بررسی ویژگی های نسخه کروم ۱۰۸

61
0

کاربران آخرین نسخه کروم ۱۰۸ سیستم‌های کامپیوتری، اکنون می‌توانند با کمک میانبر ساده «@» و تایپ کردن آن در نوار آدرس، به سرعت کل قسمت‌های مرورگر خود اعم از بوک‌مارک‌، هیستوری و تب‌ها را جستجو کنند. در این مطلب به بررسی ویژگی های نسخه کروم ۱۰۸ می پردازیم.

ویژگی های نسخه کروم ۱۰۸

گاهی اوقات کاربران برای مثال در قسمت بوک مارک‌ها، برخی اطلاعات مورد نیاز خود را ذخیره می‌کنند ولی زمانی که در می‌خواهند به یکی از آنها دسترسی پیدا کنند، با انبوهی از بوک‌ مارک‌ها مواجه می‌شوند و پیدا کردن لینک مورد نظر کار سختی به نظر می‌رسد. اکنون با استفاده از میانبر جدید و ساده «@»، جستجو در بوک‌مارک‌ها و سایر تب‌ها و هیستوری کروم ساده‌تر و سریع‌تر خواهد شد.

استفاده از کلید مبانبر «@» برای جستجو در گوگل کروم

کاربران برای استفاده از این ابزار ساده ابتدا لازم است علامت «@» را در نوار آدرس تایپ کنند. سپس کلید اسپیس را کلیک کرده و در قسمت Search Bookmarks کلمات کلیدی مورد نظر خود را تایپ کنند.

از همین روش می‌توان برای جستجو در برگه‌ها و هیستوری نیز استفاده کرد. برای مثال، جهت جستجو در هیستوری، ابتدا لازم است علامت «@» در نوار آدرس تایپ شود. سپس کلید فاصله کلیک شده و کلمات کلیدی از آنچه در هیستوری به دنبال آن بوده‌اید را تایپ کنید.

به نظر می‌رسد گوگل علاقه زیادی به استفاده از نماد «@» دارد. در ماه اکتبر، این شرکت از علامت «@» به سبک توییتر برای کاربران یوتیوب استفاده کرد. همچنین این شرکت ویژگی‌های جدید و قدرتمندی در محصولات Workspace/Google Docs خود معرفی کرد که این امکان را فراهم می‌کند کاربران بتوانند فایل‌های مختلف و برنامه‌های شخص ثالث را با استفاده از برچسب‌های «@» فراخوانی کنند.

بی‌شک چنین قابلیت‌هایی می‌تواند به کاربران کمک کند تا بهتر بتوانند با مرورگر کروم کار کنند و نیازهای آنها را بیشتر پاسخگو خواهد بود.

theverge

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس