بهترین عینک شنا برای تمرین، مسابقه و ورزش سه گانه

55
0
بهترین عینک شنا

چه برای اولین ورزش سه‌گانه آب‌های آزاد خود ثبت‌نام کرده باشید، چه فقط به دنبال این هستید که با شنا در استخر محلی خود تناسب اندام پیدا کنید، بهترین عینک شنا برای محافظت از چشمان شما در برابر آب شور و کلر کلیدی است.

با این حال، همه عینک‌های شنا یکسان ساخته نمی‌شوند، چیزی که می‌دانید اگر یک جفت عینک داشته باشید که هر بار که سر خود را به یک طرف می‌چرخانید تا نفس بکشید یا دیوار را فشار دهید، نشت می‌کند. به‌علاوه، برخی برای کمک به شنای بهتر در آب‌های آزاد طراحی شده‌اند، در حالی که برخی دیگر به گونه‌ای طراحی شده‌اند که وقتی سرعت را افزایش می‌دهید، ساده‌تر باشند.

بنابراین، بهترین عینک شنا برای خرید کدام است، و آیا باید عینک‌هایی با لنزهای سطح پایین برای سرعت ساده‌تر یا لنزهای پهن‌تر و صاف‌تر انتخاب کنید؟ عینک با پل بینی قابل تنظیم؟ یا با لنزهای پلاریزه؟

بهترین عینک شنا برای خرید در حال حاضر

چرا می توانید به راهنمای ما اعتماد کنید؟ نویسندگان و ویراستاران ما ساعت ها به تجزیه و تحلیل و بررسی محصولات، خدمات و برنامه ها می پردازند تا به شما کمک کنند تا بهترین را برای شما پیدا کنید. درباره نحوه آزمایش، تجزیه و تحلیل و رتبه بندی بیشتر بیاموزید.

1. عینک مسابقه ای Zone3 Volare Streamline

بهترین عینک شنای کلی

مشخصات فنی

لنز: عدسی های آینه ای پلاریزه

ضد مه: بله

محافظت در برابر اشعه UVA: بله

دلایل خرید

+طراحی با مشخصات کم

+محافظت در برابر مه و UVA

+ پل بینی قابل تعویض

+ بند سر با تنظیم آسان

دلایل اجتناب

-بدون کیف / کیف حمل

اگر به دنبال یک جفت عینک با کارایی بالا هستید – که هم برای تمرین و هم برای مسابقه کار می کند، نمی توانید خیلی بهتر از عینک Volare برنده جایزه Zone3 باشید. Zone3 توسط سه ورزشکار نخبه جیمز لاک در سال 2004 و زمانی که در دانشگاه Loughborough بود تاسیس شد – هدف او ایجاد محصولات شنا برای کمک به بهبود سرعت مسابقه خود بود. عینک Volare با طراحی کم عمق و هیدرودینامیکی این کار را انجام می دهد. با استفاده از این عینک ها با هدف از بین بردن کشش در آب – این عینک ها به گونه ای طراحی شده اند که سریع و روان باشند. ما متوجه شدیم که حتی با مشخصات کم، به دلیل وجود لنزهای زاویه باز افق، دید عالی دارید.

لنزهای آینه پلاریزه (که برای تمرین در فضای باز ضروری هستند) در سه رنگ مختلف موجود هستند – سبز و سیاه، سیاه و قرمز، و سفید و لیمویی. و یک نسخه مشکی و قرمز واضح نیز وجود دارد. ما واقعاً لنزهای پلاریزه را در اینجا ارزیابی می کنیم – در واقع، ما این عینک را بسیار دوست داریم که چندین جفت برای مطابقت با لباس های شنای مختلف خریداری کرده ایم.

چند پل بینی قابل تعویض همراه با این عینک وجود دارد – که همیشه زمانی مفید هستند که روی جعبه نوشته شود “یک اندازه برای همه”. پل بینی قابل تنظیم به شما این امکان را می دهد که عینک را برای تناسب ایمن تر تغییر دهید. اگرچه، شایان ذکر است که این ویژگی برای بچه‌ها، مبتدی‌ها و افراد معمولی‌تر استخر «باید» نیست، اما قطعات پل دماغه قابل تنظیم معمولاً برای عینک‌های شنا متوسط ​​و پیشرفته استفاده می‌شوند.

این عینک های سبک وزن در بین شناگران رقابتی و ورزشکاران سه گانه طرفدار زیادی دارند – تا حدی به دلیل شکل براق آنها و این واقعیت که اگر در حال انجام یک حرکت چرخشی یا شیرجه زدن از روی بلوک باشید، نمی افتند، اما همچنین به دلیل نرمی آنها. مهر و موم های سیلیکونی که راحتی را به هر مجموعه استخر طولانی می بخشد.

2. عینک آینه ای Speedo Fastskin Speedsocket 2

بهترین عینک های عملکردی

مشخصات فنی

لنز: آینه ای

ضد مه: بله

محافظت در برابر اشعه UVA: خیر

دلایل خرید

+ ایده آل برای مسابقه

+عدسی آینه روشنایی و تابش نور را کاهش می دهد

+ پل بینی قابل تعویض

+بند دو سر

دلایل اجتناب

-قاب عینک در سمت کوچکتر

هر کسی که تا به حال به صورت رقابتی شنا کرده باشد، در برخی مواقع، یک جفت اسپیدسوکت اسپیدو می پوشد. شناگران باشگاهی دقیقاً متوجه منظور ما خواهند شد که می گوییم این عینک ها جزء اصلی هر کیسه کیت شنا هستند. آنها OG عینک های روز مسابقه هستند.

با داشتن فریم‌های کوچک، نمی‌خواهید از ریمل ضدآب استفاده کنید – به ما اعتماد کنید وقتی می‌گوییم آرایش شما روی کل لنز قرار می‌گیرد، و در این صورت واقعاً نمی‌توانید چیز زیادی ببینید. شناگران معمولی ممکن است شکل لنز را خیلی کوچک بدانند، اما شکل هیدرودینامیکی کم مشخصات دید محیطی را افزایش می دهد. بند دو سر نیز تقریباً یک تناسب ایمن را تضمین می کند (به این معنی که در هنگام شیرجه در آب پرواز نمی کنند) در حالی که پل های بینی قابل تعویض به این معنی است که برای چهره های با اندازه های مختلف مناسب هستند.

ایده آل برای مسابقه، ما به ویژه Speedsockets را با لنز آینه دودی دوست داریم – نه تنها از نور خورشید محافظت می کنند، تابش خیره کننده و روشنایی را کاهش می دهند (بنابراین آنها برای شنا در فضای باز عالی هستنداما آن‌ها باعث می‌شوند به نظر بیاید که یک کسب‌وکار مهم هستید، و به سمت بلوک مسابقه‌ای پیش می‌روید که آماده پیروزی در مسابقه یا فینال خود هستید. در سه کلمه، این عینک کلاسیک، قابل اعتماد و ایمن است. آنها همچنین مورد تایید فینا هستند.

3. عینک بخار Zone3

بهترین عینک آب باز

مشخصات فنی

لنز: آینه ای، پلاریزه

ضد مه: بله

محافظت در برابر اشعه UVA: بله، و محافظت در برابر UVB

دلایل خرید

+ لنزهای پلاریزه آینه ای بزرگ

+100٪ محافظت در برابر UVA/UVB

+ تنظیم آسان

+بند سر دو تکه

دلایل اجتناب

-شما در درجه اول یک شناگر استخر هستید

برای شناگران آب‌های آزاد که در اقیانوس‌های شور، دریاچه‌های درخشان یا رودخانه‌های آب شیرین فرو می‌روند، عینک بخار Zone3 همان چیزی است که به آن نیاز دارید. با لنزهای بزرگ‌تر، اینها برخی از راحت‌ترین عینک‌های موجود در فهرست ما هستند – و برای چهره‌های مردانه و زنانه مناسب هستند. نسخه پلاریزه در سه رنگ مختلف – طلایی متالیک، آبی و نقره‌ای – موجود است، به علاوه، می‌توانید یک جفت منحصربه‌فرد الهام گرفته از تیم دان در رنگ‌های سرمه‌ای و نارنجی نئون را نیز در اختیار داشته باشید. اگر لنزهای آینه ای پلاریزه مورد توجه شما نیستند، نترسید، آنها همچنین به رنگ آبی کم رنگ و شفاف هستند.

واشرهای سیلیکونی روی عینک بخار در واقع در مقایسه با برخی از طرح‌های کوچک‌تر بسیار نرم هستند – که به کاهش فشار اطراف حفره‌های چشم شما کمک می‌کند (و علائم مکش وحشتناک اطراف چشم را پس از شنا کاهش می‌دهد). سفت کردن آنها نیز نسبتاً آسان است، فقط دکمه کناری کوچک را فشار داده و در جای خود قفل کنید. این بند از نظر طراحی ضخیم‌تر از عینک Speedo Speedsockets یا عینک Volare Zone3 است – دو بند مجزا ندارد، در عوض، یک بند کمی پهن‌تر وجود دارد که سپس به حلقه تقسیم می‌شود (مناسب برای قرار دادن دم اسبی خود اگر دم اسبی دارید).

برخی ممکن است متوجه شوند که نه تنها لنزهای عریض راحت‌تر هستند، بلکه سبک منحنی آن نیز دید کمی عریض‌تر می‌دهد – که برای تشخیص شناورها و شناگران دیگر هنگام شنا در طبیعت مفید است. بعلاوه، با محافظت کامل در برابر اشعه UVA/UVB و پوشش ضد مه، واقعاً چیز زیادی برای دوست نداشتن آنها وجود ندارد. مورد علاقه ما جفت سفید و نقره ای است.

4. عینک ROKA R1

بهترین عینک سه گانه

مشخصات فنی

لنز: لنز پلی کربنات درجه یک

ضد مه: بله

محافظت در برابر اشعه UVA: بله، و محافظت در برابر UVB و UVC

دلایل خرید

+طراحی ثبت شده

+ضد خش و ماندگاری بیشتر

+100% محافظت در برابر UVA، UVB و UVC

+بند سر سیلیکونی تخت

دلایل اجتناب

-شما نمی توانید پل بینی را تنظیم کنید

منصفانه است که بگوییم برند آمریکایی ROKA – که توسط شناگران سابق کرت اسپنسر و راب کانالز که با هم در دانشگاه استنفورد شنا می‌کردند، تأسیس شد – با حمایت مالی از ورزشکارانی مانند لوسی چارلز-بارکلی، ورزشکار IronMan و فلورا دافی، قهرمان المپیک، جهان سه‌گانه را در اختیار گرفته است. این زوج پس از شرکت در IronMan 70.3 در سال 2011 تصمیم گرفتند ROKA را راه اندازی کنند – آنها متوجه شدند که کیت آنها (مخصوصاً لباس های مرطوب آنها) هیچ لطفی به آنها نمی کند و بنابراین تصمیم گرفتند که خود را بسازند. اکنون ROKA همه جا است. و آن‌ها فقط لباس‌های مرطوب نمی‌سازند، بلکه عینک آفتابی، کیت‌های سه‌گانه و عینک نیز می‌سازند.

عینک‌های R1 با طراحی ثبت‌شده، عینک‌های ممتاز ROKA هستند – و در هفت رنگ مختلف (هر کدام برای شرایط شنای متفاوت طراحی شده‌اند). به عنوان مثال، جفت کهربایی روشن برای نور کم، تاری چشم، مه، مه آلود و شناورهای نارنجی و قرمز را تقویت می کند، در حالی که جفت کبالت برای شنای اقیانوس ها و تقویت شناورهای زرد و سبز عالی است. همچنین گزینه های آینه ای برای تابش مستقیم آفتاب و لنزهای شفاف برای نور صبحگاهی و شنا در داخل ساختمان وجود دارد.

به دلیل شکل لنز، شما مطمئناً دید گسترده و بدون مانعی خواهید داشت – که مخصوصاً برای اهداف در آب های آزاد و رؤیت اهداف (مانند شناورها و سایر شناگران) با سرعت بیشتری عالی است. همچنین به این معنی است که نیازی نیست سر خود را تا این حد از آب بیرون بیاورید – و فقط می توانید تکنیک دیدن “crocodile eyes چشم های تمساح” را انتخاب کنید. ما جفت کهربایی روشن را آزمایش کردیم و آنها این رنگ “ساعت طلایی” را در استخر نشان دادند. آنها نیز واقعاً راحت هستند.

5. عینک شنا HUUB Altair

بهترین عینک شنا با لنزهای قابل تعویض

مشخصات فنی

لنز: 3 عدد لنز آینه ای

ضد مه: بله

محافظت در برابر اشعه UVA: بله

دلایل خرید

+ همراه با سه لنز آینه ای

+ پل های بینی قابل تعویض

+بند سر سیلیکونی دوتایی راحت

+ دارای کیف عینک زیپی تاشو

دلایل اجتناب

-اگر شناگر کم بودجه ای هستید

برند برتر سه‌گانه آتی HUUB – که در لباس‌های غواصی برای ورزش‌های سه‌گانه و شنا در فضای باز تخصص دارد، عینک سه در یک نهایی را ایجاد کرده است. این عینک‌ها به‌عنوان گران‌ترین عینک‌های فهرست ما هستند، اما با سه لنز مختلف (هر کدام برای شرایط نوری متفاوت طراحی شده‌اند) آنها در آزمون زمان مقاومت خواهند کرد زیرا می توانید لنزها را بسته به زمان و مکانی که در حال شنا هستید، داخل و خارج کنید.

با ورود به یک کیف محافظ زیپ صدفی فوق‌هوشمند، بلافاصله تحت تأثیر بسته‌بندی عالی HUUB و کیف ضد خش قرار گرفتیم. اغلب اوقات، عینک‌ها را بدون هیچ فکری در هر بخش قدیمی از کیف باشگاه خود قرار می‌دهید – اما داشتن یک کیف مشخص، آنها را به سطح مراقبت تقریباً «عینک آفتابی» ارتقا می‌دهد، و شما هرگز ری‌بن‌های خود را بدون کیف آن‌ها در کوله‌تان پرتاب نمی‌کنید.

عینک شنای Altair مجهز به آینه‌های زرد رنگ است (که برای نور کم عالی هستند و به تشخیص شناورها در آب‌های آزاد کمک می‌کنند) و شامل یک جفت آینه نقره‌ای (مناسب برای استخر) و یک جفت آینه مشکی (عالی برای نور شدید خورشید) است. همه آنها به کاهش درخشندگی کمک می کنند و در عین حال محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را ارائه می دهند. اگرچه، بلافاصله مشخص نبود که چگونه لنزها را عوض می کنید (بدون اینکه به طور تصادفی آنها را بچسبانید). پس از یک نسخه نمایشی سریع در یوتیوب، متوجه شدیم که شما به سادگی لنز را از قاب نقره‌ای عبور می‌دهید و سپس می‌توانید به راحتی سیلیکون سیاه را از روی لنز و روی لنز دیگر بکشید. به محض اینکه یک بار آن را انجام دادید، تبدیل به طبیعت دوم می شود. همچنین در این کیس چند پل بینی قابل تعویض برای کمک به ایجاد تناسب بهتر در اطراف پل بینی شما ارائه شده است.

ما متوجه شدیم که بند دو سر سیلیکونی قابل تنظیم هم نرم است و هم به راحتی سفت می شود، در حالی که واشرهای سیلیکونی انعطاف پذیر «بدون فشار» به ایجاد حس نرم و ایمن در اطراف چشم کمک می کند. اگر برای برادران براونلی به اندازه کافی خوب است، برای ما نیز به اندازه کافی خوب است.

6. عینک مسابقه ای آینه ای Arena Tracks

بهترین برای استخرهای روباز

مشخصات فنی

لنز: عدسی با روکش آینه

ضد مه: خیر

محافظت در برابر اشعه UVA: بله

دلایل خرید

+ لنز با روکش آینه با مشخصات پایین

+ پل های بینی قابل تعویض

+ محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش

+مناسب برای تمرین طولانی مدت و مسابقه

دلایل اجتناب

– نه برای شناگران معمولی

این عینک‌های آینه‌ای از برند شنای ایتالیایی Arena (که بیش از 40 سال پیش اولین لباس شنای رقابتی خود را تولید کرد) که بسیار شبیه به عینک‌های اسپیدسوکت Speedo’s است، محافظت فوق‌العاده‌ای در برابر اشعه ماوراء بنفش ارائه می‌دهد. اگر در تعطیلات برای تمرین شنا برنامه ریزی می کنید یا به اندازه کافی خوش شانس هستید که در مکانی گرم زندگی کنید که بتوانید در تمام طول سال در یک استخر روباز شنا کنید، این عینک ها برای شما هستند (و نمی توان آنها را در قیمت آن شکست داد).

عینک‌های آرنا Tracks Mirror با لنزهای محکم و کم‌حجمی که منحنی هستند تا دید محیطی را فعال کنند، بیشتر از شناگران رقابتی مناسب هستند – بنابراین اگر به دنبال سرعت نیستید، به جای آن یک عینک با لنزهای پهن‌تر و صاف‌تر انتخاب کنید.

تسمه های الاستیک به سمت پشت صاف می شوند، بنابراین روی سر شما می نشینند – و تکان نمی خورد، بنابراین برای دویدن بسیار عالی هستند. آنها همچنین با پل های بینی قابل تعویض عرضه می شوند و به نظر شخصی ما با قیمت کمتر از 20 دلار / 20 پوند نسبتاً شیک به نظر می رسند.

7. عینک شنای جمع و جور Kayenne یونیسکس Aqua Sphere

بهترین عینک شفاف

مشخصات فنی

لنز: لنزهای مثلثی که دید وسیعی را ارائه می دهند

ضد مه: بله

محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش: بله

دلایل خرید

+ لنز بزرگ برای دید 180 درجه

+ تثبیت کننده پل بینی

+100% محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش و ضد مه

+بند سیلیکونی برای راحتی و دوام

دلایل اجتناب

-لنزهای شفاف برای روزهای آفتابی عالی نیستند

-عینک با حداقل کارآمدی

عینک‌های Aqua Sphere با الهام از صنعت غواصی (به خودتان نگاهی بیندازید که اینها را در آینه می‌پوشید و دقیقاً دلیل آن را خواهید دید)، عینک‌های Aqua Sphere یکی از بهترین‌های موجود در بازار محسوب می‌شوند. به خصوص کاین و کایمان به دلیل راحتی، شفافیت و میدان دید مقاوم در برابر نشت، مورد علاقه ورزشکاران سه گانه و شناگران آب های آزاد هستند. عینک‌های Aqua Sphere’s Kayenne که برای ایجاد دید عالی در زیر آب و در عین حال محافظت از چشمان شما طراحی شده‌اند، دارای لنزهای مثلثی بزرگ، کمی خمیده هستند که دید وسیعی را ارائه می‌دهند – و آنها را برای شنا در آب‌های آزاد بهترین می‌کنند. و اگر شکل ماسک مانند این لنزها را دوست دارید، اما کاملاً از شفاف بودن لنز مطمئن نیستید، نسخه‌های آینه‌ای نیز تولید می‌کنند (که برای روزهای روشن و آفتابی بسیار بهتر هستند). آنها همچنین در دو اندازه بزرگسال و کودک عرضه می شوند.

تنظیم آسان – شما به معنای واقعی کلمه فقط یک دکمه کوچک در کنار لنز را فشار می دهید و سپس بند آن را می کشید، ما واقعاً از استحکام بند و اینکه چگونه لنزهای این عینک کاینی بدون مه می ماند، تحت تأثیر قرار گرفتیم.

بهترین نکته ما برای حفظ مه عینک شما؟ همیشه بعد از هر بار استفاده از عینک خود را بشویید تا کلر و نمک مضر را از بین ببرید. و سعی کنید از دست زدن به داخل عینک خودداری کنید (این ممکن است زمانی که لنزها با ریمل پوشانده شده است مشکل باشد، بنابراین ابتدا آرایش را کنار بگذارید تا نیازی به دست کشیدن روی داخل لنز نباشد).

چگونه بهترین عینک های شنا را آزمایش می کنیم

برای تست بهترین عینک شنا، رفتیم شنا! ما همه عینک‌ها را در استخر و در آب‌های آزاد قرار می‌دهیم تا ببینیم چقدر خوب هستند، چقدر مهر و موم خوبی دارند و لنزها در شرایط مختلف چقدر خوب عمل می‌کنند.

به طور کلی، بهترین عینک شنا برای شما آنهایی هستند که به راحتی روی صورت شما قرار می گیرند، بنابراین ما به مواردی مانند اینکه آیا این عینک دارای پل های بینی قابل تنظیم است که به اطمینان از تناسب راحت کمک می کند، پرداختیم.

ما همچنین موارد اضافی را در نظر گرفتیم، مانند اینکه آیا عینک شنا دارای کیف است یا کیف مسافرتی دستی، یا چندین دستگیره بینی. آخرین چیزی که می خواهید این است که عینک جدیدتان را خراش دهید، بنابراین ما در هنگام آزمایش به این موضوع توجه کردیم.

چگونه بهترین عینک شنا را برای خود انتخاب کنیم

وقتی نوبت به انتخاب بهترین عینک شنا برای شما می رسد، بهتر است به این فکر کنید که بیشتر شنای خود را کجا انجام می دهید. اگر بیشتر شنا را در استخر انجام می دهید، احتمالاً به یک عینک با عدسی پلاریزه که محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را ارائه می دهد، نیاز نخواهید داشت. از سوی دیگر، اگر قصد دارید شنای زیادی در آب های آزاد انجام دهید، بهتر است بین دو ضربه، نور خورشید را از چشمان خود دور نگه دارید.

اگر قصد دارید در حین مسابقه از عینک خود استفاده کنید، بهتر است به دنبال یک عینک با لنز خمیده باشید تا هنگام شنا کردن سریع، دید محیطی را فعال کند. شناگران معمولی نیازی به نگرانی ندارند و ممکن است لنزهای پهن تر و صاف تر را راحت تر ببینند.

در نهایت، در هر سطحی که می‌توانید شنا کنید، ایده خوبی است که یک جفت عینک شنا را انتخاب کنید که به راحتی قابل تنظیم باشد. به دنبال چیزهایی مانند یک پل بینی قابل تنظیم باشید که به عینک کمک می کند تا به راحتی روی پل بینی شما بنشیند و از تنظیم آنها در هر طول استخر جلوگیری کند.

چگونه از نشت عینک شنا جلوگیری کنید؟

اگر عینک شنای شما همچنان نشت می‌کند، علی‌رغم اینکه آن‌ها را متناسب با بینی و اطراف سر خود تنظیم کرده‌اید، ممکن است این عینک برای شما مناسب نباشد. علی‌رغم اینکه این عینک‌های شنا در آزمایش بهترین هستند، ممکن است برای شکل صورت یا ساختار استخوانی شما بهترین نباشند.

همچنین شایان ذکر است که اگر به سرعت شنا می‌کنید، در استخر شیرجه می‌زنید یا حرکت های چرخشی انجام می‌دهید، ممکن است عینک‌های شما بیشتر از زمانی که فقط در حال انجام دور زدن هستید، نشت کند. اگر سفت کردن و تنظیم آنها مشکل شما را حل نکرد، ارزش خرید یک جفت متفاوت را دارد.

مایکل فلپس از چه گوگل های شنا استفاده می کند؟

اگر می خواهید مانند یک المپیکی خرید کنید، مایکل فلپس در چهار المپیک اول دوران حرفه ای خود از عینک Speedo Speed ​​Socket استفاده کرده است. پس از پایان قراردادش با اسپیدو، فلپس با Aqua Sphere قرارداد امضا کرد و یک سری از عینک های شنا MP منتشر کرد. در المپیک 2016 ریو، فلپس با عینک شنا MP Xceed دیده شد.

آیا عینک شنای آینه ای بهتر است؟

اگر در خارج از خانه زیاد شنا می کنید، شاید بهتر باشد روی یک جفت عینک شنای آینه ای سرمایه گذاری کنید. عینک شنای آینه ای می تواند نور را از چشمان شما منعکس کند و از چشمان شما در برابر اشعه های مضر UV محافظت کند. گفته می شود، اگر بیشتر شنا خود را در استخر انجام می دهید، لنزهای آینه ای می توانند آب را کمی تیره کنند، بنابراین ممکن است لنزهای رنگی یا شفاف را ترجیح دهید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس