برنامه های Adobe Creative Cloud شامل چه مواردی می شود؟ تمام آنچه نیاز است بدانید.

63
0
برنامه های Adobe Creative Cloud

آیا قصد تهیه ی اشتراک Adobe Creative Cloud را دارید؟ با مطالعه ی این مقاله همه چیز های لازم درباره برنامه های Adobe Creative Cloud را خواهید فهمید.

در واقع شرکت Adobe حق امتیاز فناوری هنر خلاق را به نام خود کرده است. ممکن است پیش خود بیاندیشید که تمام چیزهایی که با خرید اشتراک Creative Cloud ارائه می شود را می دانید ولیکن بایستی عمیق تر نگاه کنید و متوجه ی عدم آگاهی خود در این زمینه شوید.

چیزهای زیادی برای دانستن در مورد این سرویس وجود دارد. تلاش کرده ایم برای صرفه جویی در زمان شما ، تمام مزایای انحصاری ارائه شده برای اعضای برنامه ی Adobe Creative Cloud را بیان کنیم.

چه نرم افزارهایی در Creative Cloud وجود دارند؟

چه نرم افزارهایی در Creative Cloud وجود دارند؟
چه نرم افزارهایی در Creative Cloud وجود دارند؟

لیست نرم افزارهای ارائه شده توسط Adobe بسیار طولانی است که این مورد امکان ایجاد طیف وسیعی از انواع محتوا را به شما می دهد. همه ی برنامه های این سرویس در فضای ابری نگهداری می شوند البته شما هر زمان که بخواهید می توانید یک نسخه از آن ها را دانلود کرده و در سیستم خود نگه دارید. که این مورد باعث می شود برنامه های این سرویس کمترین فضا را اشغال کنند. اما سوال اینجاست که کدام یک از برنامه ها در انجام کارتان به شما کمک می کند؟ در ادامه کاربرد هر برنامه را به اختصار توضیح خواهیم داد.

  • Photoshop (Ps)- تبدیل و ویرایش تصاویر
  • Illustrator (Ai) – انجام کار های گرافیکی بر روی تصاویر
  • InDesign (Id)- طراحی و صفحه آرایی
  • After Effects (Ae)- ویرایش ویدیو مبتنی بر انیمشین
  • Premiere Pro (Pr)- ویرایش و ساخت ویدیو
  • Adobe XD (Xd)- طراحی UX/UI
  • Lightroom (Lr)- ویرایش تصاویر
  • Acrobat DC- ویرایش و ایجاد فایل های PDF

لیست گفته شده در بالا برای استفاده ی استاندارد توسط اکثر دارندگان Creative Cloud می باشد که البته این سرویس برنامه های بیشتری را به اعضای خود ارائه می دهد که ممکن است درمورد آن ها اطلاعی نداشته باشید.

  • Media Encoder (Me)- می توانید برای تبدیل آثار خلاقانه ی ویدیویی خود به محصولات ارائه شده، از این برنامه استفاده نمایید. این سرویس در ارتباط با برنامه های After Effects و Premiere Pro که در بالا به کاربرد آن ها پرداختیم، کار می کند.
  • Camera Raw- این برنامه از طریق ارتباط با فتوشاپ کار می کند و امکان ویرایش تصاویری که به صورت RAW هستند را به شما می دهد. دانستن این نکته نیز خالی از لطف نیست که برنامه ی Lightroom برای ویرایش تصاویر RAW نیازی به استفاده از این سرویس ندارد.
  • Premiere Rush (Ru) – این برنامه امکان ایجاد و اشتراک گذاری ویدیو ها را به صورت آنلاین فراهم می کند.
  • Dreamweaver (Dw) – از این برنامه می توانید برای طراحی وب سایت های واکنش گرا یا پاسخ دهنده که با کد نویسی ایجاد می شوند استفاده نمایید.
  • Bridge (Br) – این برنامه دارایی هایی از شما که به صورت خلاقانه طراحی شده اند را جمع آوری می کند.
  • Audition (Au) – از طریق این برنامه می توانید به داستان های خود صدا اضافه کنید.
  • Animate (An) – این سرویس ابزار های ایجاد انیمیشن را در اختیار شما قرار می دهد.
  • Animator (Ch) – از طریق این برنامه می توانید یک شخصیت ایجاد کنید و آن را به صورت متحرک در زمان واقعی طراحی کنید.
  • Dimension (Dn) – این سرویس امکان طراحی به صورت سه بعدی را برای شما فراهم می کند.
  • InCopy (Ic) – از طریق این سرویس می توانید با تیم هایی از نویسندگان و کپی رایتر ها همکاری کنید.

و باید اضافه کنیم که ابزار ها و برنامه های این سرویس هنوز تمام نشده است. در ادامه به دیگر خدمات قابل دسترس در این سرویس می پردازیم.

ادوبی فونت

ادوبی فونت 
ادوبی فونت

خرید اشتراک سرویس Creative Cloud به شما امکان دسترسی به Adobe Font را می دهد که قبلا آن را با نام TypeKit می شناختیم. همانطور که از نام این سرویس مشخص است، فونت های متفاوت و حروف چاپی از طریق این بخش ارائه می شود.

در هر سیستم عامل طیف وسیعی از فونت ها به شما ارائه می شود که می توانید برای مصارف مختلف از آن ها استفاده نمایید. سرویس Adobe Font نیز امکان دسترسی رایگان به فونت های بسیار زیادی را برای شما فراهم می کند که می توانید در طراحی های خود از آن ها استفاده نمایید. این فونت ها در فضای ابری نگهداری می شوند بنابراین هیچ فضای ذخیره ی اضافی را در دستگاه شما اشغال نمی کنند.

در Adobe Font می توانید تا حداکثر 20 فونت که از طریق همین سرویس دانلود شده است را در Adobe آپلود کنید. این مورد به شما کمک می کند که تمام فونت های خود را در یک مکان نگهداری کنید که باعث صرفه جویی در زمان شما برای جست و جو در پوشه های رایانه تان می گردد.

Adobe Stock

برنامه ی Adobe از طریق سرویس Creative Cloud می تواند به تصاویر استوک ، ویدئو ها ، فایل های صوتی . موارد مشابه دسترسی داشته باشد. با این حال دسترسی به Stock در قیمت این سرویس لحاظ نشده است. برای استفاده از stock لازم است در Adobe Stock عضو شوید و حق عضویت پرداخت نمایید یا اینکه اعتبار خریداری کنید. Adobe در این سرویس یک دوره ی آزمایشی 30 روزه ارائه می دهد که در این دوره امکان دریافت 10 تصویر وجود دارد.

با توجه به هزینه ی زیاد این سرویس و جمع آن با هزینه ی سرویس Creative Cloud ، سرویس Adobe stock چیزی نیست که برای افرادی که صرفا جهت سرگرمی طراحی میکنند ، توصیه شود. زیرا راه های زیادی برای دریافت تصاویر بدون پرداخت هزینه یا حق امتیاز وجود دارد. در صورتی که شما بخشی از یک تیم طراحی بزرگ هستید می توانید از طریق این سرویس به طرح های خود ، انحصار بیشتری نسبت به وب سایت های قدیمی و سنتی بدهید.

اگر قبلا از Stock در پروژه های خود استفاده نکرده اید می توانید فیلم های حاوی مزایا و معایب استفاده از Stock را بررسی کنید.

آموزش ها

آموزش در زمینه محصولات Adobe را می توانید در همه جا پیدا کنید همچنین در سایت ما نیز آموزش های زیادی در این زمینه ارائه شده است. اما برای یادگیری بهتر هیچ کجا بهتر از استفاده از آموزش های سازندگان این سرویس، نیست.

در صفحه ی برنامه ی Creative Cloud لینکی را برای آموزش مشاهده خواهید کرد. البته این بخش در صفحه ی دیگری باز خواهد شد که می توانید بدون پرداخت حق اشتراک به آن دسترسی داشته باشید. البته این نکته نیز شایان ذکر است که وجود لینک آموزش به صورت مستقیم در برنامه ی Creative Cloud نیز بسیار مفید است.

شما می توانید بین آموزش های مبتدی و آموزش های تخصصی که به ارتقای مهارت شما کمک می کند یکی را انتخاب کنید. یک نقطه ضعف این سرویس این است که کادری برای جست و جو در آن تعبیه نشده است بنابراین در صورتی که به دنبال یک موضوع خاص هستید، ممکن است برای پیدا کردن آن زمان قابل توجهی را به پیمایش این بخش بگذرانید.

Adobe Portfolio and Behance

Adobe Portfolio and Behance
Adobe Portfolio and Behance

بیشتر افرادی که در بخش بصری خلاق هستند ، دوست دارند کار خود را از طریق نمونه کارهای آنلاین به اشتراک بگذارند.

برنامه ی Adobe صاحب سایت Behance است که برای استفاده از خدمات آن نیازی به سرویس Creative Cloud ندارید. البته اعضای سرویس Creative Cloud می توانند کار خود را مستقیما از طریق این سرویس با سایت Behance ادغام کنند.

سرویس Adobe Portfolio به طور مشابه با مورد قبل کار می کند با این تفاوت که تنها برای اعضای سرویس Creative Cloud می باشد. شما می توانید با استفاده از یکی از قالب های Adobe Portfolio یک نمونه کار آنلاین ایجاد کنید که برای مدتی که حق اشتراک Adobe Creative Cloud را دارید در دسترس خواهد بود. و البته پس از اتمام اشتراک شما ، نمونه کارها دیگر در دسترس نخواهند بود.

هر دو مورد گفته شده در بالا ابزارهای عالی هستند که راه های مختلفی را برای ارائه و به اشتراک گذاری کارهای تان با مخاطبان گسترده ای را در اختیار شما قرار می دهند. اگر از سایت Behance استفاده کنید می توانید به چالش خلاقانه ی Adobe XD نیز بپیوندید و کار خود را در آنجا نیز به اشتراک بگذارید.

گزینه های پرداخت اشتراک

برنامه های زیادی در سرویس Adobe Creative Cloud وجود دارد که ممکن است شما از همه ی آن ها استفاده نکنید. اگر تنها به دو برنامه از آن ها نیاز دارید، لازم نیست هزینه ی اشتراک برای 20 برنامه پرداخت کنید.

در زمان نگارش این مقاله ، سرویس اشتراک همه ی برنامه ها و خدمات به صورت ماهانه 91.42 دلار و هزینه ی اشتراک سالیانه برای هر ماه 60.94 دلار لحاظ خواهد شد. شما می توانید تخفیف دانشجویی نیز دریافت نمایید. البته Adobe قیمت طرح های اشتراک را در طول جمعه ی سیاه و دیگر رویداد های مهم ، کاهش می دهد.

گزینه های پرداخت اشتراک
گزینه های پرداخت اشتراک

اگر شما تنها به یک نرم افزار خاص نیاز دارید می توانید فقط حق اشتراک مربوط به آن را پرداخت کنید. با انتخاب این مورد شما به برنامه ی مد نظرتان و سایر ویژگی های Creative Cloud مانند فونت های Adobe ، فضای ذخیره سازی ابری ، سرویس Adobe Portfolio و غیره دسترسی خواهید داشت.

برنامه ی Adobe طرح های مدیریت شده ای را نیز ارائه می کند. مانند طرح های عکاسی که شامل برنامه های Lightroom و Photoshop و 20 گیگ فضای ذخیره سازی ابری ، می شود.

شما می توانید پس از خرید سرویس Substance 3D که توسط Adobe ارائه می شود با اینکه بخشی از سرویس Creative Cloud نمی باشد، به برنامه های 3D موجود در این برنامه دسترسی داشته باشید این برنامه ها شامل Painter، Designer Stager و Sampler می شود.

بیشترین سود را از اشتراک سرویس Creative Cloud خود ببرید

با وجود گزینه های خرید اشتراک بسیار وسیع در سرویس Adobe Creative Cloud تصمیم گیری برای انتخاب بسیار دشوار است البته سخت تر از آن اطلاع از همه ی خدمات اضافی ارائه شده در این سرویس می باشد. پس از خواندن این مقاله بهتر می توانید متوجه شوید که کدام برنامه یا سرویس مناسب شما است و همچنین آیا خرید اشتراک این سرویس ارزشمند است یا خیر.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس