بهترین خدمات بازی ابری در سال 2023

98
0
خدمات بازی ابری

بهترین خدمات بازی ابری ممکن است آینده بازی های ویدیویی را نشان دهد. به نظر می رسد روزهای خرید یک بازی مجرد برای یک سیستم مجرد و ازدواج با سیستم مذکور برای همیشه پشت سر گذاشته شده است. اکنون، بازیکنان می‌توانند صبح‌ها یک بازی را روی رایانه شخصی شروع کنند، بعدازظهر آن را روی کنسول ادامه دهند و قبل از خواب آن را از طریق تلفن هوشمند بردارند – بدون اینکه از تبلت‌ها، مرورگرهای وب و حتی خود تلویزیون‌های هوشمند چیزی نگویند. هرگز آسان‌تر و راحت‌تر نبوده است که آنچه را که می‌خواهید، جایی که می‌خواهید بازی کنید.

در حال حاضر، خدمات بازی ابری زیادی در بازار وجود ندارد. برخی از آنها، مانند Xbox Game Pass، در چند سال گذشته پیشرفت های زیادی داشته اند. دیگران، مانند Google Stadia، قبلاً در اتر دیجیتال ناپدید شده اند. در هر صورت، مفهوم بازی ابری هنوز در حال پیشرفت است. هر یک از این خدمات با اخطارهایی همراه است. بسیاری از آنها از نظر فنی هنوز در مرحله بتا هستند. برخی از آنها ممکن است در نهایت ناپدید شوند.

با این حال، در حال حاضر، هر یک از این سرویس های بازی ابری حداقل یک امتیاز بزرگ به نفع خود دارند. اگر از وصل شدن به یک کنسول یا رایانه بازی خسته شده‌اید، اینها را امتحان کنید و ببینید کدام یک برای عادات و بودجه شما مناسب است.

برای انتخاب سرویس‌های بازی ابری در این فهرست، هر کدام را بر روی پلتفرم‌های مختلف آزمایش کردم و در صورت امکان، از طریق بازی‌های تک‌نفره اکشن/ماجراجویی و چند نفره تیراندازی اول شخص کار کردم. من همچنین مطمئن شدم که هر سرویس را برای چند ساعت متوالی پخش کنم تا ببینم اتصال در طول زمان چقدر پایدار است.

بهترین خدمات بازی ابری امروز

Xbox Game Pass

بهترین سرویس بازی ابری به طور کلی

مشخصات فنی:

پلتفرم‌ها: رایانه شخصی، ایکس باکس وان، ایکس‌باکس سری X/S، موبایل، مرورگر وب، تلویزیون هوشمند رزولوشن: حداکثر 1080p مورد نیاز شبکه: 20 مگابیت در ثانیه (توصیه می‌شود) / 10 مگابیت در ثانیه (حداقل) کتابخانه بازی: 450+ قیمت: 10-15 دلار در ماه

دلایل خرید:

– کتابخانه بازی عالی

– عملکرد قوی و پایدار

– روی پلتفرم های مختلف کار می کند

دلایلی برای اجتناب:

– هزینه ماهانه گران

– هر بازی قابل دانلودی نمی تواند پخش شود

Xbox Game Pass در سال 2017 عرضه شد و از آن زمان به بعد، از یک کنجکاوی به یکی از آینده‌نگرترین وسایل در بازی‌های مدرن تبدیل شد. اگر یک ایکس باکس یا یک رایانه شخصی بازی دارید، می توانید بیش از 400 عنوان را در سیستم خود دانلود کنید و تا زمانی که اشتراک شما طول می کشد، آنها را بازی کنید. با این حال، با طرح Xbox Game Pass Ultimate ماهانه 15 دلاری، می‌توانید بیشتر آن بازی‌ها را به یک تلفن هوشمند، مرورگر وب یا تلویزیون هوشمند پخش کنید، درست از جایی که کار را متوقف کرده‌اید ادامه دهید و فایل‌های ذخیره شده را در همه پلتفرم‌ها همگام‌سازی کنید. وقتی این سرویس را تست کردم، گیم پلی قوی و پایدار بود، حتی در طول جلسات بازی چند ساعته.

Xbox Game Pass یک اشکال بزرگ دارد و آن این است که نمی‌توانید هر بازی را که دارید به سادگی استریم کنید. باید یک بازی در کتابخانه Game Pass باشد که مرتباً تغییر می کند. در غیر این صورت، این یک سرویس قوی و متنوع با برخی بازی‌های واقعا عالی است، از جمله سری‌های محبوب مایکروسافت از Halo تا Age of Empires.

Nvidia GeForce Now

بهترین سرویس بازی ابری مقرون به صرفه

مشخصات فنی:

پلتفرم‌ها: رایانه شخصی، مک، سیستم عامل کروم، مرورگر وب، تلفن همراه، تلویزیون هوشمند رزولوشن: حداکثر 4K شبکه مورد نیاز: 45 مگابیت در ثانیه (توصیه می‌شود) / 15 مگابیت در ثانیه (حداقل) کتابخانه بازی: 1500+ قیمت: حداکثر 20 دلار در ماه

دلایل خرید:

– با بازی هایی کار می کند که قبلاً مالک آن هستید

– از انواع پلتفرم‌های رایانه شخصی می‌گیرد

– رده آزاد شایسته

دلایلی برای اجتناب:

– بالاترین طبقه گران است

– به حساب ها و بازی های موجود نیاز دارد

Nvidia GeForce Now این پتانسیل را دارد که یکی از گران‌ترین سرویس‌های بازی ابری یا یکی از ارزان‌ترین سرویس‌ها باشد، بسته به اینکه قبلاً چه بازی‌هایی دارید و چقدر باید آنها را از طریق ابر بازی کنید. GeForce Now به‌جای ارائه یک کتابخانه آماده، به شما امکان می‌دهد بازی‌های رایانه‌ای را که قبلاً در اختیار دارید، در Steam، GOG، فروشگاه Epic Games و Ubisoft Connect استریم کنید. شما نمی توانید تک تک بازی ها را روی آن پلتفرم ها بازی کنید، اما می توانید بیش از 1500 مورد از آنها را بازی کنید که بیشتر رقبا را با اختلاف زیادی شکست می دهد.

سطح رایگان Nvidia GeForce Now به شما امکان می دهد هر بار یک ساعت در سرورهایی که گاهی اوقات صف دارند بازی کنید. برای گیمرهای معمولی ابری خوب کار می کند. اما می‌توانید ماهانه 10 دلار برای دسترسی به سرور اولویت‌دار و وضوح 1080p بپردازید – یا 20 دلار در ماه برای پخش جریانی از دستگاه Nvidia GeForce RTX 4080، با وضوح 4K و جلسات هشت ساعته. در آزمایشم متوجه شدم که صف های ردیف آزاد ناخوشایند بود، اما عملکرد خوب بود.

پلی استیشن پلاس پریمیوم

بهترین سرویس بازی ابری برای طرفداران پلی استیشن

مشخصات فنی:

پلتفرم‌ها: PC، PS4، PS5 رزولوشن: حداکثر 1080p مورد نیاز شبکه: 15 مگابیت در ثانیه (توصیه می‌شود) / 5 مگابیت در ثانیه (حداقل) کتابخانه بازی: 300+ قیمت: 18 دلار در ماه

دلایل خرید:

– کاتالوگ پشتی قوی سونی

– روی کنسول های PS4 و PS5 به خوبی کار می کند

– نیاز به پهنای باند کم

دلایلی برای اجتناب:

– برنامه رایانه شخصی آشفته است

– فرآیند انتقال ذخیره خسته کننده

PlayStation Plus Premium یک سرویس پخش ناقص است، اما دارای یک کاتالوگ بازی عالی است. در سال 2022، پلی استیشن پلاس خود را به سه سرویس مختلف تقسیم کرد و PS Plus Premium گران‌ترین رده است. با استفاده از آن، می‌توانید به بیش از 300 عنوان استریم از PS1، PS2، PS3، PS4 و PSP دسترسی داشته باشید و آنها را بر روی کنسول پلی‌استیشن یا رایانه شخصی خود پخش کنید. وقتی برنامه رایانه شخصی را روی دستگاه آزمایشی خود نصب کردم، آن را خسته کننده و خسته کننده دیدم، اما این تنها راه (قانونی) است که می توانید برخی از بازی های کلاسیک سونی را بدون کنسول پلی استیشن بازی کنید.

مزیت بزرگ PlayStation Plus Premium این است که شما به تعداد زیادی بازی دسترسی پیدا می‌کنید که نمی‌توانید در جای دیگری پخش کنید، از جمله God of War (2005)، Infamous، Ratchet & Clank: A Crack in Time و چند بازی دیگر. سایر محصولات انحصاری سونی

آمازون لونا

یک سرویس بازی ابری برای دستگاه های آمازون

مشخصات فنی:

پلتفرم‌ها: رایانه شخصی، مک، دستگاه‌های آمازون فایر، موبایل، تلویزیون هوشمند رزولوشن: حداکثر 1080p مورد نیاز شبکه: 10 مگابیت بر ثانیه کتابخانه بازی: 100+ قیمت: 10 دلار در ماه

دلایل خرید:

– سازگار با دستگاه های آمازون فایر

– عملکرد مناسب

– ارزان

دلایلی برای اجتناب:

– راهی برای دانلود بازی وجود ندارد

– انتخاب بازی محدود

یکی از ناهموارترین سرویس‌های پخش جریانی، آمازون لونا هنوز هم جذابیت‌های خود را دارد، به‌ویژه اگر در حال حاضر سرمایه‌گذاری زیادی روی اکوسیستم آمازون داشته باشید. با پرداخت 10 دلار در ماه، Luna به شما امکان دسترسی به بیش از 100 بازی را می‌دهد که می‌توانید آن‌ها را در سیستم‌های مختلف، از جمله تبلت‌های Amazon Fire و دستگاه‌های استریم Fire TV، پخش کنید. به این ترتیب، اگر جعبه یا چوب Fire TV متصل به تلویزیون خود دارید، آمازون لونا به عنوان یک پلت فرم بازی آماده به نظر می رسد.

اشکال اصلی این است که مطلقاً راهی برای دانلود هیچ یک از این بازی ها وجود ندارد، به جز تعداد انگشت شماری که از طریق سرویس Ubisoft Connect ارائه می شوند (که طبیعتاً 15 تا 18 دلار اضافی در ماه هزینه دارد). کنترلر آمازون لونا نیز از نظر تجربه من دست و پا گیر بود و به نرم افزار تخصصی نیاز داشت تا هم در موبایل و هم در رایانه شخصی به درستی کار کند. با این حال، برای بازی به شدت به آن نیاز ندارید.

چگونه بهترین سرویس بازی ابری را برای خود انتخاب کنیم

مهمترین نکته هنگام انتخاب یک سرویس بازی ابری این است که آیا می خواهید عناوین استریم را داشته باشید یا آنها را به طور نامحدود اجاره کنید. Nvidia GeForce Now از بازی‌هایی استفاده می‌کند که کاملاً مالک آنها هستید، به این معنی که می‌توانید تا زمانی که دوست دارید به بازی آن‌ها ادامه دهید، حتی اگر GeForce Now آنها را از سرویس حذف کند یا به طور کامل شاتر را ببندد. بازی‌های سرویس‌های دیگر، مانند آمازون لونا، کاملاً متعلق به آمازون است. شما فقط برای دسترسی موقت پرداخت می کنید. Xbox Game Pass و PlayStation Plus Premium جایی در وسط هستند، زیرا می‌توانید مالک برخی از بازی‌ها باشید و داده‌های ذخیره شده خود را همراه داشته باشید.

همچنین ارزش این را دارد که بپرسید آیا می خواهید برخی از بازی ها را دانلود کنید یا به سادگی همه چیز را پخش کنید. GeForce Now به بازی های Steam، GOG و غیره متکی است، بنابراین دانلود آنها مشکلی ندارد. به همین ترتیب، می توانید بازی های زیادی را از Xbox Game Pass و PlayStation Plus دانلود کنید. آمازون لونا همیشه در حال پخش است.

چگونه خدمات بازی ابری را آزمایش می کنیم

Tom’s Guide خدمات بازی های ابری را با انجام انواع بازی های مختلف، بر روی پلتفرم های مختلف آزمایش می کند. ما سعی می کنیم هر دستگاهی را که با یک سرویس سازگار است، از کنسول های بازی گرفته تا مرورگرهای وب و تلویزیون های هوشمند آزمایش کنیم. ما همچنین بازی‌های ژانرهای مختلف، به‌ویژه عناوین اکشن/ماجراجویی و رقابتی تیراندازی اول شخص را مرور می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که یک سرویس به خوبی از تجربه‌های تک‌نفره و چند نفره استفاده می‌کند. پس از انجام این کار، سعی می کنیم ساعت ها بنشینیم و یک بازی را انجام دهیم تا ببینیم آیا اتصال پایدار است یا خیر، و در طول مسیر با چند سکسکه مواجه می شویم.

فراتر از آن، ما خدمات بازی ابری را با اعداد ارزیابی می‌کنیم: تعداد بازی‌هایی که ارائه می‌شوند، هزینه هر کدام چقدر است، هر کدام چقدر داده مصرف می‌کنند و غیره. به عنوان مثال، Nvidia GeForce Now بیش از ده برابر بیشتر از Amazon Luna بازی ارائه می دهد، و GeForce Now می تواند ارزان ترین یا گران ترین سرویس باشد، بسته به آنچه می خواهید پخش کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس