برنامه iRecorder Screen Recorder را نصب نکنید !

27
0
برنامه iRecorder Screen Recorder

برنامه iRecorder Screen Recorder که ابتدا به‌عنوان ابزاری برای ضبط فیلم از نمایشگر دستگاه‌های اندروید در گوگل‌پلی منتشر شده بود، یک‌سال پس‌از ثبت‌ در این فروشگاه ماهیت خود را تغییر داد.

برنامه iRecorder Screen Recorder

این اپلیکیشن ابتدا در سپتامبر ۲۰۲۱ منتشر شد و پس‌از به‌روزرسانی در ماه آگوست، جاسوسی از افراد را آغاز کرد و در هر ۱۵ دقیقه، ازطریق میکروفون دستگاه کاربران، یک دقیقه صدا ضبط می‌کند. درمرحله‌ی بعد این داده‌ها از طریق پیوند رمزنگاری‌شده به سرور توسعه‌دهنده ارسال می‌شوند.

پس‌از به‌روزسانی iRecorder Screen Recorder در آگوست ۲۰۲۲، کدهای مخربی به این اپلیکیشن اضافه شد و قبل‌از حذف از فروشگاه پلی‌استور، ۵۰ هزارنفر آن را دانلود کردند.

انتشار بدافزارها و برنامه‌های کلاهبرداری در فروشگاه‌های اپلیکیشن گوگل و اپل موضوع جدیدی نیست. برنامه‌های ضبط‌ صدا یا ضبط ویدیو از نمایشگر، گاهی با قیمت‌های بسیار بالا و نظرات جعلی، کاربران را فریب می‌دهند. اکنون به‌نظر می‌رسد برخی توسعه‌دهندگان این نوع اپلیکیشن‌ها پس‌از مدتی با اضافه کردن کدهای مخرب و جمع‌آوری اطلاعات حساس دستگاه کاربران، از آن‌ها سوءاستفاده می‌کنند.

گوگل به‌روزرسانی‌های اپلیکیشن‌های فروشگاه خود را بررسی می‌کند و هر ماه با ارسال اعلان، به شما می‌گوید کدام برنامه‌ها و چه زمانی، رویه‌های اشتراک‌گذاری داده‌های خود را تغییر داده‌اند.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس