‌شود هنگام قرار دادن یا برداشتن آنها، سطح بسیار کمی را به آن بچسبانید. چنین مشکلی در TW-E7B وجود ندارد، زیرا میتوان آن را با هر پنج انگشت در هنگام پوشیدن گرفت.

بررسی هدفون های ANC بی سیم Yamaha TW-E7B: نرم افزار

TW-E7B با برنامه کنترل هدفون یاماها که در iOS و اندروید کار می‌کند. این برنامه به شما امکان می‌دهد ویژگی های صوتی، ANC و به‌روزرسانی سیستم عامل را تنظیم کنید.

از طریق برنامه، می‌توانید EQ را کنترل کنید که شامل تنظیمات پنج باند است. هیچ برچسب فرکانس وجود ندارد. پنج ایستگاه از پیش تنظیم با دو اسلات سفارشی موجود است.

دو گزینه صوتی دیگر در اینجا موجود است. Listening Care به طور خودکار صدا را در حجم های پایین تر تنظیم می‌کند تا مواردی مانند فرکانس های بیس کاملتر به نظر برسند. ویژگی Listening Optimizer از میکروفون های داخلی روی هدفون برای نظارت بر صدا و تنظیم آن با گوش و صدای محیط استفاده می‌کند.

همچنین می‌توانید ANC را فعال یا غیرفعال کنید یا حالت شفافیت را که در اینجا صدای محیط نامیده می‌شود، روشن کنید.

حالت بازی نیز گنجانده شده است که باعث کاهش تاخیر می‌شود.

از طریق منوها، می‌توانید گزینه هایی را برای تنظیم زمان خاموش شدن و به‌روزرسانی سیستم عامل انتخاب کنید.

برنامه چند مشکل دارد. هر بار که از نو راه اندازی می‌شود، باید به صورت دستی به هدفون متصل شود، حتی اگر هدفون ها از قبل جفت شده باشند. تغییر برخی از گزینه های صوتی نیز باعث ایجاد صدای آزار دهنده می‌شود. در نهایت، این برنامه به سادگی در iOS کار نمی‌کند. حتی اگر هدفون ها به خوبی جفت شدند، برنامه به آنها متصل نمی‌شود و مدام اعلان می‌کند: “pairing failed”.

بررسی هدفون های ANC بی سیم Yamaha TW-E7B: کارایی

کیفیت صدا

Yamaha TW-E7B دارای درایورهای 10 میلی متری و پویا است. آنها از کدک های تطبیقی ​​SBC، AAC و aptX با اتصال بلوتوث 5.2 پشتیبانی می‌کنند، اگرچه پشتیبانی از جفت شدن چند دستگاه وجود ندارد.

TW-E7B صدایی گرم دارد. به اعتبار آن، تنظیم در مقایسه با آنچه در اکثر هدفون های دیگر موجود در بازار یافت می‌شود، محفوظ ‌تر است، و بیس هیچوقت زیاده از حد نمی‌شود.

فرکانس های میانی معمولاً به خوبی مدیریت می‌شوند. میدرنج پایین تر، تنومند است و ویژگی های تندری خوبی را به آوازهای مردانه و سازهای کوبه ای می‌دهد.

متأسفانه، در رده های بالا، در برخی مواقع نسبتاً تهاجمی است و اوضاع کمی از حد مطلوب خارج می‌شود. موسیقی الکترونیک می‌تواند بسیار خشن باشد، سازهای زهی تهاجمی، و برخی از آوازهای زنانه می‌توانند گوش خراش باشند.

تریبل کمی ناهموار است، بنابراین برخی از فرکانس ها خوب هستند در حالی که بقیه به طور قابل توجهی بی صدا هستند.

با وجود این کاستی ها، صدای کلی TW-E7B می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. صدا در محدوده فرکانس سازگاری ندارد، اما در ژانر وسیعی از موسیقی به خوبی کار می‌کند. بسته به نوع ضبط، می‌تواند کمی V شکل یا فقط گرم به نظر برسد. EQ به رفع برخی از کمبودها در پاسخ فرکانسی کمک می‌کند، اما برای گرفتن نتایج بهتر به چند باند دیگر نیاز دارد.

عملکرد فنی خوب است. صدا در برخی مواقع با جزییات معقول به نظر می‌رسد.

میکروفون

TW-E7B عملکرد میکروفون متفاوتی دارد. صداها طبیعی و واضح به نظر می‌رسند اما آرام هستند و نیاز دارند که بلند تر صحبت کنید. سرکوب نویز پس زمینه نیز تاثیرگذار نیست و شما کمی از آن را می‌شنوید.

حذف سر و صدا

TW-E7B حذف نویز فعال ضعیفی دارد. فعال کردن این ویژگی باعث حذف نویز پایین در پس‌زمینه می‌شود. تنها تضعیف فرکانس های متوسط ​​و بالا ناشی از جداسازی غیرفعال نوک گوش است که ویژگی ANC هیچ تفاوتی در این محدوده ایجاد نمی‌کند.

استفاده از این هدفون ها در یک پرواز نتایجی کمتر از حد نصاب را به همراه داشت و تنها بهبود جزئی در جداسازی صدای پس زمینه در مقایسه با حالت بدون ANC داشت. من هنوز هم این ویژگی را روشن می‌گذارم تا از شر پس زمینه خلاص شوم، اما این تنها چیزی است که می‌توان از آنها انتظار داشت.

حالت شفافیت یا صدای محیطی نیز به همین شکل ضعیف است. صدای بیرون را می‌دهد اما صدا بسیار مصنوعی است. مانند AirPods Pro به طبیعی بودن صدا نمی‌پردازد، بلکه فقط قسمت هایی از صداهای اطراف شما را برجسته می‌کند تا بتوانید آنها را به وضوح بشنوید. این بدان معناست که اگر بخواهید به طور خلاصه چیزی در اطراف خود بشنوید، قابل استفاده است.

تاخیر

TW-E7B عملکرد تأخیر خوبی دارد. هنگام آزمایش با AAC در آیفون، تأخیر پخش ویدیو استثنایی بود، بدون تأخیر قابل توجه در ویدیو و صدا. aptX Adaptive به طور عجیبی در اندروید کندتر بود، تاخیر در کل کم بود اما وجود داشت. همچنین گاهی اوقات در اندروید از همگام سازی خارج می‌شد اما در آیفون ثابت بود.

قابلیت اتصال

TW-E7B عملکرد اتصال عالی داشت. هنگام آزمایش با تلفن Android یا iPhone هیچ مشکلی در اتصال وجود نداشت. مشکل جفت شدن ذکر شده در آیفون نیز فقط با برنامه مشکل داشت زیرا در غیر این صورت هدفون ها با گوشی به خوبی کار می‌کردند.

باتری

TW-E7B دارای عمر باتری ادعایی 6 ساعت با فعال کردن ANC برای پخش صدا است. TW-E7B در طول آزمایش من با فعال کردن ANC و با استفاده از aptX Adaptive دقیقاً 6 ساعت دوام آورد.

بررسی هدفون های ANC بی سیم Yamaha TW-E7B: نتیجه

یاماها TW-E7B حتی با قیمت 250 دلاری، فروش سختی دارد. کیفیت صدای خوب، راحتی خوب، عمر باتری مناسب و طراحی خوب دارند. با این حال، عملکرد ANC کار زیادی انجام نمی‌دهد، که در این محدوده قیمت، و با توجه به رقبا، باعث عقب ماندن از دیگران می‌شود. علاوه بر این، محصولات بسیاری از رقبا کیفیت صوتی خوبی نیز دارند، بنابراین یاماها در اینجا پیشرفت جدیدی ندارد.

با کاهش قیمت 100 دلاری، TW-E7B شاید بتواند بر اساس ویژگی های فعلی، بازاری برای خود ایجاد کند. با این حال، در قیمت فعلی، آنها را نمی‌توانند رقابت کنند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس