بررسی گوشی 6 ASUS ROG و پرو

58
0
گوشی 6 ASUS ROG

ایسوس در ماه جولای ROG Phone  و ROG Phone 6 Pro را با تمام هیاهوهای معمول معرفی کرد. هر دو گوشی از چیپست رده بالای Qualcomm Snapdragon 8+ Gen 1 استفاده می کنند و مملو از گزینه های خنک کننده و کنترل پیشرفته ای هستند که از گوشی های بازی ایسوس انتظار داریم. این اعلامیه با یک دوره طولانی سکوت همراه شد، که ما را متقاعد کرد که غول تایوانی به تازگی تصمیم گرفته است که خط تولید خود را در سال جاری ساده کند و از نسخه “Ultimate” صرف نظر کند. در این مقاله به بررسی و معرفی گوشی 6 ASUS ROG می پردازیم.

گوشی 6 ASUS ROG و پرو

گوشی 6 ASUS ROG
گوشی 6 ASUS ROG

خوشبختانه برای همه طرفداران بازی های تلفن همراه و طرفداران متعصب، اینطور نیست. این سکوت به زودی با شایعات مربوط به یک نسخه مجهز به مدیاتک از ROG Phone 6 شکسته شد که معلوم شد درست است. وارد ROG Phone 6D و 6D Ultimate شوید. “D” در نام مخفف “Dimensity” است و هر دو گوشی مبتنی بر چیپست مدیاتک Dimensity 9000+ top-dog هستند. حرکتی جسورانه و غیرعادی از سوی ایسوس.

مشخصات Asus ROG Phone 6D Ultimate در یک نگاه:

بدنه:
173.0×77.0x10.3mm239g, جلو شیشه ای (گوریلا گلس ویکتوس)، پشت شیشه ای (گوریلا گلس 3)، فریم آلومینیومی؛ دریچه هوای خنک کننده موتوری داخلی (پرتال AeroActive)، ضد آب IPX4، صفحه نمایش OLED  2اینچی (در پشت)، مناطق حساس به فشار (ماشه های بازی).

Display(صفحه نمایش):
6.78″ AMOLED, 1B colors, 165Hz, HDR10+, 800 nits (typ), 1200 nits (peak), 1080x2448px resolution, 20.4:9 aspect ratio, 395ppi.

Chipset (چیپست):
MediaTek Dimensity 9000+ (4 nm): Octa-core (1×3.35 GHz Cortex-X2 & 3×3.20 GHz Cortex-A710 & 4×1.80 GHz Cortex-A510); Mali-G710 MC10.

حافظه:
512 گیگابایت رم 18 گیگابایت؛ UFS 3.1، پشتیبانی از NTFS برای حافظه خارجی.

سیستم عامل/نرم افزار:
اندروید 12.

دوربین عقب:
عریض (اصلی): 50 مگاپیکسل، f/1.9، 1/1.56 اینچ، 1.0 میکرومتر، PDAF؛ زاویه بسیار عریض: 13 مگاپیکسل، f/2.2؛ ماکرو: 5 مگاپیکسل.

دوربین جلو:
12 مگاپیکسل، (واید).

Video capture(فیلمبرداری):
Rear camera (دوربین عقب): 4K@30fps, 1080p@30/60/120/240fps, 720p@480fps; gyro-EIS; Front camera (دوربین جلو):
1080p@30fps.

باتری:
6000 میلی آمپر ساعت؛ شارژ سریع 65 وات، شارژ معکوس 10 وات، تحویل برق 3.0، شارژ سریع 5.

متفرقه:
اثر انگشت خوان (زیر نمایشگر، نوری)؛ NFC؛ جک 3.5 میلی متری؛ بلندگوهای استریو (2 آمپلی فایر).

نه تنها ایسوس این بار تراشه مدیاتک را در اختیار گرفته است، بلکه با دادن نام “Ultimate” به آن، به وضوح روی آن تاثیر زیادی گذاشته است. امروز ROG Phone 6D Ultimate را برای بررسی داریم. درست مانند نسخه های قبلی خود، نسخه Ultimate تا حد زیادی بر اساس طراحی وانیلی است، اما با برخی از موارد اضافه شده در اینجا و آنجا به عنوان نوعی “icing on the cake آشکار روی کیک”. امسال Ultimate ورودی‌های اضافی دریافت نمی‌کند، بلکه یک پورتال جدید AeroActive دریافت می‌کند – یک کانال هوای موتوری که به AeroActive Cooler 6 کانالی برای خنک کردن مستقیم قسمت‌های داخلی دستگاه می‌دهد.

در کنار مزایای بالقوه خنک کننده و عملکردی که برای چیپست Dimensity 9000+ ارائه می کند، نقطه کانونی این بررسی خواهد بود. ما به بررسی گسترده ROG Phone 6 Pro خود برای هر بیتی که قبلاً در مورد سخت افزار یا نرم افزار پوشش داده ایم، اشاره خواهیم کرد.

فقط برای رفع برخی از نقاط سردرگمی احتمالی، این بررسی ROG Phone 6D Ultimate است که در حال حاضر در صدر خط تولید ROG Phone 6 قرار دارد. این چیپست Dimensity 9000+ دارد، درست مانند وانیلی ROG Phone 6D، اما برخلاف ROG Phone 6 و 6 Pro که از Qualcomm Snapdragon 8+ Gen 1 استفاده می کنند. ROG Phone 6D Ultimate همچنین به طور انحصاری از پورتال جدید AeroActive بهره می‌برد و برخلاف سایر گوشی‌های این خط، همیشه با یک خنک‌کننده AeroActive 6 در جعبه عرضه می‌شود. امیدواریم که برخی از نکات را روشن کند، و صحبت از لوازم جانبی کولر، قبل از اینکه به تست های عملکرد، حرارت، باتری، شارژ و دوربین برویم، اجازه دهید نگاهی به بسته خرده فروشی بیندازیم.

آنباکس 6 ASUS ROG 

تلفن‌های ROG به طور سنتی با جعبه‌های خرده‌فروشی خود بیانیه‌ای می‌دادند. ایسوس مدتی پیش تصمیم گرفت تا این جنبه خاص از تجربه را کاهش دهد و در حال حاضر، اکثر گوشی‌های سری ROG Phone 6 فقط در جعبه‌های دو تکه معمولی عرضه می‌شوند. هرچند نه 6D Ultimate. این در جعبه منشور شش ضلعی ارسال می شود که کاملاً چشم نواز است.

گوشی 6 ASUS ROG
گوشی 6 ASUS ROG

این جعبه از یک ساختار کشویی دو تکه بهره می‌برد که حسی آینده‌نگر و کمی شبیه رونمایی از یک سلاح دارد. مطمئناً مواد کافی برای ایمن نگه داشتن گوشی در حین حمل و نقل وجود دارد که دیدن آن عالی است. و بیشتر فضا به طرز شگفت انگیزی به خوبی در داخل جعبه استفاده شده است.

هنگامی که هزینه نسخه Ultimate را پرداخت کردید، ایسوس تمام موارد تزئینی را ارائه می دهد. چهارچوب (cradle) به بیرون می لغزد تا محفظه پایینی، شارژر و کابل نمایان شود. شارژر HyperCharge یک واحد بسیار فشرده و به‌طور شگفت‌انگیز سبک است که تا 65 وات خروجی توان تحویل از طریق پورت Type-C دارد. ایسوس برای انجام شارژ سریع خود به PD + PPS کاملاً استاندارد متکی است که دیدن آن واقعاً لذت بخش است. این دستگاه برای 15V @ تا 5V/9V/12V/15V@ تا 3A,20V@تا 3.25Aو PPS3.3-11V@3A,[email protected] ، [email protected] برای حداکثر 65W رتبه بندی شده است. این شارژر همه کاره به راحتی می تواند حتی برای تامین انرژی برخی از لپ تاپ های مدرن استفاده شود. شما همچنین یک کابل بافته سیاه و سفید USB Type-C به Type-C در جعبه دارید.

همچنین یک مورد همراه با واحد ما وجود دارد که طبق گفته ایسوس، باید بخشی از بسته خرده فروشی باشد. با این حال، برای جزئیات بیشتر با فروشگاه محلی خود تماس بگیرید. این قاب AeroActive ایسوس نیست که با واحد ROG Phone 6 Pro ما عرضه می‌شود، بلکه قاب بسیار نازک ‌تر با حفره‌های بیشتر و بزرگ ‌تر است که در صورت خرید جداگانه، با AeroActive Cooler 6 عرضه می‌شود.

گوشی 6 ASUS ROG
گوشی 6 ASUS ROG

و نکته آخر اینکه AeroActive Cooler 6 با هر واحد ROG Phone 6D Ultimate همراه است. همچنین در جعبه – یک ابزار اجکتور سیم کارت، تعدادی جزوات و یک کارت ROG با شکل عجیب و غریب است که قرار است به عنوان بخشی از تجربه راه اندازی ASUS AR استفاده شود.

gsmarena

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس