تعداد بدافزارهای لینوکس در سال 2022 افزایش یافت

66
0
بدافزارهای لینوکس

بدافزارهای لینوکس در نیمه اول سال 2022 به بالاترین حد خود رسید و نزدیک به 1.7 میلیون نمونه کشف شد.

AtlasVPN دریافت که بدافزار جدید لینوکس در نیمه اول سال 2022 به طور تصاعدی افزایش یافت و با کشف نزدیک به 1.7 میلیون نمونه به بالاترین حد خود رسید.

بدافزار لینوکس با وجود کاهش های گذشته در حال افزایش است

ارائه دهنده فیلترشکن AtlasVPN گزارش داده است که بدافزار جدید لینوکس در نیمه اول سال 2022 بسیار رایج تر شده است. در مقایسه با نیمه اول سال 2021، موارد بدافزار جدید تقریباً 650 درصد از ژانویه تا ژوئن 2022 افزایش یافته است. از 226,324 مورد به 1.۷ میلیون نمونه رسید، بالاترین تعداد ثبت شده تا کنون. همچنین توسط AtlasVPN مشخص شد که ماه آوریل بیشترین تعداد رشد نمونه بدافزار – 400,931 را داشته است.

AtlasVPN در پستی در وبلاگ AtlasVPN گزارش می‌دهد که این افزایش عظیم در نمونه های بدافزار جدید به دنبال کاهشی بود که بین سه ماهه چهارم سال 2021 و سه ماهه اول سال 2022 مشاهده شد. کاهش 2 درصدی مشاهده شد، اما این کاهش ادامه نیافت. AtlasVPN در همان گزارش اعلام کرد که “تعداد تجمعی نمونه های بدافزار جدید لینوکس H1 در سال ۲۰۲۲، ۳۱ درصد بیشتر از تعداد این نمونه ها در کل سال 2021 بود”.

لینوکس از مدت ها قبل به عنوان یک سیستم عامل امن شناخته می‌شود

این افزایش عظیم در نمونه های بدافزار تا حدودی تعجب‌آور است، زیرا بسیاری از افراد لینوکس را یکی از خصوصی ترین و امن ترین سیستم عامل های امروزی می‌دانند.

در اواخر سال 2021، حتی در پستی از Linux Security بیان شد که لینوکس “ایمن ترین سیستم عامل از نظر طراحی است”، یعنی به دلیل چارچوب منبع باز، مدل امتیاز کاربر و دفاع امنیتی داخل هسته. با این حال، افزایش آشکار تعداد حملات سایبری بر روی لینوکس نیز در این پست تایید شد.

ویندوز همچنان بیشترین تعداد آلودگی بدافزار را دارد

اگرچه افزایش شدید بدافزارهای جدید لینوکس نگران کننده است، اما ویندوز همچنان به عنوان آلوده ترین سیستم عامل به بدافزار پیشتاز است. AtlasVPN این واقعیت را در پست خود در مورد افزایش بدافزار لینوکس تأیید کرد و بیان کرد که “41.4 میلیون نمونه بدافزار ویندوز در 2022 شناسایی شد”. بنابراین، با اینکه بدافزار لینوکس در حال افزایش است، برای رسیدن به تعداد بدافزار ویندوز باید راه درازی را بپیماید.

ارتقای لینوکس در نمونه های بدافزار یک نگرانی قطعی است

شیب زیادی که نمونه های بدافزار جدید لینوکس در نیمه اول سال 2022 گرفتند، ممکن است نشان دهنده این باشد که لینوکس بیشتر به هدف گروه های خلافکار تبدیل شود. مشخص نیست که آیا این منحنی صعودی در طول زمان ادامه خواهد داشت یا اینکه در این سیستم عامل مشهور جهانی شاهد کاهش نمونه های بدافزار جدید خواهیم بود.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس