بررسی Blackview Tab 13: تبلت اندرویدی مقرون به صرفه ای که ارزش توجه دارد

88
0
بررسی Blackview Tab 13

شما می توانید یک تبلت اندرویدی به این خوبی را با کمتر از 200 دلار تهیه کنید. بررسی Blackview Tab 13 را در ادامه باهم می بینیم.

Blackview Tab 13 دارای باتری قابل توجهی است که می تواند بیش از یک روز بدون شارژ دوام بیاورد، همچنین دارای بلندگوهای قوی و صفحه نمایشی است که برای تماشای زیاد ایده آل است. مهمتر از آن، با وجود برخی معاوضه ها، ارزش زیادی برای پول شما ارائه می دهد.

ویژگی های مثبت

+ نمایشگر برای پخش جریانی عالی است

+ بلندگوهای بلند

+ عمر باتری عالی

+ پشتیبانی از گسترش RAM

+ قیمت شگفت انگیز

ویژگی های منفی

– روشنایی ضعیف در زیر نور مستقیم خورشید

– سرعت شارژ پایین

– عملکرد ناپایدار

اگر فراموش کرده اید که تبلت های اندرویدی هنوز وجود دارند، تنها نیستید. توجه ناچیزی که در چند سال گذشته به تبلت ها شده بود باعث شد احساس کنیم با آنها به عنوان شهروند درجه دو رفتار می شود. با وجود اینکه تبلت‌های اندرویدی در پشت سوزن قرار می‌گیرند، اگر به دنبال چیزی برای تماشای فیلم یا انجام چند کار در حالی که دور از دفتر خود هستید، اغلب کار را انجام می‌دهند.

از این نظر، تب Blackview Tab 13 با این شرایط مطابقت دارد. اگر به دنبال تبلتی با طراحی و عملکرد چشمگیر با کمترین هزینه ممکن هستید، جدیدترین اسلت (slate) بلک ویو باید به بهترین نحو ممکن باشد. همچنین این تبلت از نوع تبلتی است که می تواند به کودکان منتقل شود و آن را به رقیب شایسته ای برای بهترین تبلت اندروید تبدیل می کند.

در حالی که Blackview بیشتر به دلیل تولید بسیاری از بهترین تلفن های اندرویدی مقاوم شناخته شده است، اما تبلت نیز تولید می کند. اما آیا آخرین مدل این شرکت در خط Blackview Tab خوب است؟ در این بررسی خواهیم فهمید.

بررسی Blackview Tab 13
بررسی Blackview Tab 13

BLACKVIEW TAB 13: قیمت و در دسترس بودن

Blackview Tab 13 در اواخر آگوست با قیمت 150 دلار عرضه شد که 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار شما قرار می دهد. این تبلت تنها در یک نوع حافظه و ذخیره سازی عرضه می شود.

از ماه اکتبر در ایالات متحده و بریتانیا در دسترس خواهد بود. در حال حاضر این تبلت را می توان در بازارهای دیگر از جمله آسیا و برخی نقاط اروپا خریداری کرد. در بسیاری از کشورهای آسیایی، این دستگاه با قیمت 200 دلار از طریق ویترین فروشگاه آنلاین Blackview (در تب جدید باز می شود) و AliExpress در دسترس است.

این تبلت در طرح‌های رنگی خاکستری فضایی، نقره‌ای قمری و آبی گرگ و میش همراه با یک قاب مغناطیسی عرضه می‌شود.

BLACKVIEW TAB 13: آنچه را که دوست داریم

بررسی Blackview Tab 13
بررسی Blackview Tab 13

یکی از چیزهایی که در مورد Blackview Tab 13 دوست داریم صفحه نمایش آن است. خوب است که به آن نگاه کنید، با صفحه نمایش عریض ایده آل برای تماشای نمایش ها و فیلم های نتفلیکس. این صفحه نمایش 10.1 اینچی در عرض مورب با وضوح 1920 در 1200 پیکسل ارائه می شود و متن واضح و آیکون های واضح تولید می کند. تا حد زیادی بهترین نمایشگری را که در تبلت‌های مقرون به صرفه دیده‌ایم دارد، و به نظر ما برای مرور وب و مصرف محتوا کاملاً مناسب است.

با این حال، با این قیمت، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که چیزی بیشتر از نرخ تازه‌سازی استاندارد (60 هرتز)، تراکم پیکسلی بالا در هر اینچ و روشنایی چشمگیر داشته باشید (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد). در مقایسه با تبلت های دیگر در محدوده قیمتی خود، صفحه نمایش Tab 13 در واقع در مقابل رقبا قرار می گیرد.

در طول آزمایش، ما در مرور اینترنت، پیمایش در جدول زمانی رسانه های اجتماعی، ایجاد اسناد، یا غربال کردن ایمیل ها مشکلی نداشتیم. صفحه نمایش عریض آن هم برای مصرف محتوا و هم برای چندوظیفگی به اندازه کافی سخاوتمندانه است.

این تبلت همچنین دارای حالت PC است که در تبلت های دیگر تولید شده توسط Huawei و Xiaomi وجود دارد. این بدان معناست که برای لذت بردن از این تجربه دسکتاپ مانند، نیازی نیست منتظر بمانید تا Blackview تبلت را به اندروید 12L ارتقا دهد (اگر اصلاً باشد).

این ویژگی به راحتی از طریق منوی تنظیمات سریع قابل دسترسی است و تبلت را به طور خودکار به رایانه شخصی تبدیل می کند. مانند حالت دسکتاپ در Android 12L، دارای یک نوار وظیفه در پایین است که به شما امکان می دهد چندین پنجره برنامه را به طور همزمان باز کنید، و طبق تجربه ما، استفاده از آن در صورت چندوظیفه بودن لذت بخش بود.

علاوه بر صفحه نمایش جادار، بلک ویو تبلت را با سخت افزار قابل اعتماد پر کرده است. دارای یک شاسی فلزی، بلندگو در دو طرف بالا و پایین، USB-C برای شارژ و یک اسلات کارت microSD برای افزایش فضای ذخیره سازی است. Blackview همچنین برخی از لوازم جانبی شخص اول را برای اسلت (slate) ارائه می دهد، مانند یک قاب محافظ که به عنوان پایه نیز عمل می کند.

این تبلت همچنین از تعادل رنگ و کنتراست مناسبی برخوردار است که صفحه نمایش را تا حد زیادی چشمگیر می کند، در حالی که به نظر واضح است که Blackview در برخی از جنبه ها کوتاهی کرده است.

Specs Blackview Tab 13
Operating System Doke OS 3.0 based on Android 12
Display 10.1-inch FHD+ IPS LCD, 16:10 ratio
Processor MediaTek Helio G85
Memory 6GB of RAM plus 4GB (virtual RAM expansion)
Storage 128GB, expandable up to 1TB via a microSD card slot
Rear Camera 1 13MP
Rear Camera 2 2MP
Security PIN, face unlock
Connectivity Wi-Fi 802.11a/b/g/n/ac, Bluetooth 5.0
Battery 7280mAh
Audio 1217 2PCS BOX Speakers
Dimensions 238.8 x 157.6 x 7.7mm
Weight 450g
Colors Space Gray, Lunar Silver, Twilight Blue

طراحی تبلت نیز شایسته تقدیر است. به نظر گران تر از آنچه هست می رسد. در حالی که از نظر ظاهری به سختی از کیفیت بالایی برخوردار است، بلک ویو تب 13 بدون افزایش قیمت، ظاهری شیک ارائه کرد.

ما همچنین از پشت آلومینیومی تبلت خوشمان می آید که بافت مات خوبی به آن می بخشد و همچنین فریم فلزی آن که به آن احساس استحکام می دهد، بنابراین می توانید بدون نگرانی آن را داخل کیف خود بکشید. همچنین دارای لبه‌های مربعی مانند Samsung Galaxy Tab S8 است که حس برتر را به آن اضافه می‌کند.

به لطف رم 6 گیگابایتی تبلت که با قابلیت گسترش رم مجازی 4 گیگابایتی تا 10 گیگابایت قابل افزایش است، انجام بازی نیز تجربه ای روان بود. این یکی از قابلیت‌هایی است که اغلب در تبلت‌هایی در این بخش قیمتی پیدا نمی‌کنید.

همچنین سبک وزن و در دست گرفتن راحت است. با وزن تنها 450 گرم، می توانید بدون اینکه اعصاب خود را خراب کنید، تقریباً با یک دست آن را برای چند دقیقه مدیریت کنید.

عمر باتری Blackview Tab 13 فوق العاده است. باتری 7280 میلی آمپری داخل آن برای روشن نگهداشتن چراغ ها در طول یک روز طولانی کافی است. در طول آزمایش ما، تبلت به راحتی 30 ساعت کار معمولی را تحمل کرد، که با رقبای گران قیمت برابر است. با این حال، اگر تمام روز در حال تماشای ویدیو یا بازی هستید، احتمالاً تبلت باید قبل از خواب شارژ شود.

بررسی Blackview Tab 13
بررسی Blackview Tab 13

همچنین می توانید به دوربین موجود در تبلت اعتماد کنید. با توجه به اینکه معمولاً از تبلت ها برای عکاسی استفاده نمی شود، این کاملاً شگفت آور است. Blackview Tab 13 دارای تنظیمات دوربین دوگانه پشتی است که تصاویر مناسبی می گیرد. لبه ها نسبت به اکثر تبلت هایی که در گذشته استفاده کرده ایم تیزتر هستند.

دوربین سلفی نیز ناامید کننده نیست. می توانیم بگوییم دوربین های جلو و عقب دو تا از بزرگ ترین نقاط قوت تبلت هستند.

با این حال، در شرایط کم نور، عملکرد دوربین در حد مطلوب نیست و واضح است که این قسمتی است که گوشه‌ها بریده شده است.

نمونه دوربین Blackview Tab 13

Blackview همچنین با بلندگوها کار بسیار خوبی انجام داد. از نظر قابلیت‌های صوتی، این تبلت با بلندگوهای دوگانه روی وزن خود بیشتر می‌شود. این صدا برای تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی، با صدایی غنی و دقیق عالی است.

اسلت (slate) شامل یک چیپست مدیاتک هلیو G85 است، بنابراین می توانید انتظار سرعت پردازش بالاتر از حد متوسط ​​را داشته باشید. پردازنده به اندازه کافی قوی است تا تبلت را در اکثر وظایفی که انجام می دهید نیرو دهد، هرچند مشکلاتی در کار وجود دارد که بعداً در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

BLACKVIEW TAB 13: آنچه را که دوست نداریم

بررسی Blackview Tab 13
بررسی Blackview Tab 13

در حالی که Blackview Tab 13 دارای یک صفحه نمایش غوطه ور برای تماشای برنامه ها و فیلم های مورد علاقه شما است، اما برای تماشای زیر نور شدید آفتاب عالی نیست. با حداکثر روشنایی تنها 300 نیت، صفحه نمایش کم نوری دارد مگر اینکه از آن در داخل خانه استفاده کنید. احتمالاً در بیشتر مواقع می خواهید آن را تا سقف بالای آن افزایش دهید. با این حال، برای اینکه صفحه را به وضوح ببینید، باید کمی چشمک بزنید. اما برای یک تبلت 150 دلاری، باید انتظارات خود را کنترل کنید.

همچنین می‌خواهید هنگام استفاده از دستگاه برای پروژه‌های اداری خود دائماً کار خود را ذخیره کنید، زیرا در موارد نادر برنامه‌ها را به‌طور تصادفی می‌بندد. همچنین هنگام باز کردن منوها، راه‌اندازی برنامه‌ها یا جابه‌جایی بین صفحه‌ها، کمی تأخیر وجود دارد.

گاهی اوقات صفحه نمایش را نیز خاموش می کند و مانع تماشای ویدیوها در تبلت می شود. ما شرط می بندیم که این فقط یک مشکل محدود به واحدهای پیش تولید تبلت است، امیدواریم.

Blackview همچنین در مورد سرعت شارژ برخی از گوشه ها را کاهش داده است. در آزمایش ما، اغلب تقریباً برای همیشه طول می کشید تا تبلت به طور کامل از صفر به 100 درصد برسد.

ما دوست داشتیم نقطه صحبت اصلی تبلت را در طول راه اندازی آن آزمایش کنیم: پشتیبانی از فناوری SIMO. این در اصل یک ویژگی سیم کارت الکترونیکی است که به دستگاه اجازه می دهد حتی بدون شبکه Wi-Fi یا سیم کارت به اینترنت متصل شود. با این حال، از آنجایی که سیم‌کارت الکترونیکی از جایی که ما زندگی می‌کنیم پشتیبانی نمی‌شود، فرصت امتحان کردن آن را پیدا نکردیم.

انتظار چند سال پشتیبانی نرم افزاری از Blackview نداشته باشید. تب 13 نیز مانند گوشی های مقاوم خود، پس از اندروید 12 ارتقا نخواهد یافت.

رقابت :BLACKVIEW TAB 13

تعداد قابل توجهی از رقبای تبلت اندرویدی را در بازه قیمتی 150 تا 250 دلار پیدا نخواهید کرد. نوکیا T20 با صفحه نمایش تقریبا مشابه و باتری بزرگتر در همین محدوده قرار می گیرد. با این حال، Blackview Tab 13 در بخش دوربین و چیپست، رقیب نوکیا را شکست می دهد. پردازنده Unisoc T610 نوکیا T20 همراه با حداکثر 4 گیگابایت رم عملکرد متوسطی دارد.

تبلت 260 دلاری Lenovo Tab P11 Plus نیز یک رقیب نزدیک است. لنوو مانند Tab 13 تنها برای یک به‌روزرسانی سیستم‌عامل واجد شرایط است. این صفحه نمایش 11 اینچی با وضوح 1200 در 2000 و همچنین صدای قوی تر به لطف بلندگوهای Dolby Atmos دارد. گفته می‌شود، این دستگاه با قیمتی بالاتر از تب 13 از مدیاتک هلیو G90T قدیمی بهره می‌برد.

سامسونگ همچنین ویژگی های نرم افزاری عالی مانند پشتیبانی از چند پنجره و DeX Desktop را ارائه می دهد. در این زمینه، تبلت سامسونگ گلکسی تب A8 با صفحه نمایش 10.5 اینچی، دوربین های 8 مگاپیکسلی/5 مگاپیکسلی، بلندگوهای چهارگانه با Dolby Atmos و باتری 7040 میلی آمپر ساعتی با شارژ 15 واتی ارزش توصیه را دارد. طبیعتاً انتخاب بستگی به چیزی دارد که به دنبال آن هستید.

BLACKVIEW TAB 13: آیا باید آن را بخرید؟

بررسی Blackview Tab 13
بررسی Blackview Tab 13

شما باید بخرید اگر …

. شما نمی خواهید بیش از 200 دلار برای یک تبلت خرج کنید

. شما به اسلت (slate) نیاز دارید که بتواند بیش از یک روز استفاده معمولی دوام بیاورد

. شما به دنبال یک نمایشگر عالی برای پخش جریانی (streaming) هستید

. شما بلندگوهای بلستر را برای مصرف محتوا می خواهید

شما نباید آن را بخرید اگر …

. شما صفحه نمایشی می خواهید که در زیر نور مستقیم خورشید به اندازه کافی روشن باشد

. شما تجربه نرم افزاری قابل اعتماد می خواهید

. شما یک باتری با شارژ سریع می خواهید

. شما به عملکرد بالا نیاز دارید

اگر تبلتی مقرون به صرفه با عملکرد و مشخصات مناسب می‌خواهید، به راحتی می‌توانید Blackview Tab 13 را در فهرست کوتاه خود قرار دهید. در حالی که ما چند چیز برای شکایت پیدا کردیم، تجربه کلی در سراسر هیئت مدیره خوب است. Tab 13 با یک شاسی قوی، نمایشگر عالی برای مصرف رسانه و عمر باتری فوق العاده، تقریباً همه جعبه ها را نشان می دهد.

جالب است که شاهد علاقه بیشتر تولیدکنندگان به ساخت تبلت های اندرویدی باشیم. Tab 13 چیزی است که می توانید آن را در یک کافی شاپ بیاورید و یک یا دو نگاه تحسین برانگیز را به خود جلب کنید.

برای تبلتی به این ارزانی، تأخیر جزئی در باز کردن برنامه‌ها، جابه‌جایی بین برنامه‌ها و تغییر حالت افقی به حالت عمودی برایتان مهم نیست. مهمتر از آن، این معاوضه ها نباید یک معامله شکن باشند، زیرا تبلت می تواند هر برنامه ای را که روی آن بارگذاری می کنید اجرا کند. با این حال، کاربران قدرتمند بهتر است به دنبال سخت‌افزار قوی‌تر از Blackview Tab 13 باشند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس