15 تا از بهترین افزونه های گوگل کروم برای مدیریت تب

82
0
افزونه های گوگل کروم برای مدیریت تب

اگر چند کاره هستید، تب ها را دوست دارید. شاید کمی بیش از حد. در اینجا 15 افزونه وجود دارد که به شما کمک می کند تا با اضافه بار برگه ها مقابله کنید. بهترین افزونه های گوگل کروم برای مدیریت تب را در ادامه معرفی کرده ایم.

اگر چند کاره هستید، تب ها را دوست دارید. آنها استفاده از مرورگرهای وب را بسیار ساده تر می کنند. اما این بدان معنا نیست که نمی‌توانید مرور زبانه‌ها را بهبود ببخشید. محبوب ترین مرورگر وب در جهان، گوگل کروم، هنوز فاقد ویژگی های مدیریت برگه های کامل است.

همچنین مطالب زیر را بخوانید:

14 بهترین افزونه کروم ساخته شده توسط گوگل

10 ویژگی کروم بوک که باید از آنها استفاده کنید

عدم اتصال گوگل کروم به اینترنت

بنابراین، چه به دنبال سازمان‌دهنده برگه کروم یا برنامه‌های افزودنی مدیریت تب هستید، به خواندن ادامه دهید. در اینجا برخی از بهترین افزونه های کروم برای مدیریت برگه ها آورده شده است.

1.افزونه های گوگل کروم برای مدیریت تب: The Great Suspender Original

شاید این مرورگر به عنوان یک مرورگر سبک وزن و فوق سریع زندگی خود را آغاز کرده باشد، اما این روزها، کروم غول پیکری است که حافظه را پر می کند. به سختی تعجب آور است. برای اجرای بسیاری از برنامه‌های افزودنی و ادغام کامل مرورگر با اکوسیستم برنامه‌های Google، انرژی زیادی لازم است.

بنابراین، اگر اهل تب هستید (یا روی یک کامپیوتر قدیمی و کم قدرت کار می کنید)، به The Great Suspender Original نیاز دارید. برنامه منبع باز (که یکی از بهترین افزونه های برگه کروم در هر دسته است) به شما امکان می دهد یک دوره زمانی تعیین کنید که پس از آن برگه ها “یخ زده” و حافظه آنها آزاد شود.

اگر تعجب می‌کنید، این افزونه «The Great Suspender» نیست که مخرب است، بلکه یک فورک امن است. بنابراین، این شاید نزدیک‌ترین جایگزین برای The Great Suspender باشد.

2.Tabli

زیبایی Tabli در توانایی آن برای مدیریت برگه ها در پنجره مرورگر فعلی شما نیست، بلکه در مدیریت برگه ها در تمام پنجره هایی است که باز دارید. این یک افزونه عالی برای حل یک مزاحمت رایج اینترنتی است.

به عنوان مثال، اگر تعداد زیادی برگه با مضمون کاری در یک پنجره و همه رسانه‌های اجتماعی شما در پنجره دیگر باز هستند، می‌توانید در حالی که برگه‌ها را جدا نگه دارید، بین آن‌ها حرکت کنید.

با استفاده صحیح، Tabli می تواند یک راه عالی برای افزایش بهره وری شما باشد. البته تمام ویژگی های معمولی مانند Save و Restore نیز وجود دارد.

3.Tabs Outliner

آیا از Workflowy استفاده می کنید؟ اگر این کار را انجام دهید، فوراً با نحوه عملکرد Tabs Outliner آشنا خواهید شد. برای کسانی که با ابزار بهره وری آشنا نیستند، می توانید Tabs Outliner را به عنوان درخت پوشه ای برای برگه ها در نظر بگیرید.

وقتی یک صفحه را باز می کنید، زیر تب قبلی لانه می کند. می‌توانید برگه‌ها را بین درخت‌های مختلف بکشید و یادداشت‌هایی اضافه کنید تا به خاطر بیاورید که چرا به آن نگاه می‌کردید. همچنین به شما امکان می‌دهد برگه‌ها را ببندید، اما آنها را در درخت نگه می‌دارد تا بتوانید بعداً دوباره آنها را ببینید. برای آزاد کردن حافظه مرورگر عالی است.

4.افزونه های گوگل کروم برای مدیریت تب: Tab Hibernate

Tab Hibernate یکی دیگر از مدیریت برگه های ذخیره کننده حافظه است. این مملو از ویژگی نیست، اما استفاده از آن ساده است. فقط روی نماد برنامه افزودنی در گوشه سمت راست بالای کروم کلیک کنید و انتخاب کنید که تب فعلی یا همه برگه‌ها در حالت Hibernate باشد.

برای فعال کردن مجدد یک برگه، به پنجره آن بروید و در هر نقطه کلیک کنید. همچنین می‌توانید تمام برگه‌ها را از نماد برنامه افزودنی بیدار کنید. از خواب خودکار، لیست سفید وب سایت ها و بیدار شدن خودکار در فوکوس برگه پشتیبانی می کند.

5.TooManyTabs

تب های بیش از حد مشکل ساز هستند زیرا توانایی کروم برای نمایش محتوا را به شیوه ای معنی دار تحت تاثیر قرار می دهند. TooManyTabs با استفاده از یک پنجره بازشو برای ارائه پیش نمایش تصویر کوچک از برگه هایی که باز کرده اید، مشکل را حل می کند.

از اینجا می توانید برگه های غیرفعال را به ستون Suspended Tabs منتقل کرده و حافظه را آزاد کنید. افزونه همچنین دارای یک فیلد جستجو است، بنابراین می توانید به سرعت آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید.

6.Quick Tab

شبیه به TooManyTabs، Quick Tab از طریق منوی کشویی که همه برگه‌های باز فعلی را نشان می‌دهد، استفاده شدید از برگه‌ها را غلبه می‌کند. یک تابع جستجو نیز موجود است.

در حالی که TooManyTabs احتمالاً برای کاربرانی که به طور معمول 20 تب یا بیشتر را باز می کنند، انتخاب بهتری است، تب-a-holics سبک تر ممکن است Quick Tab را ترجیح دهند.

7.Tabs Hide Button

Tabs Hide Button یک نماد را در نوار ابزار کروم قرار می دهد. وقتی روی آن کلیک کنید، تمام برگه هایی که باز کرده اید را می بندد. همچنین اگر کروم را به طور کامل ببندید آنها را به خاطر می‌سپارد و به شما اجازه می‌دهد برگه‌ها را بازیابی کنید.

اگر نمی‌خواهید نماد دیگری نوار ابزار شما را به هم ریخته باشد، می‌توانید به جای آن از منوی زمینه کلیک راست برای دسترسی به برنامه افزودنی استفاده کنید. حتی می توانید از برگه های بسته خود با رمز عبور محافظت کنید. کافیست روی دکمه مخفی کردن Tabs کلیک راست کرده و گزینه Options را انتخاب کنید.

8.افزونه های گوگل کروم برای مدیریت تب: TabJump

TabJump که توسط همان افرادی که TooManyTabs را ساخته اند ایجاد شده است، TabJump یک رهیاب برگه متنی است که با کلیک بر روی نماد برنامه افزودنی ظاهر می شود.

TabJump به جای فهرست کردن همه برگه‌ها به صورت توده‌ای، سه ستون دارد: Undo، Related و Jump. لغو لیست برگه های اخیرا بسته شده، Related سایر برگه های باز را از همان سایتی که در حال حاضر استفاده می کنید و Jump همه برگه های باز دیگر را لیست می کند.

این یک راه عالی برای سازماندهی برگه ها، بسته بندی حداکثر اطلاعات در فضای محدود است. از ویژگی گروه تب کروم قدرتمندتر است.

9.TabCloud

عاشقان تب با این اکستنشن سر به زیر می افتند. اگر از TabCloud استفاده می‌کنید، دیگر محدود به به زانو درآوردن یک رایانه با صدها برگه باز نخواهید بود—حالا می‌توانید برگه‌های خود را ذخیره کرده و آنها را در رایانه‌ای کاملاً متفاوت باز کنید.

با وجود قدرت آن، پسوند ساده است. می توانید وضعیت مرورگر خود را با کلیک بر روی نماد دیسک در پنجره بازشو ذخیره کنید و سپس آن را در هر رایانه شخصی بازیابی کنید. برای فعال کردن عملکرد، باید با حساب Google خود وارد شوید.

10.TabsPlus

این افزونه چیز زیادی به رابط کروم اضافه نمی کند. این یک برنامه افزودنی ساده برای اصلاح رفتار است که کروم را مجبور می کند هر زمان که یک برگه را می بندید، به آخرین برگه انتخاب شده برود.

همچنین می‌توانید تغییرات جزئی در رفتار پیش‌فرض برگه‌های جدید ایجاد کنید، آنها را مجبور کنید در پس‌زمینه باز شوند یا موقعیت خود را در فهرست برگه‌ها تغییر دهید.

11.Cluster

Cluster یکی دیگر از سازمان دهندگان برگه برای Chrome است. یکی از بهترین ویژگی های Cluster این است که می توانید برگه های خود را بر اساس دامنه یا پنجره کروم گروه بندی کنید.

این یک ویژگی قدرتمند است که ممکن است تا زمانی که آن را امتحان نکنید متوجه مزایای آن نشوید. افرادی که در حال انجام تحقیقات سنگین هستند که به برگه های زیادی از سایت های منفرد نیاز دارند —مثل دانش آموزان— این ابزار را بسیار مفید خواهند یافت.

12. افزونه های گوگل کروم برای مدیریت تب: Toby

آیا متوجه می شوید که هر بار که رایانه خود را در صبح روشن می کنید، بارها و بارها همان برگه ها را باز می کنید؟

توبی با اجازه دادن به شما برای ایجاد گروه هایی از برگه ها که می توانید با یک کلیک باز کنید، این روند را آسان می کند. وقتی با افزونه راحت شدید، آزمایش کنید. به عنوان مثال، چرا یک گروه جداگانه از تب ها برای کار و شخصی ایجاد نمی کنید؟

13.Session Buddy

Session Buddy دارای چند ویژگی اصلی است:

برگه های در حال اجرا را به عنوان مجموعه ذخیره کنید تا بعدا بازیابی کنید.

پس از خرابی رایانه، همه برگه ها را بازیابی کنید.

تمام برگه های موجود خود را از طریق یک رابط جستجو کنید.

این برنامه همچنین دارای یک لیست چشمگیر از گزینه های سفارشی سازی است که به شما امکان می دهد دقیقاً نحوه رفتار برگه ها در مرورگر را کنترل کنید.

14.OneTab

وقتی برگه های شما شروع به خارج شدن از کنترل می کنند، با یک معضل مواجه می شوید. آیا همه آنها را به صورت انبوه می بندید و در خطر از دست دادن تمام صفحاتی هستید که به آنها نگاه می کردید، یا اینکه کروم به آرامی تعداد بیشتری از CPU موجود شما را می خورد؟

به نظر می رسد، پاسخ هیچ کدام نیست. اگر OneTab را نصب کنید، می توانید تمام برگه های موجود خود را در یک لیست ببندید. آنها را می توان در هر زمان از لیست بازگشایی کرد.

15.افزونه های گوگل کروم برای مدیریت تب: Workona Tab Manager

برای علاقه‌مندان به بهره‌وری در میان ما، Workona Tab Manager یک ابزار فوق‌العاده است. برای شروع، می‌توانید فضاهای کاری ایجاد کنید و تمام برگه‌ها/سایت‌هایی را که برای یک پروژه خاص باز می‌کنید در یک لیست واحد سازماندهی کنید. به طور مشابه، می‌توانید منابع را جمع‌آوری کنید، یادداشت‌ها اضافه کنید و کارها را از داخل برنامه افزودنی ایجاد کنید.

Workona Tab Manager یک لیست قابل جستجو از همه برگه های باز ایجاد می کند و به شما امکان می دهد بر اساس دامنه یا ترتیب حروف الفبا مرتب کنید. برای آزاد کردن حافظه، می‌توانید برگه‌ها را به حالت تعلیق درآورید. به طور مشابه، می‌تواند برگه‌ها را بین دستگاه‌ها ذخیره، بازیابی و همگام‌سازی کند.

درباره مدیریت صفحه مرورگر بیشتر بدانید

هر تبه‌کار باید بتواند سازمان‌دهنده برگه Chrome را متناسب با جریان کاری خود پیدا کند. همه افزونه‌هایی که ما پیشنهاد کردیم رایگان هستند، بنابراین می‌توانید تعدادی از آنها را آزمایش کنید و ببینید کدام نیازهای شما را برآورده می‌کند.

و هنگامی که کاوش لیست افزونه های مدیریت برگه کروم ما را به پایان رساندید، ممکن است بخواهید برای سرعت بخشیدن به ناوبری برگه ها، نگاهی به برخی از برنامه های افزودنی کروم بیندازید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس