معرفی بهترین سایت های راهنمای بازی های ویدیویی

107
0
راهنمای بازی های ویدیویی

آیا در بخشی از یک بازی گیر کرده اید و به یک راهنمای بازی ویدیویی برای کمک نیاز دارید؟ می توانید در ادامه ی این مقاله با بهترین سایت های ارائه دهنده ی راهنمای بازی های ویدیویی، آشنا شوید.

گیر افتادن در یک بازی ویدیویی و نیاز به کشف چگونگی نحوه ی پیشرفت و گذشتن ازیک مرحله درواقع یک بخش عادی از بازی است. با این حال، گاهی اوقات با موانعی در بازی روبرو می شوید که پیشرفت شما را کاملاً متوقف می کند.

اگردر این بخش صبر شما به پایان رسیده است و راه حل دیگری برای آن ندارید، یک راهنمای بازی ویدیویی می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چگونه پیشرفت کنید و این مرحله را پشت سر بگذارید. در این مقاله بهترین سایت ها برای راهنمای بازی های ویدیویی به صورت واضح و مفید برای شما گردآوری شده اند.

1. سایت راهنمای بازی های ویدیویی GameFAQs

GameFAQs
GameFAQs

GameFAQs یک منبع قدیمی برای طرفداران بازی های ویدیویی است. علاوه بر نظرات ارسال شده توسط کاربران، لیست کدهای تقلب و تابلوهای پیام نیز در این پلتفرم درج شده است، این سایت تقریباً هر بازی قابل تصوری را میزبانی می کند.

به سادگی عنوانی را که در حال بازی هستید با استفاده از نوار بالای صفحه جستجو کنید تا صفحه بازی آن را پیدا کنید. در امتداد بالا، چندین برگه را خواهید دید که یکی از آنها سؤالات متداول است. شانس خوبی برای یافتن حداقل یک راهنما برای بازی مد نظر شما وجود دارد.

بیشتر راهنماهای موجود در سایت، راهنمای کامل مبتنی بر متن در مورد نحوه تکمیل بازی هستند. علاوه بر این، بسیاری از آنها حاوی توضیحات مکانیک اساسی، نکات و فهرست اسرار نیز هستند. این باعث می‌شود که حتی اگر در بخش خاصی از بازی گیر نکرده‌اید، آنها برای ادامه ی روند بازی شما مفید باشند. برای پیمایش آسان، آنها اغلب شامل فهرستی از محتویات هستند، بنابراین می توانید از Ctrl + F برای پرش به جایی که در بازی هستید استفاده کنید.

برای عناوین دارای چندین پرسش متداول، توصیه‌ شده‌ ترین راهنماها را خواهید دید که با یک ستاره در کنار نام آن‌ها نمایش داده می‌شوند. علاوه بر پیش‌بینی ‌های استاندارد، بسیاری از بازی ‌ها سؤالات متداول تخصصی دارند. به عنوان مثال، Star Fox 64 راهنماهای عمیقی برای کسب امتیاز بالا دارد.

اگر در استفاده از راهنماهای متنی قدیمی مشکلی ندارید، خواهید دید که چرا GameFAQs یکی از قابل اعتماد ترین منابع برای راهنمای بازی است.

2. GamePressure

GamePressure
GamePressure

برخلاف موارد فوق، GamePressure راهنماهای کاملاً مصور برای عناوین مدرن ارائه می دهد. می‌توانید از نوار کناری برای پرش در بخش‌ های راهنما استفاده کنید تا دقیقاً آنچه را که به دنبال آن هستید بیابید.

برای بازی های خطی، راهنماها حاوی تعداد زیادی اسکرین شات هستند تا به شما کمک کنند مطمئن شوید در مسیر درستی هستید. در بازی‌های جهان باز مانند Assassin’s Creed، علاوه بر نقشه ‌های مکان ‌های مختلف و راهنمای بازی‌ های جانبی، یک طرح کلی برای ماموریت‌ های داستانی اصلی نیز خواهید یافت. با توجه به میزان محتوای یک بازی مانند Assassin’s Creed Odyssey، سطح جزئیات در این سایت اغلب خیره کننده است.

چه برای پیشرفت در یک بخش خاص از بازی به کمک نیاز داشته باشید یا یک لیست مفید بخواهید تا مطمئن شوید که تمام مراحل جانبی را تکمیل کرده اید، آن را در سایت GamePressure خواهید یافت. با این حال، این سایت محدود به بازی های مدرن شناخته شده است. بنابراین، راهنما جهت عناوین یکپارچه سازی با سیستم عامل یا بازی‌ های مستقل کوچک در این سایت پیدا نخواهید کرد.

3.راهنمای بازی های ویدیویی StrategyWiki

StrategyWiki
StrategyWiki

StrategyWiki به جای راهنماهای ارسال شده توسط کاربر یا راهنماهای ارائه شده توسط کارکنان وب سایت، از فرمت ویکی استفاده می کند. این گزینه به هر کسی که در یک موضوع تجربه دارد اجازه می‌دهد اطلاعاتی را اضافه کند که با راهنمای بازی به خوبی کار می‌کند.

در این سایت راهنماهایی برای بیش از 6000 بازی در ژانرها و سیستم های مختلف پیدا خواهید کرد. موضوع های موارد درج شده در این سایت به سمت عناوین نینتندو گرایش دارند، اما راهنمای بازی های ویدیویی را برای سیستم های دیگر نیز با جست و جود در این پلتفرم خواهید یافت. به دلیل طبیعت بازاین سایت، هر راهنما 100٪ کامل نیست. اگر برای یک بازی که به آن علاقه دارید به یک صفحه ناتمام در این سایت برخورد کردید، چرا در تکمیل آن مشارکت نکنید؟

ما به خصوص این سایت را برای مرور بازی‌های رمان بصری، مانند Ace Attorney و Danganronpa دوست داریم. این سایت دستورالعمل ‌ها را برای این عناوین بازی ها برای شما روشن می‌کند، بنابراین به راحتی می‌توانید ببینید که چه کاری باید انجام دهید، بدون اینکه داستان خیلی جلوتر را فاش کنید.

4.راهنمای بازی های ویدیویی YouTube

همانطور که احتمالاً می دانید، یوتیوب خانه انبوهی از محتوای بازی ها است، مانند خیلی از کانال های موجود در این پلتفرم برای بررسی بازی های ویدیویی. راهنماها نیز از این امر مستثنی نیستند و YouTube را به مکانی عالی برای کمک به شما در عبور از بخش‌های خاصی از بازی تبدیل می‌کنند. این امر مخصوصاً در شرایطی که بیشتر بصری هستید و با راهنماهای متنی مشکل دارید، صدق می کند.

به احتمال زیاد اگر در نقطه خاصی از بازی مشکل دارید، یک ویدیوی یوتیوب پیدا کنید که راه حل را برای شما توضیح می دهد. آیا آن بخش خاص را در یک ویدیوی اختصاصی نمی توانید پیدا کنید؟ پس به دنبال یک ویدیوی Let’s Play یا پخش طولانی تر باشید که در نقطه ای آن را پوشش می دهد.

پس از اینکه دیدید (و شاید حتی شنیدید که کسی توضیح می دهد) چگونه از چیزی که در آن گیر کرده اید عبور کنید، باید در موقعیت بهتری برای عبور از آن باشید. اگر در حال انجام یک بازی شناخته شده هستید، جستجوی زیادی لازم نیست و می توانید محتوای مد نظر خود را به راحتی در این پلتفرم بیابید.

5.راهنمای بازی های ویدیویی JayIsGames

JayIsGames
JayIsGames

اگر بازی‌ هایی را که از انجام آن لذت می‌برید در سایت ‌های پیشنهادی بالا پیدا نکرده‌اید، به JayIsGames نگاهی بیندازید. در مقایسه با منابع متمرکز بر جریان اصلی بالا، این یکی دارای بازی‌های مستقل، موبایل و فلش است.

شما صدها راهنما را می توانید در صفحه این سایت ببینید یا با جستجو پیدا خواهید کرد. با توجه به ماهیت این عناوین، کیفیت و عمق راهنماها متفاوت است. اما اگر نمی توانید چیزی را در یک بازی آنلاین رایگان کشف کنید، JayIsGames ممکن است آیتم مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهد.

6. Wiki IGN

Wiki IGN
Wiki IGN

اگر فرمت ویکی ارائه شده توسط StrategyWiki را دوست دارید اما نمی توانید بازی مد نظر خود را در آنجا پیدا کنید، می توانید منبع ویکی IGN را امتحان کنید.

محبوب ترین بازی ها (مانند سری Grand Theft Auto، Minecraft، Skyrim و غیره) دارای محتوای زیادی برای کاوش هستند. راه ‌حل ‌هایی برای ماموریت‌ ها، نکاتی در مورد شروع کار، نقشه‌ های تعاملی، فهرست سلاح‌ ها و وسایل نقلیه و موارد دیگر را می توانید در این سایت پیدا خواهید کرد.

چه در یک ماموریت خاص به کمک نیاز داشته باشید و چه بخواهید از نقشه برای به دست آوردن همه مجموعه ها استفاده کنید، منابع موجود در IGN Wikis باید برای شما مفید واقع شوند.

گوگل را فراموش نکنید

شما هرگز نمی دانید در کدام گوشه وب پاسخ مورد نیاز سوال بازی شما وجود دارد. بسته به بازی ‌ای که بازی می‌کنید، ممکن است نتوانید یک راهنمای قابل اعتماد برای بخشی که در آن گیر کرده ‌اید پیدا کنید. لازم است بدانید که در آن مواقع، نباید خود را فقط به منابع بالا محدود نکنید.

انواع سایت های دیگر به صورت آنلاین وجود دارند که راهنماها و نکات بازی را برای بخش های خاص به شما ارائه می دهند. جستجوی «[game name] walkthrough» یا سؤال خاص شما می‌تواند پاسخ‌ هایی را در انجمن‌ های بازی مانند Reddit برایتان پیدا کند. یا سوال خود را در Arqade بپرسید، همچنین سایت Stack Exchange برای سوالات و پاسخ های بازی های ویدیویی مناسب است.

از راهنمای بازی های ویدیویی هوشمندانه و به اندزه استفاده کنید

البته که با در نظر گرفتن این سایت ها، هرگز نباید دوباره برای مدت طولانی در یک بازی گیر بیفتید. فراتر از بازی اولیه شما، آنها همچنین منبع خوبی برای کشف اسرار و محتوای جانبی هستند که ممکن است بار اول در بازی از دست داده باشید.

راه‌حل‌های بازی اگر در حد اعتدال مورد استفاده قرار بگیرند، می‌توانند به شما در زمان گیر افتادن در یک مرحله کمک کنند. آنها بازی شما را با سرعتی روان برایتان حفظ می کنند. البته نباید زیاد به آنها اعتماد کنید. نگاه کردن به همه چیز و خواندن و دانستن همه چیز قبل از بازی، تجربه بازی را برای خودتان خراب می کند، بنابراین سعی کنید فقط زمانی که واقعاً گیر کرده اید با یک راهنما مشورت کنید.

برای کمک به تصمیم گیری در مورد انتخاب بازی های بعدی، می توانید دیگر مقالات ما را که در این زمینه برای شما نگارش شده اند، مطالعه فرمایید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس