7 بهترین تبلت برای یادداشت برداری

185
0
بهترین تبلت برای یادداشت برداری

نوشتن روی کاغذ سرگرم کننده است، اما نوت بوک ها مستعد لک شدن و پاره شدن هستند. بهترین تبلت برای یادداشت برداری به شما کمک می‌کنند همه چیز را مرتب و ایمن نگه دارید، که برای مدیران، زبان‌آموزان و علاقمندان مفید است.

بیشتر تبلت‌ها چند منظوره هستند، بنابراین علاوه بر یادداشت‌ برداری، می‌توانید در اوقات فراغت خود ویدیو تماشا کنید، مرور کنید و بازی کنید. با این حال، گزینه های زیادی در بازار وجود دارد که هنگام خرید می تواند بسیار گیج کننده باشد.

در اینجا بهترین تبلت های امروزی برای یادداشت برداری موجود است.

1.بهترین تبلت برای یادداشت برداری: Microsoft Surface Pro 8

سرفیس پرو 8 مایکروسافت یک تبلت رده بالای یادداشت برداری است که اگر بخواهید چند کار را انجام دهید بهترین عملکرد را دارد. یکی از ویژگی های برجسته آن صفحه نمایش 13 اینچی است که به شما امکان می دهد دفترچه یادداشت خود را در یک طرف در کنار لیستی از اختصارات یا یک فرهنگ لغت بدون احساس تنگی قرار دهید.

پردازنده Core i7-1185G7 اینتل و 16 گیگابایت رم با هم کار می کنند تا عملکرد سریع را تضمین کنند. مشخصاتی که انتظار دارید در لپ تاپ پیدا کنید. این به شما امکان می دهد بدون کاهش سرعت تبلت روی چندین برنامه به طور همزمان کار کنید. و اگر نیاز به ذخیره داده های زیادی دارید، SSD 512 گیگابایتی باید برای نیازهای شما کافی باشد.

اگرچه سرفیس پرو 8 مایکروسافت گنجانده نشده است، با Surface Slim Pen 2 سازگار است – دستگاهی الهام گرفته از طراحی

(درودگر ، carpenter) که تجربه نوشتن طبیعی را ارائه می دهد. قابلیت لمسی نیز اضافه شده است که تجربه یادداشت برداری روی کاغذ را تقلید می کند. بنابراین، اگر به دنبال تبلت قدرتمندی هستید که نیازهای یادداشت برداری شما را برآورده کند و در عین حال احساس واقعی‌تری داشته باشید، مطمئناً این کار را انجام می‌دهد.

ویژگی های کلیدی

. پلتفرم Intel Evo

. اتصال Wi-Fi 6

. گرافیک Intel Iris Xe

. پایه پایه توکار

مشخصات فنی

. برند: مایکروسافت

. فضای ذخیره سازی: 512 گیگابایت

. پردازنده: Intel Core i7-1185G7

. حافظه: 16 گیگابایت

. سیستم عامل: Windows 11 Home

. باتری: 6200 میلی آمپر ساعت

. پورت ها: x USB-C2

. دوربین (عقب، جلو): 10 مگاپیکسل، 5 مگاپیکسل

. صفحه نمایش (اندازه، وضوح): 13 اینچ، 288×1920

. اندازه: 9.06×12.22×1.97 اینچ

. قابلیت اتصال: Wi-Fi

مزایا

+ نمایشگر پر جنب و جوش و بزرگ

+ عملکرد سریع

+ ذخیره سازی بزرگ

معایب

– خودکار به صورت جداگانه فروخته می شود

2. Samsung Galaxy Tab S7 Plus Tablet

اگر به دنبال تبلتی با ویژگی های مختلف هستید، Samsung Galaxy Tab S7 Plus یک انتخاب عالی است. نوشتن یادداشت ها با قلم S بازطراحی شده سریع و لذت بخش است. این تاخیر 9 میلی‌ثانیه دارد و به شما امکان دسترسی به میانبرهای ارزشمند را برای سرعت بخشیدن به گردش کارتان می‌دهد. این تبلت علاوه بر پاسخگویی بسیار بالا، دارای صفحه نمایش لمسی 12.4 اینچی است که رنگ های پر جنب و جوش را برای مشاهده صاف ارائه می دهد.

حاشیه‌های نازک و نسبت تصویر 16:10 باعث می‌شود یادداشت‌های شما برای حداکثر بهره‌وری و دید کمتر احساس تنگی کنند. این تبلت نه تنها برای یادداشت برداری ایده آل است، بلکه به لطف بلندگوهای AKG، نیازهای سرگرمی شما را نیز برآورده می کند. برای افزایش تمرکز هنگام یادداشت برداری می توانید به موسیقی حرفه ای گوش دهید.

وقتی صحبت از امنیت به میان می‌آید، یک اثر انگشت زیر نمایشگر وجود دارد که به محافظت از یادداشت‌ها و سایر داده‌های ارزشمند شما در برابر افراد غیرمجاز کمک می‌کند. این به ویژه در صورتی مفید است که می خواهید تبلت خود را به محل کار یا دانشگاه ببرید.

ویژگی های کلیدی

. شارژ سریع

. دوربین دوگانه عقب

. قابل ارتقا به اندروید 11

مشخصات فنی

. برند: سامسونگ الکترونیکس

. فضای ذخیره سازی: 128 گیگابایت

CPU: Qualcomm SDM865+

. حافظه: 6 گیگابایت

. سیستم عامل: اندروید 10

. باتری: 10090 میلی آمپر ساعت

. پورت ها: x USB Type-C 3.21، x4 بلندگو

. دوربین (عقب، جلو): 13 مگاپیکسل + 5 مگاپیکسل، 8 مگاپیکسل

. صفحه نمایش (اندازه، وضوح): 12.4 اینچ، 2800×1752

. اندازه: 0.22×7.28×11.22اینچ

. قابلیت اتصال: بلوتوث، وای فای

مزایا

+ کیفیت صدای مناسبی را ارائه می دهد

+ نمایشگر خیره کننده

+ عملکرد چشمگیر

+ قلم S Pen بهبود یافته

معایب

-بدون جک 3.5 میلی متری

3.بهترین تبلت برای یادداشت برداری: Lenovo Tab P11+

Lenovo Tab P11 Plus شامل صفحه کلید و قلم است که به آن برتری رقابتی نسبت به Microsoft Surface Pro 8 می دهد. قلم دقیق Lenovo 2 که در دست گرفتن راحت است، دقت و کنترل سطح بالایی را برای تجربه یادداشت برداری به شما می دهد. یک نسیم. از طرف دیگر، می‌توانید از صفحه‌کلید جداشدنی استفاده کنید که کلیدهای خوبی را برای تایپ بدون درز در خود جای داده است.

عملکرد باتری یکی دیگر از امتیازات برنده است که تبلت را برای سفر ایده آل می کند. ظرفیت باتری 7700 میلی آمپر ساعتی دارد که با یک بار شارژ حداقل 15 ساعت دوام می آورد. چنین قدرتی برای رفع نیازهای روزانه یادداشت برداری شما کافی است زیرا برخی از مدل ها به سختی به 10 ساعت می رسند.

این تبلت روی سیستم‌عامل اندروید 11 اجرا می‌شود و دانلود برنامه‌های یادداشت ‌برداری همه‌کاره‌تر را آسان می‌کند. Google Keep نمونه‌ای از برنامه‌ای است که می‌توانید در این مدل استفاده کنید که چندین ابزار یادداشت‌ برداری مانند Google Docs، Google Slides، Google Sheets و Google Drawings را ارائه می‌دهد. با استفاده از آن، می‌توانید رنگ و حاشیه‌نویسی تصاویر را اضافه کنید تا تجربه یادداشت‌برداری خود را سرگرم‌کننده کنید.

ویژگی های کلیدی

. بلندگوهای چهارگانه

. آرایه میکروفون دوگانه

. صفحه نمایش لمسی IPS LCD

. صفحه کلید گنجانده شده است

مشخصات فنی

. برند: لنوو

. فضای ذخیره سازی: 128 گیگابایت

CPU: MediaTek HELIO G90T TAB (2.05 GHz )

. حافظه: 6 گیگابایت

. سیستم عامل: اندروید 11

. باتری: 7700 میلی آمپر ساعت

. پورت ها:1x USB-C 2.01

. دوربین (عقب، جلو): 13 مگاپیکسل، 8 مگاپیکسل

. صفحه نمایش (اندازه، وضوح): 11 اینچ، 2000×1200

. اندازه: 10.17×6.42×0.3 اینچ

. قابلیت اتصال: وای فای، بلوتوث

مزایا

+ صفحه نمایش روشن

+ باتری طولانی مدت

+ می تواند یکپارچه چند کار را انجام دهد

معایب

-کیفیت دوربین می تواند بهتر باشد

4. Samsung Galaxy Tab S8 Plus

اگر می خواهید جریان طبیعی یادداشت ها را هنگام نوشتن احساس کنید، Samsung Galaxy Tab S8 Plus یک انتخاب عالی است. این صفحه نمایش 12.4 اینچی AMOLED دارد که علاوه بر آسان بودن برای چشم، واکنش سریع حرکتی را ارائه می دهد، بنابراین می توانید بدون تاخیر تایپ کرده و اسکرول کنید. نرخ نوسازی 120 هرتز همچنین باعث می‌شود تبلت سریع‌تر و پاسخ‌گو باشد، بنابراین احساس می‌کنید به جای تبلت، یادداشت‌ها را روی کاغذ می‌نویسید.

تأخیر S Pen ارائه شده به 6.2 میلی‌ثانیه کاهش یافته است که نسبت به نسخه‌های قبلی با 9 میلی‌ثانیه پیشرفت بزرگی است. روی صفحه نمایش AMOLED بی عیب و نقص کار می کند و تجربه یادداشت برداری یا طراحی شما را روان می کند.

از نظر امنیتی، حسگر اثرانگشت در نمایشگر به راحتی کار می کند، مشروط بر اینکه انگشت اختصاص داده شده خیس یا عرق نکرده باشد. این تضمین می کند که یادداشت ها و داده های محرمانه توسط کاربران غیرمجاز قابل دسترسی نیستند.

جلسات یادداشت برداری شما نباید خسته کننده باشد، به خصوص اگر خلاقیت شما از موسیقی الهام گرفته شده باشد. این تبلت دارای بلندگوهای چهارگانه با کارایی بالا است که به شما امکان می‌دهد آهنگ‌هایی را برای تقویت حافظه و تمرکز در حین انجام کارهای خلاقانه پخش کنید.

ویژگی های کلیدی

. هشت هسته ای 3.0 گیگاهرتز

. قلم S با تاخیر کم

. صفحه نمایش AMOLED 120 هرتزی

مشخصات فنی

. برند: سامسونگ

. فضای ذخیره سازی: 128 گیگابایت

. CPU: اسنپدراگون 8 نسل 1

. حافظه: 8 گیگابایت

. سیستم عامل: اندروید 12

. باتری: 10090 میلی آمپر ساعت

. پورت ها: x USB Type-C 3.21

. دوربین (عقب، جلو): 13 مگاپیکسل، 6 مگاپیکسل (عقب)، 12 مگاپیکسل (جلو)

. صفحه نمایش (اندازه، وضوح): 12.4 اینچ، 2800×1752

. اندازه: 11.22×7.28×0.22 اینچ

. قابلیت اتصال: وای فای، بلوتوث

مزایا

+ عمر باتری قابل اعتماد

+ صفحه نمایش روشن و واضح

+ صفحه نمایش پاسخگو

معایب

-شامل صفحه کلید نیست

5. 2021 Apple IPad Pro (12.9-Inch)

اپل آی‌پد پرو 2021 (12.9 اینچی) ممکن است مانند مدل‌های رقیب دارای قلم یا صفحه‌کلید نباشد، اما تجربه یادداشت ‌برداری شما را با تراشه M1 افزایش می‌دهد. قدرت عملیاتی آن تقریباً با لپ ‌تاپ‌های اپل مطابقت دارد، به این معنی که هنگام جابه‌جایی به برنامه‌های مختلف یادداشت ‌برداری برای چندوظیفگی بدون زحمت، تأخیر ناچیزی وجود دارد.

یکی دیگر از ویژگی های قابل تامل صفحه نمایش 12.9 اینچی است که اگر ترجیح می دهید با یک بوم بزرگتر کار کنید، بسیار مفید است. فضای کافی برای نوشتن در اختیار شما قرار می‌دهد تا یادداشت‌ها و سایر ابزارهای نوشتن شما احساس تنگی نکنند. علاوه بر این، صفحه نمایش Liquid Retina XDR با افزایش اشباع رنگ و بهبود کنتراست، تجربه دید بهتری را به شما ارائه می دهد. هنگام طراحی با متن با کیفیت بالا و تصاویر رنگارنگ کار خواهید کرد.

این تبلت با Apple Pencil 2 کار می کند که به صورت مغناطیسی برای شارژ و جفت شدن به دستگاه متصل می شود. Apple Pencil 2 از انگشتان شما دقیق تر است، بنابراین یک ابزار طراحی عالی است.

ویژگی های کلیدی

. تراشه Apple M1

. شیشه ی ضدخش

. شناسایی چهره

مشخصات فنی

. برند: اپل

. فضای ذخیره سازی: 128 گیگابایت

CPU.: 8هسته (تراشه M1)

. حافظه: 8 گیگابایت

. سیستم عامل: iPadOS 14.5.1

. باتری: 10758 میلی آمپر ساعت

. پورت ها: x USB Type-C 41، کانکتور مغناطیسی، DisplayPort

. دوربین (عقب، جلو): 12 مگاپیکسل + 10 مگاپیکسل، 12 مگاپیکسل

. صفحه نمایش (اندازه، وضوح): 12.9 اینچ، ‏2732×2048

. اندازه: 11.04×8.46×0.25 اینچ

. قابلیت اتصال: وای فای، بلوتوث

مزایا

+ عملکرد قدرتمند

+ سیستم دوربین با کیفیت بالا

+ طراحی زیبا

معایب

-گزینه های رنگ کسل کننده

6.بهترین تبلت برای یادداشت برداری: Fire HD 10

Fire HD 10 ثابت می کند که برای داشتن یک تبلت یادداشت برداری مناسب نیازی به هزینه گزافی ندارید. علاوه بر مقرون به صرفه بودن، با صفحه نمایش جمع و جور 10.1 اینچی خود که برای کاربرانی که در حال حرکت هستند بسیار مفید است، از دیگر افراد متمایز است. صفحه نمایش کوچک به راحتی در دستان شما قرار می گیرد تا به راحتی هنگام رفت و آمد یا در خارج از منزل تایپ کنید.

این تبلت همچنین با طراحی بی وزن خود به مسافران و دانش آموزان مکرر علاقه مند است. با یک پوند، هنگام حرکت به مکان‌های مختلف که خلاقیت شما را شعله‌ور می‌کند، برای حمل تبلت مشکلی نخواهید داشت.

اگرچه این تبلت با 32 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می شود، اما می توانید با استفاده از کارت microSD خارجی آن را تا 1 ترابایت افزایش دهید. این تضمین می کند که فضای کافی برای ذخیره پیش نویس ها، موسیقی، داده های تحقیق و نوشته های واقعی دارید.

در حالی که رزولوشن p1080 پشتیبانی شده در مقایسه با تبلت‌های دیگر کمی مورد نظر است، شما همچنان می‌توانید با متن خوانا و تصاویر واضح کار کنید.

ویژگی های کلیدی

. 12 ساعت عمر باتری

. در چهار رنگ موجود است

. بلوتوث LE 5.0

. دو میکروفون داخلی

مشخصات فنی

. برند: آمازون

. فضای ذخیره سازی: 32 گیگابایت

. پردازنده: Mediatek MT8183 Helio P60T

. حافظه: 3 گیگابایت

. سیستم عامل: Fire OS 7، Android 9.0 (Pie)

. باتری: 6500 میلی آمپر ساعت

. پورت ها: x1 جک 3.5 میلی متری، 1x USB Type-C 2.0

دوربین (عقب، جلو): 5 مگاپیکسل، 2 مگاپیکسل

. صفحه نمایش (اندازه، وضوح): 10.1 اینچ، 1920×1200

. اندازه: 9.73×6.53×0.36اینچ

. قابلیت اتصال: وای فای، بلوتوث

مزایا

+ عمر باتری عالی

+ قابل حمل

+ ادغام الکسا

معایب

-انتخاب ضعیف برنامه

7. Microsoft Surface Go 3 Tablet

با Microsoft Surface Go 3 نیازهای منحصر به فرد خود را برای یادداشت برداری بدون هزینه زیاد برآورده کنید. این دستگاه دو در یک بادوام است، صفحه نمایش پاسخگو دارد و ویژگی های پیشرفته ای را در خود جای داده و آن را به یکی از بهترین ها تبدیل می کند. عمر باتری 11 ساعته برای هر کسی که ترجیح می دهد هنگام حرکت یادداشت برداری کند، انرژی کافی را ارائه می دهد.

در حالی که قلم سرفیس گنجانده نشده است، یادداشت کردن یادداشت ها با استفاده از قلم سرفیس واقعی تر و پاسخگوتر خواهد بود. این تبلت عالی برای مدیران و دانشجویان دانشگاه است.

همچنین می‌توانید در طول اوقات فراغت خود با کیفیت موسیقی معتبر تماشا کنید و گوش دهید زیرا تبلت دارای بلندگوهایی با عملکرد بالا است. صفحه نمایش 10.5 اینچی دارای رزولوشن 1920×128 است تا نیازهای تماشای شما را هنگام نوشتن یادداشت برآورده کند.

ویژگی های کلیدی

. بلوتوث 5.0

. اینتل UHD Graphics 615

. امنیت جامع مایکروسافت

. 220 پیکسل در اینچ

مشخصات فنی

. برند: مایکروسافت

. فضای ذخیره سازی: 64 گیگابایت

. پردازنده: Intel Pentium Gold 6500Y

. حافظه: 4 گیگابایت

. سیستم عامل: ویندوز 11

. باتری: 8000 میلی آمپر ساعت

. پورت ها: 1x USB Type-C، 1×3.5 میلی متری جک هدفون، 1x پورت Surface Connect

. دوربین (عقب، جلو): 8 مگاپیکسل، 5 مگاپیکسل

. صفحه نمایش (اندازه، وضوح): 10.5 اینچ، 1920×1280

. اندازه: 7.98×10.82×1.89 اینچ

. قابلیت اتصال: وای فای، بلوتوث

مزایا

+ وب کم با کیفیت بالا

+ عملکرد مناسب

+ به عنوان لپ تاپ دو برابر می شود

+ پایه قابل تنظیم

معایب

-شامل صفحه کلید نیست

سوالات متداول

آیا می توانم تبلت یادداشت برداری خود را تعمیر کنم؟

شما مجبور نیستید تبلت یادداشت برداری خود را دور بریزید زیرا به طور غیرعادی کند است یا پاسخگو نیست. پس از تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات خود در دستگاه خارجی، حافظه داخلی را آزاد کنید، نرم افزار را به روز کنید یا تنظیمات کارخانه را بازیابی کنید.

پس از انجام مراحل بالا، تبلت خود را مجددا راه اندازی کنید تا ببینید آیا بهبودی وجود دارد یا خیر.

اگر صفحه تبلت شما شکسته و حساسیت لمسی خود را از دست می دهد، می توانید فقط صفحه نمایش را تعویض کنید. تبلت که بیش از حد گرم می شود نشان دهنده مشکل باتری است. سعی کنید باتری را تعویض کنید و اگر بیش از حد داغ شد، با یک تکنسین صحبت کنید تا بیشتر راهنمایی کند.

در بهترین تبلت یادداشت برداری چه چیزی را باید جستجو کنم؟

اگر تبلت یادداشت برداری انتخابی شما دارای قلم نیست، مطمئن شوید که با یک قلم معمولی سازگار است. یک قلم راهی سریع و قابل اعتماد برای ثبت یادداشت ها و طرح ایده ها برای مراجعات بعدی در حین حرکت به شما می دهد.

تبلت یادداشت برداری ایده آل باید به شما این امکان را بدهد که با افزونه های ضروری مانند صفحه کلید، بلندگو و سایر دستگاه ها کار کنید. بهترین تبلت یادداشت ‌برداری باید دارای سیستم عاملی باشد که عملکرد تا حدی را تضمین کند. به شرط انتخاب بهترین سیستم عامل، از استفاده از طیف گسترده ای از برنامه های یادداشت برداری در فروشگاه Google یا App Store لذت خواهید برد. فراموش نکنید که تبلتی را انتخاب کنید که باتری آن حداقل 10 ساعت کار کند.

آیا یک تبلت یادداشت برداری ارزش سرمایه گذاری را دارد؟

بله همینطور است! تبلت یادداشت ‌برداری به شما امکان می‌دهد از برنامه‌هایی استفاده کنید که گرفتن، سازماندهی و جستجوی یادداشت‌های مهم را آسان می‌کنند. در دسترس بودن فضای ذخیره‌سازی کافی در تبلت یادداشت ‌برداری به این معنی است که می‌توانید در هر زمانی که بخواهید، تمام دروس خود را در کف دست خود داشته باشید. همچنین در هزینه خرید کتاب و انرژی حمل چندین کتاب در کوله پشتی خود صرفه جویی می کنید.

تبلت یادداشت برداری را می توان به عنوان یک وسیله چند منظوره برای سرگرمی یا گرفتن عکس استفاده کرد. یک تبلت یادداشت ‌برداری با دوربین جلو و عقب عالی به شما امکان می‌دهد عکس‌های باکیفیتی برای مراجعات بعدی بگیرید. می توانید از تبلت خود برای لذت بردن از نمایش ها یا حتی بازی کردن استفاده کنید. تبلت‌های یادداشت‌ برداری دارای ویژگی «حالت کودکان» هستند که کودکان شما را به فعالیت‌های دوستدار کودک محدود می‌کند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس