بررسی Asus ROG Phone 6 Pro

51
0
بررسی Asus ROG Phone 6 Pro

ایسوس معمولا در فضای تکنولوژی موبایل حضور بسیار محدودی دارد. بنابراین، وقتی یک مدل جدید یک یا دو بار در سال عرضه می‌شود، این یک موقعیت جذاب است، به‌خصوص وقتی که یک گوشی مخصوص جامعه ی گیمر ها باشد. و هم اکنون آن زمان از سال است که در مورد آن صحبت کردیم.و اکنون ROG Phone 6 جدید رونمایی شده است و این یک واقعیت است. در ادامه به بررسی Asus ROG Phone 6 Pro می پردازیم.

ایسوس با وجود خط تولید بسیار محدود خود در زمینه تکنولوژِی موبایل، تمایل دارد تا انواع مختلف ROG Phone را بیش از حد پیچیده و مدرن کند. سال گذشته ROG Phone 5 به سرعت توسط ROG Phone 5s جایگزین شد، که دلیل اصلی آن معرفی چیپ ست +Snapdragon 888 Qualcomm’s  بود. این وضعیت با معرفی Pro و Ultimate در ترکیب موبایل و برخی تفاوت‌های بازار منطقه‌ای در مشخصات تولید گوشی کمی پیچیده‌تر شد.

در این بازه زمانی، به نظر می رسد که Asus و Qualcomm   کمی بهتر با یکدیگر هماهنگ شده اند. ROG Phone 6 کمی پس از تاریخ اعلام شده خود به بازار می آید اما جدیدترین و بهترین اسنپدراگون 8+ نسل 1 را در زیر پوست خود دارد. امیدواریم که این به این معنی باشد که در چند ماه دیگر هیچ گونه مدل “s” وجود نخواهد داشت به عنوان یک امتیاز اضافی یا مدل ارتقا یافته، چیزی که این موضوع را جالبتر میکند این است که ROG Phone 6 از جمله اولین دستگاه‌های تولیدی است که تراشه آن در دفتر عرضه می‌شود.

مشخصات Asus ROG Phone 6 Pro در یک نگاه:

  • بدنه:173.0*77.0*10.3mm، 239 گرم; جلو شیشه ای (گوریلا گلس ویکتوس)، پشت شیشه ای (گوریلا گلس 3)، فریم آلومینیومی؛ مقاوم در برابر آب IPX4، صفحه نمایش PMOLED (در پشت)، مناطق حساس به فشار (ماشه های بازی).
  • صفحه نمایش: 6.78 اینچ AMOLED، 1B رنگ، 165Hz، HDR10+، 800 nits (typ)، 1200 nits (اوج)، وضوح 1080*2448px، نسبت تصویر 20.4:9، 395ppi.
  • چیپ ست: Qualcomm SM8450 Snapdragon 8+ Gen 1 (4 nm): Octa-core (1×3.19 GHz Cortex-X2 & 3×2.75 GHz Cortex-A710 & 4×1.80 GHz Cortex-A510); Adreno 730.
  • حافظه: حداکثر 512 گیگابایت رم 18 گیگابایت؛ UFS 3.1، پشتیبانی از NTFS برای حافظه خارجی.
  • سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 12.
  • دوربین عقب: عریض (اصلی): 50 مگاپیکسل، f/1.9، PDAF؛ زاویه بسیار عریض: 13 مگاپیکسل، f/2.2; ماکرو: 5 مگاپیکسل، f/2.0.
  • دوربین جلو: 12 مگاپیکسل (واید).
  • فیلمبرداری: دوربین عقب: 8K@24fps، 4k@30/60/120fps، 1080p@30/60/120/240fps، 720p@480fps;gyro-EIS; دوربین جلو: 1080p@30fps.
  • باتری: 6000 میلی آمپر ساعت؛ شارژ سریع 65 وات، شارژ معکوس 10 وات، تحویل برق 3.0، شارژ سریع 5.
  • متفرقه: اثر انگشت خوان (زیر نمایشگر، نوری)؛ NFC؛ جک 3.5 میلی متری؛ بلندگوهای استریو (2 آمپلی فایر)
بررسی Asus ROG Phone 6 Pro
بررسی Asus ROG Phone 6 Pro

آنچه ما برای بررسی در دست داریم در واقع ROG Phone 6 Pro است. تا آنجا که می‌توانیم متوجه شویم، خط تولید فعلی شامل یک Pro و یک وانیلی ROG Phone 6 است که تقریباً تمام مشخصات داخلی خود را به‌جز حداکثر RAM به اشتراک می‌گذارند. وانیل دارای 16 گیگابایت رم است در حالی که Pro دارای 18 گیگابایت است. هر دو از Snapdragon 8+ Gen 1 استفاده می کنند و به جز موارد ذکر شده از نظر ویژگی ها تقریباً یکسان هستند.طراحی پشتی کمی تفاوت دارد در مدل نمایشگر ثانویه ROG Vision، که برای مدل گوشی Pro در نظر گرفته شده است.

ROG Phone 6 و 6 Pro دارای دو اسلات نانو سیم کارت هستند. نمایندگان ایسوس همچنین تأیید کردند که در بازار های مختلف تفاوت‌های بالقوه‌ای وجود دارد که باید با فروشگاه های منطقه خود بررسی کنید. که دلیل آن احتمالاً عمدتاً به پیکربندی‌های حافظه محدود می‌شوند، اما نمی‌توانیم برخی از گزینه‌های رنگی را حذف کنیم که ئر بازار های مختلف متفاوت ظاهر شوند.

تا آنجایی که ما در حال حاضر می دانیم، ROG Phone 6 در رنگ مشکی فانتوم یا سفید مات در دسترس خواهد بود. در حالی که Pro فقط در رنگ سفید موجود خواهد بود، مانند آنچه که ما در تصاویر داریم.

بررسی Asus ROG Phone 6 Pro
بررسی Asus ROG Phone 6 Pro

ایسوس قبلاً رنگ سفید را برای Ultimate skew خود در نظر گرفته بود، اما به دلیل علاقه طرفداران به رنگ، تصمیم گرفت آن را امسال به طور گسترده در دسترس قرار دهد. در مورد مدل ها و پیکربندی ها، ما معتقدیم که هر دو مدل وانیلی و پرو امسال جهانی خواهند شد.

به طور کلی جهت توضیح بیشتر به ROG Phone 6 برمی گردیم، در نظر داشته باشید همانند سال قبل، این مدل گوشی نشان دهنده یک ارتقاء تکراری و نه بزرگ نسبت به نسل قبلی است. ایسوس با موفقیت از فرمول بازی یا حداقل برداشت خود از آن استفاده کرده است و مدتی است که آن را تغییر داده و آن را تازه و به روز نگه داشته است. در این رویکرد هیچ ایرادی وجود ندارد زیرا دستگاه‌های کمی وجود دارند که تقریباً در همه جنبه‌ها به اندازه ROG Phone «جذاب و گول زننده» هستند.

بررسی Asus ROG Phone 6 Pro
بررسی Asus ROG Phone 6 Pro

امسال خنک کننده AeroActive احتمالاً امکانی است که بیشترین توجه را به خود جلب کرده و تغییرات اساسی را به خود اختصاص داده است. اکنون حتی از یک عنصر فعال Peltier برای خنک ‌سازی بهتر استفاده می ‌کند. اما، ما داریم از خودمان جلو می زنیم.

اجزای درون جعبه گوشی(آنباکسینگ)

اجزای درون جعبه گوشی(آنباکسینگ)
اجزای درون جعبه گوشی(آنباکسینگ)

قبل از اینکه واقعاً وارد جزییات ROG Phone 6 Pro شویم، اجازه دهید با محتویات جعبه آن شروع کنیم. مطابق با سنت ROG، این یک حرکت جالب است. چیزی شبیه به یک منشور ذوزنقه‌ای شکل است و دارای مکانیزم کشویی بسیار خوبی است. هنگامی که درگیر شد، آهنرباها بخش داخلی قاب را به عنوان نوعی “فلپ” بسته نگه می‌دارند تا محفظه ای که گوشی را به خوبی در جای خود نگه می‌دارد، بپوشاند.

پایه رو به بیرون جا به جا میشود تا محفظه زیرین مربوط به شارژر و کابل نمایان شود. شارژر HyperCharge یک واحد بسیار فشرده و به‌طور شگفت‌انگیز سبک با خروجی توان تحویل 65 وات از طریق پورت Type-C است. ایسوس برای انجام شارژ سریع خود به PD + PPS کاملاً استاندارد متکی است که دیدن آن واقعاً لذت بخش است.

اجزای درون جعبه گوشی(آنباکسینگ)
اجزای درون جعبه گوشی(آنباکسینگ)

برای 5V/9V/12V/15V @ تا 3A، 20V @ تا 3.25A و PPS 3.3-11V@3A، [email protected] برای حداکثر 65W رتبه بندی شده است. این شارژر همه کاره به راحتی می تواند حتی برای تامین انرژی برخی از لپ تاپ های مدرن استفاده شود. شما همچنین یک کابل بسته بندی شده USB Type-C به Type-C در جعبه دارید.

یک Aero Case نیز همراه با ما موجود است که طبق گفته ایسوس، باید بخشی از جعبه گوشی موبایل باشد. با این حال، برای جزئیات بیشتر با فروشگاه محلی خود(نماینده فروش) تماس بگیرید.

بررسی Asus ROG Phone 6 Pro: سازگاری با طراحی و لوازم جانبی

اشتباه کردن یک تلفن ROG سخت است. و این موضوع نیز در مورد ROG Phone 6 صدق می کند. اگرچه با این بار گفتن، پنج بار تکرار کردیم این مورد را، استایل آن بسیار متفاوت از ROG Phone اصلی است. ایسوس به وضوح در حال تلاش برای ظاهری کمتر جسورانه و غیرعادی است. اگر توجه کنید، به تدریج زیبایی “Gamer” را در اکثر محصولات ROG آن، از جمله تلفن ها، قابل مشاهده است.

بررسی Asus ROG Phone 6 Pro: سازگاری با طراحی و لوازم جانبی
بررسی Asus ROG Phone 6 Pro: سازگاری با طراحی و لوازم جانبی

البته این هم روند جدیدی نیست. ما هر دو گوشی ROG Phone 3 و ROG Phone 5 را به اندازه کافی یواشکی در نظر می گیریم. مسلما ایسوس همچنان به کاهش ظاهر خود ادامه داده است. خطوط پررنگ و اشکال هندسی هنوز وجود دارند، و همه لوگوها و شعارهای بازی نیز همینطور هستند، اما ظاهر کلی امسال احتمالاً ساده تر شده است.

بررسی Asus ROG Phone 6 Pro: سازگاری با طراحی و لوازم جانبی
بررسی Asus ROG Phone 6 Pro: سازگاری با طراحی و لوازم جانبی

سال گذشته، ایسوس با خط لپ ‌تاپ Zephyrus خود که حول الگوهای ماتریس نقطه‌ای متمرکز شده بود، طراحی هم‌افزایی داشت، که اکنون تقریباً در ROG Phone 6 Pro وجود ندارد و فقط به وانیل و لوگوی روشن آن اشاره شده است.

وقتی صحبت از طراحی پشتی شد، اینجا مکان خوبی برای نگاهی صحیح به تمام “اضافه بصری” و تمایز بین ROG Phone 6 و 6 Pro است.

دستگاهی که برای بررسی داریم یک مدل Pro در رنگ سفید است. این همان چیزی است که در تمام عکس های مقاله ما نشان داده شده است.

“DARE TO PLAY” RGB logo با پس‌زمینه مشکی هم روی وانیل و هم روی Pro وجود دارد. در یک طیف کامل RGB روشن می شود و از تعدادی افکت پشتیبانی می کند. همچنین می‌توان آن را به شرایط خاصی مانند راه‌اندازی بازی، شارژ کردن یا حتی دو برابر شدن به عنوان LED اعلان واکنش تنظیم کرد.

در مورد نوتیفیکیشن ها، همچنان یک LED اعلان RGB در سمت جلوی ROG Phone 6، بالای صفحه نمایش نیز وجود دارد. دیدن اینکه ایسوس فکر نمی‌کند یکی جایگزین دیگری باشد، بسیار عالی است. به علاوه، این یک ویژگی کمیاب است که عملاً در گوشی های دیگر منقرض شده است.

علاوه بر آرم کوچک RGB “DARE TO PLAY”، ROG Phone 6 معمولی همچنین دارای یک لوگوی بزرگتر ROG RGB در پشت خود است. که از تعدادی افکت های نوری پشتیبانی می کند.

ROG Phone 6 Pro با نمایشگر ROG Vision که جایگزین

لوگوی RGB ROG در پشت دستگاه می شود، تهدید واقعی را دریافت می کند. این یک نمایشگر تمام رنگی است، برخلاف سال گذشته که Pro یک نسخه تک رنگ دریافت کرد و رنگ برای ROG Phone 5 Ultimate رزرو شده بود. مانند لوگو، نمایشگر می تواند برای واکنش به برخی رویدادها استفاده شود. در شش حالت مختلف مانند دریافت تماس، شروع بازی یا شارژ کردن قابل تنظیم است.

می توانید از آن برای نمایش تصاویر ثابت و انیمیشن استفاده کنید. این موارد از طریق دانلود از Asus repositories در دسترس هستند، یا می‌توانید با استفاده از یک ویرایشگر داخلی خودتان آن را بسازید. ایسوس مجموعه انیمیشن های قبلی خود را گسترش داده است و اکنون بیش از 60 طرح مختلف برای انتخاب دارد.

اگر مدتی است که از طرفداران یا بهتر است بگوییم مالک گوشی های ROG بوده اید، مطمئناً از اکوسیستم لوازم جانبی گسترده و بی رقیب ایسوس که در کنار این تلفن ها ارائه می کرد، می دانید. متأسفانه زمان گذشته در اینجا بسیار مهم است زیرا ایسوس اساساً ارتباط با جالب ‌ترین لوازم جانبی خود مانند TwinView یا آداپتور WiGig را یا چیز های تکراری مختلف قبلی ROG Phone قطع کرد.

ROG Phone 6 از نظر اندازه بسیار نزدیک به ROG Phone 5 و 5s است. 173*77*10.3 میلی متر و 239 گرم. این بدان معناست که شما می توانید سطحی از سازگاری متقابل را برای لوازم جانبی خاص انتظار داشته باشید. اگرچه با دیدن اینکه چگونه این لیست بسیار کوتاه شده است، ممکن است در مورد جزئیات آن در ادامه مقاله صحبت کنیم.

AeroActive Cooler 6 جدید به طور خاص برای ROG Phone 6 و 6 Pro طراحی شده است. همچنین با محافظ مخصوص آن در داخل جعبه گوشی همراه است. در این زمینه، ایسوس قول داده است که در نهایت نسخه ای از خنک کننده را برای ROG Phone 5 و 5s قدیمی تر ارائه دهد. یکی که از طریق پین های POGO خود به جای Type-C متصل می شود و شکل مناسبی دارد.

خود گیم‌پد Kunai 3 اساساً بدون تغییر است، به جز این واقعیت که اکنون می‌توان آن را در رنگ سفید جدا از رنگ مشکی اصلی خریداری کرد، و اگر در نسخه ROG Phone 6 خریداری شود، با محافظ مناسب نیز ارائه می‌شود. جوی استیک همچنان می تواند با مدل های قدیمی ROG Phone و همچنین مانند یک بلوتوث HID معمولی یا کنترلر سیمی استفاده شود.

این مورد تمام لوازم جانبی “خنک کننده” را که هنوز عرضه می شوند را پوشش می دهد. اگر نمی‌دانید کدام افزونه‌های جالب سال گذشته با تغییر قابل توجه در اندازه و شکل از ROG Phone 3 به ROG Phone 5 منحل شدند، در اینجا جدولی برای آن‌ها نیز وجود دارد.

ROG Clip زنده و سالم است و ظاهراً در سراسر صفحه سازگار است. این امکان را به شما می دهد تا ROG Phone را به کنترلر کنسول مورد علاقه خود مانند پلی استیشن یا ایکس باکس وان متصل کنید. هر دو تجهیز جهت اتصال(پلی استیشن یا ایکس باکس) در جعبه موجود است.

داک حرفه‌ای ایسوس در لیست رسمی پشتیبانی ‌شده نیست، اما انتظار می‌رود همچنان با ROG Phone 6 و 6 Pro کار کند. این فقط یک هاب Type-C خوب است و منطقی است که بتوانید آن را با خود به همراه داشته باشید. یا در عوض، می‌توانید یک راه‌حل سخت‌افزاری شخص ثالث مشابه را برای دریافت مواردی مانند خروجی HDMI، برق و اترنت و برخی درگاه‌های USB با ROG Phone 6 و 6 Pro انتخاب کنید.

به طور کلی، باید بگوییم که ایسوس کم و بیش به اکوسیستم لوازم جانبی بی‌نظیر گذشته پایان داده است و یکی از مزایای صنعت واقعاً چشمگیر خود را در این فرآیند از دست داده است. ما متوجه شدیم که همیشه بیش از حد، غیر عملی و با جذابیت بسیار محدود و پایگاه کاربر حتی کوچکتر بوده است. با این حال، این چیزی بود که ROG Phone را منحصر به فرد ROG Phone و آن را بالاتر قرار میداد. این امتیاز از دست رفت.

البته هنوز خنک کننده AeroActive وجود دارد که بخش جداگانه ای را به آن اختصاص خواهیم داد.

بررسی Asus ROG Phone 6 Pro: کیفیت ساخت

بررسی Asus ROG Phone 6 Pro: کیفیت ساخت 
بررسی Asus ROG Phone 6 Pro: کیفیت ساخت

جای تعجب نیست که ROG Phone 6 Pro یک دستگاه فوق العاده خوش ساخت و محکم است. بیایید با نکات برجسته در اینجا شروع کنیم – ROG Phone 6 و ROG Phone 6 Pro در نهایت دارای رتبه رسمی حفاظت از نفوذ هستند. درست است، این فقط IPX4 است، که اساساً به این معنی است که تلفن‌ها گواهینامه دارند که در برابر پاشیدن آب مقاوم باشند. با این حال، بهتر از هیچ است، و ما این امتیاز را دریافت می کنیم. حفاظت از نفوذ آب سخت است، به خصوص با پورت های اضافی و بلندگوهای بزرگ مانند ROG Phone 6.

ROG Phone 6 Pro اساساً مانند یک سنگ ساخته شده است و دارای یک قاب میانی بسیار سفت و سخت است که عملاً هیچ انعطافی ندارد و بین دو سطح شیشه ای قرار گرفته است. در پشت – یک ورقه به خوبی گرد از گوریلا گلس 3 وجود دارد. روکش مشکی در واحد بررسی ما عملکرد عالی داشته است و به لطف پوشش سفید مات، واقعاً اثر انگشت روی قاب گوشی باقی نمیماند. صاف است و چسبندگی کمی دارد و باعث می شود ROG Phone 6 Pro هنگام در دست گرفتن و دراز کشیدن روی میز دستگاهی بسیار لغزنده باشد. این مورد بسیار توصیه می شود. قسمت جلویی با گوریلا گلس ویکتوس پوشانده شده است.

به لطف پشت خمیده، ROG Phone 6 Pro به راحتی در کف دست شما قرار می گیرد.به این معنی که، تا زمانی که یک از ایسوس های نسبتا بزرگ را داشته باشید. این یک گوشی درشت است، در مورد آن شکی نیست. با این حال، توزیع وزن فوق العاده است و گوشی بسیار متعادل است. این بیشتر به دلیل چیدمان داخلی متقارن و چیپ ست نصب شده در مرکز است.

طراحی داخلی

طراحی داخلی
طراحی داخلی

خنک کردن گوشی کار ساده ای نیست، به خصوص زمانی که قدرتمندترین چیپ ست را مانند ایسوس برای مدل های ROG Phone خود در اطراف خود قرار دهید. ROG Phone 6 Pro نیز از این قاعده مستثنی نیست. رویکرد مهندسی خنک کننده تلفن ROG در طول سال ها تغییرات زیادی کرده است. مدل‌های قبلی دارای عناصر خنک‌کننده داخلی در معرض بزرگ بودند تا گرما را به طور مؤثرتری دفع کنند و آن را به سطح و خنک ‌کننده AeroActive منتقل کنند. ROG Phone 5 با انتخاب یک تکه شیشه جامد در پشت و بدون کانال هوا تمام این موارد را از بین برد. این همچنین شامل ایجاد برخی تغییرات داخلی عمده بود، در درجه اول طراحی یک مادربرد در موقعیت مرکزی که توسط عناصر خنک کننده ساندویچ شده و دو نیمه 3000 میلی آمپر ساعتی از کل باتری 6000 میلی آمپر ساعتی را احاطه کرده است.

برای اینکه آن را قابل درک تر و قابل دسترس تر کند، ایسوس سیستم خنک کننده خود را در ROG Phone 6، به نام GameCool 6 به “زمان کوتاه” (1-15 دقیقه)، ” زمان متوسط” (15-30 دقیقه) تقسیم کرده است. و مشکل بازی “طولانی” (بیش از 1 ساعت) را حل کرده است. سازنده ادعا می کند که GameCool 6 و سیستم خنک کننده 360 درجه جدید آن بزرگترین به روز رسانی سیستم خنک کننده ROG Phone است.

طراحی داخلی مادربرد و چیپ ست در موقعیت مرکزی اولین خط مدیریت حرارت است. این شامل یک ترکیب انتقال حرارت از نیترید بور (200 برابر رسانایی حرارتی هوا) است که بین مادربرد اصلی و برد RF قرار می گیرد، که بیشتر سخت افزار ارتباط رادیویی را نگه می دارد و به صورت عمودی روی هم قرار گرفته و به بقیه سخت افزار متصل می شود.

طراحی PCB دوگانه با یک interposer ساندویچی، از جمله موارد دیگر، ردپای سخت افزاری را کاهش می دهد. اینترپوزر به عنوان یک پل و یک واسطه انتقال حرارت عمل می کند و هیچ شکاف هوایی و فرصتی برای تجمع گرما باقی نمی گذارد. حتی این در حال حاضر یک راه حل کاملاً مهندسی شده است که طبق ادعای ایسوس منجر به کاهش کلی حرارت تا 10 درجه می شود.

راه حل بعدی «بازی میان زمان» است که از یک محفظه بخار بازطراحی شده 30 درصد بزرگتر از سال گذشته و دو صفحه گرافیتی عظیم 85 درصد بزرگتر تشکیل شده است. یکی برای پخش گرما به سمت پشت دستگاه و دیگری به سمت نمایشگر است.

طراحی داخلی
طراحی داخلی

در نهایت، AeroActive Cooler 6 وجود دارد که برای گیره و قرار گرفتن درست در بالای مادربرد و چیپ ست که در موقعیت مرکزی قرار گرفته اند، ساخته شده است و از این رو به “هات اسپات” اصلی تلفن می پردازد. نه تنها به دفع گرمای داخلی به بیرون کمک می کند، بلکه سطح پشتی گوشی را که انگشتان شما در آن لمس می کنند تا 25 درجه خنک تر نگه می دارد.

ما یک بخش جداگانه در مورد خنک کننده جدید AeroActive 6 در بخش عملکرد داریم، اما نیازی به گفتن نیست که تا به اینجای کار ایسوس تاثیرگذارترین قطعه در نوع خود از ایسوس است. در بالای چهار کلید ماشه همه جانبه آن، در واقع یک عنصر خنک کننده فعال است و منظور ما فقط فن چرخان نیست. یک عنصر Peltier در داخل وجود دارد – یک عنصر حرارتی-الکتریکی که با استفاده از الکتریسیته یک طرف خود را سرد و دیگری را گرم می کند.

AeroActive Cooler 6 می تواند در چهار ترکیب قدرت فن و Peltier  کار کند که ما نیز آنها را بررسی خواهیم کرد. هشدار اسپویلر – ما متوجه شدیم که آن را در وظایف مدیریت گرما با مزایای واقعی و قابل اندازه گیری هم برای عملکرد و هم برای دمای سطح کارآمد می‌دانیم. استفاده از آن با ROG Phone 6 Pro به طور موثر پتانسیل عملکرد کامل آن را باز می کند.

در نهایت، همانطور که از طراحی داخلی به کنترل‌ها گذر می‌کنیم، باید اشاره کنیم که ROG Phone 6 و 6 Pro دارای یک موتور ارتعاشی خطی محور X هستند که نوید شتاب 80 درصدی لرزش را می‌دهد در حالی که 20 درصد انرژی کمتری نسبت به مدل‌های قبلی مصرف می‌کند.

کنترل ها

کنترل ها
کنترل ها

ایسوس به دلیل طراحی کنترل عمدی و قرار دادن آن در خط تلفن ROG، با توجه به گیمرها و نیازهای آنها، به خوبی شناخته شده است. بدون ترتیب خاصی، می‌توانیم با یک مثال عالی در پورت Asus Side شروع کنیم. که در هسته خود دارد، این یک راه راحت برای اتصال لوازم جانبی اضافی به ROG Phone 6 است و به گونه ای قرار داده شده است که تا حد ممکن کمترین نفوذ را داشته باشد.

با مشاهده اینکه چگونه انتظار می‌رود ROG Phone 6/6 Pro بیشتر وقت خود را در جهت افقی، انجام وظایف بازی سنگین و پر مصرف باتری بگذراند، تنها چیزی که معقول است این است که یک کابل یا سایر اتصالات در قسمت پایینی آویزان باشد، جایی که با دستان شما تداخل نخواهد کرد

خود پورت جانبی چندین بار طراحی را پشت سر گذاشته است که به طور کلی ساخت و ساز را ساده کرده است. ROG Phone 6 در نهایت توانسته است این اتصال اضافی را برای استفاده از پورت دوم Type-C ساده کند. هیچ پورت غیر استاندارد اضافی در کنار آن وجود ندارد و اکنون برای اولین بار، هیچ پین POGO نیز وجود ندارد. ما شخصاً این تغییر را دوست داریم و آن را تحسین می کنیم، به ویژه پس از اینکه به شدت از قابلیت استفاده و استحکام پین های POGO در ROG Phone 5 و 5s ناامید شدیم.

پورت Type-C که بخشی از درگاه کناری در ROG Phone 6/6 Pro است، نسبت به سایر درگاه های Type-C در قاب پایینی گوشی قدرتمندتر است. در حالی که هر دو شارژ را به خوبی انجام می دهند و از پروتکل های HyperCharge/Direct Charge و PD + QC 5.0/3.0 ایسوس تا حداکثر 65 وات پشتیبانی می کنند، پورت جانبی از نظر سرعت انتقال نسل 2 USB 3.1 است. یعنی سرعت تئوری تا 10 گیگابیت بر ثانیه. در تمام این مدت، Type-C پایین با یک پیوند داده ساده USB 2.0 همراه است. نوع C جانبی نیز راهی برای پخش ویدیو است – به ویژه DisplayPort 1.4. این بدان معناست که 4K@30Hz، 144p@75Hz یا 1080p@144Hz بدون هیچ گونه نمونه برداری رنگی.

کنترل ها
کنترل ها

همانطور که اشاره کردیم، این پورت با داک حرفه ای ایسوس درست مانند اکثر هاب های Type-C دیگر کار می کند. همچنین شایان ذکر است که دو درگاه USB در ROG Phone 6 و 6 Pro مشخصات و قابلیت‌های I/O خود را با ROG Phone 5 و 5s قدیمی‌تر به اشتراک می‌گذارند. این به معنای انتقاد نیست، زیرا، حتی با وجود آنها، اینها مایل ها جلوتر از اتصال تلفن هوشمند معمولی شما هستند.

با دومین چرخش گوشی یا بهتر است بگوییم اولین، بسته به نوع نگاه شما به آن، درگاه USB Type-C، متوجه خواهید شد که آن نیز عمداً تا آنجا که ممکن است به یک طرف گوشی انتقال داده شده است. جک 3.5 میلی ‌متری صدا نیز همین‌ طور است که با ROG Phone 5 باز گشته و هنوز هم وجود دارد. هر دوی اینها به گونه ای قرار داده شده اند که تا حد امکان از مسیر خارج شوند.

در حالی که حاشیه های بالا و پایین اطراف نمایشگر نسبتاً کوچک هستند، اما همچنان وجود دارند. ایسوس همیشه در تصمیم خود برای داشتن فضای خالی در آنجا بسیار حساس بوده است و دلیل خوبی هم دارد که آن هم راحتی در هنگام بازی است. برای استراحت دادن به انگشتان شست و جلوگیری از لمس های تصادفی به مکانی مناسب نیاز دارید. ایسوس در ابتدا این نواحی را برای ROG Phone 5 کاهش داد و با بازی روی هر ROG Phone تا کنون، باید بگوییم که ما شخصاً حاشیه‌های کمی بزرگ ‌تر را ترجیح می ‌دادیم.

در حالی که ما به خود اجازه دادیم در مورد اندازه قاب ها کمی حساس باشیم، هنوز نمی توان انکار کرد که ایسوس به تلاش گسترده برای قرار دادن مناسب، کاربردی و غیر مزاحم سخت افزار خود ادامه می دهد. سه آنتن Wi-Fi در ROG Phone 6 وجود دارد که به صورت استراتژیک قرار گرفته‌اند تا بدون توجه به اینکه چگونه گوشی را در دست می‌گیرید، پوشاندن آن با دست دشوار است. سوئیچ خودکار بین آنها یک اتصال ثابت و پایدار را تضمین می کند. همین منطق در مورد میکروفون های Onboard نیز اعمال می شود که ROG Phone 6 دارای سه عدد از این میکروفون ها است. این “آرایه حذف نویز Tri-Mic” نامیده می شود و دوباره برای جلوگیری از امکان پوشاندن همه میکروفون ها با دست شما ساخته شده است.

در ادامه بررسی کنترلی ما با برخی ورودی های سنتی تر، یک دکمه تنظیم صدا و یک دکمه پاور درست در زیر آن در سمت راست دستگاه وجود دارد. هر دو به طور استراتژیک برای جلوگیری از لمس های تصادفی قرار گرفته اند، که در کمال تعجب آنها را در یک مکان مناسب برای دستیابی با انگشت شست قرار می دهد.

حسگر اثر انگشت درون صفحه نمایش سریع و دقیق است. در سخت افزار چیز خاصی نیست، فقط یک واحد نوری معمولی است. با این حال، این فناوری در طول سال ها به خوبی رشد کرده است. همچنین از یادگیری ماشینی برای بهبود در طول زمان استفاده می کند. بعلاوه، ایسوس همچنان با مجموعه جدیدی از انیمیشن‌های باز کردن قفل، آن توانایی از استعداد خود را به ارمغان می‌آورد.

حسگر اثر انگشت درون صفحه نمایش
حسگر اثر انگشت درون صفحه نمایش

برای آخرین نکته خسته کننده، ما یک اسلات نانو سیم کارت دوگانه در ROG Phone 6 در یک محفظه برجسته چشم نواز داریم که در هر طرف یک کارت قرار می گیرد.

دکمه های AirTrigger 5 و Ultrasonic جایی هستند که همه چیز واقعاً سرگرم کننده است. این سیستم کنترل تکمیلی جزء اصلی خط تلفن ROG باقی مانده است و به طور مداوم از نسلی به نسل دیگر در حال تکامل است. دو حسگر اولتراسونیک در هسته قرار دارند. که در دو طرف سمت راست گوشی قرار گرفته اند – تقریباً نزدیک به بالا و پایین قاب، که از سال گذشته در گوشی های ROG Phone 5/5s وجود داشته است.

ایسوس این موقعیت را با این ادعا که این امکان را برای کاربرانی که دست‌ های کوچک ‌تر و انگشتان کوتاه‌تری دارند راحت ‌تر هستند، توجیه می‌کند، که روی کاغذ منطقی است.

ما متوجه شدیم که راحتی یک موضوع ذهنی خواهد بود، اما ما شخصا موقعیت فعلی را کمی راحت تر از آنچه در ROG Phone 3 داشتیم می دانیم.در زمان استفاده از گوشی فاصله انگشتانتان ممکن است متفاوت باشد، اما استفاده از حسگرها مستلزم کمی خم کردن انگشتان برای ما است. به خصوص اگر دو سنسور را به دو نیم تقسیم کنید و هر کدام را جداگانه نقشه برداری کنید. کاری که می‌توانید انجام دهید و می‌توانید روی ROG Phone 5/5s و 3 نیز انجام دهید.

در واقع، به نظر می‌رسد که بیشتر انواع ورودی پایه که سیستم تشخیص می‌دهد از ROG Phone 5/5s و ROG Phone 3 قبل از آن منتقل شده‌اند. می‌توانید روی کل قسمت نیمی از آن ضربه بزنید، فشارهای طولانی، کشیدن انگشت و اسلاید. هر یک از اینها را می توان به صورت جداگانه و با دقت به یک کنترل روی صفحه در بازی ترسیم کرد تا چیزی کمتر از یک مزیت بزرگ نباشد. همچنین می‌توانید نقشه‌های از پیش ساخته شده بسیاری از بازی‌های محبوب را دریافت کنید و حتی برخی از مراحل راه‌اندازی را نادیده بگیرید و در عین حال دسترسی به مجموعه‌ای از تغییرات چشمگیر را در مواردی مانند حساسیت، مساحت، فاصله ماشه و ضرب کننده فاصله حفظ کنید. این یک سیستم پیشرو در صنعت در سطحی است که هیچ سازنده دیگری حتی به آن نزدیک نشده است. با این حال، شایان ذکر است که شیائومی اکنون سیستم ماشه مغناطیسی فیزیکی خود را دارد که بازخورد لمسی بهتری دارد اما عملکرد کمتری دارد.

اگر Rear Touch از نسخه ROG Phone 5 Ultimate را به عنوان بخشی از همان سیستم در نظر بگیریم، تفاوت هایی در عملکرد AirTrigger 6 در مقایسه با AirTrigger 5 وجود دارد. این ورودی ها در ROG Phone 6 Pro یا ROG Phone 6 وجود ندارند. با این وجود، تعداد کل نقاط لمسی قابل نقشه برداری در AirTrigger 6 چیزی حدود 14 نقطه است.

با استفاده از خنک کننده جدید AeroActive 6 که اکنون دارای چهار دکمه فیزیکی همه جانبه مجزا است، تعداد کل نقاط حساس بیشتر می شود. این تعداد کل ورودی های قابل نقشه برداری را به 18 نقطه می رساند. همان چیزی که در ROG Phone 5 Ultimate قدیمی تر وجود داشت.

سپس حرکات جدید AirTrigger 6 هستند که قبلاً وجود نداشتند – Press and Lyft به شما امکان می دهد دو عملکرد مختلف را برای زمانی که ماشه را پایین فشار می دهید و سپس رها می کنید، نقشه برداری کنید. هدف گیری ژیروسکوپ نیز جدید و بیشتر یک چیز نرم افزاری است. اکنون، یک عملکرد جدید قابل نقشه‌برداری به شمااین امکان را می‌دهد به سرعت به حالت هدف گیری ژیروسکوپ بروید، که می‌تواند برای برخی تنظیمات دقیق‌تر مفید باشد. مثل همیشه، نقشه برداری نقاط حساس را می توان در هر بازی ای استفاده کرد.

فراتر از استفاده در بازی، حسگرهای AirTrigger همچنین تشخیص فشار را در طول استفاده عمومی از ROG Phone 5 ارائه می‌کنند. این جنبه از سیستم نیز نسبتاً همه کاره است. تلفن می تواند بین فشار کوتاه و طولانی تفاوت قائل شود. همچنین بسته به قفل یا باز بودن گوشی، می توان اقدامات مختلفی را به آنها اختصاص داد. فهرست اقدامات برای فشردن قفل به طور قابل درک کوتاه‌تر است و شامل راه‌اندازی آزادانه هر برنامه‌ای که می‌خواهید نمی‌شود. از یک تلفن آنلاک، محدودیت های بسیار کمی برای نگرانی وجود دارد.

همچنین می‌توانید انتخاب کنید که فقط زمانی که قفل صفحه باز است، در صورتی که نگران فعال‌سازی تصادفی هستید، اشاره فعال باشد. یک لغزنده سطح نیرو به طرز شگفت‌آوری دقیق، لایه دیگری از محافظت از ماشه تصادفی را ارائه می‌دهد. بازی کردن با این منو نیز راهی عالی برای درک دقیق بودن حسگرهای اولتراسونیک ایسوس در سطح سخت افزاری است.

سپس کنترل‌های حرکتی وجود دارد که به نظر می‌رسد به طور کامل از ROG Phone 5/5s منتقل شده‌اند و تعداد آنها کمی بیشتر از آن چیزی است که ROG Phone 3 می‌توانست تشخیص دهد.

اگر به دلایلی احساس می‌کنید که سیستم نقشه‌برداری اولتراسونیک ورودی‌های کافی برای نیاز شما را فراهم نمی‌کند، می‌توانید ژست‌ها را به ورودی‌ها نیز نگاشت کنید. با توجه به ارزش آن، ما سعی کردیم تعدادی از این موارد را آزمایش کنیم، و به نظر می رسید که کار می کنند. در نهایت، با این حال،تا اینجای مقاله ما بسیار غرق در تعداد زیادی از چیزهایی بودیم که نمی‌توانیم به خاطر بسپاریم.

این در واقع یک روند مداوم در خط تلفن ROG و ROG Phone 5 است – عمق و دامنه ویژگی‌ها و امکانات اضافی موجود برای برانگیختن هر کسی کافی است. با این حال، این نشانه یک ابزار خوب و همه کاره درجه یک مشتری است، و ما به آن احترام می گذاریم. و اگر قصد استفاده از این ویژگی ها را ندارید یا تمایلی به استفاده آز آنها ندارید، آنها بدون کاربرد میمانند.

بررسی Asus ROG Phone 6 Pro: قابلیت اتصال

بررسی Asus ROG Phone 6 Pro: قابلیت اتصال
بررسی Asus ROG Phone 6 Pro: قابلیت اتصال

ROG Phone 6/6 Pro مطابق با شجره نامه خود، در بخش اتصال بارگذاری شده است. این یک گوشی دو سیم کارته با دو حالت آماده به کار SA/NSA Sub-6 5G در هر دو اسلات و همچنین DSDV LTE است.

فراتر از آن، Wi-Fi دو بانده a/b/g/n/ac/ax، Wi-Fi 6 با سه آنتن نیز پشتیبانی می‌شود. Wi-Fi 6E نیز برای بازارهای پشتیبانی شده در دسترس است. شما در مجموع سه آنتن Wi-Fi با پشتیبانی 2*2 MIMO و سوئیچینگ هوشمند برای بهترین سیگنال ممکن دریافت می کنید. فناوری HyperFusion امکان اتصال همزمان به Wi-Fi و داده های تلفن همراه(اینترنت موبایل) و سوئیچ خودکار به پایدارتر از این دو را فراهم می کند.

اتصال محلی همچنین شامل بلوتوث 5.2 با HFP، A2DP، AVRCP، HID، PAN، پروفایل های OPP و پشتیبانی از بلوتوث LE است. ROG Phone 6 یکی از معدود دستگاه‌هایی است که از صدای Qualcomm Snapdragon برای صدای بی‌سیم برتر پشتیبانی می‌کند. همچنین از چندین پروتکل صوتی اصلی بلوتوث، از جمله aptX adaptive، aptX Low latency، LDAC و AAC پشتیبانی می کند.

NFC روی برد با پشتیبانی از حالت کارت وجود دارد. گیرنده GPS در Snapdragon 8+ Gen 1 دارای پشتیبانی از دو باند (L1 + L5) است و GPS، GLONASS، Galileo، BeiDou، QZSS و NavIC را پوشش می‌دهد.

از نظر سایر کانکتورها، شما همچنان یک جک 3.5 میلی متری صدا و در مجموع دو پورت Type-C دارید. یادآور می‌شویم که پورت جانبی ایسوس از این دو قابلیت بیشتری دارد که برای انتقال داده USB 3.1 نسل 2 تا سرعت 10 مگابیت بر ثانیه و همچنین دارای اتصال درگاه نمایشگر 1.4 حالت alt است.

در مقابل، پورت Type-C پایین فقط برای سرعت USB 2.0 سیم‌کشی شده است. هر دو از استانداردهای شارژ سریع یکسان پشتیبانی می کنند – HyperCharge خود ایسوس، که گاهی اوقات شارژ مستقیم نامیده می شود، که کاملاً استاندارد Power Delivery 3.0 با منبع تغذیه قابل برنامه ریزی (PPS) با پشتیبانی اضافی از Quick Charge 3.0 و 5.0 است.

صفحه نمایش 6.78 اینچی AMOLED آشنا با نرخ تازه سازی 165 هرتز

صفحه نمایش 6.78 اینچی AMOLED آشنا با نرخ تازه سازی 165 هرتز
صفحه نمایش 6.78 اینچی AMOLED آشنا با نرخ تازه سازی 165 هرتز

ROG Phone 6 و 6 Pro بسیاری از فناوری‌های نمایشگر عالی را از آخرین نسل ROG Phone 5 و 5s به همراه دارند. هیچ شکایتی وجود ندارد. صفحه نمایش همچنان دارای قطر 6.78 اینچی، با نسبت تصویر 20.4:9 و وضوح تصویر 2448*1080 پیکسل است. این به 395ppi واضح عمل می کند. ایسوس همچنان در حال خرید پنل های خود از سامسونگ است. این یک پنل سفارشی از غول کره ای(سامسونگ) است.

همانطور که گفتیم، این یک صفحه نمایش همه جانبه عالی است. با روشنایی و کنتراست، ایسوس ادعا می کند که این پنل دارای محدوده بین 5 نیت تا 800 نیت در APL 100 است، به این معنی که کل صفحه پر از محتوا است. و در یک پنجره 1% می تواند به حداکثر 1200 نیت روشنایی برسد.

در تست استاندارد صفحه نمایش ما، 501 نیت حداکثر روشنایی را از ROG Phone 6 Pro در حالت نمایش استاندارد آن با روشنایی 100٪ روی نوار لغزنده دریافت کردیم. حداکثر روشنایی خودکار توانست 829 نیت بسیار ارزشمند را تولید کند. هیچکدام از این رقم ها در صنعت پیشرو نیستند، اما برای یک تجربه واقعا راحت در فضای باز، حتی در نور خورشید، بیش از مقدار چیزی که باید باشندهستند.

از آنجایی که این یک AMOLED است، کنتراست از نظر فنی بی نهایت است، اگرچه ایسوس رقم قابل سنجش تر 1,000,000:1 را به بازار عرضه می کند.

سپس به بازخوانی رنگ و دقت ادامه دهید. ROG Phone 6/6 Pro حالت های رنگی زیادی برای بررسی دارد. Optimal رنگ پیش‌ فرض است که به نظر می‌رسد محدوده رنگی DCI-P3 را هدف قرار می‌دهد، اما رنگ‌ها را کمی تقویت می‌کند، به ویژه قرمز و سرخابی. رنگ‌های طبیعی بیشتر رنگ‌ ها را کاهش می‌دهد، اما طیف رنگی کمی وسیع‌تر از Optimal را پوشش می‌دهد. طبق بازاریابی ایسوس، ROG Phone 6/6 Pro قادر است 111.23 درصد از فضای رنگی DCI-P3 و 150.89 درصد از فضای رنگی sRGB را داشته باشد، که ما هیچ تردیدی در آن نداریم.

صفحه نمایش 6.78 اینچی AMOLED آشنا با نرخ تازه سازی 165 هرتز
صفحه نمایش 6.78 اینچی AMOLED آشنا با نرخ تازه سازی 165 هرتز

سپس حالت سینمایی وجود دارد که اساساً فضای رنگی DCI-P3 را با مقادیر deltaE به خوبی در آنچه که رنگ دقیق در نظر گرفته می شود، میخکوب می کند. در نهایت، حالت استاندارد فضای رنگی sRGB را نیز تقریباً میخکوب می کند. همچنین می توانید گزینه Customized را انتخاب کنید و نقطه سفید را به صورت دستی تنظیم کنید تا بتوانید دمای رنگ را در هر حالت تنظیم کنید.

نمایشگر ROG Phone 6/6 Pro دارای گواهی HDR10+ است که دیدن آن عالی است. از نظر رمزگشایی محتوا، گزارش‌های نرم‌افزاری آن از HDR10، HDR10+ و HLG پشتیبانی می‌کند که متاسفانه فقط Dolby Vision را از دست داده است. محتوای HDR در این پنل توانا شخصاً واقعا خیره کننده به نظر می رسد.

ROG Phone 6/6 Pro همچنین دارای بالاترین حد ممکن Widevine L1 DRM است و به پلتفرم‌هایی مانند Netflix اجازه می‌دهد تا جریان‌های FullHD را به آن ارائه دهند و وضوح آن را کاملاً تامین کنند. شایان ذکر است که در زمان نگارش این مقاله، برنامه نتفلیکس از ارائه استریم های 4K در حالی که گوشی به صفحه نمایش خارجی 4K متصل بود، خودداری کرد. در نتفلیکس نیز هیچ پشتیبانی HDR وجود نداشت. هر دو چیز می تواند و احتمالاً در نهایت با عرضه تلفن به مشتریان تغییر کند، زیرا Netflix لیست های سفید خود را برای هر دستگاه اجرا می کند.

کنترل با نرخ تازه سازی بالا

یکی از ارتقاء قابل توجه‌تر برای نمایشگر ROG Phone در سال جاری، نرخ رفرش 165 هرتز است که از 144 هرتز در ROG Phone 5/5s افزایش یافته است. که با نرخ نمونه برداری لمسی 720 هرتز برای کمترین تاخیر ورودی ممکن همراه است.

کنترل با نرخ تازه سازی بالا
کنترل با نرخ تازه سازی بالا

با این حال، مهندسان ایسوس هرگز صرفاً به دریافت سریعترین سخت افزار موجود راضی نبوده اند. ROG Phone 6/6 Pro دقیقاً مانند مدل های قبلی خود با تنظیم گسترده در هر قسمت از زنجیره ورودی و خروجی از صفحه نمایش گرفته تا فلز خالی، از طریق هسته اندروید و خط لوله رندر و بازگشت به خود نمایشگر ارائه می شود. این به ایسوس اجازه می دهد تا کل تاخیر ورودی ROG Phone 6/6 Pro را به 23 میلی ثانیه در حالت 165 هرتز برساند. که تمام چیزهای ذکر شده چشمگیر هستند.

ROG Phone 6/6 Pro به طور کلی نرخ تازه سازی خود را به روشی بسیار ساده کنترل می کند. با باز کردن تنظیمات نمایشگر، فهرست گسترده‌ای از حالت‌های نرخ تازه‌سازی به کاربر ارائه می‌شود که تمام حالت‌هایی را که پنل می‌تواند در آن‌ها کار کند، همانطور که توسط سیستم گزارش شده است – 60 هرتز، 90 هرتز، 120 هرتز، 144 هرتز، 165 هرتز و حالت خودکار پوشش می‌دهد. به طور کلی، هرچه نرخ تازه‌سازی بیشتر باشد، فشار بیشتری به باتری وارد می‌کنید، بنابراین مدیریت صحیح این تنظیمات نیز مهم است.

به طور کلی، گزینه های مقدار خاص به عنوان سوئیچ های سخت ساده عمل می کنند. این به این معنی است که اگر نرخ تازه‌سازی خاصی را انتخاب کنید، به طور کلی می‌توانید انتظار داشته باشید که UI و همچنین بیشتر برنامه‌ها و بازی‌های شما با آن نرخ تازه‌سازی اجرا شوند، چه بتوانند از آن بهره ببرند یا نه.

این ممکن است در ظاهر بیهوده به نظر برسد، و به نوعی همینطور است، اما از نظر درک اینکه واقعاً چه حالتی از عملکرد دارید، رویکرد بسیار مهمی است. ROG Phone زمانی که گفته می‌شود در یک مقدار معین کار کند، هیچ تغییر خودکار هوشمند نرخ تازه‌سازی را اجرا نمی‌کند، و این همان سادگیه ساده‌ای است که ما از آن استقبال می‌کنیم.

موارد خاصی وجود دارد که برخی از برنامه‌ها الزامات نرخ تازه‌سازی ثابتی را که توسط کاربر تعیین شده است را زیر پا می‌گذارند، اما این موارد معمولاً انتظار می‌رود و قانون مذکور را به دلایل خوب زیر پا می‌گذارند، مانند Google Maps که از طریق مانیفست برنامه‌اش 60 هرتز را را استفاده می‌کند. یا برخی موارد کمتر قابل توضیح مانند بنچمارک AnTuTu 9 (اما نه AnTuTu 8) یا بازی Dead Trigger 2.

در مورد بازی‌ها، مجموعه‌ای از عناوین را امتحان کردیم که می‌دانیم می‌توانند با نرخ بالای 60 فریم در ثانیه کار کنند و باعث شد که بیشتر آنها به درستی رفتار کنند و از انتخاب نرخ تازه‌سازی ما تبعیت کنند. می‌توانید بررسی کنید که با استفاده از شمارشگر نرخ تازه‌سازی از گزینه‌های توسعه‌دهنده اندروید یا شمارشگر فریم در ثانیه ایسوس یک قرائت واقعی فریم در ثانیه را فراهم می‌کند تا ببینید بازی چقدر از «سرعت بازخوانی» شما استفاده می‌کند.

از آنجایی که خط ROG تماماً در مورد گزینه ها و تجربه نهایی بازی است، جای تعجب نیست که بتوانید با استفاده از Armory Crate نرخ تازه سازی سفارشی را بر اساس هر بازی تنظیم کنید. این بدان معنی است که می توانید کتابخانه خود را به بهترین نحو تنظیم کنید تا از هر موتور بازی حداکثر استفاده را ببرید و در این فرآیند انرژی باتری را هدر نمی دهید.

برای هر گونه استفاده عمومی دیگر از ROG Phone 6/6 Pro، توصیه می کنیم از حالت نرخ به روز رسانی خودکار استفاده کنید. به طور کلی در حالی که مقداری حرکت روی صفحه انجام می شود به 120 هرتز می رسد و با یک تصویر ثابت روی صفحه، خیلی سریع به 60 هرتز کاهش می یابد.

علاوه بر این منطق خودکار، ROG Phone همچنین به اندازه کافی هوشمند است که تشخیص دهد چه زمانی در حال تماشای یک ویدیو هستید، چه محلی یا آنلاین، با اکثر برنامه‌ها و پخش‌کننده‌ها، به استثنای برخی موارد، و سپس نرخ تازه‌سازی را به 60 هرتز کاهش دهید. که کاربرد آن بهینه سازی باتری است.

همه موارد در نظر گرفته شده و برخی از باگ‌های هر از گاهی برای هر برنامه را کنار بگذاریم، ما از نحوه مدیریت ایسوس با نرخ تازه‌سازی در ROG Phone 6/6 Pro شکایتی نداریم و آن نیز عملکرد مناسبی دارد.

بررسی Asus ROG Phone 6 Pro: عمر باتری

بررسی Asus ROG Phone 6 Pro: عمر باتری
بررسی Asus ROG Phone 6 Pro: عمر باتری

باتری 6000 میلی آمپر ساعتی به نوعی تبدیل به استاندارد مورد انتظار برای کاربران ROG Phone شده است. ایسوس با توجه مداوم به استقامت باتری و طول عمر ترکیبی، در واقع در یک بخش دیگر نیز نقطه بسیار بالایی را به ثبت رساند.

آخرین ROG Phone 6 انتظارات را از هر دو طرف برآورده می‌کند، درست مانند نسل قبلی خود، زیرا از رویکرد خود در طراحی باتری بر گرفته و در عین حال کمی بیشتر روی آن تکرار می‌شود. درست مانند ROG Phone 5 و 5s، ROG Phone 6/6 Pro در مجموع ظرفیت باتری 6000 میلی آمپر ساعتی دارد که به دو سلول متقارن 3000 میلی آمپر ساعتی تقسیم شده است.

این در ارتباط با طراحی مرکزی PCB برای قطعات داخلی و سیستم خنک کننده منطبق بسیار خوب عمل می کند. همه چیز به صورت هم افزایی با هم به این شیوه طراحی شده است.

ایسوس یک ترفند طراحی دیگر نیز از سال گذشته ارائه کرده است – فناوری باتری MMT و طراحی تقسیم دو سیمه. MMT مخفف Middle Middle Tab است و با شارژ کردن باتری از وسط به بیرون به جای انتها، چگالی انرژی را در باتری افزایش می‌دهد که این عمل امپدانس و دما را کاهش می‌دهد.

دماهای پایین تر اجازه می دهد تا شارژ با وات بالاتر برای مدت طولانی تری قبل از ورود به شارژ قطره ای (ولتاژ ثابت) ادامه یابد. بنابراین، از نظر فنی، کاری که ایسوس در اینجا انجام داده است این است که به جای یک باتری بزرگتر، به روشی متفاوت، از طریق فناوری MMT، به مشکل کاهش وات شارژ نزدیک می شود.

در واقع، ایسوس ادعا می کند که به لطف بهبودهای بیشتر در خنک کننده کلی، ROG Phone 6/6 Pro دمای شارژ خود را حتی بهتر مدیریت می کند و 10 دقیقه سریعتر از مدل قبلی خود شارژ می شود.بیایید ابتدا به برخی از اعداد واقعی استقامت نگاه کنیم.

ROG Phone 6 Pro امتیاز کل استقامت شگفت انگیز 119 ساعت را به دست آورد. هم در تست‌های روی صفحه و هم در تست‌های خارج از صفحه، در کل عملکرد عالی داشت.

بررسی Asus ROG Phone 6 Pro: عمر باتری
بررسی Asus ROG Phone 6 Pro: عمر باتری

به عنوان یادآوری، مطابق با پروتکل تست باتری ما، این نتیجه با انجام تست پخش ویدیو در 60 هرتز به دست آمد، در حالی که تست وب در بالاترین نرخ ممکن 165 هرتز انجام شد. کاهش آن تست خاص به 60 هرتز منجر به استقامت مرورگر وب 18:53 ساعت می شود – یک افزایش خوب، اما در طرح بزرگ چیزها این نرخ زیاد نیست.

این نشانه خوبی است که نشان می‌دهد اجرای ROG Phone 6/6 Pro در 165 هرتز کامل یا حداقل در حالت خودکار، که در استفاده عمومی تا 120 هرتز می‌رسد، از نظر عمر باتری آنقدر تلفات ندارد.

شارژ و مراقبت از باتری

نه تنها طراحی کلی باتری ROG Phone 6 از ROG Phone 5/5s پیش رفته است، بلکه شارژ سریع 65 واتی نیز به همین شکل است. این تا حدی توسط طراحی تقسیم و فن آوری MMT بسته های باتری فعال شده است. شارژ بومی در ROG Phone 6/6 Pro نام‌های زیادی دارد – Asus HyperCharge و Direct Charging. ما خوشحالیم که ایسوس هنوز از فناوری استاندارد USB Power Delivery برای تکمیل شارژ خود استفاده می کند – PD 3.0 + PPS، 3.3V – 21V و 3.0A. یک سیستم بسیار زیبا که نه تنها با USB PD سازگار است، بلکه فقط به یک کابل استاندارد 3A Type-C به Type-C به جای یک کابل 5A قوی تر نیاز دارد.

ایسوس نرخ شارژ 0٪ تا 100٪ را در 42 دقیقه یا حدود 10 دقیقه سریعتر از ROG Phone 5/5s تبلیغ می کند که بیشتر به لطف مدیریت حرارتی کلی بهتر است. در آزمایش خود، ما موفق شدیم تقریباً این عدد را به دست آوریم، با شارژ گوشی در عرض 30 دقیقه به 75 درصد می رسد و فقط بیش از 42 دقیقه طول می کشد تا گوشی کاملا شارژ شود. این واقعا سریع است.

شارژ و مراقبت از باتری
شارژ و مراقبت از باتری

ایسوس همچنین مراقبت از باتری را بسیار جدی می گیرد. این نیز یک اولویت جدید نیست، زیرا تلفن های ROG قبلی نیز از بیش از چند گزینه و ویژگی گسترده در این زمینه برخوردار بودند. اکنون با ROG Phone 5، همه چیز مربوط به PowerMaster برای راحتی بیشتر در منوی تنظیمات باتری ادغام و سازماندهی شده است.

از اصول اولیه شروع کنیم، چند حالت سیستمی وجود دارد. چند مورد از پیش تعریف شده، که از طریق برنامه Armory Crate نیز قابل دسترسی هستند، زیرا آنها بیشتر تشخیص علت ضعیف کردن باتری را از مشخصات رفتاری شما انجام می دهند، اما اساساً، با حالت X، کمترین محدودیت را در استفاده از باتری دریافت می کنید و به دنبال آن Dynamic، که یک نوع پیش ‌فرض است که قرار است به صورت روزانه از آن استفاده کنید و استفاده از آن بادوام ترین حالت صرفه‌جویی در باتری را به شما ارائه میدهد.

حالت Ultra Durable را نیز می‌توان در یک برنامه زمانی فعال کرد که برای ساعات غیرفعال منظم است. باید توجه داشته باشیم که حالت سیستم پیشرفته که قبلاً در ROG Phone 5/5s وجود داشت و تنظیمات عمیقی را برای کنترل ارائه می کرد، از دست داده ایم. ما حدس می زنیم که ایسوس تصمیم گرفته است که کارها را کمی ساده تر کند.

علاوه بر این، یک منوی اختصاصی مراقبت از باتری نیز وجود دارد. محدودیت شارژ سفارشی یک ویژگی بسیار رایج و شناخته شده در حوزه لپ تاپ است. اساساً به شما این امکان را می دهد که مدت زمان شارژ باتری خود را به 100٪ شارژ محدود کنید، که در طولانی مدت یک حالت مضر برای گوشی موبایل است و باعث می شود به مرور زمان تلفن به طور خودکار در 90٪ یا 80٪ شارژ متوقف شود.

در حالی که نگه داشتن باتری در حالت شارژ کامل برای مدت طولانی مضر است، بزرگترین قاتل باتری احتمالا گرما است. سرعت شارژ سریعتر معمولاً به معنای گرمای بیشتر است. از این رو شامل گزینه شارژ ثابت است. این امکان را به شما می دهد تا به طور موثر نرخ شارژ را به وات پایین تر محدود کنید و طول عمر را به جای شارژ سریع تر انتخاب کنید. سه سطح شارژ ثابت وجود دارد که می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید – ثابت و فوق‌العاده ثابت با سقف وات کمتر. باز هم، ایسوس در اینجا یک گزینه سوم نیز داشت که به نظر می رسد برای سادگی حذف شده است.

همچنین می توانید شارژ ثابت و محدودیت شارژ سفارشی را با شارژ برنامه ریزی شده ترکیب کنید. همانطور که از نام آن پیداست، این سیستمی است که باتری شما را به طور هوشمند بر روی یک منحنی شارژ می‌کند تا ساعت‌ها دائماً در حالت 100% ثابت بماند. به خصوص برای شارژ شبانه مناسب است و شامل گزینه هایی مانند زمان پایان با زنگ هشدار، مزاحم نشوید، حالت هواپیما و خاموش کردن نشانگر LED باتری است.

بلندگو و خروجی صدا

بلندگو و خروجی صدا
بلندگو و خروجی صدا

صدا نیز به همان اندازه برای ایسوس مهم بوده است که موارد بصری و عملکردی اهمیت داشته است.همانظور که میدانید می توان گفت که یکی از دشوارترین و پر اهمیت ترین جنبه های یک تجربه مولتی مدیا برای به نتیجه رساندن آن به واقعیت است. ROG Phone 6/6 Pro که مطابق نسل های قبلی خود است، دو بلندگوی استریو بزرگ، متقارن و در جلو گوشی در اختیار دارد.

ایسوس با عشق به تمام تنظیمات صوتی خود به عنوان GameFX اشاره می کند، اما این نام نباید شما را گول بزند، زیرا کیفیت صدای کلی و قدرت فراتر از ویژگی های بازی محور، چیزهای بیشتری برای دوست داشتن در اینجا نیاز دارد.

ابتدا از سخت افزار شروع می کنیم. هر یک از این دو بلندگو یک بلندگوی فوق خطی 5 آهنربایی 16×12، با حداکثر گشتاور 0.8 میلی‌متر است. این عدد ممکن است برای هیچ یک از علاقمندان به صدا زیاد به نظر نرسد، اما انواع محدودیت‌های فضایی که ایسوس با آنها کار می‌کند را به یاد داشته باشید. هر یک از این بلندگوها به آمپلی فایر Cirrus Logic CS35L45 اختصاصی خود متصل است.

این سخت افزار، در کنار تمام تنظیمات ویژه ایسوس که توسط متخصصان سوئدی Dirac انجام شده است، یکی از تمیزترین و بلندترین خروجی های صوتی را از بلندگوهای موبایل در محیط اطراف ایجاد می کند. درست مانند Rog Phone 5/5s و ROG Phone 3 اما در مدل های، ROG Phone 6/6 Pro تست‌های صدا در مقایسه با نسخه‌های قدیمی‌تر نماینگر این است که صدا کمی آرام‌تر است.

با این حال، چیزی که واقعاً باید روی آن تمرکز کنید، ماهیت چشمگیر پاسخ فرکانسی آن است. اگر می‌خواهید فقط دسی ‌بل بیشتری از آن بگیرید، بدون توجه به هر گونه کاهش کیفیت، می‌توانید به آن دست پیدا کنید. به عنوان مثال، ROG Phone 6 به طور خاص گزینه‌ای برای افزایش صدا برای تماس‌های دریافتی دارد، در واقع این گزینه می‌تواند در رسیدن به سطوح بالای صدا اهمیت داشته باشد.

جک 3.5 میلی‌متری صدا بخش دیگری از سخت‌افزار صوتی را پوشش می‌دهد که از گواهینامه Hi-Res Audio (HRA) ROG Phone 6/6 Pro بهره می‌برد. این بدان معناست که می‌تواند فایل‌های صوتی را با فرکانس‌های 24 بیت/96 کیلوهرتز یا 24 بیت/192 کیلوهرتز پردازش و پخش کند و آن‌ها را به یک دستگاه خروجی دارای تاییدیه صوتی Hi-Res سازگار ارسال کند.

قدرت صوتی ROG Phone 6/6 Pro بسیار فراتر از یک سخت افزار است. چند سال پیش، ایسوس با Dirac همکاری کرد تا از قابلیت شخصی سازی منحصر به فرد پلتفرم صوتی خود استفاده کند. این تکنولوژی به ROG Phone 6 نیز منتقل شده است. شما هنوز همه سیستم ها و الگوریتم های پشت صحنه را مانند سال گذشته دریافت می کنید، اما این بار بهتر و بهبود یافته است.

بیایید توضیحات نرم افزار را با AudioWizard که مرکز صوتی متمرکز در ROG Phone 6/6 Pro است شروع کنیم.

این امکان دسترسی به یک اکولایزر 10 بانده و همچنین در مجموع چهار حالت به صورت پیش فرض را فراهم می کند: Dynamic ، موسیقی، سینما و بازی. موسیقی برای استفاده عمومی در نظر گرفته شده است، سینما صحنه صدای کمی گسترده‌تر دارد و باس و موسیقی را تقویت می‌کند. حالت بازی وسیع‌ترین مرحله صدا را دارد و صداهای کوچکی مانند رد پا و فرکانس‌های بالا را برای موقعیت مکانی بهتر تقویت می‌کند.

در نهایت، حالت Dynamic یکی از پیش فرض هایی است که به طور هوشمند بین حالت‌های موسیقی و بازی سوئیچ می‌کند، بسته به اینکه Genie Game پوشش درون بازی ایسوس فعال باشد یا نه. تست های صوتی ما با استفاده از حالت Dynamic پیش فرض انجام شد.

واقعا چیزهای زیادی وجود دارد که ایسوس و DIRAC زیر چتر GameFX قرار داده اند، بنابراین بیایید با چند چیز جدید و بهبود یافته شروع کنیم، به خصوص برای نسل بعدی ROG Phone 6/6 Pro و سپس برخی از فناوری های ارائه شده را مرور کنیم.

بخش بزرگی از مطالب مطبوعاتی اکنون در مورد Dirac Virtuo صحبت می کنند، که به نظر می رسد بیشتر حول محور صدای فضایی بهتر می چرخد.

در مجموع سه چیز را روی میز می آورد. یک تصویر مرکزی بهتر با پویایی بیشتر، به ویژه با ارائه مکان و تفکیک صدای بهتر، کنتراست و کیفیت بالاتر و عمق به ویژه به باس، محتوای «صحنه مرکزی» را بهتر دریافت و بهبود می‌بخشد. این تفکیک صدای فضایی بهتر نیز در حالت بازی برای تصویربرداری بهتر از چیزهایی مانند ردپاها و مکان آنها نسبت به کاربر استفاده می شود. در نهایت، به لطف صدای فضایی بهتر، نت‌های باس باید طبیعی‌تر و ایزوله‌تر و تمیزتر به نظر برسند.

بلندگو و خروجی صدا
بلندگو و خروجی صدا

در مورد سیستم‌های صوتی قدیمی‌تر و به‌تدریج بهبود یافته، باید با MIMO که مخفف Multiple-Input و Multiple-Output است شروع کنیم. به طور خلاصه، این سیستمی است که به‌طور سنتی در خودروهای لوکس یافت می‌شود که یک سیستم بلندگوی استریو را به‌عنوان یک سیستم یکپارچه در نظر می‌گیرد و به‌جای برخورد با هر بلندگو به‌صورت مجزا، Impulse ها و پاسخ فرکانسی مجموع آن را بهینه می‌کند.

این رویکرد امکان لغو MIMO Crosstalk را فراهم کرده است – سیستمی که فاصله قرار داده شده بین بلندگوهای چپ و راست را تنظیم می کند و سعی می کند به هماهنگی استریو بهتری، علیرغم نزدیکی فیزیکی درایورها، دست یابد. این کار با ایجاد دینامیک سیگنال معکوس از هر بلندگو و تغذیه آن از طریق دیگری با تاخیر و فاز مناسب انجام می شود.

ما به‌ویژه تحت تأثیر فناوری تقویت Bass قرار گرفتیم. طبق تعریف، Bass واقعی به صدای بلندگو و حرکت مقدار زیادی هوا متکی است. این چیزها خارج از دسترس یک سیستم بلندگوی تلفن همراه است، حتی یک سیستم بلندگو مانند تلفن ROG. راه حل پیشنهادی در اینجا بر psychoacoustics تکیه دارد. این یک فرآیند نسبتاً پیچیده برای اضافه کردن بیش از حد توان به خروجی بلندگو است که صدای Bass درک شده را تا دو اکتاو افزایش می دهد. به عبارت ساده تر، مغز شما فریب خورده تا محدوده فرکانسی 33 درصدی گسترده تر از آنچه بلندگوهای فیزیکی می توانند تولید کنند (16000 تا 234 هرتز، افزایش یافته به 16000 تا 58 هرتز) با تنها یک کاهش کوچک در حجم به عنوان یک مبادله فریب داده شونده.

نکته کلیدی که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که افزایش فقط در Bass لحاظ شده است. این بدان معناست که این فناوری در موقعیت‌های خاص بهتر از سایر موقعیت‌ها کار می‌کند و برای برخی افراد قانع ‌کننده ‌تر است. بیان آن با کلمات کمی سخت است، اما وقتی از آن استفاده میکنید، می‌توانید قسم بخورید که این نوع صدای بم با فرکانس پایین و عمیق نمی‌تواند از بلندگوی تلفن هوشمند بیاید.

فناوری افزایش Bass را می توان در سطح سیستمی تجربه کرد. همین امر در مورد تصحیح پاسخ Impulse نیز صدق می کند، که تمام تلاش خود را می کند تا پاسخ فرکانس impulse را پاک کند و جلوه های کاهش صدا را محدود کند تا با صداهای دیگر تداخل نداشته باشند. همین امر در مورد تصحیح پاسخ فرکانس نیز صدق می کند، که سعی می کند پاسخ های فرکانسی را در سراسر board متعادل و صاف کند.

معیارهای مصنوعی

در حال حاضر از گوشی های ROG انتظار می رود که جدیدترین و بهترین چیپ ست در اطراف خود داشته باشند، زیرا هدف آنها این است که دائماً در صدر صحنه بازار رقابتی تلفن همراه قرار گیرند.

ایسوس گول زننده ترین نسخه‌های چیپ ست‌های سطح بالای فعلی را در دست دارد و از آنجایی که رقبای آن به سخت‌افزار های مشابهی دسترسی دارند، تجربه را به روش‌های تکمیلی دیگری نیز افزایش می‌دهند.

امسال، ROG Phone 6/6 Pro درست زمانی عرضه می شود که اسنپدراگون 8+ نسل 1 را در اختیار داشته باشد. این باید از نیاز به هر گونه به روز رسانی گیج کننده ای مانند ROG Phone 5s در سال گذشته جلوگیری کند که تنها چند ماه پس از ROG Phone 5 عرضه شد تا بتواند به جای اسنپدراگون 888 معمولی با Snapdragon 888+ عرضه شود.

بنابراین، به هر حال مشکل اصلی اسنپدراگون 8+ نسل 1 چیست و چگونه از اسنپدراگون 8 نسل 1 معمولی بهتر است؟ خب، هر دو اساساً از طراحی هسته و اجزای یکسانی استفاده می‌کنند، اما کوالکام از فرآیند تولید 4 نانومتری 4LPE سامسونگ در اسنپدراگون 8 نسل 1 به فرآیند 4 نانومتری N4 TSMC برای اسنپدراگون 8+ نسل 1 تغییر مکان داد.

فرآیند TSMC ظاهراً تا 30٪ سیلیکون کارآمدتر را ایجاد می کند، اگر به اعداد و ارقام Asus ایمان داشته باشید.

فضای headroom اضافی همچنین اجازه فشار به سرعت ساعت بالاتر را می داد. پیکربندی CPU ،1 * 3.2 گیگاهرتز Kryo Prime (بر اساس Cortex-X2) +3* 2.75 گیگاهرتز Kryo Gold (بر اساس Cortex-A710) 4*2.0 گیگاهرتز Kryo نقره ای (بر اساس Cortex-A510) است که یک ساعت کوچک و برآمدگی در کل است. همین امر در مورد پردازنده گرافیکی Adreno 730 نیز صدق می کند که اکنون با فرکانس 900 مگاهرتز کار می کند. باز هم، طبق اعداد ایسوس، این باعث می شود که در کل در اسنپدراگون 8+ نسل 1 عملکردی حدود 10 درصد بهتر را داشته باشد.

معیارهای مصنوعی
معیارهای مصنوعی

اما هرکسی که چیپ ست مشابهی را انتخاب کند، از مزایای سخت افزاری مشابهی برخوردار خواهد بود. چیزی که ایسوس برای آن تلاش بیشتری می کند، راه حل مدیریت حرارتی و همچنین روشی است که چیپ ست را از نقطه نظر کاربر پیاده سازی کرده است و آن را به طور منحصر به فردی “باز” ​​می کند. به عنوان مثال، می توانید رفتار حرارتی اجزای مختلف سیستم را تغییر دهید. به عبارت دیگر، تا چه حد دوست دارید حداکثر و پایداری درونی خود را پیش ببرید. بسته به اینکه چقدر خوب این کار را انجام می‌دهید، در نهایت می‌تواند اوج و یا عملکرد پایدار را برای شما به ارمغان بیاورد، زیرا محدودیت‌های حرارتی عامل محدودکننده اصلی در سیستم خنک‌کننده AeroActive Cooler 6 مانند ROG Phone 6/6 Pro هستند.

با انتقال به برخی از معیارهای مصنوعی واقعی، ما مطمئن شدیم که همه آزمایش‌های خود را در حالت پیش‌فرض Dynamic، X Mode، و همچنین X Mode+ انجام داده‌ایم، که تنها زمانی باز می‌شود و جایگزین حالت X معمولی می‌شود که خنک‌کننده AeroActive 6 را به ROG Phone 6 Pro وصل کنید.

ما همه لغزنده‌های تنظیم عمیق دیگر را به‌طور پیش‌ فرض رها کرده‌ایم، گوشی را در بین اجراها خنک می‌کنیم و خنک‌کننده AeroActive 5 را به صورت دستی روی حداکثر برای آن تست‌ها تنظیم کرده‌ایم. جهت یادآوری، مجدداً تاکید می کنیم که در حال آزمایش رم 18 گیگابایتی LPDDR5 و حافظه 512 گیگابایتی UFS 3.1 SSD مدل ROG Phone 6 Pro هستیم. با وجود روش ‌اصولی از راه دور، می‌توانیم با GeekBench و یک تست CPU خالص، کارها را آغاز کنیم.

جای تعجب نیست که وقتی عملیاتی در اوج عملکرد ” pedal to the metal ” در حال کار است، ROG Phone 6 امتیاز عملکرد پشت سر هم در نمودار را مدیریت می کند. با این حال، نکته جالب ‌تر توجه و توضیح آن تفاوت بزرگ یا به طور خاص، افت امتیازات معیار است که هنگام خاموش شدن حالت عملکرد رخ می‌دهد. این به هیچ وجه یک اشتباه نیست. برعکس، این تنظیم دقیق ایسوس در بازی است.

ROG Phone 6 Pro، مانند هر دستگاه بازی خوب، برای “بازی طولانی” به معنای واقعی کلمه طراحی شده است،قصد این نیست که لزوماً سخت افزار را به لبه بیرون از دروازه و سپس به شدت دریچه گاز حرارتی فشار دهید. در عوض، عملکرد به طور هوشمند با توجه به بار فعلی تعدیل می شود تا بدون لگ برای طولانی ترین زمان ممکن پایدار بماند.

همین روند کلی در امتیازات AnTuTu نیز قابل مشاهده است، که معیار بسیار پیچیده‌تری است که مواردی مانند اندازه حافظه و عملکرد را در نظر می‌گیرد و دارای تست‌های GPU است. شایان ذکر است که به دلایلی، AnTuTu 9 آزمایش GPU خود را در حالت 60 هرتز در ROG Phone 6 Pro انجام داد، در حالی که AnTuTu 8 کاملاً از انجام این کار در حالت 165 هرتز احساس رضایت داشت. نمی‌توانیم به طور قطعی بگوییم که آیا بر نتایج تاثیر گذاشته است و یا اینکه چقدر بر نتایج تأثیر گذاشته است.

اگر امتیازات معیار بالا همان چیزی است که به دنبال آن هستید، X Mode را روشن کنید، و می توانید تمام احساس متفاوت بودن را در مقابل دوستان خود دریافت کنید. خاموش کردن آن منجر به عملکردی بسیار “آرام” می شود که همچنان دلربایی زیادی برای یک تجربه روزمره روان را دارد و در عین حال باتری کمتری مصرف کرده است و گوشی را تا حد ممکن خنک نگه داشته است.

خوب یا بد، در این رویکرد به عملکرد، اولویت دادن به نتایج بلندمدت به جای نتایج کوتاه مدت، در کارهای مربوط به GPU نیز وجود دارد.

این یک رفتار قابل اجرا در سراسر جهان نیست، اما به نظر می رسد رایج است و ما حاضریم ایسوس را به خاطر این انتخاب مورد سرزنش قرار دهیم، این به این معنی است که برای استفاده واقعی از ROG Phone 6 Pro شما احتیاج به یک گزینه انتخابی لوازم جانبی در خنک کننده AeroActive 6 داشته باشید.

اما برای روشن شدن موضوع و اعتبار ایسوس، معیارهای مصنوعی از واقعیت کمی دور هستند و در مورد عملکرد این معیار ها به پایان می رسند. آنها تنها راه ممکن برای ما برای تجسم اینکه چگونه یک تلفن با آنچه اساساً یک بار انفجاری و نسبتاً کوتاه است کنترل می کند. ایسوس به وضوح ROG Phone 6/6 Pro را برای عملکرد طولانی مدت پایدار تنظیم کرده است. و این چیزی است که متأسفانه ما واقعاً نمی‌توانیم آن را به درستی با معیارها آزمایش کنیم.

اگر نمی‌دانید که تست‌های 3DMark کجا هستند، ROG Phone 6 Pro حداکثر نتیجه ممکن را در Slingshot Extreme و Wild Life که در حال حاضر در فهرست آزمایشی ما هستند، کسب کرد.

رفتار انقباض حرارتی

خنک کننده AeroActive 6
خنک کننده AeroActive 6

نزدیک‌ترین چیزی که می‌توانیم به آزمایش بار طولانی بر روی یک دستگاه تلفن همراه داشته باشیم، اجرای آزمایش‌های فرسودگی «شکنجه» و نظارت بر کاهش حرارت و عملکرد در طول زمان است. به طور طبیعی، ما نمی‌توانیم این کار را برای ROG Phone 6 Pro در هر سه نمایه عملکرد آن نادیده بگیریم.

با شروع با حالت معمولی (حالت X خاموش)، می‌توانیم در نگاه اول نمودار عملکرد نسبتاً تاریکی را ببینیم. به نظر می‌رسد ROG Phone 6 Pro در حالت پیش‌ فرض خود به گونه‌ای تنظیم شده است که عملکرد کلی خود را به شدت کاهش می دهد و خروجی حرارت کمتر و عمر باتری بیشتر و سطح عملکرد پایدار، هرچند بسیار پایین ‌تر را در اولویت قرار می دهد.

خجالتی ندارد. حتی با وجود کاهش شدید عملکرد خام، Snapdragon 8+ Gen 1 چیزهای زیادی برای ایجاد یک تجربه UI فوق‌العاده نرم و انجام کارهای روزمره دارد. به علاوه، هیچ افت ناگهانی در نمودار وجود ندارد، و از دست دادن عملکرد به طور واضح عمدی و از پیش تعیین شده است و این نتیجه انقباض حرارتی نیست. این یک واقعیت اثبات شده است که حتی پس از یک ساعت تست Throttling CPU، دستگاه ROG Phone 6 Pro ما جهت استفاده و کار کردن بسیار راحت و عادی است.

شما می‌خواهید در حالت X بازی کنید، که ایسوس با فعال کردن خودکار X Mode پس از شروع عملاً هر بازی و حتی بیشتر بنچمارک ‌ها، آن را مانند روز روشن می‌کند. دراین حالت از عملکرد، ضرر در طول زمان بسیار کمتر است. سطح گوشی پس از حدود 20 دقیقه بارگذاری مداوم بسیار برشته و حتی برای لمس ناخوشایند می شود. به خصوص قاب فلزی وسط. اما این بهایی است که باید برای خنک نگه داشتن منفعلانه داخلی تا حد امکان پرداخت شود.

البته، این ترفند بزرگی است که ROG Phone 6/6 Pro در قالب لوازم جانبی خنک کننده AeroActive اختیاری دارد. این تلفن همیشه یک خط تلفن ROG پایدار بوده است، اگرچه این نسل به طور گسترده برای گنجاندن یک عنصر خنک کننده فعال peltier در داخل طراحی شده است. که این تفاوت به خصوص در سطح تلفن قابل مشاهده است.

ما این آزمایش نهایی دریچه گاز را با تنظیم خنک کننده AeroActive 6 روی حداکثر تنظیم “Frozen” انجام دادیم که تا حد ممکن باعث عملکرد در هوا و فن می شود و حتی نیاز به نیروی خارجی دارد. ما همچنین مطمئن شدیم که گوشی در شارژ ۱۰۰ درصدی است تا هر گونه گرمای خروجی اضافی ناشی از شارژ باتری را حذف کنیم، و اساساً بهترین حالت را برای ROG Phone 6 Pro برای تولید حرارت فراهم کردیم.

نتیجه این بود که گوشی هوشمندی که پس از یک ساعت تحت فشار و عملکرد بسیار کم بوده است کماکان زمانی که آن را در دست میگیرید احساس راحتی دارید و مشکلی را احساس نمیکنید. هر دو دستاوردهای چشمگیری هستند، ROG Phone 5 قدیمی و این واقعیت را به یاد بیاوریم که در شرایط مساعد مشابه به هیچ وجه در این درجه حرارت شرایط مناسبی را نداشت. آن هم با خنک کننده قدیمی AeroActive بدون لایه بر روی برد دستگاه.

بنابراین، چه تفاوت در تنظیم باشد یا در Snapdragon 8+ Gen 1 به سادگی بسیار داغ تر و سخت تر می باشد، ما احساس می کنیم که ROG Phone 6/6 Pro در مقایسه با نسل قبلی خود یک گام کوچک به عقب برداشته است. بخش خنک کننده هنوز هم در طرح کلان چیزها بسیار چشمگیر است و هنوز هم سزاوار ستایش فراوان است.

خنک کننده AeroActive 6

خنک کننده AeroActive 6
خنک کننده AeroActive 6

ایسوس امسال لوازم جانبی اختیاری خنک کننده AeroActive را کاملاً بازطراحی کرد. به حدی که مسلما اساسی‌ترین تغییری است که ROG Phone 6/6 Pro در کل اکوسیستم نسبت به مدل‌های سال گذشته ایجاد کرده است. در صورت عدم موفقیت، این بدون شک بزرگترین تعمیرات اساسی لوازم جانبی AeroActive تا به امروز است. ما بیشتر به این واقعیت اشاره می کنیم که اکنون یک عنصر خنک کننده فعال peltier در داخل یک چیز وجود دارد.

اما قبل از اینکه به آن بپردازیم، اجازه دهید ابتدا کمی در مورد طراحی صحبت کنیم. AeroActive Cooler 6 یک قطعه سخت افزاری قوی در مقایسه با نسل های قبلی خود است.

این جهش رشد قابل توجهی را تجربه کرده است که بیشتر به دلیل سخت افزار داخلی اضافی است. طراحی هنوز هم بسیار تهاجمی و “بازی” با خطوط برجسته و قوی و اشکال هندسی است. خنک‌ کننده اکنون تنها به یک اتصال Type-C به تلفن متکی است، که سپس به طور کامل به درگاه USB خود منتقل می‌شود، بنابراین همه ویژگی‌ها همانطور که در نظر گرفته شده به کار خود ادامه می‌دهند.

در این مقاله تلاش کردیم Asus ROG Phone 6 Pro را از تمامی جوانب برای شما بررسی کنیم. امیدواریم در انتخاب خود به صورت هوشمندانه عمل کنید.
شما می توانید دیگر مقالات سایت را که در زمینه ی بررسی دیگر تلفن های همراه برای شما گردآوری شده است را مطالعه بفرمایید تا در انتخاب خود با دید بازتری عمل کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس