رتبه‌بندی بهترین بازی‌های بتمن که بخشی از سری آرخام نیستند

64
0
رتبه‌بندی بهترین بازی‌های بتمن که بخشی از سری آرخام نیستند

سری Batman: Arkham از بسیاری جهات انقلابی در بازی‌های ابرقهرمانی ایجاد کرد، اما شخصیت بتمن در طول سال‌ها در برخی دیگر از آثار کلاسیک نیز ایفای نقش کرده است. رتبه‌بندی بهترین بازی‌های بتمن که بخشی از سری آرخام نیستند را از اول نیوز بخوانید.

به راحتی می‌توان فراموش کرد و از یاد برد که بتمن از زمانی که در فیلم ها حضور داشته پای ثابت بازی‌های ویدیویی نیز بوده است. موفقیت سری Arkham به حدی است که بسیاری از کاتالوگ بازی‌های نه چندان درخشان بتمن تا حد زیادی بی ربط و تماماً شکست خورده جلوه می‌کنند. Batman: Arkham Asylum در سال 2009 منتشر شد، زمانی که بازی‌های ابرقهرمانی خیلی خوبی ساخته نمی‌شدند. این بازی نه تنها یک موفقیت هنری و تجاری بود، بلکه ژانر ابرقهرمانی را کاملاً متحول کرد و یک فرنچایز کامل را ایجاد کرد که شامل 4 نسخه اصلی، یک بازی VR و یک اسپین آف یا دنباله‌ی فرعی است.

بر خلاف خاطرات برخی افراد که بتمن ویدئو گیم را با آرخام به یاد می‌آورند، بتمن در چندین بازی دیگر نیز حضور داشته است که جزئی از Arkham نیستند، و بسیاری از آن‌ها امروزه به طرز شگفت انگیزی هنوز هم خوب هستند. بهترین بازی‌های بتمن آن‌هایی هستند که با موفقیت تمام عناصر کلیدی را که او را به شخصیتی دوست‌داشتنی تبدیل می‌کنند، با هم ترکیب می‌کنند. این بازی‌ها از طریق گیم پلی و مبارزات قوی موفق می‌شوند، از اکشن درجه یک گرفته تا استفاده از ابزارها و گجت‌های مختلف، مهارت‌های کارآگاهی که به بازیکن اجازه می‌دهند تا جنایات را با رمزگشایی سرنخ‌ها حل کنند، داستانی گیرا که شامل تعداد زیادی شرور از کمیک بتمن است. همه‌ی این‌ها به این قهرمان شنل پوش هویت می‌بخشند. قهرمانی که ذات انسانی آن بر همه چیز می‌چربد و همین موضوع محبوبیت آن را دو چندان کرده است.

رتبه‌بندی بهترین بازی‌های بتمن که بخشی از سری آرخام نیستند

Batman Begins

بازی‌های اقتباس شده از فیلم‌های سینمایی و بالعکس معمولاً آثار خوبی از آب در نمی‌آیند. هر چند هرازگاهی استثناهایی نیز وجود دارد، و Batman Begins قطعا یکی از این موارد است. سه گانه بتمن کریستوفر نولان به دلیل ایجاد علاقه بیشتر به ابرقهرمانان در پرده نقره‌ای، شایسته تقدیر است. ترکیبی از بازی‌های درخشان کریستین بیل، موسیقی متن و داستانی تلخ، نظر مخاطبان و منتقدان را در سراسر جهان جلب کرد.

علیرغم اصرار بازی برای چسبیدن و وفادار ماندن به داستان فیلم، نهایتاََ موفق شد بسیاری از مواردی که باعث موفقیت فیلم شده بودند را بازسازی کند. جلوه‌های بصری و صداگذاری عالی بود، بسیاری از بازیگران فیلم دوباره نقش‌های خود را بازی کردند و به‌ویژه مبارزات بازی فوق العاده برجسته بودند. از بسیاری جهات با استفاده ترکیبی از مکانیک‌های مخفی کاری و حملات ترکیبی راه را برای بازی های Arkham هموار کرد. این قطعاً یکی از بهترین فیلم‌های سینمایی دهه 2000 است و هنوز هم به خوبی جلوه می‌کند.

رتبه‌بندی بهترین بازی‌های بتمن که بخشی از سری آرخام نیستند

Lego Batman: The Videogame

بازی‌های LEGO در طول سال‌ها فرانچایز و مجموعه بسیاری را در برگرفته‌اند، و طنز خاص لگو را با گیم‌پلی سرگرم‌کننده و به راحتی در دسترس، و شخصیت‌ها و نقشه‌های منبع اقتباسی ترکیب کرده‌اند. در زمان عرضه، بازی اصلی LEGO Batman شاید جاه طلبانه‌ترین عنوان لگو در زمان خود بود. این بازی یک داستان اصلی و اورجینال، تصاویری رنگارنگ، پر جنب و جوش و شاید منحصر به فردترین ترفند آن، یعنی توانایی بازی در نقش شروران بتمن در حالت داستانی را به نمایش گذاشت. این کاری بود که گیمرها تا این لحظه قادر به انجام آن نبودند و تغییری تازه از بازی به عنوان بچه‌های خوب و همیشه مثبت بود. با وجود فقدان صداپیشگی، مدل‌های شخصیت با موفقیت توانستند طرح اصلی داستان را به شیوه‌ای طنزآمیز و جذاب منتقل کنند.

با اینکه ممکن است بازی‌های LEGO Batman بعداً دارای مکانیک‌های پیشرفته‌ای مانند ساختار جهان باز و صداگذاری واقعی باشند، جذابیت نسخه اصلی هنوز هم در بازار امروزی به خوبی می‌درخشد.

رتبه‌بندی بهترین بازی‌های بتمن که بخشی از سری آرخام نیستند

Batman: The Telltale Series

شاید منحصربه‌فردترین مورد در این فهرست Batman: The Telltale Series باشد. برخلاف دیگر بازی‌های اکشن محور، این بازی یک ماجراجویی با نقطه و کلیک است که در آن بازیکنان نقش بروس وین را بر عهده می‌گیرند و وظیفه دارند تصمیم‌های کلیدی بگیرند که بر مسیر داستان تأثیر می‌گذارد. در حالی که سایر بازی‌های بتمن تمایل دارند روی خود شوالیه تاریکی تمرکز کنند، این یکی شخصیت خیالی را به کناری گذاشت و به جای آن روی مردی که پشت ماسک قرار داشت تمرکز کرد. صداگذاری بازی فوق العاده است و جلوه‌های بصری واقعاً به جان بخشیدن به بازی کمک می‌کنند. در حالی که علاقه‌مندان به گیم‌پلی احتمالاً از فقدان اکشن در بازی ابراز تاسف می‌کنند، اما چیزی برای گفتن وجود دارد. چرا که این داستان تعاملی بازیکن را به سمت خود می‌کشد و او را وادار می‌کند تصمیم‌هایی را که می‌گیرند و همچنین عواقب احتمالی آن را در نظر بگیرند.

The Adventures of Batman and Robin

The Adventures of Batman and Robin

شاید دوست‌داشتنی‌ترین تصویر از قهرمان شنل پوش، کارتون بسیار محبوب Batman: The Animated Series باشد که در ابتدا در اوایل دهه 1990 میلادی پخش شد. این کارتون که به خاطر لحن و فضاسازی کمی تیره‌اش، توطئه‌های پخته و پیچیده‌اش، و همچنین صداگذاری و سبک کلی هنری‌اش تحسین شده بود، با توجه به محبوبیتش برای اقتباس از بازی ویدیویی آماده به نظر می‌رسید. در سال‌های آخر این مجموعه نمایشی، نام خود را به ماجراهای بتمن و رابین تغییر داد و در این مرحله بود که اقتباس SNES منتشر شد. بازی با انیمیشن‌های بصری چشمگیر و همچنین فضایی شیک در سراسر طول تجربه به شدت به کارتون وفادار ماند. این بازی توسط کونامی ساخته شده است شرکتی که با خلق بیت ام‌آپ‌های دوبعدی غریبه نیست، بازی دارای نبردهایی با طیف وسیعی از تبهکاران است که در آن زمان چالش‌برانگیز و به‌طور شگفت‌انگیزی متفاوت بودند.

Batman: Vengeance

Batman: Vengeance

بازی Batman: Vengeance بر اساس کارتون The New Batman Adventures که ادامه‌ای از Batman: The Animated Series بود، دنیای کارتونی گاتهام را در جلوه‌ای سه‌بعدی، روشن و پر جنب و جوش بازسازی می‌کند. با بازگرداندن بخش بزرگی از صداپیشگانی که نقش‌های خود را از مجموعه تلویزیونی بازی می‌کنند، Vengeance سبک هنری کم فروغی ندارد، با طرحی کاملاً جدید که مکانیزم‌های گیم‌پلی فشرده و ساده‌اش را همراهی می‌کند. بتمن ابزارهایی برای استفاده در کنار نبرد و اکشن دارد، و حتی مراحل رانندگی با وسیله نقلیه سرگرم کننده و در دسترس برای بازی وجود دارد، از جمله مرحله بسیار چشمگیر Batwing که بهتر از ریل شوترهای امروزی است.

آینده بتمن، فرای مجموعه آرخام

آینده بتمن، فرای مجموعه آرخام

با توجه به اینکه Arkham Knight ظاهراً داستان بتمن را در آن خط روایی به پایان می‌رساند، مشخص نیست که قهرمان شنل پوش چگونه در Suicide Squad: Kill the Justice League یا هر بازی آینده دیگری مرتبط با خط روایی Arkham به تصویر کشیده می‌شود. با این حال، بتمن همچنان به حضور قابل توجه خود در هنرصنعت بازی ادامه می‌دهد. گنجاندن اخیر او در بازی مبارزه‌ای رایگان MultiVersus به گیمرها این اجازه را داد تا بار دیگر در قالب کارتونی محبوبش از نمایش تلویزیونی، ایفای نقش کنند. در آینده هر چه که ممکن است بعد از مجموعه Arkham برای بتمن رقم بخورد، یک چیز در آن قطعی است بازیکنان می‌توانند مطمئن باشند که باز هم شاهد او خواهند بود.

نظر شما چیست همراهان؟ فهرست رتبه‌بندی بهترین بازی‌های بتمن که بخشی از سری آرخام نیستند را چطور ارزیابی می‌کنید؟ جای کدام بازی در این بین خالی بود؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس