20 بهترین پادکست تجاری برای گوش دادن در سال 2023: فهرست نهایی

126
0
بهترین پادکست تجاری برای گوش دادن

از هر کسی که در بالای رشته خود است بپرسید که چگونه در کسب و کار به موفقیت دست یافته است، و به احتمال زیاد الگوهای همپوشانی کار سخت، ساعات طولانی، و – شاید مهم ترین – خودآموزی مستمر را خواهید یافت. بهترین پادکست تجاری برای گوش دادن را در ادامه معرفی کرده ایم.

تجربه، کتاب‌ها، پست‌های وبلاگ و ویدیوها معمولاً برنامه درسی کارآفرین خودآموخته را تشکیل می‌دهند، اما پادکست‌ها ارزش متمایز خود را ارائه می‌دهند: آنها به شما اجازه می‌دهند در هنگام صبح که آماده می‌شوید، گوش کنید، یاد بگیرید و رشد کنید. دویدن، رانندگی در اطراف، یا حتی کار کردن در تجارت خود.

تجربه، کتاب‌ها، پست‌های وبلاگ و ویدیوها معمولاً برنامه درسی کارآفرین خودآموخته را تشکیل می‌دهند، اما پادکست‌ها ارزش متمایز خود را ارائه می‌دهند: آنها به شما اجازه می‌دهند در هنگام صبح که آماده می‌شوید، گوش کنید، یاد بگیرید و رشد کنید. دویدن، رانندگی در اطراف، یا حتی کار کردن در تجارت خود.

چه به دنبال مشاوره عملی بازاریابی باشید یا یک انگیزه انگیزشی، این پادکست های تجاری برتر (همه در پادکست های اپل و سایر پلتفرم های برتر پادکست موجود هستند) ارزش شنیدن را دارند.

پادکست تجاری چیست؟

پادکست‌های تجاری مجموعه‌های صوتی هستند که به اشتراک‌گذاری اطلاعات و نکاتی درباره کسب‌وکار اختصاص داده شده‌اند. معمولاً یک یا دو میزبان وجود دارد که در قسمت‌هایی که از 20 دقیقه تا 1.5 ساعت طول می‌کشد، در مورد موضوعات خاص مرتبط با کسب‌وکار بحث می‌کنند، اغلب با مهمان ویژه‌ای که برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه منحصربه‌فرد خود در مورد موضوع آورده شده است. موضوعات اغلب حول محور تاکتیک های بازاریابی آنلاین، استراتژی های رسانه های اجتماعی، روندهای فناوری و فرهنگ و داستان های موفقیت کارآفرینی هستند.

افزایش تجارت آنلاین منجر به افزایش تعداد پادکست‌ها در مورد تجارت شده است زیرا مردم می‌توانند به توصیه‌های متخصص گوش دهند و راه‌حل‌های عملی را در قهوه صبح خود، در ماشین یا پیاده‌روی دریافت کنند.

20 بهترین پادکست تجاری برای سال 2023

Shopify Masters

میزبان: شوانگ استر شان و آدام لوینتر

ساخته شده برای: کارآفرینانی که به دنبال مهم ترین درس هایی هستند که تاجران در سفر خود آموخته اند.

در این پادکست رسمی Shopify، میزبان شوانگ استر شان و آدام لوینتر با صاحبان فروشگاه های با تجربه Shopify که در صنایع مختلف کار می کنند، مصاحبه می کنند. برخی از آنها حقوق شش رقمی برای کارآفرین شدن گذاشته اند. برخی دیگر از اتسی کارشان را کوچک شروع کردند و زمانی که موفقیت غافلگیرکننده بود، مجبور به رشد شدند.

Shopify Masters دارای کارآفرینان روزمره است که توانایی خود را در اداره یک تجارت ثابت کرده اند، و همچنین رهبران شرکت های تجاری قابل توجه.

هر کاری که با راه اندازی یک کسب و کار با استفاده از Shopify انجام شود، در این نمایش مورد توجه قرار گرفته است، از چگونگی رشد یک کامیون مواد غذایی به یک کسب و کار هفت رقمی گرفته تا ایجاد تقاضا برای کاهش محصول، بازاریابی دیجیتال و استراتژی کسب و کار.

این پادکست دارای قالب مطالعه موردی با مهمانان است که نگاهی شفاف به استراتژی‌ها، ابزارها و برنامه‌های Shopify که به کسب و کارشان قدرت می‌دهند، ارائه می‌کنند. Shopify Masters برای هر کسی است که علاقه مند به یا اداره یک تجارت در اکوسیستم Shopify است – به خصوص اگر بخواهد فراتر از آنچه “در تئوری” کار می کند فراتر رود تا در مورد آنچه در عمل کار می کند یاد بگیرند.

به عنوان یک امتیاز، مهمانان در Shopify Masters اغلب درآمد خود را به اشتراک می گذارند، زمین هایی که فرصت ها را برای آنها به ارمغان آورده است، و اطلاعات دیگری که معمولاً از نمایش های دیگر دریافت نمی کنید.

بهترین پادکست تجاری برای گوش دادن: Duct Tape Marketing

میزبان: جان جانچ

ساخته شده برای: صاحبان مشاغل کوچک که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی آنلاین با بودجه هستند.

جان جانتش بیش از یک دهه است که این پادکست هفتگی را اجرا می‌کند و با کارشناسان، نویسندگان، کارآفرینان موفق و رهبران فکری درباره هک‌های تجاری، نکات و نکات بازاریابی آنلاین و موارد دیگر مصاحبه می‌کند.

در اینجا محتوای ارزشمندی در مورد موضوعات در تمام زمینه های بازاریابی دیجیتال وجود دارد. پادکست به جنبه های فنی، مانند دریافت نتایج بیشتر از تبلیغات گوگل، و همچنین موارد انتزاعی تر، مانند ساختن یک برند شخصی به یاد ماندنی، یا نقش اصالت در بازاریابی، می پردازد.

شما نه تنها در مورد اینکه چگونه خود را از رقبا متمایز کنید و سرمایه گذاری خود را واقعاً منحصر به فرد کنید، توصیه های تجاری دریافت خواهید کرد، بلکه محتوایی را نیز در بر می گیرد، از گرایش های جدید در بازاریابی (مانند جستجوی صوتی) تا افزایش بهره وری.

HBR IdeaCast

مجری: سارا گرین کارمایکل

ساخته شده برای: کارآفرینانی که در حال افزایش هستند و دچار دردسرهای فزاینده می شوند، به خصوص وقتی صحبت از ایجاد یک تیم باشد.

IdeaCast زاییده افکار هاروارد بیزینس ریویو است و بحث های هفتگی در مورد مدیریت کسب و کار، اغلب از طریق مصاحبه با کارشناسان صنعت و رهبران کسب و کار را ارائه می دهد.

این دارای توصیه های عملی در مورد همه چیز از شبکه تا مدیریت کسب و کار است. به ویژه، این یکی از بهترین پادکست های تجاری برای کسانی است که تیمی از کارمندان و پیمانکاران را مدیریت می کنند.

اگر قصد دارید تیم خود را برای گسترش کسب و کار خود رشد دهید (یا اگر قبلاً این کار را انجام داده اید)، این قسمت ها باید گوش کنید. سارا گرین کارمایکل، مجری برنامه، توصیه هایی را درباره مطالعات موردی واقعی صاحبان مشاغل کوچک ارائه می دهد.

The $100 MBA Show

میزبان: عمر زنهوم

ساخته شده برای: کارآفرینانی که علاقه مند به فرآیند اداره کسب و کار خود هستند، نه فقط به رشد آن.

نمایشگاه 100 دلاری MBA روزانه 50000 شنونده را با ارائه مشاوره در مورد نحوه اداره یک تجارت با استفاده از الگوهای قابل پیش بینی به نفع خود جذب می کند. میزبان عمر زنهوم همیشه خوش‌بین و پرانرژی است و اشتیاق او به فرآیندهای کارآمد به اطلاعات ارزشمندی تبدیل می‌شود که کارآفرینان موفق می‌توانند از آن برای ایجاد چرخ لنگر بازاریابی بهتر یا بهبود عملیات تجاری استفاده کنند.

علاوه بر رشد، این پادکست همچنین توصیه هایی را ارائه می دهد که به طور خاص برای کسانی که می خواهند از مشکلات رایجی که احتمالاً در طول سفر تجاری آنها ظاهر می شوند اجتناب کنند یا آنها را حل کنند، ارائه می دهد. اگر صاحبان آن احساس سرگیجه می‌کنند، می‌توانند سؤالاتی را برای گنجاندن احتمالی در پادکست آینده ارسال کنند.

بهترین پادکست تجاری برای گوش دادن: The Copywriter Club

میزبان: Kira Hug و Rob Marsh

ساخته شده برای: صاحبان مشاغلی که نسخه خود را می نویسند یا می خواهند در مورد مهارت نوشتن با تبدیل بالا بیاموزند.

هر هفته، یک مصاحبه عمیق با کارشناسان در مورد نحوه نوشتن یک نسخه قانع کننده که استراتژی بازاریابی محتوا را تغذیه می کند و برندهای برتر را تبدیل می کند، بگیرید.

کپی‌نویسی عالی تقریباً هر فعالیت بازاریابی را تقویت می‌کند: از توضیحات محصول، کپی سایت، بازاریابی ایمیلی، کمپین‌های PPC و موارد دیگر. بازاریابی هنوز با کلماتی که برای برقراری ارتباط استفاده می کنید زنده می ماند و می میرد.

این پادکست می تواند به شما کمک کند کپی کنید، مهارت های بازاریابی آنلاین خود را تقویت کنید و یک ماشین بازاریابی محتوا بسازید که شامل توضیحات محصول و کمپین های بازاریابی می شود.

Mixergy

میزبان: اندرو وارنر
ساخته شده برای: کارآفرینان و صاحبان مشاغل مشتاق شنیدن چگونگی تولد و رشد استارت آپ های دیگر هستند.

Mixergy که چندین بار در هفته پخش می‌شود، مصاحبه‌هایی با بنیان‌گذاران استارت‌آپ، کارآفرینان سریالی و افرادی که در صدر حوزه‌هایشان هستند، دارد.

Mixergy با قسمت‌هایی از تجربه‌های کلاسیک دوباره اختراع‌شده مانند خرید لباس عروس یا فناوری پارکینگ برای وسایل نقلیه خودران، یکی از بهترین پادکست‌های تجاری برای کارآفرینانی است که به دنبال الهام گرفتن از کسب‌وکار در مکان‌های غیرمحتمل هستند.

Mixergy همچنین مطالعات موردی در مورد کسب و کارهای موفق را پوشش می دهد و اطلاعات ارزشمندی را در مورد روش های مختلف اداره یک کسب و کار ارائه می دهد.

بهترین پادکست تجاری برای گوش دادن: The Jason and Scott Show

مجری: جیسون گلدبرگ و اسکات وینگو

ساخته شده برای: کارآفرینان علاقه مند و فروش در دنیای همیشه در حال تغییر تجارت و خرده فروشی.

جیسون (همچنین به عنوان گیک خرده فروشی شناخته می شود) و اسکاتلندی برخی از بحث ها و گفتگوهای سطح بالا را که در مورد آینده خرده فروشی و تجارت دارند به اشتراک می گذارند.

قسمت‌های مصاحبه شامل بینش‌هایی از جانبازان صنعت است، اما این غواصی عمیق جیسون و اسکات است که ارزش شنیدن برای آخرین اخبار تجاری و روندهای خرده‌فروشی را دارد. چه آخرین آزمایش آمازون باشد، چه حرکت به سمت واقعیت مجازی/AR، گوش دادن به صحبت های این دو دوست همیشه زمان خوبی است.

eCommerce MasterPlan Podcast

مجری: کلویی توماس

ساخته شده برای: همه صاحبان مشاغل تجارت الکترونیک، به ویژه آنهایی که می خواهند برنامه هایی برای حفظ مشتری یا ایجاد رابطه ایجاد کنند.

به مدت 30 دقیقه در هفته، پادکست MasterPlan Commerce به شما بینش عملی در مورد چگونگی جذب مشتریان بیشتر و ایجاد روابط معنادارتر با آنها می دهد.

نقطه قوت این نمایشگاه، غواصی عمیق آن در هر چیزی است که مشتری محور است: کسب، حفظ و ایجاد وفاداری. فراتر از دیدگاه مشتری محور خود، اطلاعاتی در مورد آخرین فناوری کسب و کار آنلاین نیز ارائه می دهد و نکاتی را در مورد به حداکثر رساندن سود و صرفه جویی در پول ارائه می دهد.

نمایش گفتگوی بازاریابی رسانه های اجتماعی

میزبان: اریک فیشر

ساخته شده برای: کسب و کارهای کوچک که بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را انجام می دهند.

آیا تا به حال احساس کرده‌اید که از ویژگی‌های جدید کانال‌های رسانه‌های اجتماعی با شلاق برخورد می‌کنید؟ نمایش گفتگوی بازاریابی رسانه های اجتماعی شما را به روز نگه می دارد و در عین حال توضیح می دهد که تغییرات برای شما چه معنایی خواهند داشت.

اریک فیشر، یکی از اعضای تیم Social Media Examiner، میزبان پادکست است و به طور مرتب کارشناسانی مانند آندریا وهل و مدالین اسکلار را در آن حضور دارد. مکالمه آنها باعث می شود تغییراتی که در رسانه های اجتماعی اتفاق می افتد بیشتر در دسترس باشد، بنابراین شما دقیقا می دانید که چگونه با حساب های اجتماعی خود پاسخ دهید.

eCommerce Fuel

مجری: اندرو یودریان

ساخته شده برای: صاحبان فروشگاه های تجارت الکترونیک شش رقمی و هفت رقمی که به دنبال مقیاس هستند.

اندرو یودریان چندین سرمایه گذاری میلیون دلاری در تجارت الکترونیک ایجاد کرده است، بنابراین او یک مرد عالی برای صحبت در مورد همه چیزهایی است که در تجارت الکترونیک اتفاق می افتد.

این پادکست شامل بحث‌هایی درباره مدیریت کسب‌وکارهای آنلاین، با تأکید بر چگونگی رسیدن به شش یا هفت رقم و سپس رشد بیشتر است. اگر می خواهید بزرگ فکر کنید و مقدار زیادی تغییر را نیز به خانه ببرید، این باید در بالای لیست گوش دادن شما باشد.

Goal Digger Podcast

مجری: جنا کوچر

ساخته شده برای: کارآفرینان زن که کسب و کار و زندگی شخصی خود را تکان می دهند.

به جای قالب سنتی گفتگو و مصاحبه، این پادکست چند بار در هفته حس یک کارگاه زنده را به خود می گیرد. جنا کوچر چیزهای خود را می داند. این پادکست استراتژی های خاصی را ارائه می دهد که کارآفرینان می توانند برای بازاریابی کسب و کار خود از آنها استفاده کنند.

کوچر علاوه بر ارائه مشاوره بازاریابی در زمینه‌های تخصصی مانند سئو و بازاریابی اینستاگرام، به موضوعاتی می‌پردازد که ممکن است پادکست‌های دیگر از آنها دوری کنند، مانند تعادل بین کار و زندگی به عنوان مدیر عامل و مادر، و اینکه چگونه برند خود را فراگیرتر کنید.

بهترین پادکست تجاری برای گوش دادن: How I Built This

میزبان: گای راز

ساخته شده برای: هر کسی که عاشق داستان منشأ کارآفرینی خوب است.

کارآفرینی می تواند یک تلاش تنهایی باشد، به خصوص در روزهای اولیه. NPR’s How I Built این شکاف را با به اشتراک گذاشتن مبارزات و تعریف لحظات آها بازیگران در سطح جهانی در پشت شرکت هایی که می شناسید و دوست دارید پر می کند.

میزبان گای راز در ترسیم داستان های ناگفته ای که در صفحه درباره شرکت پیدا نمی کنید ماهر است. برخلاف سایر پادکست‌های موجود در این لیست، و علی‌رغم نامش، How I Built This کمتر به تاکتیک‌ها و بیشتر در مورد سفر مربوط می‌شود. مجموعه اسپین آف How You Built That نیز قابل توجه است، زیرا تمرکز آن بر کسب و کارهای کوچک نوآورانه است که شاید نام آن را نشنیده باشید.

Unthinkable

مجری: Jay Acunzo

ساخته شده برای: کارآفرینانی که می خواهند تفکر مرسوم را به چالش بکشند و خلاقانه رشد کنند.

هر هفته، Jay Acunzo و مهمانانش درباره داستان‌های کارآفرینی صحبت می‌کنند که درباره آنها صحبت نمی‌شود، اما اغلب تأثیر زیادی بر نحوه اداره کسب و کار و زندگی ما دارند. این پادکست بر داستان‌های الهام‌بخش افرادی متمرکز است که از بهترین شیوه‌های صنعت فاصله می‌گیرند—شما داستان‌هایی درباره مسیرهای پرخطر، سرکش، غیر متعارف و شهود محور برای موفقیت خواهید شنید.

اگر از همان داستان‌های موفقیت کارآفرین قدیمی خسته شده‌اید، Unthinkable پادکستی برای ورود به بهترین ذهن‌های تجاری و گوش دادن به چیزی است که ارزش وقت شما را دارد.

Honest Ecommerce

میزبان: چیس کلایمر

ساخته شده برای: هر کسی در تجارت الکترونیک که نمونه های واقعی از تاکتیک های بازاریابی اثبات شده را می خواهد.

پادکست هفتگی Honest Ecommerce نگاهی صریح و پشت صحنه به کارشناسانی است که نوآوری در تجارت الکترونیک و بازاریابی دیجیتال را هدایت می کنند. خنده ها، بینش ها و بمب های ارزشی از سوی میزبان چیس کلایمر و مهمانانش وجود دارد، زیرا آنها گزارش های دست اولی از موقعیت های بازاریابی واقعی را به اشتراک می گذارند.

این مجموعه با چالش‌های روزمره فروشگاه‌های آنلاین – مانند حفظ مشتری، بازاریابی همه‌کانالی، بهینه‌سازی نرخ تبدیل، و منبع‌یابی محصول – مقابله می‌کند و شما را با ایده‌های عملی زیادی برای ایجاد یک تجارت الکترونیکی پر رونق می‌گذارد.

The Unofficial Shopify Podcast

میزبان: کرت الستر

ساخته شده برای: کارآفرینان تجارت الکترونیک که می خواهند فروشگاه های Shopify خود را توسعه دهند.

اگر مدت‌ها مالک فروشگاه تجارت الکترونیک هستید، ممکن است نام پادکست غیررسمی Shopify را شنیده باشید. هر قسط با چالش‌های خاصی مواجه می‌شود که صاحبان فروشگاه Shopify با آن روبرو هستند – مانند افزایش میانگین ارزش سفارش، استفاده از محتوا برای افزایش فروش، یادگیری ماشینی و تغییر نام تجاری – و راه‌هایی را جستجو می‌کند که بتوانید آنها را در فروشگاه خود اعمال کنید.

کرت الستر، بنیانگذار آژانس Shopify Ethercycle و یک اسطوره تجارت الکترونیک، میزبان این پادکست برای فروشگاه های Shopify است که می خواهند به ماشین های درآمدزا تبدیل شوند.

بهترین پادکست تجاری برای گوش دادن: OMG Commerce’s eCommerce Evolution

میزبان: برت کری

ساخته شده برای: صاحبان فروشگاه های تجارت الکترونیک که می خواهند نگاهی عمیق به چیزهای جدید و آینده در صنعت داشته باشند.

OMG Commerce’s eCommerce Evolution یک پادکست هفتگی از یک آژانس بازاریابی با تمرکز بر کمپین های جستجو و فروش چند کاناله است. این به موضوعاتی می‌پردازد که معمولاً زیر رادار می‌روند، مانند تجارت الکترونیک B2B و فروش داستان، و داستان‌های الهام‌بخش درباره کارآفرینانی که فروشگاه‌ها را به قیمت یک میلیون دلار در 12 ماه فروخته‌اند، ارائه می‌کند.

برت کری، مدیر عامل OMG Commerce با بازرگانان، فروشندگان و کارشناسانی که بر صنعت تأثیر می گذارند، مصاحبه می کند. هر قسمت مملو از تاکتیک‌ها و توصیه‌هایی است که می‌توانید از آنها برای ارتقای تجارت الکترونیک خود به سطح بعدی استفاده کنید.

Entrepreneurs On Fire

مجری: جان لی دوماس

ساخته شده برای: هر کسی که در آغاز سفر کارآفرینی خود به کمی الهام از رهبران برتر کسب و کار نیاز دارد.

جان لی دوما از سپتامبر 2012 کارآفرینان در آتش را اجرا می کند. او با راه اندازی هر روز یک قسمت جدید خود را از سایر بهترین پادکست های تجاری متمایز می کند. سبک او کژوال و جذاب است و بیش از 3800 قسمت قدیمی و جدید وجود دارد.

جان با رهبران و نوآوران برتر از جمله تونی رابینز، ست گودین، گری واینرچوک، باربارا کورکوران و تیم فریس مصاحبه کرده است. داستان ها روشنگر و جالب هستند و به میلیون ها شنونده کمک کرده اند تا به عنوان کارآفرین موفق شوند.

The Retail Exchange

میزبان: کارل مک کیور

ساخته شده برای: خرده فروشان و مارک های تجارت الکترونیک که می خواهند از بزرگ ترین نام های این صنعت بیاموزند.

صرافی خرده‌فروشی به سه دسته تقسیم می‌شود: مصاحبه، جایی که میزبان کارل مک کیور برندهای تجاری را در مورد رشد آن‌ها کباب می‌کند، مرور رویدادها که رویدادهای بزرگ‌ترین رویدادهای دنیای تجارت الکترونیک را تشریح می‌کند، و ویژه، که جدیدترین‌ها را پوشش می‌دهد. روند در صنعت خرده فروشی

هدف هر سه نمایش این است که بر روی مسائلی که بر صنعت خرده‌فروشی و تجارت الکترونیک تأثیر می‌گذارد، بینش‌های خودی را از خرده‌فروشان بزرگ در طول مسیر ارائه دهند. بورس خرده فروشی همچنین نظرات رهبران فکری در این صنعت را برجسته می کند.

Mistakes That Made Me

مجری: ایمان اسماعیل

ساخته شده برای: صاحبان مشاغل آماده هستند تا از اشتباهاتی که سایر بنیانگذاران مرتکب شده اند درس بگیرند.

استراتژیست ایمیل، امان اسماعیل، در یک پادکست به سبک مصاحبه با صاحبان مشاغل در مورد اشتباهات صحبت می کند. این پادکست منحصربه‌فرد بر تاکتیک‌های موفقی که بنیان‌گذاران برای رشد استفاده می‌کردند تمرکز نمی‌کند، در عوض، بزرگ‌ترین اشتباهاتی را که مرتکب شده‌اند و اینکه چگونه این اشتباهات بر مسیر رشد آنها تأثیر گذاشته است، نشان می‌دهد.

اشتباهاتی که من را به وجود آوردند، همراه کردن برخی از باهوش ترین ذهن ها در تجارت، تماماً در مورد شکست خوردن و پذیرش آن به عنوان بخشی ضروری (و مهم!) در ساختن یک تجارت است.

بهترین پادکست تجاری برای گوش دادن: Growing Ecommerce

میزبان: مایک رایان

ساخته شده برای: کارآفرینانی که می‌خواهند بزرگ‌ترین چالش‌های کسب‌وکار خود را درک کنند و راه‌حل‌های عملی برای عبور از آن‌ها دریافت کنند.

میزبان مایک رایان هر هفته توسط کارشناسان تجارت الکترونیک، رهبران صنعت و دانشمندان داده می‌پیوندد تا آخرین روندها و راه‌حل‌های عملی را باز کند. هر قسمت دارای بحث و گفتگو با یک متخصص خرده فروشی یا تجارت الکترونیک متفاوت است تا چالش های بزرگ را رفع کند و بهترین شیوه ها را برای رشد ارائه دهد.

به چه پادکست های تجاری گوش می دهید؟

همانطور که می بینید، در مورد پادکست های کسب و کار تنوع زیادی وجود دارد. هرچه بیشتر گوش دهید، بیشتر متوجه می شوید که میزبان های خاصی را بر دیگران ترجیح می دهید یا فرمت ها و طول های خاصی را ترجیح می دهید. اما هر چه که ترجیح می دهید، پادکست ها می توانند همراهان مفیدی در سفر کارآفرینی شما باشند.

پادکست‌های زیادی در این لیست وجود دارد، و با انتشار هر روز پادکست‌های جدید، همگام شدن با همه آنها دشوار است. بنابراین مایلیم آن را به شما تحویل دهیم: مشترک چه پادکست هایی هستید که کمک بزرگی به راه اندازی و رشد کسب و کار شما کرده است؟ با گذاشتن نظر در زیر آن را با ما به اشتراک بگذارید! و اگر به دنبال الهام بیشتر هستید، این بهترین کتاب ها را برای کارآفرینان بررسی کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس