بهترین تبلت های سامسونگ در سال 2022

48
0
بهترین تبلت های سامسونگ

سامسونگ علاوه بر ساخت بهترین گوشی‌های هوشمند در ساخت تبلت‌های نیز عالی عمل کرده است. سامسونگ اولین تبلت خود به نام Samsung Galaxy Tab را در سال 2010 روانه بازار کرد و از آن زمان به بعد خط تولید خود را به مدل‌های پریمیوم، اقتصادی و غیره گسترش داده است. در ادامه بهترین تبلت های سامسونگ را بشناسید.

بهترین تبلت سامسونگ: Samsung Galaxy Tab S8 Plus

بهترین تبلت های سامسونگ
بهترین تبلت های سامسونگ

نقاط قوت

  • قدرتمند
  • سخت افزار زیبا
  • نمایشگر زیبا
  • اسپیکر عالی
  • باتری عالی

نقاط ضعف

  • فاقد کیس کیبورد
  • چند مشکل نرم افزاری

چرا باید این تبلت را خرید؟ این تبلت گران قیمت است اما قابلیت های زیادی دارد.

برای چه کسی مناسب است؟ برای کسی که یک تبلت همه کاره میخواهد و بودجه کافی دارد.

Samsung Galaxy Tab S8 Plus حد وسطی را بین Tab S8 و Tab S8 Ultra ارائه می دهد. این تبلت گران است اما به اندازه S8 Ultra گران نیست، بنابراین با خرید این تبلت به بیشتر ویژگی ها دسترسی خواهید داشت و در عین حال صدها دلار صرفه جویی می کنید.

این تبلت یک صفحه نمایش 12.4 اینچی AMOLED با وضوح 2800x 1752 دارد. این صفحه نمایش برای تماشای برنامه های سرگرمی و ارائه‌های کاری ایده‌آل است. این تبلت همچنین باریک و قابل حمل است بنابراین میتوانید آن را به راحتی حمل کنید. صفحه نمایش زیبا و باریک این تبلت بسیار قدرتمند است.

این دستگاه دارای پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1، 128 یا 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی و کارت حافظه اسلات microSD برای افزایش ظرفیت حافظه است. این ویژگی ها باعث می شود این تبلت تقریباً برای هر نوع کاری ایده آل باشد. اگر ویدیو ویرایش میکنید یا یک مقاله تایپ میکنید گلکسی اس 8 پلاس برای هر کاری مناسب است. این دستگاه دارای 8 گیگابایت رم و باتری 10090 میلی آمپر ساعتی است که دو روز دوام می آورد مگر اینکه تمام روز در حال بازی یا کار با فایل های سنگین باشید. همچنین گزینه‌های اتصال مختلفی از جمله Wi-Fi، بلوتوث 5.2 و USB-C را ارائه میدهد.

این تبلت یک لنز واید 13 مگاپیکسلی، یک لنز التراواید 6 مگاپیکسلی و یک دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی دارد. دوربین این تبلت خوب است اما قطعا بهترین نیست. با یک گوشی هوشمند میتوانید عکس های بهتری بگیرید. با این حال دوربین این تبلت برای ویدئو کنفرانس و اسکن اسناد عالی است.

این تبلت چند مشکل نرم افزاری دارد که در سایر تبلت های سامسونگ گلکسی و سایر برندها نیز این مشکل وجود دارد. نکته منفی دیگری این تبلت این است که باید قاب کیبورد را جداگانه بخرید که باعث هزینه اضافی میشود. قیمت این تبلت حدودا 800 دلار است.

بهترین تبلت های سامسونگ: Samsung Galaxy Tab S7 Plus

بهترین تبلت های سامسونگ
بهترین تبلت های سامسونگ

نقاط قوت

  • قلم S Pen
  • عمر باتری طولانی
  • صفحه نمایش شگفت انگیز برای فیلم

نقاط ضعف

  • بدون شارژ بی سیم
  • اندروید روی این تبلت ها عالی نیست

چرا باید این تبلت را بخرید؟ این تبلت معادل یک iPad اما با سیستم عامل اندروید است و دارای صفحه نمایش عالی، پردازنده قدرتمند و عمر باتری زیاد است.

برای چه کسی مناسب است؟ هر کسی که به دنبال یک تبلت عالی با قابلیت های قدرتمند است.

اگر در خرید جدیدترین سری Galaxy Tab S8 تردید دارید، به جای آن به سراغ مدل های Tab S7 بروید. ما Tab S7 Plus را به شما توصیه می کنیم. تفاوت اصلی آن با S7 اندازه و صفحه نمایش آن است. این تبلت دارای صفحه نمایش شگفت انگیز 12.4 اینچی Super AMOLED و S7 دارای صفحه نمایش 11 اینچی LCD است. این صفحه نمایش 12.4 اینچی دارای رزولوشن 2800 در 1752 پیکسل و فرش ریت 120 هرتز است و پشتیبانی از +HDR10 را ارائه می دهد. به عبارت دیگر هر چیزی که در S7 Plus تماشا می‌کنید بسیار جذاب و دیدنی تر به نظر می‌رسد.

این تبلت با پردازنده Qualcomm Snapdragon 865 و 6 یا 8 گیگابایت رم ارائه می شود، بنابراین هیچ مشکلی در اجرای آخرین آپدیت برنامه ها و بازی ها نخواهید داشت. S7 Plus دارای حافظه داخلی 128، 256 یا 512 گیگابایتی است و اگر یک کارت حافظه microSD دارید می‌توانید فضای ذخیره‌سازی را افزایش دهید.

باتری 10090 میلی‌آمپر ساعتی دو روز دوام دارد و با شارژ سریع 45 واتی سازگار است (اگرچه باید یک شارژر 45 واتی جداگانه بخرید). صدای تبلت تقریباً به اندازه تصاویر بصری آن باکیفیت است. چهار اسپیکر این تبلت صدا را کاملا واضح و باکیفیت پخش میکنند. این تبلت شامل یک لنز اصلی 13 مگاپیکسلی و یک لنز التراواید 5 مگاپیکسلی است. لنز اصلی قادر به ضبط ویدیوی K4 با سرعت 30 فریم بر ثانیه است. دوربین جلوی این تبلت 8 مگاپیکسلی است که برای سلفی‌ و تماس های ویدیویی کاملا مناسب است.

یکی دیگر از قابلیت های جالب این تبلت این است که دارای قلم S Pen است که به صورت مغناطیسی به تبلت متصل شده و به صورت بی سیم شارژ می شود. این قابلیت برای طراحی و یادداشت برداری بسیار عالی است.

با این حال یکی از ایرادهای این تبلت این است که تجربه نرم‌افزاری آن آنطور که از یک تبلت جدید انتظار می‌رود یکپارچه نیست. این تبلت دارای شارژ بی سیم نمی باشد. به طور کلی این تبلت فوق العاده قدرتمند است.

بهترین تبلت اقتصادی سامسونگ: Samsung Galaxy Tab A8

نقاط قوت:

  • مقرون به صرفه
  • سبک و قابل حمل

نقاط ضعف:

  • نمی تواند برنامه های سنگین را مدیریت کند
  • عمر باتری کم

چرا باید این تبلت را بخرید؟ این تبلت بسیار اقتصادی است.

برای چه کسی مناسب است؟ برای افرادی با بودجه کم

اگر بودجه زیادی برای خرید یک تبلت جدید را ندارید تبلت A8 را در نظر بگیرید. این تبلت 230 دلار است و ویژگی های اصلی یک تبلت سامسونگ را ارائه میدهد. این تبلت قطعا به اندازه تبلت‌های رده بالای سامسونگ قدرتمند نیست، اما برای استفاده های معمولی مثلا دیدن فیلم یا جستجو در اینترنت مناسب است.

این گوشی دارای صفحه نمایش 8 اینچی TFT با وضوح 1280 در 800 پیکسل است. در واقع کاملا HD نیست، اما برای خواندن مطالب، تماشای تلویزیون و جستجو در وب ایده آل است. این تبلت بسیار سبک و تنها 345 گرم (یا 12 اونس) است. بنابراین استفاده از آن به مدت طولانی باعث خستگی نمیشود. همچنین نور صفحه آن زیاد روشن نیست.

تبلت گلکسی A8 تا زمانی که بازی های سنگین یا فایل های ویدیویی حجیم را اجرا نکنید، قادر به انجام کارهای روزمره است. این تبلت شامل پردازنده چهار هسته‌ای با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و 2 گیگابایت رم است، بنابراین بیشتر برای شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها و آخرین نسخه بازی ها مناسب است.

باتری 5100 میلی‌آمپر ساعتی آن با یک بار شارژ تا 13 ساعت کار می‌کند که اگر زیاد از آن استفاده نکنید، می‌تواند چندین روز دوام بیاورد. این تبلت دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی است که می توان آن را با استفاده از کارت microSD تا 512 گیگابایت افزایش داد، بنابراین بیش از اندازه کافی فضا خواهید داشت. این تبلت انتخاب مناسبی برای دانش‌آموزان و کاربران با بودجه‌ای محدود است.

بهترین تبلت سامسونگ برای دانش آموزان: Samsung Galaxy Tab S6 Lite

نقاط قوت:

  • اقتصادی
  • صدای Dolby Atmos
  • همراه با قلم S Pen

نقاط ضعف:

  • از برنامه های سنگین پشتیبانی نمی کند

چرا باید این تبلت را بخرید؟ این یک مدل solid non-premium است که از طیف گسترده ای از عملکردها پشتیبانی می کند.

این تبلت برای چه کسانی مناسب است؟ برای همه افراد به خصوص دانش آموزان که یک تبلت سامسونگ مقرون به صرفه برای کار و بازی میخواهند.

اگر میخواهید کارهای مختلفی را با تبلت خود انجام دهید اما نمی‌خواهید 500 دلار هزینه کنید، S6 Lite را در نظر بگیرید. این تبلت نسخه ای از Tab S6 است. این گوشی دارای صفحه نمایش 10.4 اینچی LCD و حاشیه های بسیار باریک و همچنین فناوری Dolby Atmos است. S6 Lite دارای یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری است که در شرایط استرس‌زا میتوانید با آن موسیقی گوش بدهید.

این تبلت با قلم S Pen عرضه می‌شود که برای یادداشت‌برداری میتوانید از آن استفاده کنید. همچنین نسبتا سبک و قابل حمل است، بنابراین می توانید آن را در کوله پشتی خود قرار دهید و با خود به هر جا ببرید.

با توجه به قیمت پایین این تبلت 64/128 گیگابایت حافظه برای دانشجویان مناسب است. همچنین داری یک باتری نسبتا مناسب 7040 میلی آمپر ساعتی است که با آن در روز چند ساعت کار میکند.

با توجه به چیپست Exynos 9611، این تبلت بهترین گزینه برای بازی های سنگین نیست، اما برای خواندن مطالب، نوشتن، جستجو در اینترنت، استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی و ارسال پیامک به اندازه کافی خوب است.

بهترین تبلت سامسونگ برای کودکان: Samsung Galaxy Tab A Kids Edition

نقاط قوت:

  • مناسب کودکان
  • نرم افزار ساده شده
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف:

  • بهترین عملکرد را ندارد

چرا باید این تبلت را بخرید؟ این یک تبلت سامسونگ مناسب برای کودکان با قیمت مناسب است.

برای چه کسانی مناسب است؟ برای افرادی که میخواهند کودکانش در یک محیط مجازی امن سرگرم شوند.

از نظر سخت افزاری، Samsung Galaxy Tab Kids Edition مشابه Galaxy Tab A8 است، بنابراین شما یک صفحه نمایش 8 اینچی TFT با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل، 2 گیگابایت رم، یک پردازنده چهار هسته ای 2.0 گیگاهرتزی، یک باتری 5100 میلی آمپر ساعتی و یک دوربین پشتی تک 8 مگاپیکسلی با دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی خواهید داشت. چیزی که Tab A Kids Edition را متمایز می کند، ویژگی های مخصوص کودکان است که سامسونگ اضافه کرده است.

این تبلت با یک محافظ عرضه شده است که از تبلت در برابر بی احتیاطی کودکان محافظت می کند. همچنین نرم افزار نصب شده روی دستگاه برای کودکان ساده شده است. این تبلت شامل گزینه های کنترل والدین است، بنابراین می توانید محدودیت هایی را برای کودکان تعیین کنید. برای بررسی گزینه های بیشتر مطلب بهترین تبلت برای کودکان را بخوانید.

به عنوان مثال می‌توانید محدودیت‌های زمان نمایش را تعیین کنید، (از دستگاه خودتان) بر کارهایی که آنها انجام می‌دهند و مشاهده می‌کنند نظارت کنید، و اعلان‌هایی را برای تأیید دانلودهای بازی دریافت کنید.

این تبلت یک محیط مجازی امن را برای فرزندان شما فراهم می کند تا اولین گام های خود را به دنیای دیجیتال بردارند، همچنین از این تبلت می توان به عنوان یک تبلت معمولی استفاده کرد. باتری و پردازنده‌ی قدرتمند این تبلت برای وب‌گردی، تماشای رسانه‌ها و بازی‌های معمولی کافی است.

سوالات متداول

آیا می توان با تبلت پرینت گرفت؟

نحوه پرینت از تبلت تقریباً به آسانی پرینت از رایانه یا لپ تاپ است.

آیا می توانید با تبلت تماس تلفنی برقرار کرد؟

برخی از تبلت ها را می توان با اتصال LTE خریداری کرد (با قیمت بالاتر)، اما همچنان می توانید با تبلتی که فقط اتصال Wi-Fi دارد، تماس تلفنی برقرار کنید. برای انجام این کار یک برنامه‌ ویدیو چت از فروشگاه Google Play را دانلود کنید. این برنامه ها شامل Facebook Messenger، Zoom، WhatsApp، Signal، Google Duo و موارد دیگر می شود. توجه داشته باشید که شخصی که می خواهید با او تماس بگیرید باید همان برنامه را در دستگاه خود داشته باشد. اسکایپ به شما امکان می دهد با شماره تلفن ثابت و تلفن همراه معمولی تماس بگیرید، ولی باید برای تماس پرداخت کنید. یکی دیگر از برنامه‌هایی که روی تبلت‌های سامسونگ کار می‌کند و یک شماره رایگان برای تماس، پیام‌های متنی و پست صوتی به شما می‌دهد، Google Voice است، البته این برنامه فقط در ایالات متحده کار می‌کند.

آیا می توان با تبلت پیامک ارسال کرد؟

به همان روش برقراری تماس در تبلت می توانید پیام های متنی نیز ارسال کنید. برنامه های پیامرسانی زیادی وجود دارد که روی سامسونگ و سایر تبلت های اندرویدی کار می کنند. اگر در ایالات متحده زندگی میکنید، می توانید از Google Voice نیز استفاده کنید، زیرا یک شماره رایگان برای تماس ها و پیام های متنی به شما می دهد.

نحوه تست یک تبلت چگونه است؟

هر وقت یک تبلت جدید خریدید آن را به صورت روزمره در موقعیت های مختلف مانند دیدن فیلم، بازی، جستجو در وب، دانلود برنامه، خواندن کتاب الکترونیکی و گرفتن عکس و ویدیو استفاده کنید. با این کار شما با نحوه عملکرد تبلت و نقاط ضعف و قوت آن آشنا میشوید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس