چگونه صفحه گوشی اندروید را بدون روت به کامپیوتر یا مک وصل کنید

57
0
گوشی اندروید را بدون روت به کامپیوتر یا مک وصل کنید

آیا می خواهید صفحه Android خود را به رایانه شخصی، مک یا لینوکس منعکس کنید؟ در این مقاله یک راه رایگان و آسان برای به اشتراک گذاشتن صفحه نمایش Android به رایانه شما وجود دارد.گوشی اندروید را بدون روت به کامپیوتر یا مک وصل کنید!

گاهی اوقات ممکن است بخواهید صفحه گوشی Android ی خود را در رایانه خود ببینید. چطوری این کار را انجام میدهید؟ چند سال پیش، بهترین روش ها شما را ملزم به روت کردن دستگاه Android ی خود می کردند.

اما اکنون می توانید به راحتی Android را به دسکتاپ یا لپ تاپ خود بدون روت متصل کنید. ما شما را از طریق مراحل ساده نمایش صفحه تلفن Android در رایانه شخصی یا مک شما راهنمایی می کنیم.

چرا باید Android را به رایانه شخصی خود متصل کنید؟

چرا می خواهید صفحه Android خود را به رایانه شخصی بازتاب دهید؟ دلایل زیادی وجود دارد. ممکن است شما یک توسعه‌ دهنده اپلیکیشن باشید و بخواهید نتایج کد خود را بدون نیاز به تماس مداوم با تلفن خود بررسی کنید. شاید بخواهید تصاویر را بدون آپلود کردن آنها روی یک صفحه بزرگ به اشتراک بگذارید. یا شاید لازم باشد در زمانی که یک پروژکتور به رایانه شخصی شما متصل است، به سرعت یک ارائه را ارائه دهید.

سریع ‌ترین و ساده ‌ترین راه، همانطور که متوجه خواهید شد، نیازی به نصب بر روی تلفن شما و یک برنامه ساده برای رایانه شما ندارد.

اتصال صفحه نمایش Android به سیستم: هر آنچه شما نیاز دارید

Scrcpy بهترین نرم افزار برای مشاهده صفحه نمایش گوشی شما بر روی رایانه شخصی از طریق USB یا Wi-Fi به صورت رایگان است. بر روی تمامی سیستم عامل های دسکتاپ از جمله ویندوز، macOS و لینوکس کار می کند. همچنین شما نیازی به دانلود یا نصب هیچ برنامه ای روی گوشی Android ی خود ندارید.

در حالی که می‌ توانید از اتصال بی ‌سیم با Scrcpy استفاده کنید، وقتی از طریق USB استفاده می ‌شود بهترین حالت را دارد. دارای چندین ویژگی است، از جمله دسترسی به دوربین برای استفاده از وب کم و گزینه هایی برای ضبط صفحه.

در اینجا چیزهایی است که برای شروع نیاز دارید:

فایل Scrcpy برای پلتفرم خود، که می توانید آن را از صفحه انتشارات Scrcpy GitHub دانلود کنید.

یک کابل USB برای اتصال گوشی به کامپیوتر

یک تلفن هوشمند یا رایانه لوحی Android با اشکال زدایی USB فعال است، همانطور که در زیر توضیح داده شده است.

نحوه فعال کردن حالت USB Debugging در Android

ما توضیح کاملی در مورد اینکه حالت اشکال زدایی USB چیست، داریم، اما فقط باید بدانید که چگونه آن را برای این فرآیند فعال کنید:

  • به Settings > System > About phone (یا Settings > About phone در نسخه‌ های قدیمی ‌تر Android) بروید.
  • به پایین اسکرول کنید و هفت بار روی Build number ضربه بزنید تا زمانی که یک پیام بازشو ببینید که اکنون یک توسعه دهنده هستید.
  • به Settings > System برگردید و وارد منوی Developer options جدید شوید.
  • به پایین بروید و اشکال زدایی USB را فعال کنید.
  • روی OK ضربه بزنید تا در صورت درخواست، اقدام را تأیید کنید.

مرحله اول ممکن است در نسخه Android دستگاه شما کمی متفاوت باشد. به طور کلی، باید صفحه ای را با شماره ساخت فعلی پیدا کنید و هفت بار روی آن ضربه بزنید تا Developer Options فعال شود. ممکن است پین، رمز عبور یا الگوی شما را درخواست کند. ورودی صحیح Developer Options را فعال می‌ کند و شما آماده هستید که Android را از طریق USB به رایانه شخصی تبدیل کنید.

چگونه صفحه Android خود را در رایانه شخصی یا مک از طریق USB مشاهده کنید؟

گوشی اندروید را بدون روت به کامپیوتر یا مک وصل کنید
گوشی اندروید را بدون روت به کامپیوتر یا مک وصل کنید

اکنون که حالت اشکال زدایی USB را فعال کرده اید، بقیه کار ها ساده است:

  • گوشی Android خود را از طریق USB به رایانه شخصی خود وصل کنید.
  • Scrcpy را در یک پوشه در رایانه خود استخراج کنید.
  • برنامه Scrcpy را در پوشه اجرا کنید.
  • باید به طور خودکار دستگاه Android شما را شناسایی کند. اگر دو یا چند تلفن را به هم متصل کرده اید، روی Find Devices کلیک کنید و گوشی خود را انتخاب کنید.
  • Scrcpy راه اندازی می شود. اکنون می توانید صفحه گوشی خود را در رایانه شخصی خود مشاهده کنید.

اگر هنگام اتصال تلفن خود به رایانه شخصی با خطا مواجه شدید، از صفحه سؤالات متداول Scrcpy برای مشکلات رایج و راه حل های آنها می توانید دیدن کنید.

با این کار ها، شما آماده رفتن به مرحله ی بعدی هستید. ماوس و صفحه‌ کلید شما در Scrcpy کار می‌ کنند، بنابراین می ‌توانید هر برنامه ‌ای را که می ‌خواهید راه ‌اندازی کنید و آن را نیز تایپ کنید. تعداد زیادی برنامه تلفن همراه وجود دارد که سرویس گیرنده وب ندارند، بنابراین این روش خوبی برای استفاده از صفحه کلید فیزیکی برای برنامه های تلفن شما است.

چرا Scrcpy بهترین راه برای اتصال Android در هر رایانه شخصی است؟

Scrcpy منبع باز و رایگان است، بدون خرید درون برنامه ای یا ویژگی های ممتاز. این بهترین برنامه رایگان برای نمایش صفحه Android شما در رایانه شخصی به دلایل متعدد است:

  • شما به هیچ چیزی روی گوشی Android ی خود نیاز ندارید.
  • روی ویندوز، macOS و لینوکس کار می کند.
  • این صفحه نمایش شما را در زمان واقعی متصل می کند.
  • می توانید از طریق رایانه با صفحه نمایش گوشی خود تعامل داشته باشید.
  • برای افرادی که از نظر فنی متمایل هستند، این شامل راهی برای مشاهده صفحه Android خود به صورت بی سیم بر روی رایانه شخصی شما از طریق اتصال TCP/IP از طریق همان شبکه است.
  • به طور مکرر به روز می شود.

تنها ایراد واقعی استفاده از Scrcpy، در مقایسه با گزینه های جایگزین، این است که صدا را از دستگاه تلفن همراه Android شما به رایانه شخصی شما ارسال نمی کند. هرچند راه‌ حل‌ هایی وجود دارد. یکی شامل دانلود Sndcpy، مخزن GitHub مشابه، یا استفاده از کابل AUX و اسپلیتر است. پیکربندی هر دو کمی پیچیده است، اما به نظر می رسد که در انتقال صدا نسبتاً خوب عمل می کنند.

چگونه صفحه Android خود را به صورت بی سیم به کامپیوتر متصل کنید

گوشی اندروید را بدون روت به کامپیوتر یا مک وصل کنید
گوشی اندروید را بدون روت به کامپیوتر یا مک وصل کنید

برای اتصال تلفن Android ی خود به رایانه، نیازی به کابل USB ندارید. از نظر فنی، Scrcpy یک حالت بی سیم دارد که می توانید دستگاه Android و رایانه شخصی خود را از طریق یک شبکه Wi-Fi یکسان وصل کنید. اما نیاز به کمی دانش فنی دارد. ناراحت نباشید؛ راه ‌های ساده ‌تری برای مشاهده صفحه‌ نمایش گوشی بر روی رایانه از طریق اتصال بی ‌سیم وجود دارد، مانند AirDroid.

برای این کار، باید AirDroid را در رایانه و دستگاه Android ی خود دانلود کنید یا از برنامه مرورگر AirDroid در کروم استفاده کنید. ثبت نام کنید و در همه دستگاه‌ ها وارد شوید، سپس مراحل زیر را برای تنظیم Mirroring دنبال کنید.

دانلود: AirDroid برای Android | ویندوز | macOS | وب (خرید های درون برنامه ای رایگان در دسترس است)

چگونه Android را به کامپیوتر با AirDroid متصل کنیم

  • مطمئن شوید که رایانه و تلفن هوشمند شما در یک شبکه Wi-Fi هستند.
  • در دستگاه Android خود، AirDroid را باز کنید و به Me > Security & Remote Features > Screen Mirroring > Enable بروید.
  • در رایانه شخصی خود، AirDroid را باز کنید و روی Mirroring کلیک کنید.

در تلفن خود، با ضربه زدن روی Start Now هنگامی که Android به شما می گوید AirDroid شروع به ضبط همه چیز در تلفن شما می کند، اجازه دهید.

دقیقاً مانند آن، صفحه نمایش شما به صورت بی سیم روی رایانه شخصی شما منعکس می شود. این ساده ترین راه برای به اشتراک گذاری صفحه Android خود بدون هیچ زحمتی از کابل است. به علاوه، AirDroid یک برنامه مدیریت از راه دور Android ی فوق العاده با بسیاری از ویژگی های دیگر مانند انتقال فایل، کپی تماس، ارسال پیامک از راه دور، پشتیبان گیری و غیره است.

چرا انعکاس صفحه Android به کامپیوتر از طریق USB بهتر از بی سیم است؟

به طور کلی، توصیه می کنیم صفحه Android خود را از طریق اتصال USB به رایانه شخصی بازتاب دهید. اتصالات بی سیم چند مشکل دارند، مانند:

  • اتصالات بی سیم معمولا تأخیر بالاتری دارند. این منجر به تاخیر قابل توجهی بین عملکرد های دستگاه تلفن همراه شما و فید ویدیویی می شود که آنها را در رایانه شما نمایش می دهد.
  • به احتمال زیاد هنگام استفاده از اتصال بی سیم، قطع ارتباط را تجربه خواهید کرد. علاوه بر این، برقراری مجدد اتصال از طریق Wi-Fi می تواند چالش برانگیز تر باشد.
  • وقتی Android را با یک اتصال بی سیم به رایانه شخصی متصل می کنید، معمولاً کیفیت کلی ویدیو و صدا را در مقایسه با اتصال USB کاهش می دهد.

گزینه های بیشتر برای Mirroring Android به کامپیوتر شما

اکنون می دانید که چگونه یک Android را با چند روش به رایانه شخصی متصل دهید. به طور کلی، یک اتصال سیمی از انعکاس بی سیم عبور می کند، اما اتصال بی سیم سخت است. برخی از مارک ‌ها جایگزین ‌های داخلی را روی دستگاه ‌های خود ارائه می‌ کنند تا فرآیند انعکاس Android به رایانه شخصی را آسان ‌تر کنند.

برای مثال، اگر یک دستگاه موتورولا سازگار دارید، می ‌توانید از Ready For برای اتصال یکپارچه به نمایشگر های مختلف استفاده کنید. جایگزین هایی مانند Ready For عالی هستند، زیرا به طور کلی استفاده از آنها بسیار ساده تر از AirDroid و Scrcpy است.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله توانسته باشید اطلاعات لازم در زمینه ی اتصال صفحه نمایش تلفن Android خود به سیستم را به دست آورده باشید.

شما می توانید با مطالعه ی دیگر مقالات ما در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس