بهترین تلویزیون ال‌جی را متناسب با بودجه خود بیابید

82
0
بهترین تلویزیون ال‌جی

ال‌جی یکی از بهترین برندهای تلویزیون در جهان است و بهترین تلویزیون‌های ال‌جی که امروزه در بازار پیدا می‌کنید، برخی از پیشرفته‌ترین نمایشگرهایی هستند که تاکنون ساخته شده‌اند.

ال جی یکی از بهترین تولیدکنندگان تلویزیون است و همچنین یکی از پرکارترین تولیدکنندگان تلویزیون است. ال‌جی تمایل دارد تلویزیون‌های جدید زیادی را در طول هر سال عرضه کند، از نمایشگرهای سطح بالا که اغلب در راهنمای بهترین تلویزیون‌های ما وجود دارند تا صفحه‌نمایش‌های سطح ابتدایی که مناسب‌تر برای تلویزیون‌های کم‌هزینه هستند. با انتخاب بسیار زیاد، انتخاب بهترین تلویزیون ال جی برای شما می تواند چالش برانگیز باشد.

ما بسیاری از تلویزیون‌های ال‌جی را در طول سال‌ها و همچنین بسیاری از برندهای برتر دیگر را بررسی کرده‌ایم تا بدانیم رقابت چگونه پیش می‌رود. ما همیشه به دنبال بهترین ترکیب از طراحی، عملکرد و ارزش برای پول هستیم.

تلویزیون های ال جی با انواع ترجیحات مطابقت دارند، از جمله بهترین تلویزیون های 8K که واقعاً باورنکردنی به نظر می رسند. تلویزیون های زیبا QNED (اصطلاح ال جی برای QLED یا مجموعه هایی که از نقاط کوانتومی استفاده می کنند) که روشنایی بسیار بالاتری را حتی از بهترین تلویزیون های OLED ارائه می دهند. و همچنین تلویزیون های ارزان اما شاد 4K UHD که یک صفحه نمایش دوم عالی در اتاق مهمان ایجاد می کنند.

چه به دنبال تلویزیونی ممتاز و پر از جدیدترین ویژگی‌ها هستید یا می‌خواهید با کمترین هزینه بهترین تلویزیون OLED ال‌جی را دریافت کنید، ما چندین گزینه برای شما در نظر گرفته‌ایم که باید در راهنمای خود برای بهترین‌ها در نظر بگیرید. تلویزیون های ال جی در زیر.

بهترین تلویزیون های ال جی 2023

ال جی C2

بهترین تلویزیون ال جی برای اکثر مردم

مشخصات فنی:

اندازه صفحه نمایش: 42، 48، 55، 65، 77، 83 اینچ رزولوشن: 4K پنل نوع: OLEDSmart TV: webOSHDR: HDR10، HLG، Dolby Vision

دلایل خرید:

– صفحه نمایش فوق العاده روشن (در اکثر مدل ها)

– طراحی شیک و مینیمال

– اتصال و امکانات عالی

دلایلی برای اجتناب:

– بدون HDR10+

42 و 48 اینچ روشن تر نیستند

LG C1 سال گذشته انتخاب ما برای بهترین تلویزیون OLED برای اکثر مردم بود. اکنون LG C2 جای خود را گرفته است زیرا نشان دهنده ارتقاء C1 در برخی موارد قابل توجه است.

برای شروع، اکنون در یک مدل کوچک (با استانداردهای OLED) 42 اینچی و همچنین اندازه های صفحه نمایش بزرگتر آشناتر در دسترس است و فناوری OLED Evo آن رنگ و روشنایی قابل توجهی را بهبود می بخشد. با این حال، شایان ذکر است که مدل های کوچکتر 42 و 48 اینچی از افزایش روشنایی برخوردار نیستند.

LG C2 اشباع رنگ بهتری نسبت به C1 دارد و یک پردازنده کاملاً جدید به نام Alpha A9 Gen 5 وجود دارد. ویژگی برجسته پردازنده جدید این است که نسبت به C1 بهبود اشیا و نگاشت پویا تون را ارائه می دهد، بنابراین آنچه را که به دست می آورید یک تصویر بسیار واقعی و دقیق در بررسی LG C2 ما نوشتیم: «با آزمایش آن با همه چیز، از نمایش‌های معمولی SD گرفته تا فیلم‌های پرفروش Dolby Vision، C2 OLED بیش از توانایی خود در مدیریت تقریباً هر محتوایی که می‌توانید به آن بپردازید، ثابت کرده است.»

در طول آزمایش ما برای یافتن هر گونه منفی تلاش کردیم. بله، عدم پشتیبانی از HDR10+ ناامید کننده بود، اما با HDR10، HLG و Dolby Vision تمام استانداردهای کلیدی دیگر پوشش داده شده است. و حالت زنده خیلی خوب نیست – اگرچه این حالت تقریباً برای حالت زنده هر سازنده دیگر نیز صدق می کند. و از طرفی حالت فیلمساز فوق العاده است و حالت های سینما و سینمای HDR نیز فوق العاده است.

اگر بودجه کمی دارید، C1 های بزرگتر و قدیمی تر مقرون به صرفه تر هستند، اما C2 به لطف پنل های بسیار روشن تر در مدل های بزرگتر، تلویزیون بهتری است. بنابراین اگر به دنبال بهترین تلویزیون ال‌جی هستید که می‌توانید در حال حاضر بخرید، C2 همان تلویزیون است.

ال جی C1

بهترین تلویزیون ال جی برای کسانی که OLED مقرون به صرفه می خواهند

مشخصات فنی:

اندازه صفحه نمایش: 48، 55، 65، 77 اینچ رزولوشن: 4K پنل نوع: OLEDSmart TV: webOSHDR: HDR10، HLG، Dolby Vision

دلایل خرید:

– کنتراست و رنگ باورنکردنی

– سایز جدید 83 اینچ

دلایلی برای اجتناب:

– باس سنگین

– بهبود کمی

این تلویزیون ال جی بهترین تلویزیون ال جی سال گذشته بود تا اینکه C2 در بالای این راهنما در صحنه ظاهر شد. اما همچنان یک انتخاب عالی است زیرا ورود LG C2 جدیدتر به این معنی است که مدل قبلی اکنون با پول نقد بسیار کمتری در دسترس است.

در حالی که به اندازه نسخه های بزرگتر C2 روشن نیست، C1 یک تصویر OLED فوق العاده با نسبت کنتراست بی نهایت، رنگ های زنده و سیاهی عمیق ارائه می دهد.

پردازنده قدرتمند a9 Gen 4 AI موجود در آن، کیفیت تصویر عالی، کنترل حرکت عالی و ارتقاء مقیاس خوب را ارائه می‌کند – اگرچه گاهی اوقات متوجه می‌شویم که چهره‌های ارتقا یافته کمی قرمزتر از آنچه در زندگی واقعی هستند، هستند. با این حال، این یک مشکل بسیار جزئی است: تصاویر در اینجا درجه یک هستند.

اگرچه این یک مدل کمی قدیمی‌تر است، مشخصات آن هنوز از بسیاری از رقبا جلوتر است: وضوح 4K، Dolby Vision HDR، Dolby Atmos و چهار ورودی HDMI 2.1 نیز دریافت می‌کنید، که آن را برای بازی‌های نسل بعدی کاملاً مطمئن می‌کند.

این یک تلویزیون عالی است و ارزش پولی نیز دارد. اگر می‌خواهید تلویزیون OLED داشته باشید اما نمی‌توانید قیمت آن را کاملاً توجیه کنید، این تلویزیون برای شما مناسب است.

ال جی جی 2

بهترین تلویزیون OLED درجه یک با طراحی خیره کننده

مشخصات فنی:

اندازه صفحه نمایش: 55، 65، 77 اینچ رزولوشن: 4K پنل نوع: OLEDSmart TV: webOSHDR: HDR10، HLG، Dolby Vision

دلایل خرید:

– کنتراست برجسته

– طراحی بسیار نازک

دلایلی برای اجتناب:

– پایه گنجانده نشده است

– سیستم صوتی با باس مشکل دارد

بعد از چیزی کمی شیک تر؟ ال‌جی G2 OLED یک تلویزیون حذفی است که طراحی فوق‌العاده نازکی را ارائه می‌کند که همراه با پایه دیواری مخصوص هم سطحی است، بنابراین به سختی از دیوار بیرون می‌زند.

قهرمان واقعی در اینجا، فناوری OLED Evo LG با Brightness Booster Max است که درخشان‌ترین OLED ال‌جی را تا به حال – حتی بیشتر از LG C2- می‌سازد. مطابق با پردازش تصویر عالی، Dolby Vision HDR و – بله – چهار پورت HDMI 2.1، از آینده بسیار خوبی برخوردار است.

در بررسی LG G2 ما نوشتیم: “بهترین شگفتی از همه اینها روشی است که G2 از روشنایی اضافی خود استفاده می کند تا تقریباً هر فریم از هر منبعی را که می خواهید ذکر کنید حتی عالی تر از قبل از هر OLED ال جی باشد.”

طراحی باریک خیره کننده آن را به یک تلویزیون مرکزی واقعی تبدیل می کند، با کنتراست و مزایای رنگ OLED به ارتفاعات جدید و با نور افزایش یافته است. پردازنده جدید a9 Gen 5 AI حتی توانایی بیشتری برای ارتقاء مقیاس و پردازش هوشمندانه اشیاء روی صفحه به مناسب‌ترین روش دارد.

اما مراقب باشید: G2 واقعاً برای نصب روی دیوار طراحی شده است و با پایه تلویزیون یا پاهای خارج از جعبه عرضه نمی شود. با این حال، می‌توانید یک گالری استند روی زمین بخرید، یا راه‌حل شخص ثالثی برای قرار دادن روی پیشخوان بیابید.

ال جی A2

بهترین انتخاب برای کسانی که می خواهند ال جی OLED با بودجه کم داشته باشند

مشخصات فنی:

اندازه صفحه نمایش: 48، 55، 65 اینچ رزولوشن: 4K پنل نوع: OLEDSmart TV: webOSHDR: HDR10، HLG، Dolby Vision

دلایل خرید:

– مقرون به صرفه ترین OLED ال جی

– کیفیت تصویر عالی و HDR چشمگیر

دلایلی برای اجتناب:

– پردازنده کمی قدیمی تر

– چند ویژگی HDMI 2.1 و بدون 120 هرتز برای گیمرها

– بلندگوهای نسبتاً هرز

این مقرون‌به‌صرفه‌ترین OLED ال‌جی است، و در حالی که این امر ناگزیر به این معناست که برخی از ویژگی‌های گران‌قیمت‌تر خود را ندارد، ال‌جی در مورد کیفیت تصویر کوتاهی نکرده است. پنل OLED در اینجا با رنگ سفید روشن، سیاهی عمیق و کنتراست عالی بسیار چشمگیر است. همانطور که انتظار دارید پشتیبانی از HDR مانند سایر ال‌جی‌ها شامل Dolby Vision می‌شود.

در آزمایش‌هایمان متوجه شدیم که A2 به ادعای ال‌جی مبنی بر کنتراست «تقریباً بی‌نهایت» عمل می‌کند و رنگ‌های مشکی عمیق را همراه با هایلایت‌های چشم‌گیر ارائه می‌دهد. ما حداکثر خروجی نور 524 نیت را در حالت تصویر استاندارد (HDR)، 542 نیت را در حالت Vivid و 526 نیت را در حالت Filmmaker اندازه‌گیری کردیم.

متأسفانه، بلندگوها نسبت به مدل‌های گران‌تر علف‌تر هستند، و در حالی که می‌توانستیم دیالوگ‌ها را خوب بشنویم، متوجه شدیم که برای صحنه‌های اکشن در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی هیجان بیشتری می‌خواهیم.

برای گیمرها، A2 فاقد پورت‌های HDMI 2.1 است که در مدل‌های با مشخصات بالاتر می‌بینید: دارای حالت خودکار کم تأخیر (AllM) است، اما صفحه نمایش 60 هرتز است، نه 120 هرتز، و ویژگی‌های بازی HDMI 2.1 وجود ندارد. مانند نرخ نوسازی متغیر. با این حال، این ویژگی‌ها واقعاً برای علاقه‌مندان به بازی هستند. اگر از آن دسته بازیکنانی هستید که ورزش های الکترونیکی رقابتی انجام نمی دهند، برای افرادی مانند Fortnite کاملاً خوب است.

ممکن است A2 بالاترین مشخصات را نسبت به همتایان پایدار خود نداشته باشد، اما وقتی صحبت از کیفیت تصویر به میان می آید، تلویزیون بسیار خوبی است. اگر می خواهید تا حد ممکن کمتر هزینه کنید تا تصاویری واقعا عالی داشته باشید، این یک گزینه عالی است.

LG B2

بهترین انتخاب OLED برای بازی و فیلم های کم هزینه

مشخصات فنی:

اندازه صفحه نمایش: 55، 65، 77 اینچ رزولوشن: 4K Ultra HD (3,840 x 2,160) نوع پنل: OLEDSmart TV: WebOSHDR: Cinema HDR (Dolby Vision, HDR10, HLG) نگاشت تون پویا

دلایل خرید:

– سیاهی عمیق و سایه های دقیق

– پشتیبانی از 120 هرتز

– مقرون به صرفه برای تلویزیون OLED

دلایلی برای اجتناب:

– روشنایی محدود در مقایسه با تلویزیون های OLED برتر

– عملکرد صوتی غیر قابل توجه

– پایه رومیزی پلاستیکی

ال‌جی B2، OLED پیشرفته این شرکت از A2 است که در این فهرست بالاترین ویژگی را دارد. پس چه فرقی دارد؟ خوب، B2 همان مشکی عمیق و رنگ غنی A2 را ارائه می دهد، اما همچنین همان روشنایی محدود را ارائه می دهد. این به این معنی است که برای اتاق هایی که می توانید شرایط نور را به دقت کنترل کنید، گزینه بهتری است.

در غیر این صورت، B2 یک تلویزیون همه کاره عالی است که همان سایه‌های عمیق و دقیق، هایلایت‌های پررنگ HDR و یکنواختی تصویر عالی را ارائه می‌کند که می‌توانید از برخی از بهترین تلویزیون‌های OLED موجود در بازار از هر برندی انتظار داشته باشید – حتی برخی از تلویزیون‌های گران‌تر. مدل ها. نمایش رنگ نیز یکی از نقاط قوت سری B2 است، اما در طول آزمایش ما متوجه شدیم که برای اینکه به بهترین شکل ظاهر شود، باید زمانی را صرف تنظیمات کنید.

B2 دارای صفحه و قاب فوق العاده باریک است اما پایه پلاستیکی آن وضعیت تلویزیون مقرون به صرفه آن را نشان می دهد. ما دریافتیم که کنترل از راه دور جادویی نوآورانه ال‌جی پس از دستیابی به آسانی قابل استفاده است، و عملکردهای اشاره و کلیک و پیمایش روی صفحه ترجیح داده می‌شوند تا تلاش برای شناسایی و مکان‌یابی دکمه‌های کنترل در یک اتاق تاریک، همانطور که با یک دستگاه معمولی انجام می‌دهید. از راه دور.

مزیت اصلی ال‌جی B2 نسبت به A2، ویژگی‌های مرتبط با بازی آن است. B2 دارای صفحه نمایش 120 هرتزی، VRR، حالت تاخیر کم خودکار (ALLM) و FreeSync است. بله، قیمت آن کمی بیشتر از A2 است، اما برای گیمرها ارزشش را دارد. در غیر این صورت، A2 گزینه معقول تری است.

ال جی نانو90

بهترین تلویزیون ال جی با تکنولوژی LED

مشخصات فنی:

اندازه صفحه نمایش: 55، 65، 75، 86 اینچ رزولوشن: 4K نوع پنل: LED-LCDSmart TV: webOSHDR: HDR10، HLG، Dolby Vision

دلایل خرید:

– پشتیبانی از زاویه دید گسترده

– سطوح سیاه بسیار بهبود یافته است

دلایلی برای اجتناب:

– سوسو زدن نور پس زمینه

– بدون پشتیبانی از HDR10+

تلویزیون‌های ال‌سی‌دی ال‌جی روزگار سختی را پشت سر می‌گذارند، زیرا ال‌جی روی ساختن برتری OLED تمرکز می‌کند. با این حال، اگر به دنبال یک تلویزیون LCD هستید، Nano90 توانایی بیشتری دارد و به اندازه پرچمدار C2 OLED در بالای این لیست هزینه نخواهد داشت.

ورود HDR به ویژه برای صفحه نمایش های IPS چالش برانگیز بوده و فشار بیشتری را بر کنترل کنتراست ذاتی IPS وارد می کند. با این حال، سیستم مدیریت انرژی نور پس‌زمینه جدید Nano90، علیرغم برخی لرزش‌های خفیف نور پس‌زمینه، واقعاً شانس ال‌سی‌دی HDR ال‌جی را متحول می‌کند.

کنتراست نسبت به مدل‌های LCD قبلی نیز بسیار بهبود یافته است – و سطوح مشکی، اگر همتراز با OLED نباشند، مطمئناً هنوز هم قابل‌قبول هستند. در طول بررسی ال‌جی Nano90 نوشتیم: “در نهایت راهی برای بهبود گسترده – اگر نه کاملاً حل – مشکلات طولانی مدت کنتراست LCD و نور پس زمینه ال‌جی پیدا کرد. این کار را نیز انجام می‌دهد، بدون اینکه مزایای زاویه دید صفحه‌نمایش‌های IPS LCD را به خطر بیندازد. و همچنین نقاط قوت فناوری رنگ نانوسل ال‌جی را به گونه‌ای که قبلاً هرگز نتوانسته‌ایم قدردانی کنیم، نشان می‌دهد.»

ما تصور می کنیم که اگر به دنبال یک مجموعه LED با این محدوده قیمت هستید، احتمالاً به یک QLED سامسونگ خواهید رفت. اما برای طرفداران ال جی، نانو90 هنوز هم یک انتخاب محکم برای خانه شما است

چگونه بهترین تلویزیون ال جی را انتخاب می کنید؟

اگر به دنبال بهترین تلویزیون ال جی هستید، چندین نکته کلیدی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

اولین مورد اندازه است. ما می دانیم که همیشه وسوسه انگیز است که وقتی صحبت از فناوری به میان می آید، بزرگتر را بهتر فرض کنیم. با این حال، اندازه صفحه‌ای که باید بخرید باید بر اساس فضایی که در اختیار دارید، میزان فاصله‌ای که از صفحه نمایش می‌نشینید و انواع محتوایی که روی آن تماشا می‌کنید تعیین شود.

همچنین توصیه می‌کنیم قابلیت‌های HDR هر تلویزیون جدید را بررسی کنید – ما در راهنمای خود به تفصیل این موارد را در زیر هر یک از تلویزیون‌های LG توضیح داده‌ایم.

همچنین ارزش در نظر گرفتن صدا را دارد. اگر مایلید پول اضافی را برای نوار صوتی خرج کنید، نیازی نیست در مورد صدا عذاب بکشید. با این حال، اگر می خواهید یک سیستم سینمای همه کاره داشته باشید، تلویزیونی را در نظر بگیرید که صدای عالی و همچنین تصویری خارق العاده ارائه می دهد. به عنوان مثال، LG C2 در راهنمای ما در بالا نیز آن را در لیست بهترین تلویزیون های ما برای صدا قرار می دهد.

در نهایت، یک محدوده قیمت را در نظر داشته باشید. شاید بتوانید بودجه خود را اندکی افزایش دهید اگر تلویزیون عالی را پیدا کنید – یا در فروش جمعه سیاه خرید عالی پیدا کنید – اما ایده خوبی است که برای شروع یک محدودیت تعیین کنید تا عاشق آن نشوید. تصاویر و ویژگی‌های بی‌نظیر تلویزیونی که بسیار بالاتر از توان مالی شماست.

همچنین ممکن است بخواهید بپرسید که آیا قطعاً تلویزیون ال‌جی مورد نظر شما است یا خیر. در مورد این برند چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد، اما ممکن است ارزش وقت شما را داشته باشد تا به بهترین تلویزیون سامسونگ و بهترین راهنمای تلویزیون سونی نیز نگاهی بیندازید.

چرا باید تلویزیون ال جی بخریم؟

یک سوال عالی با وجود بسیاری از برندهای برجسته تلویزیون، چرا باید ال جی را به بقیه انتخاب کنید؟

ال‌جی دیسپلی سازنده پنل (متمایز از ال‌جی الکترونیکس که تلویزیون‌های مارک ال‌جی را مونتاژ و می‌فروشد) به عنوان یک تامین‌کننده اصلی برای رقبای خود مانند پاناسونیک، سونی یا فیلیپس، تبدیل به فرزند پوستر تلویزیون‌های OLED امروزی شده است.

اگرچه ممکن است احساس یا ویژگی‌های خاص طیف‌های OLED دیگر را دوست داشته باشید – پاناسونیک دارای پالت رنگی زمین‌دار تری است، در حالی که فناوری Acoustic Surface Audio+ سونی صدا را از خود پنل منتشر می‌کند – شما هنوز هم به نوعی از ال‌جی خرید می‌کنید.

مجموعه‌های OLED ال‌جی نسبت به برخی از رقبا کمی گرم‌تر از رنگ‌ها هستند، اما تفاوت بسیار کم است مگر اینکه به دنبال آن باشید. OLED به لطف پنل‌های خود تابش و توانایی خاموش کردن کامل پیکسل‌ها، می‌تواند به سطوح سیاه عمیق‌تر برسد و کنترل نور دقیق‌تری را حتی از بهترین تلویزیون‌های LCD یا QLED ارائه دهد. با این حال، تلویزیون‌ها سریع‌تر از تلویزیون‌های LCD تخریب می‌شوند و نمی‌توانند به اندازه برخی از مدل‌های جدید تلویزیون سامسونگ روشن شوند. (شما می توانید اولویت خود را در راهنمای مقایسه OLED و QLED ما مشخص کنید.)

پلتفرم تلویزیون هوشمند webOS در تلویزیون‌های ال‌جی نیز فوق‌العاده است، با رابطی شیک و صیقلی در کنار پشتیبانی خوب از برنامه – و فرمان‌های صوتی از طریق کنترل جادویی برای همه مجموعه‌های OLED جدید. البته به خاطر داشته باشید که ال‌جی از HDR10+ پشتیبانی نمی‌کند، حتی اگر به طور کلی از فرمت‌های HDR10، Dolby Vision و HLG پشتیبانی کند. بینندگان بریتانیایی Freeview Play را در تلویزیون‌های اخیرش نیز پیدا نمی‌کنند.

یکی از ویژگی‌هایی که برای بینندگان آمریکایی جالب خواهد بود، تیونر ATSC 3.0 است که به مجموعه اجازه می‌دهد کانال‌های تلویزیونی رایگان و خارج از هوا را با استفاده از استاندارد نسل بعدی ATSC 3.0 پخش کند. ATSC 3.0 پشتیبانی از ویدئو با وضوح 4K با HDR و صدای Dolby Atmos را در کنار سایر ویژگی‌ها ارائه می‌دهد، بنابراین هنگام خرید تلویزیون جدید ارزش بررسی آن را دارد. در حال حاضر، تنها مدل‌های سری G2 ال‌جی تیونر ATSC 3.0 را ارائه می‌کنند، اگرچه انتظار داریم در آینده شاهد عرضه آن در خطوط دیگر باشیم.

چگونه بهترین تلویزیون های ال جی را آزمایش می کنیم

روشی که یک برند تلویزیون می گوید یک تلویزیون کار می کند و روشی که روزانه انجام می دهد همیشه جمع نمی شود. به همین دلیل است که ما به آزمایش هر تلویزیونی که توصیه می کنیم اختصاص داده ایم، اما باید موارد زیادی را در نظر گرفت.

ما تمام بهترین تلویزیون‌های ال‌جی را در این راهنما با طیف وسیعی از رزولوشن‌های محتوا – از جمله وضوح استاندارد، 1080p، 4K و گاهی اوقات 8K، با سرعت آنها قرار می‌دهیم.

ما کیفیت تصویر، روشنایی و شادابی رنگ ها را ارزیابی می کنیم. ما ویژگی‌ها و دستیارهای هوشمند داخلی و همچنین نحوه عملکرد محبوب‌ترین برنامه‌های پخش جریانی مانند Netflix را آزمایش می‌کنیم. ما به این موضوع گوش می‌دهیم که آیا بلندگوهای داخلی به خوبی کار می‌کنند، بنابراین می‌توانیم به شما بگوییم که تلویزیون خوبی برای صدا است یا تلویزیونی که برای آن کاملاً به نوار صوتی نیاز دارید.

ما همچنین زمانی را صرف تغییر تنظیمات یک تلویزیون می کنیم تا بتوانیم با اطمینان بگوییم که آیا همه چیز مورد نیاز شما را دارد یا خیر. ما اخیراً برنامه آزمایشی خود را ارتقا داده‌ایم تا شامل اندازه‌گیری حداکثر روشنایی HDR، پوشش فضای رنگی DCI-P3، دقت رنگ حالت سینما (یا حالت فیلمساز، در صورت وجود) و تأخیر ورودی 4K باشد، بنابراین بررسی‌های ما از ال‌جی و سایر تلویزیون‌ها این کار را انجام می‌دهد. این داده ها را در نظرات عملکرد نیز لحاظ کنید.

مهم این است که ما با تلویزیون هم زندگی می کنیم. منظور ما این است که ما فقط چند برنامه تلویزیونی را تماشا نمی کنیم و آن را در روز صدا می کنیم. ما زوایای دید و سطوح روشنایی را در اتاق های مختلف در ساعات مختلف روز آزمایش می کنیم. زمانی که گفتگوی خانوادگی داشته باشیم به صدای پیشرفته گوش خواهیم داد و تجربیات دست اول خود را به اشتراک خواهیم گذاشت.

ما صدها تلویزیون را در طول سال‌ها آزمایش کرده‌ایم، بنابراین می‌دانیم به دنبال چه چیزی هستیم و چه چیزی یک عملکرد خوب و عملکرد درخشان را ایجاد می‌کند.

ما همچنین فکر می کنیم مهم است که زمینه وسیع تری ارائه دهیم، حتی در راهنمایی مانند این که بر یک برند خاص متمرکز است. به همین دلیل است که در صورت امکان، جزئیات مدل‌هایی با مشخصات مشابه را از دیگر سازندگان تلویزیون درج کرده‌ایم. به این ترتیب می توانید بهترین تصمیم را در مورد اینکه کدام تلویزیون برای شما مناسب است، بگیرید.

آیا نمی‌توانید از تمام آن اعداد و حروفی که نام آن تلویزیون‌های ال‌جی را نام می‌برند، سر و کار داشته باشید؟ ما شما را سرزنش نمی کنیم – ساختار نام می تواند گیج کننده باشد، در صورت لزوم برای متمایز کردن تعداد زیادی از مجموعه های قدیمی، جدید و ورودی که ال جی به بازار عرضه می کند. این نیز کمکی نمی کند که هر سازنده تلویزیون تمایل دارد از شناسه های مختلف برای مجموعه های خود استفاده کند.

برای تلویزیون های OLED ال جی، ساختار کمی ساده تر است. چیزی شبیه ال‌جی C9 OLED به‌عنوان «LG OLED55C9PUA» فهرست می‌شود – با «ال‌جی» مشخصاً به سازنده، «OLED» به فناوری پنل اشاره دارد، و «55» اندازه مدلی است که شما به آن نگاه می‌کنید (55- اینچ). اکثر دستگاه‌ها در اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شوند، اگرچه 55 اینچ اندازه‌ی شاخص برای اکثر تلویزیون‌های جدید این روزها است.

در اینجا، “C” برای تلویزیون های میان رده “سری C” است که هر ساله مدل جدیدی را در کنار “سری B” ارزان قیمت، پانل شیک و نازک کاغذ دیواری “سری G” و “Z” پیشرفته تر می بیند. سلسله”.

“9” در “LG OLED55C9” به سال عرضه تلویزیون اشاره دارد: 2019. به همین دلیل است که تلویزیون های LG که در سال 2018 عرضه شدند، “C8″، “E8” و غیره نامیده می شوند. در انتهای شماره مدل سه حرف مشخص کننده قلمروی است که تلویزیون در آن فروخته می شود: “PUA” برای آمریکای شمالی، در حالی که “PLA” برای بریتانیا است.

اگرچه مجموعه های LED کمی متفاوت عمل می کنند. ال‌ای‌دی‌های ال‌جی اکنون به جای «Super UHD» با نام «NanoCell» برچسب‌گذاری می‌شوند، اگرچه هنوز هم همان پنل‌های ال‌ای‌دی هستند که ال‌جی سال‌هاست ساخته است.

LG NanoCell 9 Series – که “9” دوباره به عرضه آن در سال 2019 اشاره می کند، بنابراین می دانید که به روز است – به عنوان “LG 65SM9500PUA” فهرست شده است که این بار با اندازه مدل (65 اینچ) پیشتاز است. پس از آن برچسب “S” برای تلویزیون های Super UHD / NanoCell در مقایسه با “U” برای تلویزیون های UHD ساده تر، “L” برای تلویزیون های LED که 4K نیستند، قرار دارد. ال‌جی همچنین از «E» برای تلویزیون‌های OLED و «P» یا پلاسما استفاده می‌کرد (اکنون تولید آن متوقف شده است)، اگرچه این برچسب‌ها را در مجموعه‌های جدید پیدا نخواهید کرد.

نامه دوم بین محدوده محصول جدید هر سال تفاوت قائل می شود. بنابراین، در حالی که ال‌ای‌دی‌های 4K 2019 ال‌جی همه «SM» در خود دارند، مجموعه‌های سال 2018 به جای آن «SK» داشتند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس